It is currently 27 Apr 2024, 01:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Cablu frana de mână
PostPosted: 08 Jun 2017, 15:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Acum cateva zile am fost nevoit sa scot roata dreapta spate , atunci am observat că roata se invartea lejer cu toate ca frana de mana era trasă.
Am scos roata , am verificat suportul cu arc in care intra calbul de frana si cand pun cheia de 13 pe el se miscă bine ,am sos capetele cablului de la roata si de sub consola din mijloc din masina si se misca lejer ,trag din ambele capete si este ok.
Dacă se putea regla cablul ,gen cum se regleaza si maneta de frană era foarte bine ,pentru ca presupun ca sa intins putin si mai strangeam 2-3 filete si se rezolva ( asa aveam la seat cordoba) ,asa trebuie schimbat.
Cand trag frana de mână ,nu se trage la maxim tija cu cheia de 13 care actioneaza frâna , trag maneta la maxim si după aceea pun cheia de 13 si mai misc putin suportul in care vine capatul cablului si abia atunci se intepeneste frana.

Cablurile nu trebuie sa vină la egalitate in suportul cablului de la maneta ? Cablul de sus este cu probleme.


Attachments:
IMG_20170608_131143.jpg
IMG_20170608_131143.jpg [ 3.11 MiB | Viewed 2897 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Jun 2017, 19:54 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am cumparat pana la urma cabluri de frana pentru rotile din :
stanga - ramanea roata blocata in anuminte momente chiar daca lasam maneta de frana jos. (după ce am dat jos cablu, acesta se misca foarte greu)
dreapta - nu se frana deloc cand ridicam frana de mana (pobabil sa lungit putin sarma din interior sau din alt motiv)

Cu ocazia asta am comandat si furtunase de frana fata + spate , cele din spate au iesit destul de usor ,o sa vad cu o sa iasa cele din fata.
Motivul inlocuirii ,aveau crapaturi , nu stiu ce marca vin furtunasele din fabrica , dar cele dupa masina (pe spate) erau de la Hutchinson.
Mai trebuie să vina si un set de garnituri pentru etrier spate Lucas plus 1 litru de lichid frana Textar.

Am comandat si placute de frana , nu m-am aruncat la marci premium , am ales italieni de la LPR , pe spate sunt cumparate sper sa aiba si pe fata.
Initial am crezut ca o sa fie usor cu placutele din spate dar trebuie sa apelez la un mecanic ,din cate am citit pe forum trebuie o presa care sa impinga si sa roteasca cilindrul in accelasi timp.


Top
   
PostPosted: 27 Jun 2017, 23:10 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Daca ai de gind sa schimbi garniturile la etrierii spate nu-ti trebuie presa.
Dupa ce scoti pistonul, cureti si schimbi garniturile, cind pui la loc ungi cilindrul cu lichid de frina si aproape ca o sa poti sa-l insurubezi cu mina pina in pozitia intrat de tot.
Te ajuta si maneta la care vine prins cablul de mina.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2017, 11:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am vazut ca garnirura rotunda din etrier este singura care opune rezistenta la insurubarea cilindrului , am scos-o de probă si se infileteaza lejer ,am comandat un spray de frane poate este bun la curatarea etrierului pe interior si exterior.
Am incercat sa înfiletez cilindrul cu mana ,intra foarte putin si se opreste ,poate cand pun garniturile noi si curat ciliindrul si etrierul mai bine o sa intre.


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2017, 14:24 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
iuli78 Quote:
Am vazut ca garnirura rotunda din etrier este singura care opune rezistenta la insurubarea cilindrului , am scos-o de probă si se infileteaza lejer ,am comandat un spray de frane poate este bun la curatarea etrierului pe interior si exterior.
Am incercat sa înfiletez cilindrul cu mana ,intra foarte putin si se opreste ,poate cand pun garniturile noi si curat ciliindrul si etrierul mai bine o sa intre.
In santul in care sta acea garnitura rotunda ( oring ) este de obicei mizerie.
Se curata acel santulet din corpul etrierului.
Pistonasul se insurubeaza in surubul care are legatura cu levierul actionat de cablul de frina.
Ar fi bine de curatat si acestea

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2017, 21:02 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In momentul cand vine comanda de la Autokarma cu sprayul de curatat discuri de frana ,atunci ma ocup de curatatul etrierelor ,pana atunci am placutele frana spate + fata LPR ,cablurile frana stanga - dreapta ,garnituri etrier spate 1 set , mai trebuie sa vina : furtune frana fata TRW , furtune frana spate SBS ,garnituri etrier spate 1 set si 2 seturi garnituri etrier fata.
Abia vineri ma pot ocupa de ea , azi au avut curentul picat toata ziua cei de la Autokarma Constanta si nu au putut procesa comenzile , sper sa nu se trezeasca maine sa zica ca nu au pe stoc furtunele de frana , cei de la epiesa aveau doar de fata de la delphi, de garnituri pentru etrier nu imi fac probleme ca au sigur , in cel mai rau caz fac comanda la Unix ,acolo arata daca au sau nu piesele pe stoc , nu ca la majoritatea magazinelor care au si site-uri si vand piese auto, din 10 repere daca gasesti 3-4 pe stoc si de obicei nu ce vrei de la inceput, ma refer la piese pentru 166.
Am pus o poza cu etrierul si cilindrul ca nu prea am vazut pe net partea filetata , eu ma chinuiam sa imping cilindrul ca la cel de dacia 1310 cu 2 chiei inelare.


Attachments:
etrier.jpg
etrier.jpg [ 851.55 KiB | Viewed 2704 times ]
Top
   
PostPosted: 29 Jun 2017, 13:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca stiam ca se lungeste asa de mult nu ma apucam de masina ,o lasam asa .
Nu credeam ca niste banale furtune de frana pe spate mă intarzie asa de mult , nu se gasesc decat pe original , noroc ca au gasit ceva mai ieftin 44 lei in comparatie cu 150 lei bucata, problema este ca abia luni trimit toata comanda cand vin si furtunele.

La epiesa nu au furtune spate , autokarma constanta au avut ieri curentul oprit si azi nu au dat nici un semn ,am facut comanda la Autohut ,nici aici nu aveau furtune frana spate aftermarket ,doar pe original bine ca a fost pretul bun.

Mai cautasem anul trecut ,suport motor dreapta jos ,langa distribuite si nu se gaseste decat original la 1300 lei.
Daca stiam ca nu isi mai bat capul producatori aftermarket cu alfa 166 mai bine ma orientam catre un Passat din aceeasi perioada.

Am observat ca la magazinele de piese auto online , multe piese de 166 sunt puse pe site ca sa ocupe locul , dar cand vrei sa cumperi in general zic ca nu au reperul acele si trebuie ales altceva daca mai au ceva.
De exemplu la furtune de frana pe spate arata ca au de toate firmele si cand dau telefon ce de la magazin realitatea este crunta.


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2017, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Eu piesele le comand de la Autoeco.ro.
Au fost destul de seriosi.
Intra la ei pe site si cauta.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2017, 15:53 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cu furtunele de frana pe spate cred ca sunt probleme cu stocurile pentru ca si Autokarma nu puteau aduce decat unul.
O sa incerc pe viitor si la autoeco.ro , le-am trimis un mail sa vad daca pot aduce furtune si la ce pret, sa stiu daca ei sunt mai aprovizionati de catre distribuitori.
Deocamdata am facut comanda sa vina maine un spray de frane si garnitura etrier spate ,ca sa ma ocup de etrierul spate si montatul placuteleor pana marti cand vin celalate piese. Daca pot pune etrierele pot pune si cablurile de frana , si sa ramana doar de montat furtunul si am terminat pe spate si sa ramana pe fata cand vin restul pieselor.


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2017, 21:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am incercat sa pun cilindri la loc in etrieri ,primul a mers ok cu o improvizatie facuta de mine dar al doilea cilindru nu a mai vrut , cand scoteam garnitura intra lejer cand o puneam nu mai intra pe pozitie , probabil cumpar o presa pentru cilindri ,vazusem la Triton Constanta cu 154 lei, nu stiu sigur daca au exact pentru dimensiunile cilindrului de 166, sau ma duc la un service sa rezolve problema ca nu mai mai complic.

Am gasit pana la urma furtune frana spate la Unix ,aveau de la TRW , am dat comanda de dimnineata (ora 9) si au sosit din Bucuresti la ora 15,mai vazusem la Bardi dar la ei aveau decat marca lor Bardi .

O mare parte din magazinele on line nu fac altceva decat sa incurce clienti ,pe site arata o gramada de repere dar nu pot aduce decat cel mult 30% din ce piese prezinta.
Din cate am vazut singurele magazine care prezinta doar piesele care le au pe stoc sunt Unix si Bardi ( cei drept sunt mai scumpi)
Epiesa nu avea deloc ,dar ei au fost rapizi cu confirmarea stocurilor, Autokarma constanta nu avea decat o bucata si au dat telefon dupa 36 ore de la plasarea comenzii iar Autohut ,aici a fot cam bataie de joc , au confirmat comanda,am platit cu cardul si dupa 24 de ore da telefon ca nu mai poate aduce furtunele de spate, noroc ca le gasisem la Unix intre timp.

Referitor la garnituri cilindru frana spate , nu recomand de la Frenkit , mi se par estul de moi , am pus garnitura rotunda din etrier ,prima data a intrat bine , dar a doua oara sa largit putin ca nu mai intra in locul ei , am pus-o tot pe cea veche care intra foarte bine (este si putin mai tare)
Maine vin si restul pieselor , sper sa rezolv cu ciindrul ca sa il bag in etrier ca sa pot termina cu rotile din spate.


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2017, 11:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit pana la urma sa pun si al doilea cilindru la etrierul din spate , am pus alte garnituri de la autofren si cu ajutorul unei prese sa infiletat din prima incercare.

Cu presele pentru etrieri din spate este ceva ma greu sa se potriveasca din prima, pentru ca este distanta mica intre cilindru si marginea etrierului , eu am infiletat de cateva ori fara sa bag fierul acela lat din poza pentu ca nu incapea , abia dupa ce sa facut ceva loc atunci l-am pus sa strang mai bine.

Maine dupa ce montez etrieri spate,placutele de frana , cablurile de frana si furtunelele de frana , vad care este treaba si la rotile din fața ,am placute , furtune frana si garnituri etrier , daca ies usor furtunele de frana este ok.


Attachments:
presa.jpg
presa.jpg [ 1.36 MiB | Viewed 2594 times ]
Top
   
PostPosted: 03 Jul 2017, 06:35 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reușit sa montez cablurile de frână de mana, plăcuțele de frână și furtunile de frână și garniturile la cilindri din spate, acum frână de mana tine bine și se trage mult mai ușor decât înainte.
Problema este cu frână din pedala, aici încerc sa apelez la cineva care se pricepe, am văzut ca iese lichid pe la fiecare etrier în parte, la început nu ieșea, o sa mai încerc odată și dacă pedala rămâne moale o sa ma duc la un mecanic.
Am mai observat ca șuruburile care țin cablu de frână de mana în bratul din spate se rup în interiorul bratului, unu sa rupt când l-am desurubat și celalalt era rupt dinainte.


Top
   
PostPosted: 03 Jul 2017, 16:31 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Nu este prea indicat sa aerisesti franele cu metoda "pedale". Poti strica foarte usor garniturile din pompa, deoarece o fortezi sa lucreze intr-o zona in care nu ajunge niciodata. Cel mai indicat este sa folosesti un aparat de aerisit frane... fie cu vacum, fie cu presiune. Avantajul celui cu vacum este ca poate fi folosit si pentru testarea traseelor vacumatice.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 03 Jul 2017, 20:45 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am vazut pe internet tot felul de aparate de aerisit frânele dar se merită cumparate doar de cineva care scoate bani din mecanica.
Sunt service-uri care nu dau bani pe asa ceva si tot la pedala si cheie fac aerisirea.

Pâna la urma am fost la cineva si am facut aerisirea tot prin metoda pedală si cheie de 8+11, atata timp cat rezultatul a fost ok, eu sunt multumit ,pentru ca nu puteam merge cu o masina 30 km pana in Constanta cu franele foarte slabe ,mai ales in oras unde trebuie sa franezi mai des.

Nu stiu daca este normal ,dar rotile pe spate se incalzesc ceva mai tare decat pe fata , frana de mana tine daca trag de maneta sau masina se misca daca las maneta jos atunci cand este terenul inclinat, miroase putin a placute dar am presupus ca este din cauza ca mai trebuiesc uzate placute sa calce cu toata suprafata lor pe disc.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]