It is currently 24 Apr 2024, 21:23

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 01 May 2016, 11:58 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Salutare la toata lumea.

Am o alfa 166 2.4jtd 2002 si ma cam necajeste.

Cand vreau sa aprind farurile (scurta) se aprind doar daca au ele chef. Faza lunga functioneaza fara probleme. Pozitiile, de asemenea.
Luminile din bord functioneaza independent de pozitia comutatorului de faruri, in 90% din cazuri.
Intrebarea mea: problema survine de la blocul de lumini sau de la blocul de semnal ? Am inteles ca blocurile de semnal cu probleme produc niste anomalii foarte suparatoare, de aceea intreb.
Mentionez ca masina are xenon de fabrica, dar nu cred ca e relevant pentru problema asta.

Va multumesc anticipat


Top
   
PostPosted: 03 May 2016, 21:01 
Offline

Joined: 18 Aug 2013, 16:58
Posts: 52
Car: Alfa Romeo Giulietta
Location: Bucuresti
Salut! Verifica masa, posibil sa fie de acolo problema.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 8V

Alfa Romeo 147 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 03 May 2016, 22:50 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Salut din nou.

Revin cu update verificari facute pana acum (de 2 saptamani imi bat capul cu ea :bash: :samui: )

Bloc semnal verificat, e in regula
Bloc lumini (robinet) verificat, e in regula
Relee, verificate, sunt in regula
Instalatie faruri verificata, e in regula

Dilema: la un anume moment (mult prea des) nu imi ajunge comanda la releul de scurta.
Comanda se face, fizic, altfel nu mi-ar functiona lunga.

Remediul temporar: dau unu-doua flash-uri "in scarba" dupa care se aprinde scurta si ramane asa, cat o vrea Dumnezeu.... pana ii trece, pana iau o groapa, etc....

Sa definesc terminoligia: " in scarba" adica trag batzul spre flash si ii dau drumul brusc, ca la prashtie.

E clar ca undeva e un contact imperfect si isi face un fel de autoexcitatie prin flash-ul respectiv. Ma poate ajuta cineva cu o schema electrica sau o explicatie pas cu pas al traseului de comanda pt faza scurta ?

Multumesc


Top
   
PostPosted: 04 May 2016, 09:15 
Offline

Joined: 19 Dec 2012, 22:13
Posts: 73
Car: alfa166+75,fiatCoupe
Stimate prieten si coleg de suferinta . de vreo luna am o belea asemanatoare , adica nu mai merge nici faza scurta ,nici cea lunga , mereu gasesc siguranta de 15A din tabloul de sub volan arsa. o schimb , merge ceva timp , apoi iar se arde .Cu motorul oprit (doar contactul pus ) functioneaza , cum pornesc motorul se arde acea siguranta , uneori imediat , uneori dupa ceva timp. . Releele de sub capota sunt toate OK. Uneori iluminatul din bord e ceva mai palid sau deloc , alteori e OK.Am verificat si eu tot ce se putea , mai putin " cutia verde " de sub volan. Ai idee daca se poate verifica cumva acel modul electronic ?? ( greu de crezut ). Parerea mea este ca ala este vinovatul la simptome de neinteles . Cat de repede il voi schimba , nu vad alta solutie. Poate mai are cineva alte sfaturi sau sugestii ......

_________________
Fiat Croma 2.0 ie
Alfa 75 custom Twin turbo diesel 2.0
Alfa 166 2.4 jtd custom 185 hp
Fiat Coupe 2.0 16v custom 170 hp
SAAB 9-5 TID4 190 hp


Top
   
PostPosted: 04 May 2016, 20:31 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Cutia aia am inteles ca e calculatorul de consum (consumatori electrici)
Nu stiu ce s-ar putea verifica la ea.
Atentie, verifica si cablajele ce vin la blocul de lumini(robinet) in bord. Eu am vazut la cineva firul responsabil cu iluminatul bordului, topit si lipit de altele si ardea sigurantele.


Top
   
 Post subject: Manual reparatii
PostPosted: 05 May 2016, 11:29 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Va rog frumos, cine ma poate ajuta cu un manual de reparatii, in engleza, pentru 166, 2.4jtd 2001.
Nu gasesc nici un link valid.

Multumesc


Top
   
 Post subject: Re: Manual reparatii
PostPosted: 05 May 2016, 20:57 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Ai mesaj cu linkul! o zi buna!


Top
   
PostPosted: 05 May 2016, 21:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Mare atentie daca arde siguranta, trebuie desfacut si mers pe traseul firelor. exista un scurt si nu este de bine!
Cu contactul imperfect, este ceva de munca pana gasesti unde este, ca sa iti mearga faza scurta, nu este imposibil dar gasesti in manualul de reparatie schema electrica. Dupa ce gasesti firul responsabil, il tai de la capete si il dublezi. Daca este de la un suport de relee sau o alta componenta gasesti sigur la dezmembrari.

Eu nu am avut niciodata problema asta, si nici nu prea am auzit de probleme la lumini faza scurta, lunga... etc

Un electrician cu ajutorul manulului de reparatii trebuie sa o rezolve! (doar daca nu este incompetent) :))


Top
   
PostPosted: 06 May 2016, 09:03 
Offline
User avatar

Joined: 13 Oct 2010, 19:31
Posts: 338
Car: 159 2.0jtdm
Location: Brescia/Italia
marius 75+166 Quote:
Stimate prieten si coleg de suferinta . de vreo luna am o belea asemanatoare , adica nu mai merge nici faza scurta ,nici cea lunga , mereu gasesc siguranta de 15A din tabloul de sub volan arsa. o schimb , merge ceva timp , apoi iar se arde .Cu motorul oprit (doar contactul pus ) functioneaza , cum pornesc motorul se arde acea siguranta , uneori imediat , uneori dupa ceva timp. . Releele de sub capota sunt toate OK. Uneori iluminatul din bord e ceva mai palid sau deloc , alteori e OK.Am verificat si eu tot ce se putea , mai putin " cutia verde " de sub volan. Ai idee daca se poate verifica cumva acel modul electronic ?? ( greu de crezut ). Parerea mea este ca ala este vinovatul la simptome de neinteles . Cat de repede il voi schimba , nu vad alta solutie. Poate mai are cineva alte sfaturi sau sugestii ......

Undeva ai un scurt,cu motorul oprit ai 12v pe instalatie,cu motorul pornit ai 14..diferenta face probabil sa iti arda siguranta..

_________________
Ex Alfa 156 Sw 1.9 jtd
Ex Fiat Stilo Coupe 1.9 jtd
Ex Fiat Bravo 1.9 jtd
Ex BMW 525 tds
Ex Lancia Thema 2.0i
Ex Peugeot 205


Top
   
PostPosted: 09 May 2016, 19:16 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
O informatie, va rog !
Calculatorul de lumini (acea cutie verde) necesita codare dupa inlocuire ?


Top
   
PostPosted: 11 May 2016, 15:26 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Va salut din nou.

Daca e cineva care s-a confruntat cu urmatoarea problema, astept sfaturi, va rog !

In treptele 1 si 2, daca o calc zdravan, fumega rau si ma limiteaza la 3500rpm.

Ii dau a 3-a si e alta masina.

Mentionez ca nu am pierderi de presiune traseu turbo, senzor presiune admisie original nou, senzor volanta original, nou.

Masina trage de rupe in toate treptele, 1-2-3 abia o tii pe drum cu acceleratia la podea.singura chestie e fumul pe 1-2 si limitarea asta care e foarte suparatoare. Pe tester(delphi) mi-a dat doar senzor presiune turbo, pe care l-am inlocuit.

Multumesc.


Top
   
PostPosted: 11 May 2016, 16:02 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Ai grija sa nu decolezi :lol:
Incearca sa nu mai deschizi topic nou pentru fiecare problema avuta cu masina. Foloseste cu incredere functia "Search" si deschide un topic de prezentare, sa vedem si noi masina ta. Acolo iti poti expune toate probleme.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 11 May 2016, 20:19 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Faza cu topicurile am inteles-o...
Gluma cu decolatu' am gustat-o ...
Faza cu search pe problema asta si cu utilitatea reply-ului de mai sus in problema data, nu am inteles-o.

Ca sa ma fac inteles, am dat search, return 0 (zero).....


Top
   
PostPosted: 11 May 2016, 20:34 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Atunci fa un topic si prezinta masina. Nu sunt prea multe 166 si cred ca ai avea sanse mai mari in a-ti rezolva problemele.
Era o gluma ca raspuns la gluma facuta de tine, ca abia o tii pe drum. :peace:
Debitmetrul e ok? Incearca sa iei legatura cu mecanicii de pe forum ca sunt destui.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 12 May 2016, 13:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Daca dupa schimbarea senzorului de presiune nu a mai dat nici o eroare, atunci eu as crede ca este regulatorul de presiune de pe pompa de inalta. Daca mai faci o verificare pe tester si iti da in continuare vreo eroare pe acelas senzor (ca exemplu: suprapresiune), atunci este ceva in neregula cu deibtul de aer, deci este ceva cu actuatorul turbinei sau cu geometria ei variabila.

Ca fapt divers, in accelerari bruste in treptele 1, 2, imi dadea un sut la 3000 rotatii. Uneori imi oprea motorul, alteori nu mai accelera. O perioada se potolea daca curatam regulatorul de presiune, ceea ce poti sa faci si tu... are doua suruburi si trebuie sa il scoti cu grija. Il cureti cu Carb cleaner, sau de spray de frane. S-a rezolvat definitiv la inlocuire.


Top
   
PostPosted: 12 May 2016, 14:19 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Am inteles.
Deci regulatorul de pe pompa, si nu cel de pe rampa !

Pentru andreiblitz:
In titlu am scris alfa 166 2.4jtd 140 cp. Poate ar mai fi de completat anul.... 2001 si ca are piele ? :smart:

Inca o intrebare : un electronist/electrician bun care sa-mi dibuiasca si mie beleaua cu faza scurta, care functioneaza cand are ea chef, imi puteti recomanda ? Eu locuiesc in sector 6, ca idee.

Multumesc !


Top
   
PostPosted: 12 May 2016, 14:32 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Ideea e ca senzorul de pe rampa si regulatorul de presiune merg in tandem, dar se intampla rar sa fie senzorul de pe rampa problematic (eu nu am auzit de acest defect), primul care pica e regulatorul de presiune. Are chiar si o mica sita in capat care se poate infunda.



Cu faza scurta, ai 2 relee laga farul din stanga, incearca sa le inlocuiesti sau sa le schimbi intre ele. Daca sunt rosii si dreptunghiulare, le poti inlocui cu cele de sub parbriz, cele de langa filtrul de polen.

De asemenea pe langa acea cutiuta de langa far, mai sus spre parbriz, sub celalat plastic de la motor este o masa pe caroserie. Recomandarea mea este sa o verifici. Desfaci surubul, o cureti, si apoi o pui la loc.

Sunt putini electricieni care sunt in stare sa rezolve problemele alfei 166. Doar cei care s-au mai lovit de ele pot sa le inteleaga. In majoritatea cazurilor, problemele sunt de la contacte inperfecte la soclul releelor, ale sigurantelor si a papucilor.

Succes!


Top
   
PostPosted: 12 May 2016, 15:34 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Salut Florin,

Ti-am mutat celelalte 2 topicuri aici; precum ti s-a recomandat de catre ceilalti colegi, revin si eu cu rugamintea sa postezi intrebarile/ nelamuririle/ etc intr-un singur topic.

Incercam sa pastram forumul curat, cu informatiile centralizate. Daca doresti sa transformi acest topic intr-unul de prezentare a masinii, unde sa ceri sfaturi, ii vom schimba numele.

Multumesc pentru intelegere.

Razvan29

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 12 May 2016, 17:35 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
tranzafirul Quote:
Ideea e ca senzorul de pe rampa si regulatorul de presiune merg in tandem, dar se intampla rar sa fie senzorul de pe rampa problematic (eu nu am auzit de acest defect), primul care pica e regulatorul de presiune. Are chiar si o mica sita in capat care se poate infunda.



Cu faza scurta, ai 2 relee laga farul din stanga, incearca sa le inlocuiesti sau sa le schimbi intre ele. Daca sunt rosii si dreptunghiulare, le poti inlocui cu cele de sub parbriz, cele de langa filtrul de polen.

De asemenea pe langa acea cutiuta de langa far, mai sus spre parbriz, sub celalat plastic de la motor este o masa pe caroserie. Recomandarea mea este sa o verifici. Desfaci surubul, o cureti, si apoi o pui la loc.

Sunt putini electricieni care sunt in stare sa rezolve problemele alfei 166. Doar cei care s-au mai lovit de ele pot sa le inteleaga. In majoritatea cazurilor, problemele sunt de la contacte inperfecte la soclul releelor, ale sigurantelor si a papucilor.

Succes!
Multumesc.
Am un singur releu de scurta, in contraaripa stanga. Masina e cu xenon. Am facut rocada cu cel de lunga... nici o schimbare. Am constatat ulterior ca nu imi ajunge comanda in releu atunci cand sunt nefunctionale. Cu strap la releu functioneaza fara greseala, dar asta nu e o solutie.

Am sa incerc si cu verificatul punctelor de masa. De cand s-a incalzit vremea nu mai face figuri(inca)

Dilema mea este urmatoarea: cand au inceput problemele cu scurta, daca loveam cu palma in coaja de bord isi revenea.... apoi s-a agravat si nu-si mai revine decat daca ma "joc" de cateva ori lunga-scurta.....
De aceea ma gandesc la calculator..... :ziped:


Top
   
PostPosted: 12 May 2016, 21:28 
Offline
User avatar

Joined: 13 Oct 2010, 19:31
Posts: 338
Car: 159 2.0jtdm
Location: Brescia/Italia
daca loveam cu palma in coaja de bord isi revenea.... apoi s-a agravat si nu-si mai revine decat daca ma "joc" de cateva ori lunga-scurta.....
De aceea ma gandesc la calculator..... :ziped:[/quote]

Incearca sa lovesti cu pumnul.. :lol: faza cu jucatul,ma duce cu gandul la maneta de lumini,incearca sa dai jos capacul de sub volan si sa misti de cabluri..poate,poate.. :wave:

_________________
Ex Alfa 156 Sw 1.9 jtd
Ex Fiat Stilo Coupe 1.9 jtd
Ex Fiat Bravo 1.9 jtd
Ex BMW 525 tds
Ex Lancia Thema 2.0i
Ex Peugeot 205


Top
   
PostPosted: 12 May 2016, 21:48 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Am incercat si cu pumnu....

Blocul de semnal nu are legatura in acest sens, el doar activeaza/dezactiveaza faza lunga. Jucatul cu maneta cred ca aplica vreun soc de tensiune......


Top
   
PostPosted: 13 May 2016, 21:27 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Revin cu o veste buna, care poate va fi utila cuiva care se va lovi, eventual, de problema mea cu farurile.

Problema survenea de la procesorul general de comanda din calculatorul de comanda si consum (cel verde), care avea niste probleme de conectica.

Mi l-a rezolvat astazi un electronist, pe care il recomand cu incredere. Ca sfat, nu e o idee prea buna principiul DIY, deoarece daca nu stii ce faci sau n-ai cu ce, iese prapad, fiind cablare stratificata si foarte sensibila (cineva se pare ca incercase, in prealabil, cu letconul, probabil)

Inca nu am rezolvat limitarea de pe primele trepte, am facut citire cu multiecuscan si se pare ca fuel pressure am 331 actual, fata de 328 desired in relanti si cui pe cui in turatie(nu mai retin valoarea).

Alte sfaturi, va rog ? Am si curatat regulatorul (care nu arata imbacsit/jegos), nici o schimbare..... are vreo ciudatenie de genul daca are bujii arse ? Intreb ca am intalnit acest fenomen la fiat ducato....

Multumesc anticipat.


Top
   
PostPosted: 14 May 2016, 13:47 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Update:
Cu mufa de la debitmetru scoasa parca ii tunde putin din "boost", sau e placebo....
Treaba e ca fara debitmetru ii taie macaroana la 3700....
Cu el cuplat simt cum ii taie turbina pe la 3200 si ma limiteaza la 3500.

Am sa o pun pe tester fiat luni si am sa incerc sa fac rost de un debitmetru imprumut.

Orice idee/parere constructiva e binevenita


Top
   
PostPosted: 14 May 2016, 14:24 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2010, 21:14
Posts: 385
Car: 166 2.4jtd 136cp++
Location: Tulcea
Debitmetrul se poate scoate simplu. Se poate curata, cu alcool izopropilic la spray sau cu alte substante de curatat senzori. Are niste lamele care trebuie sa fie foarte curate si lucitoare. Nu trebuie atinse cu mana sau cu orice uleios... Daca sunt patate, si nu se curata, iti trebuie unul nou.

Exista totusi posibilitatea sa il cureti si sa tot nu mearga masina bine, atunci trebuie inlocuit.

Cele 2 suruburi de langa mufa sunt un pic dificil de scos, daca nu ai cap special, le poti apuca cu patentul pe lateral.

Eu l-am curatat de vreo 2 ori pana cand nu a mai mers deloc. Am tot intrebat, nu ere recomandat sa iei altceva decat original sau bosh, deoarece cele ieftine nu ar fi lafel de sensibile. Eu am gasit original nou.

Sh nu stiu daca gasesti ceva bun. Spor la curatat!


Top
   
PostPosted: 15 May 2016, 10:28 
Offline

Joined: 11 Apr 2016, 11:31
Posts: 27
Car: 166 2.4jtd
Curatat.... rezultat nul.... :censored:
Asteptam diagnoza de maine...


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]