It is currently 26 Apr 2024, 11:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 26 Apr 2016, 09:43 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2011, 10:00
Posts: 244
Location: Bucuresti
Habar n-aveti. Nu exista Alfa sa nu poata fi reparata cu superglue, mustar, ienibahar si ceva varza murata, va spun eu.


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2016, 20:08 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Dragi colegi as avea de gand ca maine sa demontez aeroterma deoacere imi este arsa si vreau sa vad ce serie are ca sa imi caut alta si problema de care ma lovesc in momentul asta :vreau sa demontez radiatorul de caldura deoarece mi se abureste parbrizul de cand am masina si imi baga miros de antigel in ea (probabil este radiatorul spart sau curge pe la vreoun furtun ceva) nu stiu daca ma incurca instalatia de ac.caci daca as sti ca trebuie demontata instalatia de ac.as depresuriza instalatia,rog daca vreoun coleg poate ma poate ajuta cu idei.


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2016, 16:39 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Am demontat totul si exact cum ma gandeam radiatorul din bord curgea. Vreau sa spun ca desi era balta de antigel destul de mare sub radiator,antigelul curs nu a reusit sa ajunga in interiorul masinii ci a curs in spre vaporizatorul de ac si de acolo afara. Am cumparat radiator nou care nu e deloc scump,am montat totul inapoi inclusiv alta aeroterma ca a mea se defectase ceva timp in urma m-am trezit din mers cu miros de ars dupa care a incetat sa mai functioneze.Dupa ce termin totul dau cheie si surpriza nu porneste aeroterma. La 2 zile gasesc alta aeroterma o conectez si naiba sa ia....nu porneste nici asta.


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2016, 17:03 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Mentionez ca se poate face operatiunea fara a desface conductele de la ac,deci nu se pierde freon-ul din instalatie.
Trebuie eliberate conductele din clemele de prindere pana la compresor si cu atentie cei drept la milimetru va iesi carcasa vaporizatorului si a filtrului de polen odata cu conductele de pe el.


Attachments:
20161017_114445.jpg
20161017_114445.jpg [ 155.48 KiB | Viewed 4523 times ]
Top
   
PostPosted: 25 Oct 2016, 18:52 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Foarte bine ca ne-ai facut poze si dat ceva indicatii. eu cand am schimbat radiatorul acum ceva timp am desfacut jumatate de masina... nu stiam si nimeni nu se pricepea... :))


Top
   
PostPosted: 26 Oct 2016, 09:52 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Asta e pozitia in care trebuie lasata pe motor carcasa ac-ului pt.a putea lucra la demontarea radiatorului. Conductele flexibile de la compresor si radiator permit fara nici o problema aceasta manevra.


Attachments:
20161017_114509.jpg
20161017_114509.jpg [ 196.61 KiB | Viewed 4485 times ]
20161017_114452.jpg
20161017_114452.jpg [ 170.94 KiB | Viewed 4485 times ]
20161017_114532.jpg
20161017_114532.jpg [ 184.44 KiB | Viewed 4485 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Oct 2016, 02:12 
Offline
User avatar

Joined: 12 May 2008, 23:36
Posts: 142
Car: 166/Spider/159/Dedra
Location: mures,sighisoara
tranzafirul Quote:
Foarte bine ca ne-ai facut poze si dat ceva indicatii. eu cand am schimbat radiatorul acum ceva timp am desfacut jumatate de masina... nu stiam si nimeni nu se pricepea... :))

Daca te uitai bine, in acest post ceva mai devreme am scris asta

_________________
Alfa 166 2.4 JTD
Alfa Spider 2.0 TS
Lancia Dedra HF 2.0 turbo
Alfa Giulietta 2.0 JTDM
Alfa 159 SW 2.4 JTDM


Top
   
PostPosted: 27 Oct 2016, 09:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Am vazut ca ai scris, dar operatiunea am facuto inainte cu multi ani... Dar acum avem si poze! :))


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2017, 00:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca si eu sunt nevoit sa schimb caloriferul ,procedura cred ca este la fel la toate modelele 166.
Simptomele ar fi urmatoarele : 1 si 2 sunt de cand am cumparat masina ,acu un an si ceva.

1.Scade nivelul de antigel din borcan
2.Miroase a antigel in masina cand pornesc ventilatorul si dau sa bage caldura.
3.Am dat masca laterala din dreapta pedaleleor si acolo am vazut ceva umezeala
1.Ecu Airbag umezit
2.Firele care intra in cutia verde deasupra ecu airbag umezite
3.Partea de jos ,unde se prinde Ecu Airbag umezita.
4.Zona unde intra filtrul de polen este mereu umezita in partea de jos a caoriferului.

Deocamdata nu a ajuns sa curga atat de mult incat sa se ude mocheta ,dar se pierde suficient , aproximativ 1 litru de antigel pe luna.


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2017, 11:39 
Offline

Joined: 01 Apr 2009, 10:56
Posts: 178
Si eu am aceeasi problema alfa 166 facelift, pierderea nu cred ca am nici macar 50 ml pe luna, ramane pe parbriz o pelicula uleioasa dar mirosul de antigel este nesemnificativ. (filtru schimbat recent). La primavara il schimb daca nu se agraveaza 150 lei este destul de ieftin dar montajul e o mica aventura.


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2017, 12:58 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Iuli... la tine credca este spart tare de zici ca a ajuns antigelul in acele locuri. In mod normal antigelul curs ar trebui sa se scurga prin orificiul de scurgere a apei provenita din condens de la vaporizatorul de ac. La mine asa s-a intamplat desi am circulat asa 1 an nu am avut probleme cu infiltratii in interior.
Si referitor si la al doi-lea coleg cu probleme nu cred ca merita sa astepti pana in primavara,sa te chinui sa conduci cu parbrizul in halul ala si plus ca atunci cand da oleaca de soare nu vezi mai nimic. Eu cat am circulat asa nu am sesizat sa scada nivelul da antigel.La voi de scade e si mai naspa.


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2017, 15:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Zilele astea o să mă apuc sa dau caloriferul jos ,sper să mă descurc ,nu este graba cu montatul la loc că mai trebuie să aștept până se termină cu înmatricularea.
Am văzut și iarna trecuta dar in perioada așa mi se pare că iese cam mult abur pe eșapament ,mai ales când apas accelerația se face un nor alb in spate ,am o oarecare teama ca nu cumva să ajungă pe evacuare ceva antigel și din cauza asta să iasă aburi mai mult decât trebuie. (Probele le-am făcut doar cu mașina pe loc ,inclusiv când a ajuns apa la 90 grade)
Daca și după ce schimb caloriferul scade nivelul de antigel atunci trebuie să verific și altceva, ultima data am pus 1 litru de antigel ,probabil că s-ar fi scurs atâta antigel ,ar fi trebuit să fie balta nu doar umezit , acum doar după ce schimb caloriferul văd dacă mai am pierderi.


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2017, 20:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit pana la urma sa demontez caloriferul si cum era de asteptat am gasit suficient antigel sa banuiesc ca este principala cauza pentru care imi scadea nivelul din borcan.
De demontat a fost destul de ok , sa vad cu montatul cum ma descurc , pe calorifer vad ca scrie Magneti Marelli B837 dar nu am gasit asa ceva pe net , o sa cumpar un calorifer dar nu sunt hotarat ce firma ,oferte ar fi de la NRF (olanda),Nissens (danemarca) ,Van Wesel(belgia) ,Vemo (germania) ,Hella (germania),Denso(japonia)preturile ar fi intre 120-170 lei. Exclus original care costa aproximativ 500 lei.

Am vazut silicon negru pe marginea carcasei care intra in zona caloriferului , o banda cu burete de jur imprejurul caloriferului ,vroiam sa stiu daca la montajul caloriferului mai trebuie etansata carcasa radiatorului de AC care intra in carcasa caloriferului.


Attachments:
calorifer.jpg
calorifer.jpg [ 6.91 MiB | Viewed 3626 times ]
Top
   
PostPosted: 09 Dec 2017, 23:47 
Offline

Joined: 25 Sep 2015, 11:08
Posts: 479
Car: Alfa Romeo Mito
Location: Constanta
La mone tot ce tine de distemul de climatizare e denso. Nu cred ca dai gres cu denso sau hella


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2017, 13:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Andrei.v Quote:
La mone tot ce tine de distemul de climatizare e denso. Nu cred ca dai gres cu denso sau hella
Până la urmă am făcut comanda la Bardi de un calorifer Van Wezel ,care costă 110 lei. Nu cred că sunt cine știe ce , dacă mă răzgândesc o să cumpăr Denso. Văzusem și Magneti Marelli la 225 ar trebui să fie asemănătoare la calitate cu cele originale.


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2017, 17:54 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am renuntat la ideea cu Van Wezel , din cate am citit dupa aceea tot ce tine de radiatoare/calorifere sunt fabricate de catre International Radiators Industry cu sediul in Sharjah, Emiratele Arabe Unite.
Am optat pentru Denso DRR01001 care costa 148 lei la Autokarma cu 38 lei mai mult decat Van Wezel 73006074 ,sper sa se merite diferenta.


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2017, 22:53 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mai in gluma mai in serios ,umblă vorba in târg ca firma Denso fabrica radiatoare si calorifere auto ,azi am cumparat un calorifer de la Autokarma si surpriza in afara de o eticheta pe care scrie Denso DRR 01001 nu este ștanțat nicaieri Denso in schimb se vede foarte clar ca pe calorifer scria Magneti Marelli ,dar au sters in mare parte acest nume si a ramas vizibil doar : Made in Italy by si Divs.Termico Vettura .
In principiu nu ma deranjeaza sa fie Magneti Marelli care costa aproximativ 230 lei cu 80 lei mai mult decat Denso , si oricum din fabrica vine echipat cu Magneti Marelli probabil cele montate pe masina din fabrica au o calitate mai bune decat cele vandute acum ca originale sau aftermarket.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.88 MiB | Viewed 3459 times ]
2.jpg
2.jpg [ 2.49 MiB | Viewed 3459 times ]
3.jpg
3.jpg [ 2.04 MiB | Viewed 3459 times ]
4.jpg
4.jpg [ 286.19 KiB | Viewed 3459 times ]
5.original.jpg
5.original.jpg [ 741.41 KiB | Viewed 3459 times ]
Top
   
PostPosted: 14 Dec 2017, 00:10 
Offline

Joined: 04 Jun 2007, 13:22
Posts: 38
Car: 156 2.0 jts
Location: PITESTI
Probabil din cauza asta:
“At the end of 2001 DENSO became 100% owner of Magneti Marelli Manufacturing, that was founded in 1972.”

http://denso-europe.com/italy


Top
   
PostPosted: 14 Dec 2017, 22:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru raspuns , acum am priceput.
Probabil cei de la Magneti Marelli aveau mai multe calorifere de acest tip pe stoc si cei de la Denso nu aveau motive sa fabrice altele pana nu se epuiza stocul curent si nu au facut altceva decat sa stearga numele si modelul ,nu si-au batut capul sa ștanțeze numele lor.


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2017, 15:48 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Sau poate sunt chiar si mai bune decat originalele. Daca cele OM ar fi fost de calitate nu ar mai fi curs la 200.000 km si in conditiile in care racirea la 2.4 nu are presiune,poti merge linistit cu busonul desfacut ca nu vei pierde antigel.


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2017, 19:49 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca era sa ma duc la mecanic nu ma mai complicam sa schimb caloriferul acum ,dar vazand ca nu este chiar asa de complicat am zis sa nu mai astept cu schimbatul ca cine stie ce se mai strica pe sub bord , calculatorul de airbag-uri cred ca este stricat mai mult ca sigur ,pentru ca imi apare martorul aprins de cand am cumparat masina si nu merge sters din programul Multiecuscan si ce am vazut ca umezeala se aduna pe el si in jurul lui + cateva fire care sunt deasupra.


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2018, 11:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Văd ca de ceva timp iar a inceput să se aburească parbrizul , am schimbat filtrul de polen care avea 1 an jumate cu unul nou dar rezultatul a fost acelasi , caloriferul are doar 10 luni dar nu exclud sa fi cedat ,in zona calculatorului de airbag este uscat , inainte sa schimb caloriferul era umed , nu pot verifica neaparat dupa antigelul din borcan pentru ca nicidoata de cand am masina nu a ramas la nivel , mereu trebuia sa pun cate putin.
O sa verific daca functioneaza clapeta de recirculare a aerului , presupun ca este deasupra ventiltorului de habitaclu in carcasa acestuia , daca aceasta de deschide inchide este ok , atunci cand o sa am timp o sa verific caloriferul ,daca gasesc antigel in carcasa de plastic atunci are probleme , o sa iau preventiv un calorifer ramas de la alt 166 in speranta ca este bun ca sa nu mai dau bani pe altul .


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2018, 09:41 
Offline

Joined: 06 Dec 2015, 00:04
Posts: 120
Car: Alfa 166 2.4jtd 150
Ai vre-o parte de care nu te-ai atins la masina ??? Ai umblat cam peste tot la ea!!! Nu te termina psihic???Nu iti vine sa ii dai foc? Eu din 2016 am schimbat doar 3 bujii,in rest doar consumabile(discuri spate,placute,ulei) si turbina careia nu stiu cum i s-a rupt axul cand am agatat dedesupt masina la o trecere cu calea ferata.


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2018, 20:59 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am verificat si clapeta de la ventilator care se ocupa de recircularea aerului si era deschisa , nu mai mergea de ceva timp pentru ca se rupsese un plastic care face legatura intre bratul actuatorului si tija care misca clapeta , avand alt ventilator de rezerva ,se rezolva cu inchiderea /deschiderea clapetei de la ventilator ,dar din pacate trebuie sa demontez iar prin zona stergatoarelor ca sa pot verifica caloriferul daca scapa antigel pe undeva.
Este aiurea ca la garantie nu poate fi dus caloriferul pentru ca nu este montat intr-un service autorizat si pe langa asta trebuie tot la service sa demonteze si sa constate defectul ,caloriferul este apoximativ 120 lei si manopera pentru montat cred ca ajunge la 150-200 lei si constatarea ca este cam aceiasi treaba nu suna bine deloc pentru proprietarul masinii pentru ca cei de la magazinele de piese auto doar schimba piesa defecta ,nu deconteaza manopera care o plateste clientul pentru remontarea unor piese care se strica in garantie.

ioonak88 Quote:
Ai vre-o parte de care nu te-ai atins la masina ??? Ai umblat cam peste tot la ea!!! Nu te termina psihic???Nu iti vine sa ii dai foc? Eu din 2016 am schimbat doar 3 bujii,in rest doar consumabile(discuri spate,placute,ulei) si turbina careia nu stiu cum i s-a rupt axul cand am agatat dedesupt masina la o trecere cu calea ferata.
Nu ma incanta sa imi bag nasul prea des in masina dar nu am ce face , daca vreau sa tin 166-le trebuie sa fac si pe mecanicul unde cred ca ma descurc ,ca daca ma duc la service pentru orice problema aparuta ar trebui sa cheltui cu masina mai mult decat pot. Daca o sa schimb masina ,nicidata nu mai iau ceva la marimea 166-lui pentru ca mi se pare incomoda pentru oras ,pentru naveta nu este asa de economica si pana la urma de cele mai multe ori nu sunt mai mult de 2 persoane in masina si nu ii mai vad rostul ,daca ar fi tot din gama Alfa Romeo un 147 mi se pare acum cel mai ideal pentru nevoile mele ca sa nu zic de un Golf 4 care este mai usor de reparat si intretinut.
Depinde cum a fost intretinuta masina de catre vechi proprietari , de exemplu cand am luat masina nu mergea inchiderea centralizata , daca vechii proprietari erau asa de grijulii cu masina nu apucau sa strice 3 incuietori ,sau in cel mai rau caz le schimbau.
Eu cred ca motorul 2.4 JTD este mai usor de intretinut decat motorul 2.0 Twin Spark , acesta daca mai are si gpl pe el de ani buni atunci are sanse sa se strice mai repede decat cel pe motorina , daca am inteles bine nu pica asa de usor la 2.4jtd, turbina,pompa de injectie sau injectoarele

Sper să ajung si la momentul in care nu trebuie să bag decat stricul necesar ,dar mereau aparea cate ceva , de multe ori ziceam ca remediez problema de moment a masinii dar dupa aceia mai aparea cate ceva de remediat care nu intra in calcule , oricum pe masina am dat acum 2 ani jumate 1000 euro , in bani astia a intrat parbriz schimbat ,asigurare si itp noi pe Bulgaria ,dupa care a trebuit să bag mai mult sau mai putin in masina pana am ajuns sa mai cheltui inca 4000 euro in acest timp fara pretentii de tunning sau sa ma ocup de partea estetica , am tot rotile de tabla care erau pe masina de la inceput ,cand am zis ca masina nu mai cere bani a aparut problema cu caloriferul , daca se pune problema sa il schimb ,sper sa sa fie bun caloriferul pe care il luasem dupa un 166 acum cateva luni impreuna cu alte piese la gramadă.


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2018, 21:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am verificat caloriferul si cum era de asteptat a cedat, are aproximativ 10 luni si este firma Magneti Marelli vandut sub denumirea de Denso DRR 011001 , am vazut antigel in compartimentul caloriferului .
Aveam un calorifer mai vechi si l-am pus pe acesta , am facut niste probe cu radiatorul de la clima dat intr-o parte , am pornit motorul si am lasat-o jumatate de ora , am accelerat-o putin si am vazut ca nu curge ,am scos caloriferul din locas se era uscat , daca cedeaza atunci o sa cumpar unu pana in 100 lei , cel mai ieftin costa 58 lei la Bardi.
Se pare ca au disparut demult piesele de calitate, nu stiu daca cei de la Magneti Marell isi permiteau sa monteze din fabrica o asemnea pocnitoare de calorifer pe 166 ,probabil caloriferele bune au fost montate din fabrica si rebuturile pastrate pentru piese de schimb aftermarket ,cred ca daca luam si pe original tot acelasi calorifer venea, diferea doar pretul.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.92 MiB | Viewed 2756 times ]
2.jpg
2.jpg [ 2.18 MiB | Viewed 2756 times ]
3.jpg
3.jpg [ 2.2 MiB | Viewed 2756 times ]
4.jpg
4.jpg [ 4.84 MiB | Viewed 2756 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 59 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]