It is currently 24 Apr 2024, 22:27

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 02 Dec 2016, 22:49 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
plimbvaca Quote:
bine ca ai rezolvat problema. eu zic sa nu fortezi motorul la inceput. sa ii faci putin rodaj

Bine ca mi-ai zis , incerc sa nu o fortez prea tare , am schimbat si cureaua de distributie (contitech ) ca cea veche (gates) avea cam 9000 km ,si am inteles ca daca se umbla pe la distribuite este bine sa fie schimbata si cureaua.


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2016, 20:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Acum dupa ce sau mai limpezit lucrurile , ma gandesc ca motivul problemelor cu chiuloasa au aparut din cauza furtunului care vine intre racitorul de ulei si plamanul (vaporizator) GPL , acesta este o teava in zona motorului si furtun de cauciuc in dreptul vaporizatorului gpl si racitorul de ulei, in dreptul racitorului pierde antigel ,se pare ca la drum lung sa pierdut suficent antigel incat sa nu mai faca racirea bine , temperatura a crescut , nu am bagat de seama ca apa sa ridicat la 130 grade (eram in dreapta si ma uitasem cu 5-10 min inaite si era apa era la 90) ,sa mers cateva minute bune asa si de aici au pornit restul : garnitura de chiuloasa in prima faza si chiuloasa dupa ce sa insistat mai mult cu mersul. Presupun ca asta este cauza, ca singurul loc vizibil unde pierde antigel este acel furtun , si pierde destul de serios, in aproape 200 km sau pierdut 800 grame de antigel.
Era bine daca avea un senzor pe vasul de expansiune si sa avertizeze cand scadea nivelul sub minim .


Attachments:
Furtune racitor ulei.jpg
Furtune racitor ulei.jpg [ 149.85 KiB | Viewed 2388 times ]
Top
   
PostPosted: 17 Dec 2016, 20:12 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se zice ca minunile tin 3 zile , in cazul meu a tinut 3 saptamani.
Azi am facut proba la 2 rampe cu injectoare ,prima nu tinea relantiul deloc ,ca sa tin motorul pornit trebuia sa o accelerez la 2000 ture ca altfel mergea motorul urat si avea tendinta sa se opreasca.
si a doua a mers la fel ca cea veche , adica porneam motorul tot cu acceleratia apasata.
Am lasat motorul pornit la relanti pana a ajuns apa la 90 de grade ,dar usor usor am vazut cum creste nivelul in vasul de expansiune , de la putin peste jumate a ajuns la maxim si tot crestea pana a inceput sa dea pe afara ,in bord arata tot 90 ,atunci am oprit motorul.
pe 14 facut un drum pana la Craiova si pe 15 am venit inapoi in Constanta ,am verificat nivelul antigelului pe drum si era pana in limita maxima,azi am mers 30 km si a fost ok , dar dupa ce am facut proba cu rampa cu injectoare au aparut problemele cu nivelul de antigel din borcan.
Exista posibilitatea ca proba injectoarelor sa fi afectat chiuloasa sau garnitura de chiuloasa ?
Ceva de rau era anuntat de ieri cand pedala de ambreaj mergea jumate in gol , si pana ieri era tare de la inceput.


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2016, 15:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Să rezolvat problema cu creșterea nivelului de antigel în borcan , de vina era un stut înfundat care iese din pompa de apa si intra un furtun subțire care duce în vasul de expansiune , după schimbarea chiuloase să pare că a mai rămas ceva mizerie si sa adunat în acel loc. Am fost la Marius ,unu din putini mecanici din Constanta care se baga la Alfa Romeo si el a rezolvat problema .Cu ambreiajul deocamdată merge binișor după ce am făcut o aerisire la cilindru sau ce este pe cutie , la cald merge bine , problema este la rece ,stiu ca aveam probleme cu rulmentul de presiune ca făcea zgomot iar când apăsăm ambreiajul zgomotul dispărea.


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2016, 20:41 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
iuli78 Quote:
stut înfundat care iese din pompa de apa si intra un furtun subțire care duce în vasul de expansiune .
rectificare, termostat nu pompa apa.


Top
   
PostPosted: 25 Apr 2017, 21:34 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Ca sa nu mai deschid un topic in plus incerc sa gasesc rezolvarea in acesta.
Problema ar fi filetul din baia de ulei unde intra busonul ,o bucata din el lipseste pana aproape de mariginea de jos, cand busonul ajunge in capat si trebuie sa se stranga bine el merge in gol.
Anul trecut am schimbat uleiul la un service si nu a azis nimic de starea filetului, cand am desfacut busonul mergea cam greu pana la ultimile 3 filete ca trebuia sa il deschid doar cu cheia (tubulara cu imbus de 12), cand am vrut sa pun busonul nu a mers sa il strang bine si mergea in gol fara sa il fortez la strangere.
Presupun ca parte filetata a baii de ulei nu este intarita cu ceva de jur imprejur , mi sa parut foarte subtire locul filetat.
Sper sa nu curga prea mult ulei ca abia l-am pus , daca stiam ca face figuri nu ma mai complicam acum cu schimbul de ulei .


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2017, 09:32 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Trebuie refacut filetul si trecut la un buson mai mare. Mare atentie la strangere... Are foarte putine spire.
Am patit-o si eu anul trecut. In plus am inlocuit garnitura de cupru cu una de clingherit pentru a putea strange la un cuplu mai mic.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2017, 10:09 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O să să scurg uleiul și dau baia jos , era buna o rampă mai ales când de montează baia la loc, din cate am băgat de seamă trebuie desfăcuta si țeavă catalizatorului de galeria de evacuare să se scoată baia mai lejer.
Cu ocazia asta văd și ce mizerie sa adunat în baie .


Top
   
PostPosted: 26 Apr 2017, 22:02 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Deocamdata am pus ceva mai multi câlți la busonul de ulei si am strans binisor , momentan vad ca nu mai pica ulei dar in viitorul apropiat trebuie data baia jos si mers cu ea la strungar sau daca este cazul la cineva care sudeaza in aluminiu sa umple gaura si strungarul sa dea in locul umplut alta gaura pentru buson, ma interesez dinainte cat costa ,daca nu imi convine cumpar alta baie de ulei. Cand am vrut sa scot busonul de ulei mergea in gol ,si nu vroia sa se deschida sau inchida ,noroc ca am o tubulara cu imbus de 12 si am tras in jos mai tare si am reusit sa desfac busonul.

Vroiam sa intreb daca se potriveste baia de ulei a motorul 2.0 TS de de la 147 si 156 cu cea de la 166, pentru ca vad o diferenta la forma baii ,gaurile par la fel , a mea este ca cea din fotografia din stanga , iar ca in fotografia din dreapta am inteles ca este pentru 147 si 156.

Daca tin minte bine pentru baie am nevoie de torx 40 si 45 si imbus de 6 , nu stiu daca am toate suruburile originale , preferabil tubulare cu torx si imbus + prelungitor lung si o rampa.
Ma gandesc ca filetul era dus dinainte ori cel care a facut schimbul de ulei anul trecut a stricat filetul din baie cand a strans busonul.


Attachments:
166original vs.156,147..jpg
166original vs.156,147..jpg [ 164.99 KiB | Viewed 1933 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Apr 2017, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
La mine au fost doua cauze: strans tare si design prost al busonului. Baia are doar cateva "spire" de filet, iar busonul spre baza are lipsa ~1mm din filet. Practic cred ca prinde doar pe 3-4 spire. O prostie.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 27 Apr 2017, 18:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sunt cam sensibile baile astea din aluminiu (vad ca nu mai sunt la moda baile din tabla ,care sunt mai ieftine si mai tepene) cel putin la partea filetului, daca se strange ceva mai tare sau nu se pune bine busonul pe filet atunci sa dus filetul din baie.
Eu am masina de aproximativ 10 luni, nu ii stiu istoricul prea mult, dar presupun ca problema cu busonul era mai veche, dar totusi mai mergea sa stranga putin incat sa nu curga ulei . A doua cauza poate fi din cauza mecanicului care a schimbat uleiul anul trecut ,probabil a bagat stramb busonul dar totusi sa intepenit cumva ca nu pica ulei. Din cate stiam de la vechea masina , aveam nevoie de cheie doar pentru a slabi busonul in rest il desfaceam usor , de data asta am avut nevoie de tubulara cu imbus de 12 cu cheie teapana cu clichet si trageam destul de tare de cheie dupa ce sa slabit busonul de ulei ,abia la ultimile 2-3 filete am reusit sa desfac cu mana.
Daca vroiau sa faca ceva teapan , trebuiau sa bage pe interior ca o piulita mai groasa , la minde daca sa rupt din filet inseamna ca partea filetata din interiorul baii nu are mai mult de 1 mm si ceva , asa mi se parea mie ca ar fi de gros.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]