It is currently 23 May 2024, 12:35

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Jul 2013, 23:08 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
Salutare,

Detin o Alfa GT 2.0 JTS din 2005 - 130.000 km si am cateva probleme la ea cu care ma confrunt de ceva timp, motiv pentru care am si lasat-o pe dreapta o perioada de cateva luni.
Nu am avut nici timp si nici resursele sa o pregatesc pana acum dar a venit momentul sa le am pe amandoua si as vrea de data asta sa ii fac o reconditionare cat mai completa.

Din pacate in Braila (de unde sunt eu) nu cunosc nici un mecanic suficient de experimentat in Alfe sa puna si un diagnostic sigur in cazul meu.
Cati mecanici am vizitat tot atatea diagnostice am primit. Macar daca as sti ca se si potrivesc, as tine cont de toate.

As dori cateva sfaturi de la cineva cu experienta in aceasta motorizare, care sa cuprinda toate posibilele defectiuni tinand cont de urmatoarele simptome:

Masina de cand am cumparato din Italia, acum 2 ani (80.000 km) avea probleme cu puterea si consumul. Consum mare (aprox 12-14 urban) si putere scazuta. (Stiu ce poate, am mai avut una de noua). Propietarul mia spus sa ii schimb variatorul de faze si distributia cand ajung cu ea acasa si isi revine.
Am ajuns, i-am schimbat variatorul, i-am schimbat distributia, i-am facut revizia ... acelasi simptome, nici o imbunatatire cu exceptia faptului ca sa eliminat un zgomot ciudat (ca de motor diesel) din cauza variatorului vechi.

Intre timp eu am mai rulat-o vreo 50.000 km dar nam mai tinut cont de raportul foarte prost consum/putere. Am folosti-o ca pe un mijloc de transport oarecare deoarece am avut nevoie.
Pot sa spun ca are si un consum crescut de ulei, la cateva mii de km tre sa mai completez cu o juma de litru de ulei. Tre sa recunosc la nevoie am completat cu ce am apucat nu cu Selenia.

Relantiul nu sta fix. Cand o pornesc sare la aprox 2000 RPM si scade usor la aprox 900 unde incepe sa varieze intre 600-1100.

Sau intamplat cateva cazuri cand a murit motorul in mers. Au fost si cazuri cand a pornit greu.

Acum mai nou patesc cateodata sa am o vibratie puternica in volan, fie ca merg sau stationez, dar nu e mereu, apare rar (o data la cateva saptamani de condus zilnic) si dispare repede (10-15 minute). Daca tin minte bine, cred ca aceiasi vibratie sa manifestat o data si numai cu contactul pus, fara sa pornesc efectiv motorul, dupa care am pornit motorul si a continuat sa existe cateva minute.

Precizez ca de cand o am nu am schimbat absolut nimic altceva inafara de ce am mentionat la inceput si nici inainte sa o cumpar nu pare sa fi avut un propietar foarte grijulu (fostul propietar a fost un batranel de aprox 70 de ani care a folosit-o ca pe o masina de unica folosinta iar apoi a vrut sa scape de ea).

Iam ridicat capota sa ii curat motorul si am observat ca are furtunul de admisie spart si unsuros in interior de ceva negru la fel si inca un dispozitiv cu o clapeta (de la iesire din galeria de admisie), era negru in interior. Cine stie cat am mers eu cu acel furtun spart ... cate mii sau zeci de mii de km.

Deasemenea am si un joc mic in levierul de la schimbator, am inteles ca sunt niste buccse care se schimba ca sa nu mai schimb toate timoneria?

Apreciez daca nu imi spuneti sa imi iau alta si imi dati ceva sfaturi concrete in sensul ca poate fi aia, aia si cu ailalta ...
Ma intereseaza in special partea de mecanica, ca la electrica e mai simplu, (iese pe tester) sonde .. bobine etc..

Are sens sa ii verific compresia? cum pot sa procedez sau unde trebuie sa ma duc? Daca e din compresie ce trebuie inlocuit?

Cam atat. Astep sfaturile :D

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 00:09 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
Am uitat sa mentionez ca a avut niste momente anul trecut inainte de venirea iernii, cand tragea miraculos de bine, dar numai pentru cateva secunde.
Nu stiu daca inca mai are astfel de momente si in prezent, nu prea am mai condus-o in ultima vreme. In rest motorul se aude curat si in prezent, nu suna nimic ciudat.

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 01:41 
Offline
User avatar

Joined: 14 Jul 2013, 00:10
Posts: 33
Car: Alfa GT
Location: France
salut, compresia se merita de verificat, cel ma simplu mod e sa pornesti motorul, dupa citeva minute lasand sa lucreze scoate capacul unde torni uleiul in motor si vezi daca nu sare ulei pe acolo, daca arunca uleiul nui bun de loc, vei fi fericit daca va fi nevoie sa schimbi doar inelele de pe piston, vibratiile le poate avea din mai multe cauze, una fiind si compresia, poti sa mai verifici si suporturile motor, cutie, poate trebuiesc inlocuite.
Cu astfel de simptome poate fi si debimetru, corp clapeta acceleratie si inca multe altele, eu iti urez bafta si spor la munca


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 07:41 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
ai spus ca in 50k nu ai schimbat nimic nici consumabile ulei+filtre?

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 11:58 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
La JTS folosesti selenia 10w60 nimic altceva.Sunt motoare cunoscute ca consumatoare de ulei, fiind motoare de turatie segmentii de ungere au fost conceputi asa.Furtunul care iese de la capac culbutori si intra in admisie permite recircularea vaporilor de ulei si arderea lor completa, iar datorita depunerilor de ulei in exces se crapa.Daca ai segmentii de ungere dusi atunci ar trebui sa iti scoata fum.Testarea compresiei poate fi inselatoare.La segmentii de compresie deja iese fum pe la joja si pe la capac culbutori si pe la furtunul ala care zici ca e crapat.Apropo, mersul prost poate sa fie si din cauza ca tragea aer aiurea pe acolo.


Last edited by iuliann21 on 20 Jul 2013, 12:07, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 12:04 
Offline

Joined: 19 Jul 2013, 14:28
Posts: 65
Car: Alfa 156 JTS
Oricum, ca cateva mii juma de litru e putin tare.Poate ti-au pus distributia rau.


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 17:29 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
Slater Quote:
salut, compresia se merita de verificat, cel ma simplu mod e sa pornesti motorul, dupa citeva minute lasand sa lucreze scoate capacul unde torni uleiul in motor si vezi daca nu sare ulei pe acolo, daca arunca uleiul nui bun de loc, vei fi fericit daca va fi nevoie sa schimbi doar inelele de pe piston, vibratiile le poate avea din mai multe cauze, una fiind si compresia, poti sa mai verifici si suporturile motor, cutie, poate trebuiesc inlocuite.
Cu astfel de simptome poate fi si debimetru, corp clapeta acceleratie si inca multe altele, eu iti urez bafta si spor la munca
Ok, multumesc, am sa verific sa vad daca arunca uleiul.
Daca e din compresie ai idee cat ar putea costa acele inele?

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 17:30 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2011, 13:37
Posts: 620
First of all consumul ala este absolut normal pentru motorul pe care il ai (consum de oras/bucuresti).
Second of all presupun ca uleiul ala a fost si el schimbat la 1an sau 10k km la fel ca si distributia ~ 2ani si 25-30k km.
Third of all nivelul scazut de putere (este JTS) este clar datorat din cauza calaminei din motor, daca ai sa daj jos chiulasa ai sa intelegi cam pe unde s-au pierdut caii in motor :)). Vorbesc din experienta deoarece si eu am patit-o si a trebuit desfacut motorul si curatat complet (poti citi threadul masinii mele).
Ca si ulei iti recomand 5w40 X-Clean (contine si un agent de curatare) deoarece asta am in masina de cand a fost facut-o si nu am mai avut pb cu ea de atunci, de curand a fost facuta revizia si tot asta a primit (vb cu Nae de pe forum).

Ca si persoane de contact poti vb cu tzzivii de pe forum, Mirica sau Dima (Bucuresti).


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 17:34 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
bluecar Quote:
ai spus ca in 50k nu ai schimbat nimic nici consumabile ulei+filtre?
Ba da ulei am completat mereu cu ce am apucat, iar de schimbat iam facut schimbul mereu la termen.
Dar au fost cateva dati cand am neglijat-o cate 500-1000 km in sensul ca am mers cu nivelul de ulei scazut.

In rest de electrica nu mam atins deloc de cand o am ... bujii, debitmetru, sonde, bobine etc.

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
iuliann21 Quote:
La JTS folosesti selenia 10w60 nimic altceva.Sunt motoare cunoscute ca consumatoare de ulei, fiind motoare de turatie segmentii de ungere au fost conceputi asa.Furtunul care iese de la capac culbutori si intra in admisie permite recircularea vaporilor de ulei si arderea lor completa, iar datorita depunerilor de ulei in exces se crapa.Daca ai segmentii de ungere dusi atunci ar trebui sa iti scoata fum.Testarea compresiei poate fi inselatoare.La segmentii de compresie deja iese fum pe la joja si pe la capac culbutori si pe la furtunul ala care zici ca e crapat.Apropo, mersul prost poate sa fie si din cauza ca tragea aer aiurea pe acolo.
Eu am luat deja Selenia (Petronas) 20K 10W - 40. Inca nu mam atins de el, sa incerc sal schimb cu 10W -60?
Fum prin evacuare nu scoate si nici din motor nu iese pe la joja sau alte zone. Poate gresesc, dar asa tin minte, oricum nam mai pornito de vreo 3 luni am sa o pornesc zilele urmatoare, dupa ce primesc furtunul de admisie nou.

Am atasat si niste poze cu motorul. Arata foarte bine acum, am spalat la el 2 zile, era extrem de imbaxit de ulei si praf.


Attachments:
DSC_0026.JPG
DSC_0026.JPG [ 272.23 KiB | Viewed 2831 times ]
DSC_0028.JPG
DSC_0028.JPG [ 259.51 KiB | Viewed 2831 times ]

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)
Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 17:58 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
MrHollow Quote:
First of all consumul ala este absolut normal pentru motorul pe care il ai (consum de oras/bucuresti).
Second of all presupun ca uleiul ala a fost si el schimbat la 1an sau 10k km la fel ca si distributia ~ 2ani si 25-30k km.
Third of all nivelul scazut de putere (este JTS) este clar datorat din cauza calaminei din motor, daca ai sa daj jos chiulasa ai sa intelegi cam pe unde s-au pierdut caii in motor :)). Vorbesc din experienta deoarece si eu am patit-o si a trebuit desfacut motorul si curatat complet (poti citi threadul masinii mele).
Ca si ulei iti recomand 5w40 X-Clean (contine si un agent de curatare) deoarece asta am in masina de cand a fost facut-o si nu am mai avut pb cu ea de atunci, de curand a fost facuta revizia si tot asta a primit (vb cu Nae de pe forum).

Ca si persoane de contact poti vb cu tzzivii de pe forum, Mirica sau Dima (Bucuresti).
Abia astept sa il desfac sa vad ce mai e de curatat prin el.
La distributie nu ma pricep dar am senzatia ca a fost montata prost data trecuta (acum aproximativ 40.000 km) si acum nu stiu cum sa procedez dar vreaus a ma asigur ca va fi montata bine de data asta. Macar daca continua sa mearga prost sa stiu ca nui de vina distributia.

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 20:23 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2011, 13:37
Posts: 620
Stavarache Quote:
iuliann21 Quote:
Am atasat si niste poze cu motorul. Arata foarte bine acum, am spalat la el 2 zile, era extrem de imbaxit de ulei si praf.
Cu ce l-ai curatat? Arata bine si ar trebui sa fac si eu asta cu al meu, in principiu e curat doar ca chiulasa ar trebui curatata la exterior.


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2013, 20:44 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1604
Car: GTV
Am un amic mecanic (acum e la puscarie :lol: ) care curata motoarele cu Coca-Cola.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2013, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 13 Feb 2011, 17:44
Posts: 35
Location: Braila, Iasi, Romania
MrHollow Quote:
Stavarache Quote:
iuliann21 Quote:
Am atasat si niste poze cu motorul. Arata foarte bine acum, am spalat la el 2 zile, era extrem de imbaxit de ulei si praf.
Cu ce l-ai curatat? Arata bine si ar trebui sa fac si eu asta cu al meu, in principiu e curat doar ca chiulasa ar trebui curatata la exterior.
Pai mi-am cumparat vreo 3 tipuri de pensoane (mai lung, mai scurt, mai ingust etc.) si poti curata cu benzina sau diluant.
Eventual la urma poti sa il stergi si cu un spray de curatat motorul si o carpa.

_________________
Only the best is good enough ...
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
Alfa Romeo GT - 1.9 JTDm (Ex)


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2013, 17:22 
Offline
User avatar

Joined: 14 Jul 2013, 00:10
Posts: 33
Car: Alfa GT
Location: France
Stavarache Quote:

Ok, multumesc, am sa verific sa vad daca arunca uleiul.
Daca e din compresie ai idee cat ar putea costa acele inele?
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/GT_Piston.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Sper sa nu ai probleme cu compresia :wink:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]