It is currently 23 May 2024, 11:11

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 18 May 2016, 11:46 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Daca te uiti la valoarea care o citeste testerul, trebuie sa creasca odata cu accelerarea. La mine cel stricat, scadea cantitatea de aer citita odata cu accelerarea.


Top
   
PostPosted: 18 May 2016, 17:55 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Salut din nou si multumesc pentru interesul aratat !

Erori pe tester:
- clutch switch signal low. -stored
-brake switch signal low. -stored
-boost pressure sensor implausible signal. -stored
-mass flow air sensor open circuit. -stored

Sterse, n-a reaparut niciuna.
Am schimbat debitmetrul, necorespunzand pe valori si observand, cu aceasta ocazie ca era alt cod de bosch decat echivalenta originala.

Masina trage mai frumos, mai liniar, insa tot ma limiteaza la 3500, dar fara fum, acum.

Intrebare: acel "degetar" din varful senzorului de presiune motorina, se da jos pt curatare, ca n-am vrut sa il fortez ?

Multumesc, astept sugestii noi


Top
   
PostPosted: 18 May 2016, 19:10 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Nu se da jos sita! desi am auzit un coleg la care s-a rupt, si nu s-a simtit mare diferenta.

La eroare cu frana si ambreiajul ai 2 comutatoare la pedale, dar nu afecteaza mersul masinii, ci doar functionarea pilotului automat.

-boost pressure sensor implausible signal la aceasta eroare as spune ca e tot de la senzorul de pe admisie de presiune aer, dar spune ceva ca nu il simtea, daca mai revine presupun ca trebuie sa verifici bine instalatia


Top
   
PostPosted: 18 May 2016, 19:58 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Senzorul presiune e nou, am considerat ca a ramas eroarea stocata de la cel vechi....


Top
   
PostPosted: 18 May 2016, 20:22 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
turbina este in parametri?este cu pas variabil?este posibil sa "agate" cumva.de asemenea si egr-ul sa nu inchida bine.poti sa ii pui un blint provizoriu.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 18 May 2016, 21:43 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Daca dupa inlocuire nu ai sters erorile, este clar ca eroarea vine de la cel vechi.


Top
   
PostPosted: 18 May 2016, 22:36 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Salutare din nou...

Am curatat bine senzorul de pe pompa, am lasat masina cu borna scoasa o ora, acum nu are putere pana in 2200rpm, iar la 2200-2500 da niste suturi si intra pe forta...
Banuiesc ca imi trebuie alt senzor ?


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 01:06 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Scuze pentru postare succesiva, revin cu update.
Am plecat cu masina, tragea atat de prost incat mi-a murit motorul cand incercam sa urc o bordura cu spatele, la accelerare usoara.
Cum am pus-o in sarcina , pe drum drept, de 2-3 ori, si-a revenit la faza initiala: trage in draci, dar nu merge peste 3500.... deja imi da dureri de cap......


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 07:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
bluecar Quote:
turbina este in parametri?este cu pas variabil?este posibil sa "agate" cumva.de asemenea si egr-ul sa nu inchida bine.poti sa ii pui un blint provizoriu.
scuze,am vrut sa spun cu geometrie variabila(pas variabil se gaseste la elica de la vapor),mai verifica si instalatia de vacuum si elecrovalva care faca parte din aceasta instalatie(are un burete mic care se imbacseste)

L.E
se poate merge si fara acel mic" filtru" de pe regulator insa exista riscul de a se strica injectoarele,acel filtru opreste ce trece de filtrul mare de motorina.
unii merg fara acel filtru de pe regulator,daca se infunda partial creste consumul de motorina ....

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 09:34 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Functioneaza corect turbina, cat si sistemul ei de comanda. Am alta problema, doar ca nu stiu care.....

Filtru.... daca te referi la acea palarie din capul regulatorului, mi-e greu sa cred ca daca se infunda as putea observa acest lucru..... iar daca nea bosch l-a pus acolo cred ca stia el ce stia.....


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 11:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
eu pana sa schimb turbina am tot schimbat senzori,eroarea era tot timpul senzorul de pe admisie.turbina functiona bine,nu consuma ulei,nu fluiera,numai ca la o anumita turatie intra in limp mode si nu mai trecea de 3000rpm.
bineinteles la tine poate sa fie altceva.
pun si o fotografie cu regulatorul de pe masina mea:


Attachments:
regulator.jpg
regulator.jpg [ 199.38 KiB | Viewed 3388 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 11:40 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Eu ziceam ca e oring de teflon ala :))))
Pai e cam varza, saracu..


Ok, si care a fost explicatia, ce avea turbina, pana la urma ?..


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 12:52 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Mai exact, ce anume cedeaza la acest regulator presiune ?
Devine "sticky"(lenes)?


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 15:38 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Exact. Nu reguleaza atunci cand primeste comanda sau o face cu intarziere si fara precizie, ori deshide depasind comanda si atunci intra in limp mode. Al tau probabil ca nu deschide pana la capat de nu merge peste 3500 rpm. Dar asta este doar o presupunere. Oricum dupa un nr mare de kilometri este normal sa cedeze...


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
Florinstancu Quote:
Eu ziceam ca e oring de teflon ala :))))
Pai e cam varza, saracu..


Ok, si care a fost explicatia, ce avea turbina, pana la urma ?..
turbina avea un mic joc axial si probabil se bloca geometria variabila.baga mai multa presiune decat era nevoie,senzorul sesiza aceasta presiune si motorul intra in limp mode.eroarea era mereu senzorul de presiune de pe admisie.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Cand da presiune prea mare turbina, intra in limp mode cum ai spus tu pentru o perioada de 2 secunde, dar nu da eroarea care a avuto el.
Eu am senzor de 2 bari (de la 2.4 jtd 20v), rescalarizat din soft, si totusi uneori turbina cea marita a mea imi da peste 2 bari cand schimb a 5-a spre a 6-a in forja. Dar eu am turbina cu pas variabil controlata mecanic, nu din calculator. (modelul de 136 cp) Eroarea de la mine suna cam asa: Turbo boost presure to high.

2.4 jtd de 10v, chiar si cel de 150 cp au senzor de 1.5 bari.

Eu cred nu ca ai nimic la turbina. Oricum, daca vrei sa o verifici poti sa faci un test in mers:
Mergi cu masina si ii vezi in timp real valorile, turbina ta ar trebui sa ajunga la 1.2-1.3 bari in forja. Daca ajunge acolo stai linistit.

Oricum cel care iti face testele tie stie sa iti ia bani cu siguranta. Daca pui pe un grafic (chiar si o interfata de 60 ron face asta) presiunea motorinei, debitul de aer, presiunea turbinei si turatia, toate trebuie sa creasca liniar si frumos. La 3500 ture vezi car se limiteaza si aia e problema.

Exemplu daca nu mai creste presiunea la motorina e clar regulatorul
Daca nu mai creste debittul de aer, e clar debitmetrul
Daca nu mai creste preiunea turbo, e clar ori actuatorul ori reglajul tijei, ori ceva pe instalatia de vahum ori geometria la turbina


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 18:32 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Multumesc mult Tranzafirul, o explicatie foarte utila, tehnica si coerenta.

Am sa astept sa se intoarca Bogdan sa imi faca vo diagnoza cum spui tu, ca pana acum numa parnai de diagnoze am prins.....

Multumesc mult. Si eu inclin sa cred ca supraalimentarea e ok.adica am ceva experienta pe mecanica, ce e drept, nu pe alfa. O masina cu probleme la turbo nu are cum sa mearga ca asta. Clar e ceva din alimentare, 99% acel regulator, dar vreau sa mi se confirme negru pe alb pana sa scot 450ron pt el.

Mai iau in calcul si varianta in care masina are alta turbina sau soft "umblat", pt ca nu trage de 140cp niciodata.... cand am scris ca in a 3-a kickdown pt depasire, scartaie rotile si trebuie sa tii bine de volan, nu am exagerat cu nimic.
Apropos, toate au kickdown, chiar daca e cutie manuala ? :scratch:

Multumesc inca o data


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 18:44 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
nu au kikdown la cutii manuale, La cele automate nu stiu.

Este posibil sa fie umblat din soft, foarte putin probabil sa fie schimbata turbina. La cel de 140 cp turbina este controlata de calculator, deci se poate da drumu sa porneasca mai la joasa turatie si sa mearga la presiune mai mare, pana in 1.5 bari. Numai din soft poti sa ajungi la 170 cp...

In general la alfe fug mai tare de cat alte marci cu performante pe hartie asemanatoare deoarece sunt motoarele intepate si corelate bine cu cutiile de viteza.


Top
   
PostPosted: 19 May 2016, 19:30 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
tranzafirul Quote:
nu au kikdown la cutii manuale, La cele automate nu stiu.

Este posibil sa fie umblat din soft, foarte putin probabil sa fie schimbata turbina. La cel de 140 cp turbina este controlata de calculator, deci se poate da drumu sa porneasca mai la joasa turatie si sa mearga la presiune mai mare, pana in 1.5 bari. Numai din soft poti sa ajungi la 170 cp...

In general la alfe fug mai tare de cat alte marci cu performante pe hartie asemanatoare deoarece sunt motoarele intepate si corelate bine cu cutiile de viteza.
Ar mai fi un simptom, de care nu cred ca am amintit:
Plec cu ea, merg , are vlaga dar nimic deosebit, pana o duc mai in forta pe a 3-a si face cam in felul urmator: da scurt in nas, dupa care elibereaza herghelia , martor fiind scartz-ul. Dupa asta, mersul e schimbat: raspunsul la pedala, nervul, sunetul, inclusiv sunetul aspiratiei.....
Tot nenorocirea aia de regulator o fi responsabil ?

Btw, asta are kickdown si e manuala, de aceea am intrebat in post-ul precedent


Top
   
PostPosted: 21 Jul 2016, 10:03 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Salutare din nou, revin cu update la problema care inca persista, cea cu limitarea si fumul in primele 2 trepte.
Inlocuit pana acum, cu piese noi:
Senzor volanta, senzor presiune admisie, regulator pompa inalta(s a oprit motorul si nu a mai vrut sa porneasca)

Ce ar mai putea fi ? Am fost la 2 testere, niciunul nu a putut sa elucideze problema. De Bogdan nu am mai reusit sa dau.... incep sa ma satur de masina asta.....

Multumesc anticipat pt ajutor


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2016, 16:19 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
salutare baieti,

am sa continui acest topic intrucat vad ca nu se inghesuie lumea prea tare si poate cuiva ii vor fi totusi de folos informatiile prezentate aici... asta in cazul in care pasa cuiva.....

am schimbat:
-debitmetru
-senzor presiune turbo
-senzor vo;anta
-regulator pompa inalta

toate le-am schimbat cu piese noi, de calitate.

MASINA NU TRECE DE 3500 RPM.

nu mai am nici o eroare, de tras trage bine, da mult fum la cox puternic pe primele 3 trepte.

singura chestie, ca deja incep sa ma gandesc la toate maruntisurile: imi sta martorul frana de mana aprins in bord (sigur e de la frana de mana, nu e altul, care doar seamana...). am incercat sa studiez switch-ul, in vederea unui eventual strap, dar fara succes, se pare ca are acolo si un fir de citire ce duce direct in ecu....

poate acest swich pacatos sa genereze aceasta limitare, oare ?

off-topic: nu ma mai pot loga in acest cont de pe telefon. a mai patit cineva ?


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2016, 20:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
eu parca am mai spus, trebuie vazute valorile in timp real, presiunea la motorina si presiunea la aer pana la cat urca in forja. Cred ca asa se poate vedea de unde te limiteaza.

Daca scoate fum mult ar mai putea sa ai o fisura la vreun furtun de aer, gen cel dinainte de turbina sa traga aer fals prin pliurile acelea. ( aer care sa nu fie citit de debitmetru si astfel sa nu injecteze motorina suficienta petru a trece de 3500) E o presupunere, mie mi sa intamplat...

Altfel nu stiu de unde ar fi problema ta, teoretic cele mai intalnite probleme de genu sunt de la regulator sau debitmetru...


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2016, 20:33 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
MAi exista ceva, sub pedala de acceleratie ai un surub in acel cauciuc, este folosit drept limitator, incearca sa il infiletezi pana la capat cu un imbus. Ar fi culmea sa fie asta....


Top
   
PostPosted: 09 Sep 2016, 21:45 
Offline

Joined: 19 Dec 2012, 22:13
Posts: 73
Car: alfa166+75,fiatCoupe
Ar mai fi și varianta comutatorului de la pedala de ambreiaj,. Am pățit și eu că nu se tura bine, și după ce am curățat tot ce trebuia, am desfăcut și acel comutator, care era blocat și murdar. După asta mergea ok. Menționez ca la mine a dat la diagnoza problema cu acest comutator.

_________________
Fiat Croma 2.0 ie
Alfa 75 custom Twin turbo diesel 2.0
Alfa 166 2.4 jtd custom 185 hp
Fiat Coupe 2.0 16v custom 170 hp
SAAB 9-5 TID4 190 hp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]