It is currently 11 May 2024, 08:38

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Dec 2008, 13:30 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
Va salut
De aproximativ 9 luni sunt "fericitul" posesor al unei Alfa GT, diesel, fabricatie 2006. :D
Nu am avut probleme cu ea cu exceptia scutului pe care l-am infipt intr-o bordura inalta si acum se tine in pioneze.
Tin neaparat sa va impartasesc un necaz pe care l-am patit de curand.
Ajungand acasa intr-o buna zi, am dat sa cobor din masina, am deschis portiera si boom!: portiera rupta pe jos se mai tinea in opritor si in balamaua de jos.
Tin sa va precizez ca nu m-am dat hutza pe ea niciodata, singura greutate pe care o avea in plus la momentul respectiv era un redbull in buzunarul portierei.
In stare de shok, am reusit sa o ridic si sa o inchid, iar doua zile am folosit doar portiera dreapta.
Am fost cu ea la un "doctorash" care mi-a idendificat problema. S-a rupt un surub din balamaua superioara care sustinea portiera.
M-am gandit: OK portiera e mare, grea, se mai intampla... schimbam surubul si e ca noua.
Sunt din Piatra Neamt si Auto Milano, reprezentanta in zona a grupului Fiat nu si-a deschis inca portile. Au insa au un service "specializat" care e deschis de mai demult.
Am mers la ei si directorul de vanzari mi-a identificat problema: surubul costa 60 lei, dar nu vine separat ca e incastrat in balama, aia costa alti 80 lei, manopera 100 lei, in total 300 lei :D , sa vin a doua zi ca se rezolva, ca au pe stoc o balama de 147 care se potriveste. (Intre timp am umblat cu un surub normal, introdus in balama, dar care imi permitea sa cobor ca un om normal, sa inchid masina, dar care, in momentul in care plecam la drum nu ma lasa sa inchid portiera din interior, fiind nevoit sa dau geamul jos, scaunul la maxim in spate, si sa trag de portiera in sus ca sa se poata inchide.)
4 oameni au "lucrat" la portiera si nici unul (niciunul) nu s-a uitat la ea, sa identifice problema cum era normal, ci au comunicat prin telefon, si m-au lasat 2 ore in ninsoare pana au gasit ei o portiera de 147 de la care sa ia balamaua.
Cand au ajuns la momentul montajului au observat ceea ce nici eu (nicieu?) nu observasem pana atunci: surubul e incastrat in portiera si nu se poate inlocui intrucat e nituit si are si un con in mijloc (greu de descris forma acelui surub)
Concluzia a fost urmatoarea: Portiera noua!
Intrebarea mea este retorica si se adreseaza stralucitilor ingineri italieni: Cum, idiotilor, ati reusit sa fabricati o masina cu astfel de problema? :mrgreen: Sa ajungi sa schimbi o portiera din cauza unui surub???? Voi nu sunteti sanatosi la minte!
"Pentru cei ce ma`ntelege", sau au o problema in a alege aceasta marca de auto in dauna alteia, am un sfat: Si ce daca e ridicol de frumoasa? Priveste-o admir-o si ia-ti o masina produsa mai la nord de macaronari, unde inginerilor le merge mintea mai la rece.
Si o remarca pentru La Mia Alfa GT: FAAAH !!! ESTI FRUMOASA!!! ESTI FRUMOASAAA, DA ESTI PROASTAAAAAAAA!
Va rog sa imi scrieti un cuvant de incurajare sfaturi sau pareri. pentru ca mi-a frant "cuore sportivo" si am nevoie!
Multumesc!


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2008, 14:02 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
:lol: Eu ma bucur sincer pt. tine :lol:

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2008, 14:36 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
E pacat ca un surub,fie el incastrat in portiera sa-ti strice placerea de a vea o Alfa.
DA,masinile construite de italieni au ciudateniile lor,le accepti dandu-ti clopul pe ceafa si scarpinadu-te in moalele capului naucit de solutiile gasite de inginerii italieni sau te duci mai departe.
Daca e de vre-o consolare,n-am mai auzit la nici un model de Alfa sa cada portiera precum in cazul tau,sper totusi sa gasesti si o rezolvare mai "romanesca" la problemea asta italiana de a inlocui intreaga portiera.
Parca totusi este cam exagerat sa numesti o masina "sub orice critica" datorita unui caz singular, innrautatit si de faptul ca cei care ar trebui sa fie responsabili cu ingrijirea masinii nu-si cunosc meseria.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2008, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Imi pare rau de experienta ta proasta cu Alfa GT. Dar ori minunatii de la reprezentanta sunt prosti fie vor sa te scurga de cativa bani. Am sa scriu mare sa vada cine trebuie: PENTRU A REPARA O BALAMA LA O ALFA NU E NECESARA INLOCUIREA PORTIEREI.
Iata ce cred eu:
mai jos ai o schema a balamalelor si a limitatorului de deschidere a portierei. Pentru a repara o portiera nu ai nevoie de "ingineri" de la reprezentanta. Iti trebuie doar un atelier de tinichigerie cu oameni cu ceva experienta. Singura piesa niuita de acolo e piesa 16 care e o piulita M6 ce se fixeaza de blamaua superioara si este pentru fixarea balamalei pe corpul portierei cu surubul 17. chiar daca piulita nituita a iesit si nu mai poate fi pusa la loc(cu toate ca ma indoiesc de asta) nu trebuie decat sa schimbi elementul de balama 4. doar sa ai grija sa aiba cu piulita 16 prinsa in ea.
Dupa cat inteleg eu din ce ai scris treaba sta asa: a iesit nitul din balama si portiera a cazut a cazut. pe corpul portierei a ramas fixat surubul 17 cu piulita 16 atasata pe ea. Nu ai cedat sa desfaci fata de portiera ca sa ajungi in interior, pentru ca de acolo se desface surubul 17
nu pot spune mai mult. cei de la reprezentanta ar trebui sa aiba cel putin cateva scheme explodate a subansamblelor de pe masinile lor. Dar cum o Alfa trece o data la 2 ani printr-un service AI sa nu te mire ca stau si se uita crucis unul la altul si-si dau telefoane pentru ca nici unul nu e priceput.

L.E. te rog mult fa o poza si pune-o pe forum pentru ca sunt aproape 100% convins ca am avut dreptate


Attachments:
portiera Alfa GT.JPG
portiera Alfa GT.JPG [ 26.65 KiB | Viewed 3881 times ]

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V
Top
   
PostPosted: 27 Dec 2008, 14:54 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
si inca ceva pentru piesa 16 exista un cleste special care permite fixarea ei: dati doar un search pe google la "rivnut gun" si va lamuriti imediat despre ce vorbesc

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2008, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
Va multumesc pentru raspunsuri. Merg sa fac o poza. Pentru inceput pot sa va spun ca piesa 5 este surubul care s-a rupt.
marian Quote:
PENTRU A REPARA O BALAMA LA O ALFA NU E NECESARA INLOCUIREA PORTIEREI.
Sper din tot sufletul sa ai dreptate.
Revin cu amanunte.


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2008, 17:03 
Offline
User avatar

Joined: 20 Aug 2007, 13:58
Posts: 907
Location: Popesti Leordeni - Bucuresti
Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat, dar daca asa reactionezi la o problema :uhuh: nu stiu ce marca ti s-ar potrivi, fiecare constructor are idiotii lui, inclusiv aia mai de la nord. Problemele exista penttru a fi rezolvate.
Cat despre reparatie inclin sa cred ca Marian are dreptate.
Sa ne tii la curent.


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2008, 17:49 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
Asadar in figura a e balamaua in starea actuala.
Portiera are 2 balamale sudate de ea, una sus si una jos.
Deasemenea mai exista 2 balamale insurubate in caroserie, la fel: sus si jos.
Sunt 2 situatii diferite sus fata de jos:
Piesa 5 (surubul rupt) din balamaua de sus e incastrat in balamaua sudata de caroserie iar aceasta vine deasupra balamalei insurubata de caroserie(figura a).
Attachment:
File comment: figura a (balamalele stanga sus in starea actuala)
a.jpg
a.jpg [ 40.25 KiB | Viewed 3832 times ]
In schimb in partea de jos a portierei surubul e incastrat in balamaua insurubata de caroserie(figura b) iar balamaua sudata de portiera e goala si vine peste cea de pe caroserie.
Attachment:
File comment: figura b (balama de 147 cu surub incastrat)
b.jpg
b.jpg [ 207.92 KiB | Viewed 3848 times ]
Asadar piesa 5, cea care s-a rupt se afla incastrata in balamaua care la randul ei e sudata de portiera.
Cei de la service(EFIMEX viitoare Auto Milano cu sediul in Savinesti langa Piatra Neamt) s-au "oferit" sa imi taie cu flexul balamaua goala si sa sudeze o balama de 147 cu surub incastrat in ea. Evident ca am refuzat pentru ca nu imi dadeau impresia ca stiu ce fac si in plus e vorba de precizie milimetrica pe care ma indoiesc ca o au.(Povestea cu service-ul e mai lunga.. din 4 persoane care "s-au ocupat" de caz niciuna nu an venit sa deschida portiera si sa vada despre ce e vorba, au comunicat prin telefon, au stricat o portiera de 147 buna doar ca sa ii scoata surubul incastrat si sa isi dea seama apoi ca nu il pot introduce nici pe sus nici pe jos din cauza capatului nituit si a conului din partea mijlocie..dar nu despre asta vorbim)
Ideea cu leacul romanesc o aveam si eu si iata pe scurt care ar fi:
Balamaua de 147 din figura b am cumparat-o de la ei cu 1 milion.
Voi taia partea superioara a surubului si sper ca va iesi prin partea inferioara.
Apoi sper sa pot inlocui surubul care se afla acum, chiar daca nu va mai avea nitul de sus..portiera nu va putea iesi in sus ca sa am nevoie de partea nituita.
Voi reveni dupa operatiune in cazul in care este cineva interesat de epilog...daca nu imi iese o sa ma interesez de acel ciocan de nituit(Rivnut Gun Adaptor) :D
Imi cer scuze alfistilor lezati de titlul meu dar frustrarea mea a fost mare iar daca imi va iesi promit sa il modific.
Multumesc Marian pentru figura, eventual daca o ai mai mare o sa te rog sa mi-o dai si mie.
@Marius-Inainte de a lua GT-ul am avut o groaza de sfatuitori si de pareri contra..sunt convins ca cine vrea Alfa nu tine cont de nimic..nici macar de faptul ca la un moment dat ii poate cadea o portiera...
Va salut si urez tuturor inclusiv mie sa nu mai avem parte de astfel de minuni ingineresti !


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2008, 00:42 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
maine ma uit live pe un GT sa-mi fac o parere mai corecta asupra problemei...revin

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 28 Dec 2008, 19:18 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
revin:
daca poza cu balamaua pe care ti-a vandut-o autoitalia (figura b) e corecta, atunci ti-ai luat teapa pentru ca ti-au dat o balama inferioara pentru portiera din dreapta. Ori tu ai nevoie de balama superioara pe stanga. Intr-adevar
balamaua standa sus ar trebui sa arate cam ca in poza : corect b pe care am atasat-o
fixarea se face cu un surub M6 care se introduce prin partea inferioara a balamalei. La tine vad ca surubul pe care ti l-au montat ei intra pe sus. Adica dupa cum inteleg eu acum ai o balama improvizata ca la "bunica la poarta"

In momentul de fata jumatatea de balama cera e prinsa de portiera e cam compromisa. Se poate repara dar ai nevoie de cateva scule. Cauta un mester care stie ce inseamna prelucrari metalice si te rezolva. Si e exact cum am spus : nu e in nici un caz necesar sa schimbi o portiera pentru o idioata de balama.
Sistemul este intradevar gandit putin pe dos dar are justificari practice in acest sens.


Attachments:
corect b.jpg
corect b.jpg [ 173.58 KiB | Viewed 3713 times ]

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V
Top
   
PostPosted: 30 Dec 2008, 15:24 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
"La bunica la poarta sta o matza moarta" :D
Intr-adevar de-acolo e surubul...dar trebuie sa vin cu unele precizari:
Cei de la reprezentanta mi-au dat solutia schimbului de portiera intrucat am refuzat sa o taie si sa sudeze alta balama.
Decizia de achizitie a balamalei de 147 portiera drepta jos am luat-o din proprie initiativa :blink: pentru a-i scoate surubul din ea cu flexul si sa inapoiez bunicii surubul.
Incerc sa explic ce am de gand sa fac:
Acum surubul este introdus pe sus. Cel pe care-l voi extrage din balama il voi introduce "prin mijloc" :smart:
Partea care arata ca un surub normal(figura b) se poate desuruba. cealalta parte o voi introduce prin josul balamalei din portiera, apoi voi desuruba balamaua de pe caroserie, o voi introduce in surub, voi insuruba la loc balamaua de caroserie si teoretic ar trebui sa fie identica cu cea originala cu exceptia capului nituit din partea superioara care nu lasa portiera sa iasa pe sus(der parca asa ceva ar fi posibil)
Mi-a fost greu sa explic si nu vad cum ar putea intelege cineva ceva din explicatiile astea :bash: totusi sper sa imi iasa. :samui:


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2008, 16:42 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
am inteles ce vrei sa faci, si e corect. Trebuie sa ai grija cand extragi boltul din balamaua noua pe care ai cumparat-o. Pentru introducerea in balamaua de pe portiera sugerez sa o incalzesti cu o flacara oxiacetilenica, sa se dilate, introduci boltul in balama si atunci cand balamaua se raceste se va strange si va bloca boltul pe pozitie. Cel mai probabil asa a fost introdus si in procesul de fabricatie al balamalei. in loc sa folosesti flexul, recomand sa incerci la fel si la extragerea boltului din balama, incalzeste-o.
Apoi nu ai decat sa cureti ce ai ars cu flacara, dai un grund si o vopsea si ai terminat. Montezi portiera si gata.
Ne tii la curent cu ce ai rezolvat.
;)
LE atasez si o poza cu urmatoarele explicatii: rosu-boltul ce trebuie extras din balamaua noua si introdus in cea veche
albastru-zona ce trebuie incalzita ca boltul sa iasa


Attachments:
b_color.JPG
b_color.JPG [ 35.55 KiB | Viewed 3542 times ]

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V
Top
   
PostPosted: 31 Dec 2008, 03:14 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2007, 13:21
Posts: 542
Car: Spider 916
Location: Polonia
Eu spun ca la flacara se vor dilata impreuna si tot nu va iesi???

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0 TS Mk2
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Ex: Alfa Romeo 166 2.0 TS
Ex: Alfa Romeo GTV 2.0 TS Mk1
Ex: Alfa Romeo Spider 2.0 TS Mk1
Ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2009, 21:48 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
mucas Quote:
Eu spun ca la flacara se vor dilata impreuna si tot nu va iesi???
Iese. Am mai scos si eu asa.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 06 Jan 2009, 11:28 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
esec


Top
   
PostPosted: 06 Jan 2009, 13:13 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
ARTURO Quote:
esec
detaliaza! chiar sunt curios.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2009, 19:12 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
Azi am reusit. :smart:
Sa va povestesc intai esecul(eram suparat in ziua cu pricina nu am mai avut chef de detalii):
M-am apucat de lucru, impreuna cu un prieten, undeva in jur de ora 5 pm semintuneric, -5 grade afara.
Am retezat capul surubului, l-am scos din balamaua de 147, am dat jos un surub din balamaua din caroserie, am bagat surubul in cea din portiera, am ridicat balamaua din caroserie ca sa intre surubul in ea insa neavand prea mult spatiu de insurubat l-am strans cum am putut.
Cand sa inchid portiera, aceasta nu se mai inchidea...s-a deplasat balamaua putin in jos si nu am putut nicicum sa o mai aduc la pozitia initiala :bash: ...in plus nu mai puteam desface surubul de jos. ne-am chinuit pana la ora 8 :samui: :samui: si am reusit doar sa defac putin surubul astfel incat sa ridic portiera in sus sa se inchida.
Mi-a mancat 5 ani din viata. :dribble:
Azi insa i-am recuperat.
Am desurubat portiera din opritor si balamaua de jos, am pus-o pe caldaram, (vertical pt ca erau si cablurile electrice), am fixat frumos balamaua din caroserie in locul ei, am bagat portiera la loc, am insurubat totul la loc si in 60 minute era ca noua. :clapping: In plus balamaua din portiera avea un fel de camasa pe care am incalecat-o cu surubul din balamaua de 147 astfel incat s-a fixat in balama destul de bine.
Cam asta a fost, astept cu interes solutia pe care cei de la Fiat Italia o vor da. Le-am scris problema si mi-au scris ca
au dat-o mai departe la specialisti, si vor reveni cu raspunsul.
Asadar, pentru toti cei care Doamne fereste! vor pati acelasi lucru... nu schimbati portiera...se poate si romanesc!
Va multumesc tuturor celor care au fost alaturi de mine :D :peace:
O sa revin si cu raspunsul italienilor.
Pe curand!
Cred ca m-am reindragostit, maine ies cu ea la o cafea si ii fac si un polish :D


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2009, 19:17 
Offline
User avatar

Joined: 25 Sep 2008, 19:49
Posts: 66
Car: AR 147 1.9 JTDm 2007
Location: Bucuresti
:D pot sa zic ca nu am inteles ce ai facut


Top
   
PostPosted: 10 Jan 2009, 23:58 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
felicitari! poate te prind vreodata prin Piatra. Vreau sa o vad si eu!
bafta in continuare!
poate un admin lipeste cele doua topicuri....done [EGE]

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2009, 13:01 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
Spicuiri din coresponenta cu customercare*****@fiat.com
Prima scrisoare am trimis-o imediat ce am venit de la service cu solutia de portiera noua..
mai departe...

"12 ianuarie 2009
Dear Mr. Stelian

Thank you for contacting Fiat Group Automobiles S.p.A. and please accept our apologies for the delay with our response.

In order to deal with your request, we would kindly like to ask you to provide us with the chassis number of your vehicle (beginning by the letters ZFA). You can find it in your registration documents.
At the same time would you please communicate us which dealership you have contacted for your inquiry.

We remind you that our Customer Relation Service remains available for any request.

Thanking you in advance and looking forward your reply,

Yours Sincerely,

13 ianuarie 2009
Hi and thank you for your time!
My Alfa Romeo GT`s identification number is ZAR937*********** (i didn`t found any number begining with ZFA )
The dealer wich i contacted was Auto Milano Neamt (former Efimex srl) from Savinesti, Romania, Phone number +40(233)281018
I live in Piatra Neamt, Romania near Savinesti and this was the closest dealer.
They saw the damage and told me that the solution to my problem is to change the door.
Please tell me if this is the right solution or is there a better one!
Thank you again!


16 ianuarie 2009
Thank you for contacting Customer Relations Fiat Auto Italia and please accept our apologies for the delay with our response.

We sincerely regret the experience you had with your vehicle and we apologise for any inconvenience that it may have caused you.

After reviewing your case with our importer in Romania, we have been informed that he is in contact with Auto Milano Neamt and that they are handling the matter.

Assuring you our best attention at all times

Yours Sincerely,"

Un fel de ..mai departe scrie-n carte!
Nu am vrut sa parasc pe nimeni, am prezentat doar faptele insa raspunsul la intrebarea "schimb portiera pentru un surub?" nu l-am primit! :thumbdown:
Pentru voi, cei care nu ati inteles explicatiile cu surubaraia...stati lin ca am recitit si eu ce am scris... :bash: mi se pare chiar si mie greu de inteles :scratch: ...dar daca Doaamne fereste! veti avea aceasta problema..si va trebui sa intelegeti ce am scris eu in acest post...nu va chinuiti...va stau la dispozitie pentru asistenta! :wave:


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2009, 01:59 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2007, 21:47
Posts: 521
Location: Sibiu
mucas Quote:
Eu spun ca la flacara se vor dilata impreuna si tot nu va iesi???
Nu se dilata la fel
Boltul e material mai dur( otel) iar restul e mai moale... deci merita sa incerci doar ca trebuia sa vopsesti dupa incalzire...

_________________
ALFA GT "RELOADED" 1,9 JTDm 150 CP
SB 66 PUF


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]