It is currently 23 Apr 2024, 16:13

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: Intra greu in marşarier
PostPosted: 06 Apr 2017, 19:53 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De o saptamana si ceva masina are toane cu treapta de mers inapoi indiferent ca este motorul oprit sau pornit.
Am vazut ca are momente in care intra bine si de alte ori trebuie sa insist de multe ori sa o bag in marşarier , ce am observat ca sa intre mai repede fară sa o fortez ,trebuie sa merg putin in față si sa incerc sa o bag in marşarier , daca nu merge din prima mai insist putin cu mersul in față până intră, de parca zici ca pinioanele de la cutie in loc sa fie sincronizate ,se incaleca una pe alta si nu intra in marşarier ,probabil cand misc putin masina in față se învârte pinionul si se sincronizeaza cu treapta de mers înapoi si atunci intra bine.
Se intâmpla sa se mai blocheze cand vreau sa o scot din marşarier si trebuie sa o fortez putin sa o pun pe liber.
Treptele de mers 1-2-3-4-5 sunt in regula , se simt ca agată foarte putin in anumite momente dar nu mă deranjeaza in mers, uleiul de cutie l-am schimbat in iulie 2016 si am pus Tutela 75w85 matryx,intrase cu aproximatie cam 1,7 litri, am verificat uleiul si am mai pus putin.
Singurele probleme intalnite in zona mbreiajului sau manifestat doar iarna , in sensul ca pedala de ambreiaj mergea in gol jumatate de cursa si ramanea acolo si tinea doar cu cealalta jumatate ,atunci da , se intampla sa nu intre in viteza , indiferent de treapta , dupa ce se mai incalzea putin isi mai revenea, dar toate problemele cu ambreiajul au fost doar iarna ,de cand sa mai incalzit afara sa ridicat si pedala de ambreiaj si nu mai ramanea la jumate.


Top
   
PostPosted: 18 Apr 2017, 20:04 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu am rezolvat problema cu marşarierul dar m-am obisnuit cu ea si nu mai pare problema asa de grava ca la inceput .
Daca vad ca nu intra din prima in marşarier, merg cu masina cativa centimetri inainte ,daca nu intra nici din a doua incercare mai merg putin inainte pana cat reusesc sa bag in marşarier , la fel fac si cand se blocheaza schimbatorul pe loc , nu mai insist sa trag de maneta ,misc masina putin se se deblocheaza.
Nu stiu care ar fi problema , dar pare ca nu se sincronizeaza pinioanele (daca are asa ceva) ,pentru ca trebuie sa misc masina ca să se invarta ceva in cutie si sa intremarşarierul , deocamdata celalate trepte sunt ok.


Top
   
PostPosted: 18 Apr 2017, 20:33 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Si Fiat-ul meu face la fel dintotdeauna (cumparat nou ). Uneori intra greu in R.

Ca si cum ar calca "dinte pe dinte " Marsarierul nu are sincron, din cate stiu.

Solutia mea: bag in orice alta treapta si incerc iar; pacaleala functioneaza mereu. Fara sa trebuiasca s-o misc de pe loc.

Probabil bagand in alta treapta se misca putin ceva in cutie.

Incearca asa, dureaza 1sec doar, fara sa misti masina .


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2017, 09:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am incercat sa bag in alte trepte după care în marsalier ,dar nu vrea ,trebuie neapărat când nu intra ,sa misc puțin mașină în fața sau in spate daca este puțin inclinata.
Eu cred că am și ceva probleme la ambreiaj pentru ca iarna când sunt sub 0 grade intra greu in viteze și pedala de ambreiaj nu se ridică până sus ,rămâne la jumătatea cursei ,trebuie sa o ridic singur ,noroc că atunci când de mai încălzește își revine .Uleiul din cutie este pus în vara lui 2016.


Top
   
PostPosted: 10 Aug 2017, 21:31 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp incoace în marşarier intra mult mai bine , in schimb in celalate trepte in special treapta 1 si 3 intra greu , trebuie sa fortez destul de tare in anumite momente ,daca imping usor nu merge, am facut o aerisire la pompa dupa cutie si nici o schimbare.

Am scos si timoneria de sus din cutie dupa care am miscat de schimbator si nu este intepenit pe undeva ca se misca lejer , in schimb am incercat sa misc din parghia care intra in cutie si care se ocupă cu schimbarea vitezelor dar se misca greoi , cateodata intra lin in unele trepte iar altadata trebuie sa fortez sa intre calumea.

Pozitia initiala este la mijloc ,tr3 este spre bord si tr.4 care radiator , daca se apasa pe parghie vine tr.1 si tr.2 ,daca se ridica vine marsarier catre bord si tr.5 catre radiator .

Pedala de ambreiaj nu mi se pare tare , nu patineaza discul la plecarea dupa loc , la 160 km/ora am 5000 ture ca acum un an .
Singura problema era un zgomt gen de rulment care disparea cand apasam ambreiajul cand aveam masina pe loc,dar nu cred ca sunt singurul la care se auzea zgomotul de la rulmentul de presiune. Acum nu se mai aude acel zgomot.

In cutie am uleiul Tutela Matryx 75w85 GL-4 ,acum un an am schimbat uleiul.

Din kitul de ambreiaj ce piesa ar putea influenta schimbatul greu a vitezelor cu motorul oprit sau pornit ?


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2017, 13:56 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Verifica cu atentie cablurile de la timonerie. In special camasa exterioara.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2017, 17:55 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am scos capătul cablului de la timonerie ,cel care vine pe deasupra și maneta se mișcă foarte ușor. În schimb tija care schimba treptele nu schimba treptele foarte ușor (cu motorul oprit). Probabil cablurile de la timonerie trebuie doar sa se miste ușor să nu fie înțepenite gen cabluri frana de mana.
Cablul timoneriei din lateral mișcă tija care schimba vitezele in jos ,la mijloc și în sus.
Cablul timoneriei care vine deasupra baga efectiv în viteză ,mișcă căutătorul în stânga sau dreapta.
Eu cred că cilindrul de ambreiaj după cutie se deschide la maxim când apas pedala,acolo nu știu ce acționează rulmentul sau placa de presiune .


Top
   
PostPosted: 14 Aug 2017, 12:17 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
De ce insist pe camasi: daca intr-o zona camasa este ciupita, in momentul in care se tensioneaza cablul, acesta nu va efectua cursa completa, rezultand exact manifestarile de la tine. Eu am patit-o la Volvo, exact in zona in care intra cablurile in caroserie. Nu mi-am dat seama din prima pentru ca in zona respectiva cablurile erau protejate de o manta suplimentara. In momentul in care am dat-o la o parte, camasa era sectionata.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2017, 22:53 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Aș fi foarte fericit daca as avea probleme doar cu cablurile de la schimbator ,nu stiu daca se poate unge cu ceva ulei sa se mai lungeasca putin.
Zilele astea am avut un drum de 1300 km si am plecat cu ceva indoieli asupra schimbatului vitezeleor.
Spre surprinderea mea timp de 700 km a disparut problemele cu intratul greu in viteze,intrau la fel de bine ca inainte dar dupa aceea primele semne de alarma au fost ca daca aveam viteza in trapta 5-a nu mai puteam sa bag in treapta 4-a,se misca foarte greu schimbatorul si nu intra in alte trepte decata 5-a,trebuia sa reduc viteza ca sa pot baga in treapta inferioara, nu tot timpul am avut aceste simptome ,dar am stat putin stresat ca poate face probleme pe drum .
Pana la urma dupa ce am ajuns acasa am bagat de seama un zgomot mai pronuntat de la rulmentul de presiune probabil ca in momentul cand apasam ambreiajul disparea zgomotul,vad si maine daca reapare.


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2017, 17:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu stiu ce masini au nimerit altii ,dar eu pot zice că m-am ales cu o căruță pe care si acum regret ca am cumparat-o cu inima si mai putin cu capul.
Cum zicea cineva pe forum intr-un comentariu mai vechi , cumperi masina dar este mai greu cu intreținutul si respectivul stia ce vorbeste, acum imi dau seama ca aceasta masina este mai mult pentru pasionati care nu se uita la bani așa de mult cand o cere masina.

Trecand peste introducere , noile probleme sunt legate de acel zgomot care se aude cand pornesc motorul ,dispare doar daca apas ambreiajul si reapare cam de pe la jumatatea cursei pedalei de ambreiaj si din cate am mai observat mai si smuceste cateodata motorul cand sta la relanti si catedata se misca schimbatorul foarte greu cand vreau sa schimb treptele , cand nu vrea sa intre in viteze , inteleg ,schimbatorul se misca usor dar nu intra in trepte, dar sunt momente in care se misca schimbatorul greu si nu intra decat in treapta din care am scos-o daca vreau sa bag in alta nu merge decat daca insist mai mult,dar repet schimbator se misca foarte greu cateodata ,doar in mers.

In principiu am 2 variante :

1) Mă pregatesc pentru kit ambreiaj ,eventual volanta sau (și) cute viteze , partea proasta este ca bani pe care ii am sunt pentru inmatriculare (1640 lei cu asigurarea pe 6 luni) iar daca pun la socoteala si problemele la cutie ,cea mai ieftina varianta ok de kit ambreiaj costa 600 lei (valeo) + manopera 4-500 lei + schimbat bascula superioara dreapta (are joc ,cand prind de roata in partea de sus si trag spre mine are joc in pivot) cresc cheltuielile cu inca aproximativ 1300 lei pe langa cei 1640 lei cu inmatricularea si cine stie ce o să se mai strice dupa inmatriculare.

2) O duc la fratimiu , are loc destul ,pun prelata pe ea si o las acolo sau o duc la dezmebrari , cu ocazia asta strang bani pentru o alta masina si ma orientez catre ceva mai rudimentar ,exclus dacia 1310 , am avut una cu gpl si la aia umblam ca la 166 dar totusi nu a fost asa de stricacioasa ca 166.

Poate sunt persoane mai obisnuite cu astfel de probleme , dar cu fosta masina Seat Cordoba din 1996 ,1.9D nu am avut probleme in 6 ani cat am avut cu asta in un an si aceea era mai caruță ca 166 dar nu am avut probleme cu cutia , schimbatul vitezelor ,motorul, singurele probleme pe care le-am remediat si care au impiedicat pornirea masinii au fost ,inlocuirea garniturilor de la pompa de injectie , 2 carbuni de la electomotor dezlipiti , partea electrica a contactului si siguranta din spatele tabloului pentru releulu de bujii si nu mai citea cipul cheilor , dar sa anulat din pompa de injectie , atat dar in afara de garniturile de pompa restul sa rezolvat cu bani putini.
Dacă stiam ca se scoate taxa o pastram, bagam 2000 lei in ea si stiam ca o poate repara orice mecanic mai rasarit si nu mai bagam atata ca in 166.


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2017, 15:34 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am fost azi dimineata la un mecanic si a zis ca sunt probleme la cutia de viteze , cand am ajuns acasa am scos de curiozitate uleiul de cutie sa vad cum arata si mi sa parut cam inchis la culoare dupa un an ,initial el find de culoare rosie si are un miros mult mai neplacut decat cel nou, pe langa culoarea uleiului mi-a atras atentia niste bucati metalice (nu este șpan) care initial le-am vazut pe busonul de golire dupa care am vazut si pe fundul bidonului unde am scurs uleiul ,probabil bucatile metalice confirma faptul ca am probleme cu cutia de viteze ,ca sa nu mai vorbesc ca incepe sa se blocheze schimbatorul de viteze in mers ,cateodata merge usor si altadata se intepeneste.

Cu uleiul de cutie am ceva dubii , cand am inlocuit uleiuil de cutie mi sa parut mult mai curat decat ce am vazut acum ,si acela cred ca era mult mai vechi.
Probabil mersul prost al cutiei de viteze a influentat uleiul sau nu a fost original chiar daca scria pe bidoane Tutela Matrix 75W85 2 litri si era de culoare rosie.

Din cate cred pentru a da cutia de viteze la motorul de 2.0TS trebuie dat si cadrul motorului , la noi preturile incep de la 400 lei pentru o inlocuire kit ambreiaj + costurile reparatiei cutiei de viteze, daca se merita , ma gandesc ca nu sunt piesele ieftine. Sau ramane varianta cutiei de la dezmembrari ,partea proasta ca trebuie doar in 5 trepte si acestea sunt cam vechi si forjate.

Am pus un clip pe youtube cu zgomotul produs : https://www.youtube.com/watch?v=V-RR8lWUdzQ


Attachments:
ulei cutie.jpg
ulei cutie.jpg [ 1.88 MiB | Viewed 7972 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Aug 2017, 19:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa cateva zile de cautari si asteptari am cumparat cutie viteze ,kit ambreiaj Valeo si ulei Elf 75w80 (cumparat in speranta ca se monta azi ,dar pana la urma l-am cumparat degeaba)pe care il tin o saptamana dupa care pun uleiul Tutela ZC 75 Synth, 75W80 ,momentan partea proasta este legata de montat ,cel cu care vorbisem initial neavand rampa si timp se lungea mai mult decat trebuia ,mai vorbisem cu cineva si abia duminica viitoare are timp de masina iar restul cu care am vorbit se baga dar nu au experianta cu Alfa Romeo.
Din cate am inteles diferenta la montarea ambreiajului fata de celalate masini o reprezinta rulmentul de presiune ,cu acesta este ceva bataie de cap sa se fixeze bine si multi mecanici nu stiu prea bine cum sta treaba , si cel de la care cumparasem cutia are un 166 cu 2.4jtd si el a avut probleme cu rulmentul dupa ce a fost la mecanic sa schimbe kitul de ambreiaj si pana la urma a trebuit sa dea cutia jos sa rezolve problema noroc ca are rampa.
Sper sa mai tina cutia de viteze pana reusesc sa o schimb , daca aveam rampa preferam sa bag bani de manopera in scule si ma ocupam singur.


Top
   
PostPosted: 17 Sep 2017, 19:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am schimbat cutia de viteze si decamdata nu am fost la cineva care se pricepe sa imi zica exact ce bubă si daca din cauza ei nu intra bine in marșarier sau in alte viteze .
După ce am desfacut vechea cutie ,am vazut ca sunt sarite bucatele din uni dinti ,in rest nu am gasit vre-o alta motivatie pentru bucatelele metalice vazute prin cutie.
Am mai vazut că surubul pe unde se umple cutia cu ulei se infileteaza in axul care tine setul cel mai mic de pinioane.
Inca nu m-am documetat cine se ocupa de marsalier si treapta a 4-a ,prima intra mai greu si ultima sarea din viteza sau daca ramanea tremura schimbatorul


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 3.09 MiB | Viewed 7724 times ]
2.jpg
2.jpg [ 3.2 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_131059.jpg
IMG_20170917_131059.jpg [ 2.27 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_131124_HDR.jpg
IMG_20170917_131124_HDR.jpg [ 1.87 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_175335_HDR.jpg
IMG_20170917_175335_HDR.jpg [ 1.63 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_175500_HDR.jpg
IMG_20170917_175500_HDR.jpg [ 1.65 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_175741_HDR.jpg
IMG_20170917_175741_HDR.jpg [ 1.42 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_175802_HDR.jpg
IMG_20170917_175802_HDR.jpg [ 1.51 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_175838_HDR.jpg
IMG_20170917_175838_HDR.jpg [ 1.74 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_180025_HDR.jpg
IMG_20170917_180025_HDR.jpg [ 1.51 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_180535_HDR.jpg
IMG_20170917_180535_HDR.jpg [ 1.68 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_180634_HDR.jpg
IMG_20170917_180634_HDR.jpg [ 1.41 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_180704_HDR.jpg
IMG_20170917_180704_HDR.jpg [ 1.48 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_181131_HDR.jpg
IMG_20170917_181131_HDR.jpg [ 1.7 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_181424.jpg
IMG_20170917_181424.jpg [ 2.39 MiB | Viewed 7724 times ]
IMG_20170917_181440.jpg
IMG_20170917_181440.jpg [ 2.83 MiB | Viewed 7724 times ]
Top
   
PostPosted: 19 Sep 2017, 19:25 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Până la urma o sa trag o fuga la un mecanic care are ideie despre cutiile de viteze ,dar pană atunci sper sa gasesc o minte mai lumintată pe forum sa imi zică de unde provin bucățelele metalice pe care le-am gasit in numar mai mare in zona rulmentului pe unde iese axul cutiei si intra in discul de ambreiaj.
Bucatele asemanatoare am vazut la pinionul de marsalier ,doar ca acestea sunt in stare buna , cred ca si celalalte pinioane pentu treapta 1-2 ,3-4 si 5 au ceva asemanatoar ca la marsalier doar ca nu se vad fara sa fie desfacute.


Attachments:
IMG_20170917_175450_HDR.jpg
IMG_20170917_175450_HDR.jpg [ 2.51 MiB | Viewed 7635 times ]
IMG_20170919_140901_HDR.jpg
IMG_20170919_140901_HDR.jpg [ 2.26 MiB | Viewed 7635 times ]
IMG_20170919_175633_HDR.jpg
IMG_20170919_175633_HDR.jpg [ 1.93 MiB | Viewed 7635 times ]
Top
   
PostPosted: 19 Sep 2017, 20:35 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa o mica consultare a eLearn si FIAT ePER ,se pare ca pentru fiecare treapta de viteză exista un rulment asemanator celui din fotografia cu pinionul de marsalier ,abia după ce scot pinioanele imi pot da seama ce rulment este defect daca mai este vre-unul bun.

Codurile pentru celalati rulmenti ar fi urmatoarele : 46750020 ,46750021 si 2 X 71734276 cu 71734278 ,preturi estimative 80-90lei bucata pe original .


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2017, 00:25 
Offline

Joined: 19 Sep 2017, 22:37
Posts: 40
Car: 166TI 3.7
iuli78 Quote:
Dupa o mica consultare a eLearn si FIAT ePER ,se pare ca pentru fiecare treapta de viteză exista un rulment asemanator celui din fotografia cu pinionul de marsalier ,abia după ce scot pinioanele imi pot da seama ce rulment este defect daca mai este vre-unul bun.

Codurile pentru celalati rulmenti ar fi urmatoarele : 46750020 ,46750021 si 2 X 71734276 cu 71734278 ,preturi estimative 80-90lei bucata pe original .
Amavut si eu la fel așa probleme doar numai la rulmentul de viteza înapoi.zilil astea am sa asamblez si am sa fac niste poze.


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2017, 00:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu am schimbat cutia dar sper sa se poată repara vechea cutie la un preț bun sa o am de rezerva. Ai scăpat ușor doar cu un rulment.


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2017, 01:03 
Offline

Joined: 19 Sep 2017, 22:37
Posts: 40
Car: 166TI 3.7
iuli78 Quote:
Eu am schimbat cutia dar sper sa se poată repara vechea cutie la un preț bun sa o am de rezerva. Ai scăpat ușor doar cu un rulment.
Da dar apoi sa distrus differentialul si mia spart cutia.
Deja am sudato si degraba o strin gramada si pe ea
Diferential am gasit de la GTV V6


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2017, 14:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca sunt cam sensibile cutiile de Alfa Romeo ,am auzit cateva cazuri in care au fost nevoiti sa le schimbe ,probabil si mersul ceva mai sportiv si faptul ca nu se baga bine in viteza si mai cârie putin le afecteaza in timp, ca de ulei nu cred ca duc lipsa.


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2017, 23:11 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Cutia ta nu se mai merita reparata. Ai multe de schimbat.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2017, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 16:45
Posts: 296
Car: AR 166 TB / 159 Jtdm
Location: Bucuresti
Eu n-am avut probleme la nici una cu cutia, insa la 147 si 156, am avut probleme cu timoneria, la 166, a trebuit sa gresez parghiile de pe cutie, la 159, totul perfect si sper sa ramana asa, in ciuda zvonurilor. Dar cand tu esti al x-lea proprietar... pot spune ghinion in cel mai rau caz.

_________________
AR 166 v6 tb
AR 159 Jtdm

ex:
156 2.0ts
147 1.6ts
166 2.0tb v6
156 2.4jtd


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2017, 10:03 
Offline

Joined: 19 Sep 2017, 22:37
Posts: 40
Car: 166TI 3.7
tzzivii Quote:
Cutia ta nu se mai merita reparata. Ai multe de schimbat.
Ai dreptate
Nu merita
Doar so pastrezi pentru piese in caz de ceva


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2017, 11:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O pastrez pentru piese , dar dupa ce termin cu inmatriculatul vreau sa ma duc cu ea la un mecanic care se ocupa si de cutii sa o verifice putin ,cel putin să găsesc motivul pentru care se bloca schimbatorul de viteze in mers si sa imi zica si din ce cauza nu ramanea in treapta a 4-a si o arunca pe liber sau daca tinea cat de cat vibra schimbatorul destul de tare , ma gandesc ca daca in ultima perioada isi revenise mersalierul si nu mai facea figuri probabil tot bucatelele metalice de la rulmet erau de vina ,intrase pe la sincron cand nu mergea marsalierul bine si dupa un timp au iesit din el si si-a revenit. Sper ca treapta a 4-a sa fie tot de bucatelele metalice.

Eu cand am cumparat masina intra foarte bine in viteze ,fara sa agate deloc.
Dupa doua saptamai am fost nevoit sa schimb tampoanele de la suporti motorului ,mai putin cel de la cutie care era ok dupa care a inceput sa agate foarte putin si a tinut-o asa 6 luni pana in decembrie anul trecut ,cand deodata fara alte semne dupa un drum de 900 km dus intors nu mai vroia sa intre bine in viteze ,cand porneam motorul dimineata nu intra deloc , abia dupa ce se mai incalzea putin (3-5 minute)incepea cat de cat sa intre unele trepte si a tinut-o in toate zilele cat erau temperaturi de sub 2-3 grade ,cu cat era mai rece cu atat intra mai greu dupa ce sa mai incalzit afara intra mai bine.

Nu stiu daca are treaba uleiul ,dar eu m-am comformat sa pun Tutela Matryx 75w85 GL4 la o luna dupa ce am cumparat masina , acum nu stiu daca si uleiul a pus umarul sa stricarea cutiei mai repede dar dupa 1 an uleiul din rosiu a devenit negru.


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2017, 21:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Până la urmă trebuia sa caut motivatia pentru care nu mai mergea cutia bine .
Am cumparat de la cineva o presa facuta la strung pentru scos rulmenti cu bratele de 27cm , si i-am facut proba la axul cu treptele 3-4 si 5.

Am vazut ca rulmentul care vine la treapta 5-a este bun iar pentru treapta 4 si 3 nu era nici un rulment , am gasit decat bucatelel metalice fara camasa care le tine la un loc. Iar in zona sincroanelor pentru treapta 4-a am vazut cateva bucatele metalaice ,probabil din cauza asta nu ramanea in treapta 4-a si o aruca pe liber.
La prima vedere pentru a o mai lungi cu cutia ceva timp in caz de nevoie ,ar trebui doar rulmentil pentru treptele 3 si 4 , daca ma uit bine in fiat eper au codul 46750022 si este la fel ca cel de treapta 5-a si costa 72 lei pe original la Autokarma,dar poate fac si alti rulment de genul asta, in magazine are denumirea de rulment cu ace.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 189.72 KiB | Viewed 7368 times ]
2.jpg
2.jpg [ 212.29 KiB | Viewed 7368 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.55 MiB | Viewed 7368 times ]
4.jpg
4.jpg [ 3.31 MiB | Viewed 7368 times ]
5.jpg
5.jpg [ 2 MiB | Viewed 7368 times ]
6.jpg
6.jpg [ 3.43 MiB | Viewed 7368 times ]
Top
   
PostPosted: 28 Sep 2017, 08:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jan 2015, 14:05
Posts: 402
Car: 159
Si eu am aceeasi problema, la rece intra f greu, dupa ce se mai incalzeste intra f bine. Schimbarea uleiului a adus vreo imbunatatire?

Sent from my PRA-LX1 using Tapatalk



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]