It is currently 29 Mar 2024, 12:07

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: 18 Feb 2017, 22:01 
Offline

Joined: 16 Jul 2016, 21:20
Posts: 53
Car: Alfa Romeo GT 1.9JTD
Location: Iași
Da la aia ma refeream prin cei 5 mm, interiorul ala este cel mai important, sa nu îmi atingă ceva elementele ale suspensiei. Nici nu știu cum sa procedez, sa pun sau nu distanțiere. Nu as vrea sa le montez asa și sa constat ca îmi ating.


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2017, 11:28 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7025
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Userul dcmilitaru are acest model de jante pr GT. Vorbește cu el, poate te ajuta cu mai multe informatii.

Eu am avut jante teledial GTA cu 225/45/17 și nu atingeau absolut deloc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2017, 14:41 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2197
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
eu am anvelopele de iarna 235/45/17 pe jante cu et 35 si 7.5j si nu ating.nu stiu cu et-ul de 40.5 sau 41.daca jantele au et 35 225 merg fara probleme.
l.e: ce a atins la mine au fost jantele cu anvelope 225/50/17 si et 35 de pe crosswagon-ul lui comanr.fiind inalte atingeau de fuzeta.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2017, 15:35 
Offline

Joined: 16 Jul 2016, 21:20
Posts: 53
Car: Alfa Romeo GT 1.9JTD
Location: Iași
Jantele pe care le am eu au et-ul de 40.5 și j-ul de 7.
Am băgat mana după cauciucuri și îmi rămâne distanta de fix un deget pana la brat, cu cauciucurile pe care le am acum 215/45/r17, teoretic nu ar trebui sa atingă 225.


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2017, 17:26 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jul 2014, 09:41
Posts: 29
Car: GT 2.0 JTS; MITO QV
Location: Randers DK
Da-i bice fara frica, dupa cum ti-au mai spus si altii n-o sa atinga nimic :) Si eu am aceleasi jante cu gume de iarna 225/45/17 si no problem.
Drumuri bune :peace:

_________________
It's not true I had nothing on, I had the radio on!
-------------------------------------------------------
GT 2.0 JTS 2006
MITO 1.4 Turbo QV 2012
ALPINA B3 BITURBO AWD F31 2015


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2017, 18:15 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7025
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
@mitica, tu mai avea putin si puneai rotile lu coman dp Crosswagon :)

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 19 Feb 2017, 18:50 
Offline

Joined: 16 Jul 2016, 21:20
Posts: 53
Car: Alfa Romeo GT 1.9JTD
Location: Iași
Mulțumesc. Drumuri bune colegi.

Ca și marca, am ales goodyear eagle f1 asymmetric 3, ceva păreri, minusuri, plusuri?


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2017, 18:08 
Offline

Joined: 16 Jul 2016, 21:20
Posts: 53
Car: Alfa Romeo GT 1.9JTD
Location: Iași
Salutari colegi.
Am reușit ieri sa montez anvelopele de vara pe dimensiunea pe care tot am mai discutato și anume 225/45/r17, nu atinge absolut deloc anvelopa pe aceasta dimensiune cu jantele pe care le am.
Montajul, îndreptat o janta și geometria l-am făcut la serviceul pro Invest din Iași (ceva păreri pro sau contra de la colegii din Iași, despre acest service?). Întreb asta deoarece nu mia ieșit Geometria cum trebuie, și anume îmi trage dreapta, au făcut reglajele după parametrii pe care le da softul lor de 4 ori și la fel același simptom trage dreapta, curios este ca de fiecare data când plecam în proba sa vad dacă mai trage dreapta, în momentul când reveneam pe stand sa verifice valorile ele erau dereglare... Iam întrebat de ce și nu miau dat un răspuns. Au schimbat și rotile între ele au zis ca poate ansamblu janta cauciuc este mai greu unul fata de celalalt, la fel se întâmplă. Într-un final am plecat fără a îmi remedia problema, inginerul de service sa uitat pe fisa cu valorile pe care am atașato mai jos, și mia zis ca ar fi problema din căderea roților pe spate, roata din dreapta ar fi mai în spate fata de cea din stânga, și nu are ce ii face din geometrie ca nu are reglaj pentru căderea rotilor, adevărat?
Eu înainte sa merg sa montez cauciucurile și a face geometria am fost pentru a verifica dacă am jocuri și alte probleme la trenul de rulare, după constatare am schimbat următoarele: brate superioare fata, biletele de direcție, pe spate flansele de la amortizoare și bieletele antirului.
Ce sfaturi îmi puteți da, cum sa procedez, deoarece astăzi am fost din nou în service pentru o verificare a rotilor sa vad dacă au aparut între timp alte jocuri sau probleme la roti, însă totul este ok, cică rotile sunt tapene nu ai nici un fel de joc. Mașină fiind suspendata pe elevator am observat și semn de uzura a caucicurilor fata pe interior, asta după nici 150 km parcurși.


Attachments:
IMG-20170317-WA0002.jpg
IMG-20170317-WA0002.jpg [ 271.62 KiB | Viewed 2631 times ]
Top
   
PostPosted: 17 Mar 2017, 18:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2197
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
ferifica sa nu fie ceva stramb:

fuzeta fata
brate transvesale spate 4 buc,2 mai scurte si doua putin mai lungi,inclusiv sistemul lor de prindere pe amortizor.
brate longitudinale spate 2 buc.stanga/dreapta
amortizoare


Attachments:
sus spate.png
sus spate.png [ 453.58 KiB | Viewed 2624 times ]
Untitled.jpg
Untitled.jpg [ 119.89 KiB | Viewed 2624 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 17 Mar 2017, 18:59 
Offline

Joined: 16 Jul 2016, 21:20
Posts: 53
Car: Alfa Romeo GT 1.9JTD
Location: Iași
A fost verificata vizual nu pare a fi nimic strâmb. În schimb pe standul de geometrie apare toleranta între rotile stânga dreapta spate, după cum se vede și tabelul pe care lam atașat. Întrebare este, valorile geometriei oare sunt corecte, sa fi greșit el reglajul rotilor?


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2017, 22:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2197
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
dar anvelopele vechi erau tocite neuniform?daca nu,poate este ceva montat gresit pe unde sa umblat.am un vecin cu un golf la care mecanicii I-au montat niste brate pe fata invers(cel din stanga in dreapta si dreapta in stanga)
sau incearca la alt service.

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 17 Mar 2017, 23:42 
Offline

Joined: 16 Jul 2016, 21:20
Posts: 53
Car: Alfa Romeo GT 1.9JTD
Location: Iași
Anvelopele vechi de pe fataerau tocite pe interior, cu cele de vechi de iarna îmi trăgea stânga, acum după toate schimburile pe la roti și montajul cauciucurilor noi de vara, reglaj al geometriei rotilor mașină trage dreapta, eu unul nu mai înțeleg nimic.
Ma poate lamuri și pe mine cineva care cunoaște parametrii de reglare a geometriei rotilor pentru gt-uri, mai exact care sunt valorile?
Multumesc.


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2017, 00:04 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4295
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Uite aici


Attachments:
GT.JPG
GT.JPG [ 125.67 KiB | Viewed 2597 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 18 Mar 2017, 00:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6602
Location: Brasov... oarecum.
Pe fata ai toe-out ceea ce iti va manca intotdeauna cauciucurile pe interior. Poti sa incerci sa le pui pe 0 si o sa ai o uzura uniforma. Eventual o usoara uzura pe exterior.
Nu inteleg de ce ai 2 capitole Fuga pentru puntea fata...

Pe spate ai niste unghiuri inegale la unghiul de fuga. Posibil o lovitura mai veche sa fi strambat ceva.

Mergi si la alt service sa te lamureasca

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2017, 00:44 
Offline

Joined: 16 Jul 2016, 21:20
Posts: 53
Car: Alfa Romeo GT 1.9JTD
Location: Iași
Dacă merg într-o reprezentata alfa romeo e mai ok?


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2017, 00:54 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Tu trebuie sa mergi la cineva care pricepe ceva si fara toate automatizarile astea.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2017, 02:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6602
Location: Brasov... oarecum.
Toe-out e specificatie de fabrica pentru rotile fata. Nu e nimic gresit.
Pentru spate nu imi mai amintesc exact specificatiile dar parca e toe-in.

Poti merge la o reprezentanta AI, dar vezi colegii din Iasi ce zic. Merita, sunt oameni priceputi, ori arunci cu banii pe fereastra.

PS in manualul de utilizare gasesti toate unghiurile necesare.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2017, 03:26 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4295
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Ultima data cand am mers eu la reprezentanta (aia din Letcani) pentru unghiuri, prin 2011, dupa primul accident unde masina imi tragea dreapta am fost acolo doar din disperare, insa nu au fost decat niste hoti si incompetenti ca n-au fost in stare sa-mi spuna cauza. Dupa ce a pus aparatele imi spune la sfarsit ca e fuzeta dreapta stramba, insa eu deja o schimbasem. Mi-au cerut pentru 10 minute de montat aparatele si de dat 2 click-uri, 176 de lei!!! Nu s-a uitat sub masina, nu a verificat altceva. Nu stiu cum sunt acum, dar ca preturi cred ca e acelasi lucru sau chiar mai rau si nici n-ai sa gasesti vreun mecanic specialist pe Alfa pe acolo. Din partea mea, cei de acolo au feedback negativ. La fel si cu distributia. Am cerut pret total pentru manopera si piese: 3000 de lei. Daca vrei sa-i imbogatesti... :sig:

Despre Pro Invest pot sa-ti spun ca nu am auzit de ei si la o privire pe net, vad ca se ocupa mai mult de materiale de constructii, vanzari de anvelope si ceva serivce usor. Cele mai precise geometrii, dupa noile tehnologii, sunt cele 4D.

P.S. Te asteptam si la intalnirile din Iasi. Lasa-mi un PM cu un facebook sa te adaug in grupul de intalniri Iasi, daca vrei.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: dimensiune cauciucuri
PostPosted: 18 Mar 2017, 08:43 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7025
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Suntem in 2017, exista aparate performante, însă personal necalificat care nu este capabil sa interpreteze niște cifre și sa regleze o geometrie. Acest lucru mi-a adus aminte de o pățanie mai veche când un inginer bătrân mi-a făcut geometria la 10 seara cu 2 bucăți de ața, apoi am parcurs un concediu fără vreo problema, mașina era acolo unde o puneai și nu fugea stânga/dreapta. Eu copil idiot, am fost apoi la un service cu geometrie 4D sa facă ei treaba... Sugus, mai rău au stricat-o, mașina trăgea stânga și am mai fost la încă 3 service-uri pana i-am nimerit pe unii care chiar știu ce fac. Culmea este ca la GT rotile pe 16 tocesc uniform, iar cele pe 18, usor de tot pe interior. Mai bine de atât nu mi-a fost dat sa văd la platforma asta.

Ingineria de reglaj nu este de Hollywood,
Pe fata umbla doar la reglajul bieletelor de direcție/capetelor de bara, iar pe spate la reglajul brațele traversare(4 la numar), care de regula ruginesc și nu reușesc sa desfacă șuruburile respective.

Alta pățanie Funny, am fost sa echilibrez o janta, gândindu-mă ca orice vulcanizare este capabilă sa agate niște plumbi. Ehhh, nu. Mi-au pus 80g de plumbi și la viteza (90kmh) făcea ca naiba.
Am fost la o alta vulcanizare, au pus doar 15g de plumb și roata nu mai avea nici o problema.

Concluzie: trebuie sa ai și experiența, nu doar sa citești precum gâsca dp un monitor și să execuți ca un robot.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2017, 11:04 
Offline

Joined: 16 Jul 2016, 21:20
Posts: 53
Car: Alfa Romeo GT 1.9JTD
Location: Iași
Am înțeles, acum colegii cu alfa din Iași îmi pot recomanda un băiat priceput care sa îmi regleze geometria cum trebuie?


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2017, 11:49 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Alfa tatalui meu nu trage, nu roade cauciucurile, si e reglata fara ultima tehnologie. Dehh, e inginer batran :D

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2017, 00:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6602
Location: Brasov... oarecum.
@nesquick: doar 2 brate transversale de pe spate au reglaj. Cele din spate daca nu ma insel. Celelalte 2 sunt fixe.

@andrei: depinde foarte multe cum setezi unghiul toe-in/out indiferent de metoda folosita: aparate de ultima generatie sau 2 bete de bambus. Nu metoda in sine pagubeste ci unghiul adoptat/rezultat.
Cum am zis, un reglaj pe 0 va duce la o uzura uniforma a cauciucului. Desi, la un mers sustinut si de lunga durata in regim de autostrada poti constata (nu e obligatoriu) o usoara uzura pe exteriorul cauciucului. Se intampla deoarece tractiunea fiind fata rotile "se aduna", toe-in, pe accelerare. De unde si unghiul deschis, toe-out, de fabrica. Rotile "se aduna" si merg pe 0. Dar asta functioneaza bine la mers sustinut in regim gen autostrada. Pe drumuri nationale, oras si alte de felul unde acelerezi si franezi, unde denivelari sunt mai multe si geometria se schimba continuu, treaba cu toe-out nu functioneaza si rezulta o uzura accentuata pe interiorul cauciucului.

In contrast, la masinile cu tractiune spate, fata se regleaza usor toe-in, deoarece fiind "tarate" unghiul "se deschide" rezultand o uzura uniforma.
Evident ca setupurile de fabrica pot diferii de la producator la producator, de la o arhitectura a suspensiei la alta.

Mno, daca am bestelit-o pe undeva sa ma corecteze careva.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 23 Mar 2017, 00:02 
Offline

Joined: 16 Jul 2016, 21:20
Posts: 53
Car: Alfa Romeo GT 1.9JTD
Location: Iași
Am refăcut geometria astazi, la un meseriaș, probabil printre cei mai buni din Iași, nici o schimbare, mașina la fel trage dreapta.

El mia spus ca nu e din geometrie, e un simptom mecanic care încă sta ascuns, deoarece la verificat și vizual nu apare, gen o bucsa puțin uzata, amortizor sau arc cu uzura mai mare fata de celelalte. Băiatul care reglează geometrii mia ca situația din astea a mai întâlnit foarte rar pana acum, și în majoritatea cazurilor ar fi fost din cauza flansei care rămânea blocata, este posibil asa ceva?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]