It is currently 27 Apr 2024, 16:52

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 235 posts ]  Go to page 1 2 3 4 510 Next
Author Message
PostPosted: 20 Aug 2022, 19:19 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Dupa 4 Alfa Romeo și toate 4 negre, mi-am îndeplinit doința arzătoare de a avea o Alfa Romeo roșie! S-a ivit ocazia și am intrat în posesia unei Alfa Romeo GT 2.0 JTS Rosso Alfa,an fabricație 2005, cutie de viteze manuală(trebuie să recunosc că îmi doream un selespeed, așa cum a fost primul meu GT!), 217000 km, jante din aliaj R17. Deși nu este perfectă, sper să am răbdarea să o aduc pe drumul cel bun, să arate și să funcționeze cât mai bine posibil - vom vedea.
Extrem de încantat de Alfa GT selespeed care a ajuns la cel mai bun amic al meu, andrei.fortini după despărțirea de acea mașina, în sufletul meu a mocnit dorința de a avea într-o zi o noua Alfa GT. A mai fost un 1.9 jtd, dar nu era ce imi doream! Și de atunci au trecut multe mașini, unele mai reușite, altele mai puțin. Având ocazia să dețin din nou o Alfa Romeo GT, nu am ezitat si am facut o plimbare până la Deva(din Otopeni), unde m-am întâlnit cu Alex, fostul proprietar al GT-ului. Deși în poze mașina arata perfect, și luasem la cunoștință că mașina consuma ulei, în realitate am constatat diferite defecte optice, probleme cum ar fi lipsa cheilor originale...geamurile care funcționează dificil, mi-am luat inima în dinți și am luat-o. Mi-am asumat că nu avea cum să fie ca nouă și problemele identificate nu aveau să stea în calea fericirii mele. Știu, poate unii veți spune că atunci cand te uiți după chilipiruri, e clar ca undeva se ascunde o "țeapă"..dar mașina ca și preț, se încadrează în media pieței sh din România. În fine, am dat o tură cu masina, mici greieri pe la articulația față..nimic exagerat. Motorul avea zgomotul consacrat de JTS, parcă un zgomot ca de variator ulei, fără întreruperi dubioase, fără check engine sau alte erori în bord..așa că am făcut actele și pe la 22.00 am plecat din Deva, spre București. Aproape de Sibiu, la niște denivelări, hop..Oil Engine Pressure Low mesaj în bord. Clar..știți voi și morcov și iepuraș unde tremurau. Completez niște ulei, reușesc să ajung dupa alte câteva ore în București. A doua zi(adică ieri), raportat la data deschiderii topicului..rupeam internetul să văd de unde pot cumpăra ulei, Petronas Selenia 10W60. Nu găseam nicăieri să îl primesc în aceeași zi, așa că mă uc în cealaltă mașină și plec spre cea mai apropiată reprezentanță AR. În Băneasa, nu înteleg de ce, dar nu aveau ulei pentru masini "atât de vechi". Mă redirecționează spre Autoitalia Colentina. Dau un telefon, acolo doamnele îmi confirma că au ulei pentru AR GT, 0w30. :uhuh: oftez și spun că aș avea nevoie de Selenia 10W60. Doamna cu care am vorbit îmi confirma disponibilitatea acestuia, așa că m-am dus într-un suflet să iau două bidoane, să fie. Foarte amabili cei de la Autoitalia, am luat cele două bidoane de 2 l fiecare, îi mulțumesc tipei de la piese și îi spun așa, mai în glumă, că o să trec foarte des pe acolo :D Ajung acasă, completez primul bidon, abia se vedea ceva pe jojă. Încep să ma panichez..bag un litru din al doilea bidon, aproape full nivelul. Dau o cheie, motorul își schimba sunetul din rau în mai bine ( pe drum dezvoltase un sunet de diesel...pe youtube am identificat acel sunet la JTS urile cu probleme la variatoarele axelor cu came; poate nivelul scazut de ulei din baie ducea la acest tip de sunet. :censored: ....scot mașina la o tură mică, sunetul redevine cel cunoscut de AR 2.0 JTS, parcă a rămas un mic zgomot, dar mă calmez, mă duc acasă și încep să fac puțină curățenie în compartimentul motor. Când mă uit mai bine..văd vasul de expansiune că este negru. Desfac puțin bușonul, iese direct ulei din vas. :bash: Să mor, nu alta!!!
Cum viața cu Alfa Romeo nu poate fi niciodată plictisitoare, urmează să dau comandă de un termoflot ( după ce il verific pe cel care este pe mașină), 3 bidoane de Selenia 10W60 de la Autoitalia, filtru ulei și dacă imi aduc aminte bine, un antigel Paraflu, deși în prealabil cred ca va trebui să fac un flush/două/nouă sistemului de răcire, să mă asigur că nu rămâne ulei în instalație. Bad luck sau nu, așa începe povestea mea cu această Alfa Romeo GT. Sunt foarte hotărât să îi schimb destinul și dintr-o mașină care nu pare să fi fost prea iubită la viața ei, să fie din nou o bijuterie. Mi-am dorit atât de mult o Alfa GT încât cred că și daca nu ar fi funcțională m-aș mulțumi să o am în curte și să o admir. Trebuie să recunosc că mi doresc în continuare un GT 3.2 V6 Busso, nu sunt foarte împăcat cu ideea de a plati o sumă aberantă drept impozit..dar vedem..dacă va fi să fie, de ce nu. M/a încântat extrem de mult GTA-ul lui DanS care este la vânzare în Tunari, dar prețul a urcat lună de lună încât mașina aia nu a rămas decât un vis frumos pentru mine!
Ce mi-aș dori să vă întreb: aveți experiențe similare cu motorizarea 2.0 jts? dacă da, ce termoflot ați cumpărat(link/part number)? ați mai înlocuit și alte piese?(furtunuri, radiator, vas expansiune) cum ați curățat sistemul de răcire și cu ce?
Îmi poate trimite cineva mp cu video sau link chiar de pe youtube cu un motor de JTS care suna 100% cum ar trebui să sune?(aș vrea să îmi ies din păreri și să știu că motorul meu sună cum trebuie! totuși suspectez o posibila problema cu variatorul - voi uploada și eu un clip pe youtube cu sunetul JTS-ului, poate ajută să îmi spuneți ce credeți.) De principiu, dacă motorul nu sună sănătos și se dovedește că zgomotul nu este produs de variator, ci posibil de uzuri în motor, va trebui să iau o decizie importanta: înlocuire sau reparație!)
În principiu sunt FOARTE încrezător că mașina asta va ajunge să funcționeze perfect. Sunt dispus să ma documentez, să întreb și acolo unde ma simt depășit să apelez la specialiști. Zilele următoare voi uploada mai multe poze, pentru moment o încarc doar pe aceasta:


Attachments:
300397160_5395067447203665_1830345775256411939_n.jpg
300397160_5395067447203665_1830345775256411939_n.jpg [ 264.67 KiB | Viewed 2090 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp
Top
   
PostPosted: 20 Aug 2022, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Felicitari pentru masina. La ce-ai descris, s-ar putea sa fie vorba de alt motor. Mersul fara ulei ucide orice motor. Nu te axa pe Selenia ca nu-i cel mai stralucit. Eu folosesc Motul 8100 X-Power 10W-60.
Un JTS care suna sanatos asa se aude. Daca dupa ce ai pus ulei inca se aud tacaneli ori tachetii ori cuzinetii sunt problema. Si daca-s cuzineti, atunci buba-i serioasa.
Variatorul cand e stricat suna asa, chiar daca uleiul este la maxim.
Cea mai mare experienta cu JTS au nae si dcmilitaru.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2022, 21:17 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Mulțumesc! Am încărcat un clip pe youtube, nu ştiu cât de elocvent poate fi. https://youtu.be/fTJuu-I_9Fg


Attachments:
20220819_163152.jpg
20220819_163152.jpg [ 3.73 MiB | Viewed 2070 times ]
20220819_142129.jpg
20220819_142129.jpg [ 4.06 MiB | Viewed 2070 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp
Top
   
PostPosted: 20 Aug 2022, 22:00 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Nu se aude chiar rau. Ma asteptam la ceva mai grav. :peace:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2022, 01:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
JTS care sa mearga perfect nu gasesti.
Chiar daca nu ai check engine aprins, daca o sa pui un tester o sa vezi ca ai erori inregistrate.
Ulei o sa-ti pape la greu, indiferent de brand, dar musai sa pui 10W60, ca o paranteza ai avut mare noroc ca ai gasit pe stoc, iar nu se mai gaseste nicaieri.
Cumpara un obd, instaleaza-ti o interfata pe telefon, ca sa verifici si sa stingi erorile ori de care ori apar. Ca idee, cand sunt sondele, cand bobinele, cand sunt ambele se aprinde si check engine. Apoi si injectoarele mai fac figuri. Tu nu ai arderi din alea cu explozii, ai ceva liniar, si cred ca ai o problema (si) pe injectoare.
Daca ai erori cu misfire sau sonde lambda, lucrurile au logica: benzina multa, nearsa, o parte ramane in cilindru si se amesteca cu uleiul, o alta parte pleaca pe evacuare. Scenariul este urmatorul: intr-o 100km, sa zicem ca ai consum 10litri, pe un cilindru se distribuie 2,5litri, cel putin jumatate de litru se duce in baie, restul pleaca pe evacuare. Deci, uleiul 10W60 cat de bun ar fi se transforma intr-o chestie ce arde si se consuma, daca ridici joja si uleiul e negru se confirma ceea ce zic, iar daca in 500 km iti mananca 1 litru de ulei, obisnuieste-te sa ai mereu in portbagaj 2 litri de ulei. Benzina care pleaca pe evacuare arde in catalizatoare, am vazut imagini cu catalizatoare rosii, si am gasit si catalizatoare goale, eu sunt deja la al treilea. Poti verifica si asta, simplu, scoti sondele de sus de la fiecare catalizator si te uiti inauntru.
JTS-ul a fost din start conceput prost.
Injectoarele sunt pozitionate anapoda, greu accesibile si nu-ti arde sa le inlocuiesti.
Bobinele stau in caldura si se prajesc, te sfatuiesc sa renunti la capacul ornamental, de plastic, ca sa nu stea caldura acolo.
Cablajele sunt din fire subdimensionate, se intaresc si se pierd impulsurile pe traseu, de asta e bine ca periodic sa demufezi sa cureti si sa remufezi tot ce poti, eventual sa le refaci protectiile folosind banda izolatoare pentru temperaturi ridicate.
Conducta din fata din textolit, sau ce material o fi, se macina pentru ca e deasupra evacuarii ca si cum ar fi pe foc.
Catalizatoarele sunt pozitionate in compartimentul motor, toata caldura incalzeste si mai rau motorul.
Ideal ar fi sa existe tablele de protectie de la ecacuare, poate chiar si unele suplimentare, si sa nu existe scut sub motor.

O revizie desavarsita la motor te duce vreo 2000Euro, inclusiv distributia, de care trebuie sa ai mare grija.

Eu am combinatia cu Selespeed si nu e cea mai fericita, desi pot sa zic ca la mine e ok, sau ca m-am obisnuit ca uneori sa am detonari necontrolate, iar la plecarea de pe loc sa am niste trepidatii.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2022, 12:18 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 35
Car: 156 JTS
Daca nu ai eroare in bord inseamna ca nu e nimic grav pe partea electrica, ceea ce e mai rar. Dar tot ar trebui sa pui diagnoza sa vezi valorile lambda si cel mai important, debitul de aer. Daca asta e mai mic decat trebuie, in turatie, in sarcina, poti sa faci ce vrei ca fara decarbonizare nu scapi. Si de la admisie si supape carbonizate pleaca toate belelele la motoarele cu injectie directa, ca JTS. Trebuie apoi sa te obisnuiesti sa folosesti aditivi pt injectoare in mod regulat, si astea se pot infunda chiar daca nu dau eroare. Mai ales ca la GT nu exista filtru de combustibil, cum am eu la 156 JTS.


Top
   
PostPosted: 22 Aug 2022, 23:14 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Mulțumesc pentru sfaturi colegilor care au intervenit mai sus!

Încep să strâng piese:
1. Termoflot:
a) original, am o ofertă de preț 1450 lei-nou
b) original, 200 lei sh( god knows cât timp va funcționa)
c) unesc furtunurile de lichid răcire și cumpăr un sandvish plate MISHIMOTO, în care pun filtrul de ulei, cu termostat încorporat și ieșire către radiatorul de ulei pe care l-aș putea monta frontal, cu furtunuri armate cu oțel cu fittinguri AN10 (am avut o soluție similară pe Focus ST 2.5 turbo, funcționa ok, aproximativ ok pentru că iarna, aveam lampa de ulei aprinsă cam 3-4 secunde în bord și mă cam stresa ideea că motorul ar putea avea parte de oil starvation la fiecare pornire la rece!);
2. 6 litri ulei 10w60, filtru ulei UFI sau origine, filtru aer, antigel, filtru habitaclu;
3. Kit distribuție și kit accesorii(nu știu pe ce marcă să merg, dacă aveți recomandări, aș aprecia)
4. Bobine (Parca nu aș da @500 lei pe 1 buc Bosch..există și alceva la preț decent care să facă o treabă sinilară cu acestea?) și bujii (posibil NGK). Cineva menționa fișe bujii! Trebuie și așa ceva?
5. Brațe față, bielete antiruliu, capete de bară și rulment sarcină? o fi suficient să elimin zgomotele neplacute ale suspensiei? Pe spate parcă nu am auzit zgomote);
6. Mă documentez cum să desfac admisia pentru a o curăța și încerc să aflu dacă am nevoie să comand o garnitură/ garnituri sau alte piese pentru a putea duce la bun sfârșit această operațiune! Aș înceca să o fac singur..dacă nu este ceva foarte complicat!
Între timp, am mai încărcat un video cu sunetul motorului. Cu cât ascult mai multe pe youtube, cu atât sunetul motorului meu mi se pare că este din același peisaj cu celelalte JTS-uri, dar părerea voastră contează foarte mult pentru mine!https://www.youtube.com/shorts/BJDCKY5M-xA


Attachments:
WhatsApp Image 2022-08-22 at 20.28.12.jpeg
WhatsApp Image 2022-08-22 at 20.28.12.jpeg [ 249.73 KiB | Viewed 1905 times ]
WhatsApp Image 2022-08-22 at 20.28.12 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-08-22 at 20.28.12 (1).jpeg [ 249.2 KiB | Viewed 1905 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp
Top
   
PostPosted: 23 Aug 2022, 09:47 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Se aude in regula, dar cred ca e pe acolo si un mic inceput de sunet de variator. Nimic de speriat deocamdata.

Termoflot nou daca nu stii de pe ce masina vine cel sh, cam ce istoric are masina.

Kit de distributie doar de la Dayco, Gates sau SKF. Sunt cu pompa de apa inclusa sau o iei separat, cu pale metalice (Hepu sau alt brand). Nu lua Continental! Am pus eu si am avut probleme cu o rola, pentru ca au fost fabricate in Romania, ca nu mai stim sa facem lucruri de calitate. :bash: Nu uita sa iei si o garnitura capac supape. As sugera originala ca am pus si Victor si Elring si tot au curs.. Distributia se pune obligatoriu cu cale.
Ba da, pune bobina Bosch, ca ai sa ajungi sa o cumperi oricum daca pui alta. Stiu de la TS ca daca puneai alt brand, hop eroarea de misfire dupa un timp. Gasesti mai ieftin aici. E 366, nu 500 lei. Fise nu trebuie ca are bobina cu totul.
Bujii obligatoriu NGK sau Denso si as spune musai Iridium. Sunt acelasi pret sau o diferenta neglijabila. NGK (e codul BKR6EIX) // Denso - IK20TT
Admisia nu se da jos chiar usor. Pentru usurinta, trebuie elevator. Se poate si pe ciment cum a facut tipul asta la 156, dar e chin mare. Sunt cateva suruburi greu accesibile si pe deasupra si cele doua apropiate de sub admisie.
O curatare a admisiei pentru motoarele cu injectie directa poti vedea aici. Unde naiba as putea gasi in tara asta (ca deja nu-mi mai pun problema sa fie in orice oras/service care se respecta) ce face ala, nu stiu..
https://www.youtube.com/watch?v=GKGNCcd ... orgeLeiton
https://www.youtube.com/watch?v=Wm7vZ3m ... orgeLeiton
https://www.youtube.com/watch?v=loZDdAJ ... orgeLeiton
https://www.youtube.com/watch?v=O1FjVp9 ... orgeLeiton
Spor! :peace:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2022, 10:03 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut coleg de gazon :)

Felicitari pentru achiziție! Arata fain... si eu mi-am dormit mult timp un JTS... încă îmi doresc oarecum, însa nu știu dacă aș putea avea răbdarea si timpul necesar sa îl aduc pe calea cea dreapta.

Urmăresc cu interes topicul tău si cum vei rezolva probleme. Te știu o persoana meticuloasa si sigur o vei aduce pe calea cea dreapta :)

Referitor la distribuție, la toate tractoarele (alfele diesel) deținute am pus Continental si ultima oară dayco. La continental exista un kit complet care include si pompa de apa. Nu am avut niciodată probleme cu calitatea pieselor. Poate am fost eu mai norocos cine știe...

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2022, 13:56 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 35
Car: 156 JTS
Fratele meu a avut un JTS la care a schimbat singur un injector, fara elevator. Cu ocazia asta a curatat cat a putut admisia, erau depuneri serioase acolo. E mult de munca si pana la urma in cazul lui nu s-a meritat, a vandut-o si acum are un Gt TS si un Busso. Inainte sa bagi timp, efort si bani in ea ar trebui sa te intrebi daca se merita, mai ales ca are ceva km. Eu am ales sa imi pastrez 156-le JTS pt ca imi place cuplul de diesel, mai placut de mers normal, aproape subturat, lucru care chiar si v6-le busso de 2,5 duce lipsa.


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2022, 23:37 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Salut Nesquick! Mersi! Sper să reușesc să o fac!
@tomi_alfa mulțumesc pentru sfaturi. În privința distribuției m-am hotărât, va fi Ina și pompa de apă Hepu cu pale metalice. Voi mai comanda bujii NGK și probabil ulterior bobine Bosch.(atât cu motorul rece cât și cald, am observat că dacă o accelerez, miroase a ulei și benzină nearse, pe evacuare ieșind și un fum albastru mix cu negru). Din păcate, reușind să mă conectez cu ELM 327 am o eroare care îmi tot aprinde check-engine-ul: P0340 Camshaft position Sensor. Am șters-o și a reapărut.
În privința termoflotului, am reușit astăzi să pun filtrul de ulei fără termoflot și am făcut un bypass sistemului de răcire, asta după ce am scos lichidul de răcire amestecat cu ulei. Am completat cu apă, am pornit mașina și după ce s-a deschis termostatul, au început să iasă la suprafață resturi de ulei din sistemul de răcire. Am ieșit chiar și la o tură, dpdvd temperatură motor, aceasta a ajuns la @96-97 grade Celsius în staționare după un mers mai agitat și a scăzut până la 89 grade Celsius la viteze de peste 90 km/h(menționez că în Otopeni a plouat puțin, poate și temperatura ambientală să afecteze valorile menționate mai sus!). Odată ajuns acasă, am lăsat mașina să se răcească puțin și ulterior am deschis capacul vasului de expansiune. Foarte mult ulei, de această dată o culoare maronie/gri, spre deosebire de culoarea negricioasa de dinainte să scot uleiul din vas. Am mai pornit motorul și pe măsură ce apa circula, în vasul de expansiune ajungeau reziduuri de ulei. Cu siguranță ar trebui să fie mult ulei în sistemul de răcire, dar după minute bune..mi-am pus întrebarea dacă nu cumva motorul bagă ulei constant din pasajele de ulei în pasajele de antigel. Nu ar fi imposibil..totuși voi încerca să folosesc o soluție dedicată pentru înlăurarea uleiului din sistemul de răcire, în speranța că nu descopăr vreo garnitură de chiulasă defectă!! Vă țin la curent!

@ss_remus cumva am spus în prima postare cu privință la această mașină că îmi doream din nou o Alfa GT foarte mult și singurele variante luate în calcul erau 3.2 și 2.0 JTS; Alfa GT 3.2 V6 ar întra în calcul doar dacă aș vinde Focusul ST, care este o mașină extrem de plăcută la condus cu multe piese disponibile pentru creșterea puterii și a manevrabilității. Așadar consider că merită să "investesc" bani și timp în acest GT.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2022, 08:54 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
S-ar putea ca eroarea de la axe sa dea de inteles ca distributia sa nu fie chiar la punct, de unde vin si culorile fumului ori chiar e defect senzorul. El se schimba doar daca dai distributia jos, fiind chiar in spatele rolei de la axa de evacuare. Sa ai si scula aia speciala de tinut contra la role atunci cand strangi surubul.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2022, 15:46 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Am spălat vasul de expansiune, am scos depunerile de ulei din el(gen maioneza..) și l-am pus la loc. Am cumpărat o soluție pentru îndepărtarea uleiului din sistemul de răcire și deși nu am mai găsit ulei prea mult dupa ce am făcut o tura de aproximativ 15 minute, am constatat că vasul de expansiune este spart...undeva în partea inferioara. În tot acest timp am monitorizat cu atenție temperatura lichidului de răcire și la drum întins, acesta a stat la @87-89 grade Celsius și la viteze mici , maxim 97 grade Celsius. Am stat cu motorul pornit vreo două minute după ce am ajuns acasă și vasul de expansiune a început să "bolborosească"..nu sunt sigur că ventilatorul funcționa în acel moment. Chestia este că am încercat să repornesc mașina și aceasta nu a mai pornit. Temperatura afișată pe OBD în momentul pririi motorului a fost de 93 grade Celsius.

Înainte de a duce mașina la mecanic pentru schimbare garnitură chiulasa, distribuție, bujii și ce o mai trebui..pe platformă, oare ce ar trebui să verific să aflu motivul pentru care nu pornește? Aș încerca totuși să o duc pe roți :)

Sincer, parcă cu cât descopăr mai multe probleme, cu atât ma ambiționez mai rău să o fac. Mi-am promis mie că o să fie pe sufletul meu.

P.S. a pornit la două minute după ce am postat aici, temperatura motorului 63 grade Celsius. A zis să nu mă facă de râs în totalitate.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2022, 16:26 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Problema cu pornirea este de la senzorul de detonație daca nu mă înșel. Am avut aceiași problema la 1.6ts. problema cu eroarea la axa cu came poate fi de la distribuția decalata sau chiar senzor.

Daca as fi in locul tau as reface motorul, cu condiția sa cunoști un motorist bun.

Urmăresc cu interes postările tale!

Spor la treabă!

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2022, 18:41 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pornirile grele pot fi si de la cel de la vibrochen sau chiar de la cel de la axul cu came. Ala de la vibrochen nu e prea scump si se schimba usor. E sub electromotor.
Prima treapta a ventilatorului am impresia ca porneste pe la 95, iar a doua pe la ~100. Daca nu porneste, de obicei e rezistenta de pe ventilator, in coltul din stanga sus cum te uiti la motor. Poate fi cositorita din nou daca s-a desprins un contact de la vibratii. Daca-i corodata iremediabil, alta-n loc.
Si daca tot vrei sa faci motorul si esti din Bucuresti, cred ca poti strica o intrebare la Alfa Garage (Catalin KDK). Am vazut ca i-au trecut ceva JTS pe mana si nu doar.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2022, 19:34 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1278
Location: Lisbon
In poze arata foarte bine, culoarea rosie pe GT o face si mai speciala, imi place si modelul de jante.

Succes cu reparatia motorului. Daca iti doresti sa il faci cum trebuie, asa o sa se intample. :clapping:

_________________
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2022, 21:25 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
@triesse, mulțumesc! Mașina arată mai bine în poze decât în realitate, nu este un secret acest aspect, dacă reușesc să scap rapid de "problemele" mecanice, partea estetică va fi următorul pas. Din nefericire mașina are un prag înfundat, fostul proprietar a lovit ceva din lemn..bara spate are lac exfoliat, aripa față dreapta pare să fi suferit o reparație și o revopsire..jantele sunt drăguțe, dar îmi doresc foarte mult modelul R18 cu multe spițe, Jetfins parcă se numesc. Jantele acelea împlinesc silueta perfectă a GT-ului.

Voi înlocui vasul de expansiune și capacul cu unele noi, am scos soluția de curățare a uleiului din sistemul de răcire, am reumplut cu apă și voi mai folosi mașina dupa înlocuirea acestor piese, încât să fiu sigur că nu mai apare ulei în sistem. Acum, dupa ce am mers cu mașina mai devreme cam 30-40 minute și am avut experiența aceea cu apa care parcă fierbea în vasul de expansiune cu motorul pornit..mă gandesc ca nu cumva apa aia chiar să fi fiert în timp ce nu mai avea capacul pus și nu mai era sub presiune! Sper ca totuși nu este garnitura de chiulasă arsă. Încerc să le elimin pe rând..pe cât posibil. Umblând pe la mașina..observ două coliere nestrânse: tubulatura care venea de la filtrul de aer avea colierul neprins fix la intrarea în clapeta de accelerație și tot de pe tubulatura de aer un colier mai micuț care ducea undeva deasupra motorului-posibil ceva pentru vacuum. Nu am mai pornit mașina ulterior..dar cimva cred că poate acestea ar putea fi motivul pentru fumul dat în turații mari(sper!). Voi afla dacă presupunerile mele sunt bune sau nu.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2022, 13:23 
Offline

Joined: 15 Oct 2019, 10:03
Posts: 138
Car: Alfa GT
Location: Iasi
Vezi ca exista chituri de testare a apei din vas, daca e contaminata sau nu. E de culoare albastra si isi schimba culoarea in functie de ce contaminanti ai in ea.
Daca bolboroseste apa in vas, clar ai chiulasa arsa. De obicei, masina mai scoate si un fum alb, foarte dens. Atat la pornire la rece, cat si daca o turezi a nebun.


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2022, 21:34 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Ştiu de acel chit, nu ştiu dacă îmi este necesar, momentan!
Am mai scos maşina la o tură, nu fierbe apa, nu scoate bule(cu capacul închis la vasul de expansiune- am lipit temporar cu un ledcon vasul de expansiune..cel noi si capacul sunt in asteptare, la fel ca si chitul de distributie, bujii, etc ). Din păcate, chiar şi după ce am strâns furtunurile de la admisie, maşina tot scoate fum în în turații mari, atât pe liber cât şi în sarcină! Practic, chiar dacă garnitura de chiulasă nu ar fi arsă/ciupită, fumul acela mă deranjează şi dacă nu există o varianta simplă să scap de el, motorul tot va fi desfăcut! Cei care aveți această motorizare, aveți probleme cu acest aspect? Sau dacă ați avut, cum ați rezolvat? Am vazut un topic de AR 156 jts la care s-a făcut resegmentare..oare ar fi o soluție?

P.s. coupe-uri, dar ce forme are GT-ul!


Attachments:
20220827_210826.jpg
20220827_210826.jpg [ 3.82 MiB | Viewed 1521 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp
Top
   
PostPosted: 28 Aug 2022, 09:07 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Hai ca Ford-ul e hatchback.

Din profil arata extrem de bine GT-ul, cel mai bun unghi al masinii, se vad proportiile corecte. Jantele astea ii dau surprinzator de bine.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2022, 10:43 
Offline

Joined: 15 Oct 2019, 10:03
Posts: 138
Car: Alfa GT
Location: Iasi
Fiind JTS, pot fi multe cauze, mai ales dacă fostul/foștii proprietari nu au întreținut-o corect.
Pe forum, am văzut că marea majoritate au luat legătura cu Cătălin KDK, el repară destul de des astfel de motoare.


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2022, 23:42 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Am luat legătura cu vreo două-trei persoane, care se ocupă cu reparații Alfa Romeo (printre care şi Cătălin KDK, nu e un secret!) şi în functie de disponibilitatea lor cât şi de "capacitatea" maşinii de a se deplasa mai mult sau mai puțin, va ajunge pe mâinile unuia dintre ei în speranța că îi va putea reda gloria de altă dată a acestui motor de 165 cp. Nu îmi doresc decât să o fac să funcționeze corect, fără consum excesiv de ulei, fără fum, fără sunete anormale!


Attachments:
20220821_173000.jpg
20220821_173000.jpg [ 972.22 KiB | Viewed 1425 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp
Top
   
PostPosted: 02 Sep 2022, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Cumpăr motor 2.0 JTS!

Am mai folosit maşina, câte puțin, pentru a reuşi să o descopăr(sincer, mai mult pentru a ma convinge că nu mai ajunge ulei în sistemul de răcire al maşinii!-şi nu mai ajunge!)
Din nefericire, după ce o folosesc mai mult de 20 min, la motor se aude o bătaie, care se simte între 1500 şi 3500-4000 rpm! Acum, am kit distribuție, kit angrenare arbori balansieri..vas expansiune, capac vas..filtru aer, filtru ulei, garnitura capac motor...si alte câteva mărunțişuri..care sincer aşteapta un alt motor, pe care nici nu ştiu..poate ar fi bine să îl recondiționez înainte! Anyway..dacă ştiți pe cineva care are un motor 2.0 JTS în stare bună la vânzare, mă revanşez! Nu sunt dezamăgit, sunt încă foarte optimist că o voi face o bijuterie!

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp


Top
   
PostPosted: 04 Sep 2022, 14:57 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4236
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Orice motor jts ai cumpara cred ca e intelept sa il desfaci si sa faci un rebuild serios la tot ce comporta uzura. Vezi prin topicurile colegilor, dragos nae(seth) si ciprian militaru aveau detalii destul de abundente postate legat de munca lor pe astfel de motoare. :peace:

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 04 Sep 2022, 20:23 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Busso direct, ce jts? :P

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 235 posts ]  Go to page 1 2 3 4 510 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]