It is currently 03 Jun 2024, 22:38

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 289 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12 Next
Author Message
PostPosted: 20 Sep 2015, 22:19 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7056
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Guys, este suspensia stock a masinii si este a naibii de confortabila.

Recunosc ca mi-ar fi placut un -15mm sau maxim -20mm dar tre sa mai cercetez si nu am timp momentan.

@twin_twin, eu fac aprox 30k/an, iar ref la anvelope, intr-adevăr sunt mai gumoase, insa atat timp cat isi fac treaba bine nu ma intereseaza daca se uzează putin mai repede. Pe 147 aveam Pirelli si in 20k km, ajunseseră la 4mm...

@dans, uite consum in treapta 6 pe autostrada. :lol:
Attachment:
ImageUploadedByTapatalk1442776787.633667.jpg
ImageUploadedByTapatalk1442776787.633667.jpg [ 246.47 KiB | Viewed 2009 times ]



Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2015, 02:41 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6637
Location: Brasov... oarecum.
Mergeai la vale partenere. Sau computadorul de bord iti joaca feste. Sau altfel spus, eu nu te cred...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2015, 07:30 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7056
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
@yux, la vale indica 3-4... Iar consumul minim este undeva la 90kmh, ~4,5%.

Cu siguranta, cb-ul indica corect, deorece in trecut am calculat făcând consumul la pompa.




Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2015, 12:43 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1087
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
este un consum foarte real. Eu merg zilnic cu masina la munca aprox 15km fara niciun semafor si am acceasi medie.
Insa tind sa cred ca la minte cb-ul cam cu 0.5%.

_________________
din 06.2021 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
din 11.2019 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2015, 18:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7056
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
A implinit 1 an si am parcurs impreuna ~31k km.

Recunosc ca atunci cand am cumparat-o avea ceva probleme, insa incet incet le-am rezolvat pe toate si este exact asa cum imi doream.

Cum a spus dl Guru, aceasta masina este precum o capsula a timpului. De fiecare data cand urc la volan dupa o zi agitata la birou, reuseste sa ma linisteasca si drumul spre casa ma face sa uit de toate problemele.

Incerc sa fac o lista cu operatiunile efectuate in acest an, insa cu siguranta imi va scapa ceva:

- schimbat distributie + pompa de apa;
- curatat galerie admisie;
- anulat clapete swirl;
- anulat EGR hardware si software;
- soft custom SquadraCorse ( tibi )
- inlocuit ambreiaj;
- inlocuit placute frana fata/spate;
- inlocuit discuri frana spate;
- inlocuit cabluri frana de mana;
- inlocuit brate superioare si inferioare fata;
- inlocuit bucsi bara stabilizatoare;
- inlocuit capete de bara;
- inlocuit brate spate;
- inlocuit bielete anti-ruliu fata/spate;
- inlocuit toate lichidele ( lichid frana, ulei servo directie, ulei transmisie, antigel, ulei motor );
- igienizare instalatie climatizare;
- inlocuit amortizoare spate;


Pe viitor ma bate gandul la urmatoarele upgrade-uri, cu toate ca unele piese nu sunt tocmai usor de gasit si nici ieftine ( in ideea ca nu voi trece la brera ):

- frane mari Brembo ( 330mm );
- interior piele crem cu incalzire in scaune;
- oglinzi satinate;
- kit suspensie Sportiva ( Bilstein B6 + Eibach Pro Kit );
- Eibach Anti-Roll Bar kit;
- diferential Q2;
- Comenzi pe volan ( instalatie electrica, spirala airbag + volan cu comenzi );


Attachments:
IMGP2513.jpg
IMGP2513.jpg [ 491.26 KiB | Viewed 1846 times ]

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR
Top
   
PostPosted: 27 Sep 2015, 23:17 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15211
Car: 115/949/960
Location: Bucuresti
Stai cuminte cu franele, suspensia si barele anti-ruliu :wink:
Pentru frane, in cazul fericit in care le vei gasi pe undeva, iti vor trebui si fuzetele de pe masina donatoare, si deci si rulmenti. Cu placute si discuri, probabil si o revizie a ertierilor, vei ajunge la o suma considerabila pe care mai bine o tii sub saltea diferenta pentru urmatoarea. Mai ales ca, din spusele tale, nu prea alergi masina, deci nici nevoie de frane de GTA nu ai...
Suspensia, in ciuda a ceea ce ti-au spus alfistii, va fi considerabil mai rigida decat cea stock, amortizoarele pe care ei ti le propun sunt mai tari. Mergi pe combinatia amortizoare OEM spec cu arcuri Eibach.
Iar cu barele antiruliu, iar nu te prea inteleg: te plangeai de masina ca-i rigida cu arcuri, acum vrei kitul anitruliu?

_________________
4C | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2015, 23:23 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7056
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Aici recunosc, lipsesc date... Cu o bara stabilizatoare mai groasa, automat masina devine mai rigida? Pe mine ma intereseaza o stabilitate sporită in viraje strânse, insa sa fie destul de soft pt un daily use.

Multumesc pt ajutor Alex !

Le: nae mi-a recomandat ferodo ds si revizuit etrieri stock. Ar trebuii sa-si faca treaba f bine raportat la puterea masinii.


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2015, 23:32 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
cristianmiu Quote:
Cu o bara stabilizatoare mai groasa, automat masina devine mai rigida?
Nu, dar poate deveni cel mult cu cateva grame mai grea. :mrgreen:
Rigiditatea raportata la diferenta de grosime a barei este o constanta, asadar nu se modifica in functie de folosirea unui element sau al altuia avand proprietati asemanatoare.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 27 Sep 2015, 23:45 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Dar cum se modifica?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 01:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6637
Location: Brasov... oarecum.
BZ-76-DIA Quote:
Rigiditatea raportata la diferenta de grosime a barei este o constanta, asadar nu se modifica in functie de folosirea unui element sau al altuia avand proprietati asemanatoare.
Vrei sa elaborezi ideea asta? Nu cred ca am inteles precis ce vrei sa spui...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 08:27 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Pai bara aia este un fier mort care invervine asupra rigiditatii prin faptul ca este montat acolo, nu prin cat de gros este. Mai degraba o suspensie ca lumea si brate de calitate sa fie avute in vedere, nu grosimea unei bare.

In plus, Ness seteaza masina dupa cum trece Pluto prin Jupiter, azi o cocoata pentru borduri, maine ii vine s-o puna pe burta. Eu as sugera sa o seteze cat mai sportiv si sa mai cumpere in compensare un CW pentru daily use. E 3.000 unul bun, au ajuns de ras, nici nu-l treci pe numele tau, mergi cu el pana cade.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 08:54 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7056
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Am inteles acum :) Multumesc DIA :)

Bai adevarul este ca si noi avem niste drumuri de toata rusinea si nici nu stii cum sa o dai ca sa iasa bine.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 08:58 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jan 2009, 00:32
Posts: 2202
Car: Il Duce
Location: Bucuresti
cristianmiu Quote:
- frane mari Brembo ( 330mm );
- interior piele crem cu incalzire in scaune;
- oglinzi satinate;
- kit suspensie Sportiva ( Bilstein B6 + Eibach Pro Kit );
- Eibach Anti-Roll Bar kit;
- diferential Q2;
- Comenzi pe volan ( instalatie electrica, spirala airbag + volan cu comenzi );
Toate upgrade-urile la suspensie, frana, transmisie etc sunt doar o nevoie psihologica de a sti ca dispui de o masina "tunata" si de a scoate "Schumacher"-ul. Sunt ferm convins ca n-o sa duci niciodata un GT stock la limitele sale, astfel toate aceste moficari sunt absolut "overkill" / degeaba.

P.S. Randurile de mai sunt doar o incercare de a-mi oprima propriile porniri :lol:

_________________
Rolling:
Alfa Romeo GT 3.2 V6 - Instagram

GTA's are very much a 'labour of love'....and a great emptier of our wallets - AO member

Gone:
Alfa Romeo GTV 2.0 TS CUP
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 09:01 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7056
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Tu ai deja frane mari, nu te mai plange :lol:
Si suspensia la benzina sta mai jos cu 1-2cm fata de diesel :lol:

ce altceva mai vrei? Pastreaza banii pt benzina mai bine :lol:

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 10:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
BZ-76-DIA Quote:
Pai bara aia este un fier mort care invervine asupra rigiditatii prin faptul ca este montat acolo, nu prin cat de gros este. Mai degraba o suspensie ca lumea si brate de calitate sa fie avute in vedere, nu grosimea unei bare.

In plus, Ness seteaza masina dupa cum trece Pluto prin Jupiter, azi o cocoata pentru borduri, maine ii vine s-o puna pe burta. Eu as sugera sa o seteze cat mai sportiv si sa mai cumpere in compensare un CW pentru daily use. E 3.000 unul bun, au ajuns de ras, nici nu-l treci pe numele tau, mergi cu el pana cade.
Bara aia nu este fier mort.

Grosimea influenteaza rgiditatea, normal!!!

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jan 2009, 00:32
Posts: 2202
Car: Il Duce
Location: Bucuresti
cristianmiu Quote:
Tu ai deja frane mari, nu te mai plange :lol:
O sa ma cam plang atunci cand va trebui sa schimb discuri/placute :money:
Quote:
Si suspensia la benzina sta mai jos cu 1-2cm fata de diesel :lol:
95% din timp este un dezavantaj.
Quote:
ce altceva mai vrei? Pastreaza banii pt benzina mai bine :lol:
La acest capitol ma plang cel mai tare dar vorba din batrani ...

Image

_________________
Rolling:
Alfa Romeo GT 3.2 V6 - Instagram

GTA's are very much a 'labour of love'....and a great emptier of our wallets - AO member

Gone:
Alfa Romeo GTV 2.0 TS CUP
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 11:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6637
Location: Brasov... oarecum.
@dia: am crezut ca ai vreo explicatie tehnica iar formularea ta nu era pe intelesul meu. Grosimea barei este foarte importanta pentru limitarea ruliului caroseriei in curbe. Grosimea are o influenta directa asupra limitarii acestuia.
Pentru o intelegere mai buna a fenomenului, urmareste scandalul de la lansarea primului A-class, rasturnarea acestuia in testul elanului si modul in care au rezolvat problema.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
O fi, nu zic nu, insa nu vad de ce. Ce treaba are grosimea ? Chiar daca le dai jos de tot si de pe fata si de pe spate tot nu te vei rasturma la un mers normal. Ca au rolul lor e clar, dar cu ce influentreaza grosimea rigiditatea ? Ma refer la gosimile apropiate, cum aprecia Ness ca daca pune putin mai groasa devine masina mai rigida, nu la diferente mari in diametru, asa poate as mai crede.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 14:35 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3188
cristianmiu Quote:
- inlocuit brate spate;
ce ai pus pe spate? OEM? Si, daca da, ai idee cine furnizeaza reperele OEM ? TRW cumva?

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 17:42 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6637
Location: Brasov... oarecum.
Bara de torsiune este acolo ca sa se... torsioneze. Cu cat e mai groasa cu atat se torsioneaza mai greu, evident. Asta inseamna ca ruliul caroseriei in curbe va fi mai mic cu implicatii evidente asupra dinamicii si stabilitatii.
O diferenta de 1mm in diametru poate parea putin, dar poate insemna foarte mult in termeni de dinamica.

Sa nu uitam ca exista masini, sau cel putin s-au fabricat, la care arcurile au fost inlocuite total de bare de torsiune. Un exemplu ar fi Citroen 2CV. Chiar si Oltcitul avea pe spate aceeasi arhitectura.... sper sa nu ma insel in privinta lui.

Is cam pe fuga acum, dar o sa explic mai tarziu mai pe larg importanta barei de torsiune.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 19:59 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 637
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
S- a plecat de la bara stabilizatoare si s- a ajuns la bara de torsiune.
Bara stabilizatoare controleaza ruliul. O bara stabilizatoare mai rigida va da si senzatia unei suspensii mai rigide.
Bara de torsiune preia functia arcului. La 75 exista bare de torsiune de diferite grosimi cu efecte evidente asupra duritatii suspensiei.
Cu alte cuvinte, grosimea conteaza! :D

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Last edited by TwinTwin on 28 Sep 2015, 20:02, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 20:01 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
conteaza si grosime barii stabilizatoare. si inca f mult. nu pt ness, dar asta e alta poveste.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 21:55 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
cristianmiu Quote:
Am inteles acum :) Multumesc DIA :)

Bai adevarul este ca si noi avem niste drumuri de toata rusinea si nici nu stii cum sa o dai ca sa iasa bine.
Nu stiu pe unde mergi tu dar drumurile noastre chiar sunt ok, fata de anii trecuti sau comparandu-le cu ale vecinilor nostri sarbi,bulgari smd... :scratch:

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 28 Sep 2015, 22:27 
Offline
User avatar

Joined: 21 Sep 2013, 21:36
Posts: 1121
Car: 159 2.4 Q4 TI
Location: N-V
daca merge omu la cules de prune...

_________________
Alfa Romeo 159 2.4 Q4 Turismo Internazionale
Ex: Alfa Romeo 159 Nero Oceano 1.9 jtdm 16v (150++ HP by ILuzoriu)

Toată ziua la volan Răsfăţat ca un motan, Rezervorul mereu plin, Nici o grijă, nici un chin, Şi-apoi cînd ieşi pe şosea Tot apare cîte cineva...
Femei goale cîte vrei Din reviste de doi lei, Unghii negre plus tutun, Băutură şi drum bun! Pot oricînd să susţină teze Despre cutia de viteze
Poa' să fie profesor, Medic sau aviator, Avocat sau conţopist, Inginer, frizer, dentist, Pictor sau electrician, Toţi înjură la volan !


Top
   
PostPosted: 29 Sep 2015, 00:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6637
Location: Brasov... oarecum.
TwinTwin Quote:
Bara stabilizatoare controleaza ruliul. O bara stabilizatoare mai rigida va da si senzatia unei suspensii mai rigide.
Bara de torsiune preia functia arcului.
Aici e putin confuza treaba: bara de torsiune e limpede ce este, unde se afla si ce face; bara stabilizatoare, daca intrebi google-ul, iti returneaza 2 feluri de poze - poze cu bare de torsiune si poze cu bara care se monteaza in capul oalelor si implicit a amortizoarelor. Eu pe aceasta din urma o cunosc si sub denumirea de bara de rigidizare. Din pacate, mai academic nu stiu cum sa o caut si nic AR-ul nu l-am facut, deci am apelat la domnul Goggle.

Pentru ca bara de torsiune sa preia functia arcului, ea ar trebui sa aiba o cu totul alta prindere decat cea de pe GT-ul lui Nesquick, de exemplu. Din fericire pentru noi, in particular pentru aceasa platforma, arcurile si bara de torsiune lucreaza impreuna si fiecare isi face treaba ei, nesuprapunandu-si rolurile.
Flacaul asta explica destul de bine ce si cum se intampla cu bara de torsiune. Asta ca sa fie clar ca nu e fier mort acolo. Bineinteles, se pot gasi si video-uri mai profi decat asta, cu o explicatie si mai precisa, insa va las pe voi sa rascoliti sa le urmariti. Sa ma ierte colegii mai priceputi la partea practica decat teoretica, dar pentru proiectanti cred ca exista prea putin fier mort intr-o masina, mai ales atunci cand se urmareste cu disperare reducerea pretului.

Si, ca sa fim intelesi, pentru offroad exista optiunea unei bare de torsiune detasabila la comanda, astfel incat cursa rotii se mareste considerabil.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 289 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]