It is currently 28 Apr 2024, 02:09

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 125 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
PostPosted: 12 Mar 2023, 12:21 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
tomi_alfa Quote:


Mi-am luat cateva spray-uri si am dat cu solutie antirugina si ceara, cu ajutorul diuzei din dotare cat am putut si pe unde am putut. Sper sa tina cat de cat pana ce voi face o interventie crunta la praguri si ca la carte, nu porcaria aia de spoiala. Partea buna e ca in aceasta iarna 99% din timp am iesit cu ea doar cand era uscat si tot 99% din timp a stat exclusiv in garaj. Sare si zapada aproape ca n-a vazut. Doar spalat si zvantat.
Rugina in praguri apare din cauza condensului si pentru ca nu au tratat cu nimic din fabrica (vezi foto), e doar tabla goala. La a mea am prins-o din timp, era curat acolo si am scos saculetii, dar nu avea nici 130.000 km... Cred ca mai eficient e sa torni ulei in ele, ceara se pune daca nu are rugina.


Attachments:
praguri_gt.JPG
praguri_gt.JPG [ 84.58 KiB | Viewed 1016 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 12 Mar 2023, 15:22 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Vor trebui reparate din nou, asa ca pana atunci asa ramane. Oricum voi vorbi in clar la momentul ala cu cei care executa lucrarea.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2023, 18:02 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Și eu mă gândesc să refac pragurile..îmi este groază!

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2023, 14:44 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Sa mai scriu si eu doua cuvinte...

Blestemati sa fie toti aia care au conceput si au aprobat sa puna conducta de plastic pentru antigel la motor, fix deasupra galeriei de evacuare. La TS era de aluminiu si tinea cat masina. La JTS, nuuu, de ce sa fie bine cand poate sa fie rau? :bash: :censored: E a doua oara cand trebuie sa o dau jos, pentru ca pur si simplu a crapat animala! Se vede cum curge, aici.
Apoi, garnitura vietii (60676422), cat un elastic de ala de pune lumea in piata la ceapa, costa 150 de lei !!! si mai vine si in 10 zile. Da, o fi de silicon dar e minuscula! Dai bani cat nu face!
In fine, i-am "impins" un silicon pe deasupra si sanatate, ca eu n-am rabdarea necesara 10 zile sa stau cu masina pe tusa si nu arunc cu bani intr-o amarata de garnitura.

Cu ocazia asta, fiindca se apropia momentul de dat bani anual (ca nu era bun la 2 ani), anume ITP si pentru ca aveam un etrier pe stanga spate care incepea sa faca figuri, am zis ca iau etrieri noi si daca tot desfac si dau jos, pai bal sa fie, asa ca in sfarsit am pus furtunasele de le EBC. Mi-am luat chei speciale pentru conducte si bineinteles ca erau blocate... :fuck:
Am dat cu spray anti rugina, cu ala care ingheata...nimic! In ultima instanta n-am avut ce sa fac si doar la conductele de pe fata a trebuit folosita lampa. Pe spate, fiindca furtunasele aveau capatul care se putea invarti liber la partea cu etrierul le-am instalat destul de usor. In mod ciudat, cablurile de la frana de mana acuma par mai scurte ca stau cumva fortate pe acolo. N-am ce sa le fac decat sa le asez mai bine incat sa nu atinga roata.
Etrierele sunt Ferodo, 350 lei bucata. Nici rau, nici perfect, dar bun zic eu.
Dupa aceea am schimbat complet lichidul de frana si am pus ATE TYP 200, cu test de franare, care se poate vedea mai jos. Dupa inlocuire si aerisire pot sa spun ca am frane mai bune, mai prompte.
Ea a trecut ITP-ul fara emotii. Eu nu :lol: . De ce? Pentru ca la anumite gropi, destul de rar, se aude ceva o bataie prin suspensie. Am zis ca poate o descopera, dar nimic.
Si inspectorul zicea: "Nu prea mergeti cu ea, nu?" Adica? "Pai pare ca n-a trecut timpul peste ea." Trebuie sa recunosc, ca nu fac multi km. Totusi, bataia aia pare sa vina de la celebrele brate superioare. Nu-i bai. Le schimb in doua ore, fara stres, cand e cazul, ca deja le am.
Altceva nu am ce sa-i fac decat s-o spal :naughty: :lol:


Attachments:
IMG_20230618_164653.jpg
IMG_20230618_164653.jpg [ 4.72 MiB | Viewed 818 times ]
IMG_20230614_212141.jpg
IMG_20230614_212141.jpg [ 4.6 MiB | Viewed 818 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 20 Jun 2023, 15:16 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
tomi_alfa Quote:
Sa mai scriu si eu doua cuvinte...
Blestemati sa fie toti aia care au conceput si au aprobat sa puna conducta de plastic pentru antigel la motor, fix deasupra galeriei de evacuare. La TS era de aluminiu si tinea cat masina. La JTS, nuuu, de ce sa fie bine cand poate sa fie rau? :bash: :censored: E a doua oara cand trebuie sa o dau jos, pentru ca pur si simplu a crapat animala! Se vede cum curge, aici.
Apoi, garnitura vietii (60676422), cat un elastic de ala de pune lumea in piata la ceapa, costa 150 de lei !!! si mai vine si in 10 zile. Da, o fi de silicon dar e minuscula! Dai bani cat nu face!
In fine, i-am "impins" un silicon pe deasupra si sanatate, ca eu n-am rabdarea necesara 10 zile sa stau cu masina pe tusa si nu arunc cu bani intr-o amarata de garnitura.
Da, e o mizerie cu acea conducta, dar se rezolva.
Am mai scris si o sa mai scriu: partea cu garnitura, care se prinde de blocul motor, inainte de montaj trebuie planata, pe sticla, cu glaspapir, apoi inelele metalice trebuie scurtate astfel incat la strangere conducta de plastic sa faca priza pe bloc. Eu ca sa fiu sigur am refacut si lipitura care uneste cele doua corpuri ale conductei. Tot preventiv intre galeria de evacuare si conducta se poate pune o coala de ceva termoizolant, eventaul se imbraca evacuarea cu banda termoizolanta.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2023, 16:01 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Cu ce ai facut lipitura? Macar sa stiu pe viitor. N-am stiut de metoda cu sticla si glaspapirul, dar probabil ca la o data viitoare o sa o aplic. Sper totusi sa nu mai am nevoie ca e chin mare suportul ala de la compresorul de AC.
Si da, ma bate gandul foarte serios sa iau banda termoizolanta si s-o imbrac. E prea de tot. :thumbdown:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2023, 23:02 
Offline
User avatar

Joined: 17 Oct 2014, 17:45
Posts: 417
Car: Focus ST, Alfa GT
Location: Bucuresti
Mie-mi este atăt de scârbă de conducta aia din plastic încât mă gândesc serios să încerc să adaptez ceva de 1.8 ts! Și ca să fie treaba treabă, umblu cu una de rezervă în portbagaj, pt că sunt sigur că îmi va face o bucurie când îmi va fi lumea mai dragă! Văzând blackline-ul tău, mă încurajez să îl pun la punct pe al meu! 😁

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2005 Rosso Alfa 165 cp
Alfa Romeo GT 2.0 JTS 2007 Nero Carbonio 165 cp
Focus ST 2.5 turbo 2006 225 cp(volvo T5 inside)
Opel Astra J GTC OPC 2.0 turbo 280 cp
ex: Alfa Romeo Brera 2006 2.4 JTDm 200 cp
ex: Alfa Romeo 159 2006 3.2 JTS v6 Q4 260 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 1.9 JTD 150 cp
ex: Alfa Romeo GT 2006 2.0 JTS Selespeed 165 cp


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2023, 08:08 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
tomi_alfa Quote:
Cu ce ai facut lipitura? Macar sa stiu pe viitor. N-am stiut de metoda cu sticla si glaspapirul, dar probabil ca la o data viitoare o sa o aplic. Sper totusi sa nu mai am nevoie ca e chin mare suportul ala de la compresorul de AC.
Si da, ma bate gandul foarte serios sa iau banda termoizolanta si s-o imbrac. E prea de tot. :thumbdown:
Conducta este formata din 2 bucati puse parte peste parte, are niste caneluri care se imbina; cu un pistol de lipit poti merge pe imbinatura exterioara, materialul este dintr-o ciudatenie de plastic care face foarte mult fum.
Data viitoare cand mai desfaci poti pili suportul de la compresor astfel incat sa ai acces mai usor acolo.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2023, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Nu se poate manufactura o conducta similara dar metalica? e chiar asa complicat traseul?
Cei care fac evacuari custom ar trebui sa poata face in mare cam orice conducta. Doar ca in cazul de fata diametrul o sa fie mai mic...gen evacuare de Mini Moris :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2023, 14:22 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Daca ar fi facut-o cineva de metal, cred ca nu mai exista vreun JTS cu una de plastic. Are 5 orificii si mai trebuie sa fie si subtire ca are tolerante mici pe acolo. Era absolut perfect daca se potrivea una de TS.
antonelcodreanu Quote:
Conducta este formata din 2 bucati puse parte peste parte, are niste caneluri care se imbina; cu un pistol de lipit poti merge pe imbinatura exterioara, materialul este dintr-o ciudatenie de plastic care face foarte mult fum.
Data viitoare cand mai desfaci poti pili suportul de la compresor astfel incat sa ai acces mai usor acolo.
Cred ca am sa-mi iau un suport sa-l fac pe ala sa am de rezerva pentru o data viitoare...

Alta problema pe care o am e garnitura de la capacul de la axe. Am schimbat-o de mi-a venit acru. Am pus silicon pe la colturi, dar si pe lungimea ei in strat foarte subtire, dar ce sa vezi? Dupa un timp imi iese ulei pe la suruburi, mai ales pe la coltul din stanga de langa distributie si cel din dreapta de la cutie! Ce naiba de garnituri mai sunt si astea? :fuck: Am pus toate marcile si tot aia-i. Am lucrat cu motorul rece, am curatat luna suprafetele si am lasat-o si peste noapte...


Attachments:
conducte.jpg
conducte.jpg [ 343.22 KiB | Viewed 721 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 21 Jun 2023, 17:49 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Ai strans suruburile la cuplu? Eu n-am mai avut probleme la TS dupa ultima inlocuire si strangere la 10 Nm

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2023, 19:17 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
Capacul este fisurat. Nu garniturile sunt problema.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2023, 21:24 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Am strans la mana. Nici prea tare, nici prea slab. Snug pe englezeste. Am sa ma uit mai bine la capac sa vad daca are sau nu, vreo fisura...

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2023, 21:26 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
Fisuri foarte fine. La prima vedere nici nu se văd

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2023, 21:49 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
tomi_alfa Quote:


Alta problema pe care o am e garnitura de la capacul de la axe. Am schimbat-o de mi-a venit acru. Am pus silicon pe la colturi, dar si pe lungimea ei in strat foarte subtire, dar ce sa vezi? Dupa un timp imi iese ulei pe la suruburi, mai ales pe la coltul din stanga de langa distributie si cel din dreapta de la cutie! Ce naiba de garnituri mai sunt si astea? :fuck: Am pus toate marcile si tot aia-i. Am lucrat cu motorul rece, am curatat luna suprafetele si am lasat-o si peste noapte...
Trebuie inlocuit capacul! E ori fisurat, ori deformat. Suruburile se strang la 9-10 Nm, deci foarte putin- neaparat cu cheie de 1/4, nu cu 1/2!
De curand am schimbat distributia la JTS-ul meu, am pus garnitura noua, iar cea veche era montata fara silicon, fara nimic. Nu curge si nu curgea pe nicaieri.
Am vazut insa caz la un JTS cu capac fisurat, curgea orice ai fi pus.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2023, 19:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Voi vedea cum rezolv si cu capacul, dar deocamdata il mai las. Poate iau altul.
Acum o saptamana am folosit AC-ul si functiona, insa intr-una din zile n-a mai vrut. M-am dus sa refac umplerea si am constatat ca sufla printr-un furtun. Era cel care pleca de la compresor si se ducea in radiator. In fotografie e cel mai scurt.
Am rezolvat totul, azi. Dat putin la o parte bara, dat jos conductele, repus bara, sertizat furtunul, demontat bara, pus conductele, pus bara la loc si mers la umplut. Ce bine e sa ai la cine apela, cu elevator liber. :lol:


Attachments:
IMG_20230627_150541.jpg
IMG_20230627_150541.jpg [ 4.69 MiB | Viewed 580 times ]
IMG_20230627_150508.jpg
IMG_20230627_150508.jpg [ 4.81 MiB | Viewed 580 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 11 Mar 2024, 17:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
OK, de ultima data cand am scris nu s-au intamplat foarte multe, insa am avut o aventura cat se poate de “frumoasa” pe final de an 2023. O sa fie ceva de citit...

Partea I – Simptomul

Chiar inainte de sarbatori, in Decembrie, mergeam linistit pe sosea, am facut o depasire si imediat dupa a inceput sa mearga in 3 pistoane ca apoi imediat sa-mi palpaie check engine in bord. Mai aveam 20 de km pana acasa. Nu prea aveam ce sa-i fac in drum, asa ca am zis: ori la bal ori la spital. Da-i inainte pana acasa si cand ajung vad ce si cum. Am ajuns cu bine, am descarcat bagajele si am zis ca ma uit a doua zi la ea, ca era tarziu.
A doua zi am pus diagnoza si aveam un misfire de toata frumusetea pe cilindrul 1. Schimb bobina de pe 4 (ca era cea mai noua) cu aia pe 1, simptomul se mentine. Schimb apoi bujiile intre ele, simptomul se mentine.

Mda...ce sa-i fac!? Am ramas fara masina practic, asa ca iau la puricat netul de service-uri, intreb in stanga si in dreapta ce ar avea, caut pe forumuri etc.. Aveam doua banuieli dupa ce am restrans posibilitatile defectiunii: compresie sau injector. Pana la urma, dau de un service unde cica lucra cineva care stie motoare de Alfa (Dan Frunza – pentru cine-l cunoaste in zona Iasului). Il contactez si ii zic si lui tot tam-tam-ul cu inversat de bobine si bujii si zice si el: injector. Mai toata lumea spunea “injector”.

Buuuuun! Decartez 150 de lei la platforma si ma duc la service cand mi-au zis sa vin. Apoi astia imi spun ca in ziua aia n-au cum sa verifice, ca sa vin a doua zi. Vin a doua zi dimineata, baga masina inauntru dupa vreo ora fata de ora stabilita si i-am zis, fa-i test de compresie intai sa-mi iau de-o grija. Vine asta cu un rahat de ceas la care imi mai si spune ca a fost scapat pe jos si ca nu-i prea bun si facem “un fel de test” si ajungem la concluzia ca da, are compresie. Dupa asta face fix ce-am facut eu, inverseaza bujii si bobine. Imi spun in gand, asta ma crede idiot sau ceva de genul, ca i-am spus ca am facut asta deja si vreau sa schimb injectorul ca am acasa de rezerva si deja am scos asta din lista.
In final, eu am vorbit, eu am auzit. Am plecat de acolo dupa “maretul” test de compresie si m-am dus a treia zi sa vad totusi ce fac si i-am intrebat din nou de acest Dan Frunza, ca sa-mi spuna apoi ca vezi ca de fapt nici nu lucreaza acolo. Mda, fantastic! Vorbim una si facem alta. Apoi imi spune ca stii ce, noi nu putem, nu stim, nu ne bagam ca e chestie sofisticata, ca e Alfa si luati masina. In curte aveau vreo 15 masini, toate cu probleme de lunga durata, inclusiv marci mai pretentioase ca Alfa mea si mai noi...

Mda, mai decartez 150 lei platforma, ca-mi place sa arunc cu bani aiurea si sa ma plimb cu platforma, asa ca am dus-o la un amic la garajul lui. Acolo a stat din Decembrie pana pe la jumatatea lui Februarie.
In Februarie cand am primit unda verde la garaj, eu cu mainile mele am desfacut si pus la loc tot.

Partea II – Cum sa schimbi injectoare la 2.0 JTS (GT/156)?
Atasez cateva foto din operatiune. Mai multe detalii pe topicul dedicat. Nu am curatat nimic la supape pentru ca in mirificul asta de oras nu am gasit nici un serivce cu curatare cu coji de nuca, ca sa fie ca la carte, ca o faceam, dar e pliiiin de dorei. :bash: :censored:

Partea III

Fiindca am ramas total fara masina tin sa-i multumesc si aici lui Hartans ca m-a ajutat din toata inima si m-a salvat cu 156-le aka Rosica. Insa si a lui a avut niste aventuri “fantastice” cu doreii din service.
Foarte pe scurt: Curgea benzina pe la corpul pompei de benzina fiind o mica fisura si era miros si balta pe jos. “Desteptii” au zis sa dea rezervorul de benzina jos, desi accesul la pompa se face pe sub bancheta. Cand am luat masina, aveam informatia ca au rezolvat problema. Au rezolvat pe naiba, curgea si mirosea in continuare. Li s-a trimis si pompa noua magnetii marelli, dar ce sa vezi? E diferita ca forma, desi a fost cumparata pe cod/serie sasiu etc., asa ca a fost returnata si au zis ca lipesc. N-au lipit, dar au primit banii, stii. :bash: Fisura am rezolvat-o eu cu Poxipol, lucru ce n-au fost in stare aia.

Bun, iau masina asa cu scurgerea de benzina si ma duc la benzinarie sa alimentez. Ce sa alimentez, cand mai exact o mulg!? Am aflat mai tarziu ca idiotii au rasucit la gura rezervorului sub masina o anumita teava ce trebuia sa stea cu gura in sus ca sa scape aerul, altfel iti sare pistolul de la pompa intr-o veselie! Sa pui benzina de 100-150 lei dura cam 10-15 minute! Plinul nici nu incapea in discutie.

CONCLUZIA

„Dacă vrei ca un lucru să fie făcut bine, fă-l tu.” — Napoleon Bonaparte


Attachments:
File comment: Inele noi! 15 lei bucata vs 154 lei bucata dar Ricambi bre! :))
IMG_20240229_164835.jpg
IMG_20240229_164835.jpg [ 5.66 MiB | Viewed 351 times ]
IMG_20240216_131938.jpg
IMG_20240216_131938.jpg [ 5.54 MiB | Viewed 351 times ]
IMG_20240229_131147.jpg
IMG_20240229_131147.jpg [ 5.8 MiB | Viewed 351 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 11 Mar 2024, 17:46 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Nasoala experiența cu service-ul... Din păcate este destul de greu sa găsești un service bun... Nici măcar oamenii din reprezentanta nu sunt cei mai luminați...
Nu-mi dau seama exact unde este problema... la angajat, angajator sau client... cumva parca am rămas blocați in timp si nimeni nu vrea să evolueze.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2024, 19:56 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Partea buna a paharului e ca stiu ca am lucrat eu, am verifcat eu, am pus cat am stiut si pus de bine si am salvat o gramada de bani. Manopera cred ca era pe la 1000 de lei pentru tot taraboiul asta, iar un injector nou costa cam tot pe acolo. Problema e la ambii si la angajat si la angajator, dar cred ca mai mult la angajat.

Hai ca mai zic una, tot din repertoriul dorei.
156-lui de imprumut era sa-i sara distributia din cauza unei role. Am ajuns la concluzia ca e o rola deoarece a aparut din senin un zgomot urat si motorul in continuare functiona bine si se auzea si din zona aia. Am dus masina la service si dimineata si hai sa vorbim cu mecanicul. Pana sa vina, am porint-o si pentru 5-10 secunde totul era normal, era rece afara si nu s-a auzit nimic, apoi a inceput zgomotul si am oprit-o.
Cand a venit asa zisul mecanic, am pornit-o si i-am aratat cum face si i-am si spus de unde vine zgomotul. A ascultat el pe acolo, s-a uitat, s-a gandit profund de tot in fata service-ului la care replica: "N-am ce-i face!". Ne uitam ca la OZN-uri. Cum adica?! Deci eu iti spun ce are, tu doar ai privit si ascultat si gata ai dat verdictul, nu? Eu de asta vin la service!? Vin ca sa-mi repari, sa cauti problema, sa te scarpini in cap si sa rezolvi in schimbul unor bani. Tu faci un serviciu mie si eu iti platesc.
Oare cum ar fi sa se duca si el la doctor si din usa, dupa fata lui sa-i zica: N-am ce-ti face! :lol:

Totul s-a terminat cu bine, distributia a fost schimbata (nu stiu daca de cel care a vazut-o) si masina merge brici, insa se pare ca unii vor sa vii cu masina reparata de tine si sa le dai lor bani sau nu stiu care-i logica. :disgust1:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2024, 21:40 
Offline

Joined: 15 Oct 2019, 10:03
Posts: 138
Car: Alfa GT
Location: Iasi
Din pacate, inca ramane valabila scuza "nu ma bag, boss, ca e Alfa". Asta doar sa nu se bage la reparat; piese scumpe, greu de gasit.
Din pacate x2, asta o spun indiferent de marca. Daca nu e grupul VAG, greu de gasit pe cineva cu adevarat priceput.


Top
   
PostPosted: 11 Mar 2024, 23:07 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Sa fim seriosi, tot ce-i mai nou si chiar si din aceeasi perioada sunt mai sofisticate decat platforma 156/147/GT. Totusi nu-i o masina asa complicata. Are aceleasi principii de functionare, tot 1342 are la aprindere, motorul se invarte in acelasi sens si asa mai departe. Piesele nu mi se par mai scumpe fata de altele. Ba chiar in unele cazuri sunt mai ieftine. Sa nu mai spun cat de scumpa e distributia cu tot cu manopera la BMW/Audi care o au in spate. Bine ca la alea nu stramba din nas cand au de desfacut jumatate de masina.
In tara asta trebuie sa te faci si mecanic si medic si jurist si de toate, ca la oricare apelezi mai rau iti fac. :uhuh: :mad2:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2024, 12:56 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 35
Car: 156 JTS
La GT JTS eu știu că nu există filtru de benzină extern, cum am la 156 JTS. E bine să bagi soluție de injectoare periodic în rezervor,aditivii chiar ajuta.


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2024, 13:43 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Da, nu are filtru, însă o hrănesc cu EVO 100 ce deja are aditivi.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2024, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
tomi_alfa Quote:

CONCLUZIA

„Dacă vrei ca un lucru să fie făcut bine, fă-l tu.” — Napoleon Bonaparte
Din pacate, eu am ajuns de mult la concluzia asta, mai ales de cand am Alfe. Am fost refuzat si pentru un banal schimb de ulei la un asa-zis "service" din Pitesti ca... Alfa Romeo.
Asa am ajuns sa invat sa schimb distributia si mai toate garniturile din motor la V6 Busso, la JTS, etc. Pana la urma imi place sa lucrez la ele si nu mai am de a face cu toti habarnistii, sa stau cu frica ca sare vreo curea din cauza Doreilor...

Ma bucur ca ti-ai luat inima in dinti si ai schimbat singur injectoarele. Un pont pentru altii- garniturile lor sunt la fel ca la TS, doar ca e nevoie de 8.
E complicat cu accesul la JTS, dar nu e imposibil. Si acum ai linistea ca ai schimbat totul ca la carte.


Attachments:
garnituri_injectoare_TS_JTS.jpg
garnituri_injectoare_TS_JTS.jpg [ 60.36 KiB | Viewed 229 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 16 Mar 2024, 19:31 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Garniturile or fi la fel, dar TS nu are inele de teflon/nylon. Nu era o problema de luat inima in dinti ca ma bag la multe chestii de mecanica. O fac din placere. Buba e ca n-am toate sculele la indemana si un elevator. Treaba datului jos a injectoarelor la JTS o poti face in mare parte cu doar cateva scule pe care aproape ca le poti lua pe toate la bucata si nu te costa foarte mult.
Daca aveam elevator, era gata anul trecut inainte de sarbatori. :lol:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 125 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]