It is currently 23 May 2024, 10:01

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 05 Dec 2011, 16:49 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
bine v-am regasit dragi tovarasi de neajunsuri dar mai ales de impliniri "cauzate" de pretioasele noastre Alfutze
am nevoie de cateva sfaturi (unele le-am gasit in alte topicuri insa altele m-au bagat in ceata)

Pentru inceput va anunt ca fac parte si eu din ansamblul carutasilor mai mult sau mai putin suparati pe sunetele si scartaielile specifice atelajelor arhaice. Cocoasele sau orice denivelare peste care trec cu rotile din fata (stanga mai mult) provoaca scrasneli infioratoare, mai ales in conditii de canicula sau ger si in special in conditii de umiditate scazuta. Din forumuri si de la Auto Milano am identificat ca surse posibile bucsele de la bara stabilizatoare. In plus ar mai fi o cauza cele 2 picioruse (tampoane) care asigura haionul in pozitia inchis si care se freaca plastic pe plastic generand acelasi tip de sunet cand apas pe haion. Mai cunoasteti o alta cauza?

Scartaielile fiind un detaliu nesemnificativ trec la adevarata problema: valva EGR. Aceasta a cedat cauzandu-mi niste neplaceri cum ar fi pornirea motorului si ramanerea in aceasta stare la a patra tentativa precum si circulatul prin oras in "limp mode" (incluzand aici datul deoparte din fata daciilor nervoase). Am curatat-o la Auto Milano dar e terminata. Noua, pe filiera reprezentantei e scumpa si nu vreau una reconditionata care ar fi mai ieftina. Daca este cineva care are de vanzare dati-mi va rog PM. Mai exista posibilitatea de anulare prin soft si kit care pare a avea unele avantaje. Daca cunoasteti mai multe detalii despre cum se desfasoara procesul si cine il poate face va rog sa-mi transmiteti.

Si nu in ultimul rand ce parere aveti despre Novitec Powerrail V? Si-a pus cineva? E ok? Exista si alte moduri similare de crestere a puterii motorului (remap, resoftare sau ceva de genul..)?

Multumesc


Top
   
PostPosted: 05 Dec 2011, 16:56 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
pentru scartaieli: bara stabilizatoare, bucse brate superioare, flansa amortizor fata.
pentru EGR: dezactivat din soft. si cu unul sh vei ajunge la aceeasi concluzie cat de curand. daca totusi vrei nou, da-mi un PM cu seria ta de sasiu si vad cum te pot ajuta.
pentru Powerrail: no no, vei simti diferenta dar nu e cel mai safe lucru acesta pacalind doar niste senzori. recomand un remap impreuna cu dezactivare EGR din soft daca ajungi la concluzia asta. pentru remap poti apela la Tibi (iluzoriu pe forum).

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2011, 11:27 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
Salut din nou..
Doresc sa va impartasesc faptul ca de cand am schimbat valva EGR parca e alta masina. :tongue:
Nu ma refer la timpul in care am mers "limp mode" cu valva stricata, ci la perioada anterioara
(inainte de a-mi indica prin Engine Control System Failure EOBD ca ceva e putred).
Problemele au inceput iarna trecuta.
Doua zile la rand mi s-a oprit motorul in mers.
Nu mai tura decat dupa ce stateam vreo 15-20 secunde cu pedala la podea.. atunci parca se "desfunda" ceva.
Problemele au disparut ...am dat vina pe combustibil.
Apoi am sesizat ca in viteza a doua cu masina incarcata la deal motorul parca dadea semne de slabiciune (incepea sa moara:)
Apoi a crapat valva si am schimbat-o.
De doua zile "rupe" si astfel mi-am dat seama ca probema de la valva era mai veche.
Asadar cel putin pentru motorul diesel de 1.9 la pierderea puterii ar trebui verificata si eventual curatata valva egr.
P.S.
mi-am mai adus aminte de un "incident" asta primavara si anume am pus din greseala benzina (2-3 litri) in rezervor. :smart:
vanzatoarea mi-a zis ca e ok ca si ea isi mai pune iarna.. am pus motorina "peste" aproape de plin si am mers asa..fara aparente probleme..
credeti ca a avut vreo legatura distrugerea egr-ului?
si inca ceva.. am auzit ca reziduurile din valva se aduna cand mergi subturat si as vrea sa stiu daca asa este :?:
Multumesc tzzivii pentru valva EGR..workin fine :wave: .
Mersi deasemenea pentru eventuale reply-uri.
Happy Merry Christmas la toti alfistii!


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2011, 12:11 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15206
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Citeste aici (mai ales prin ultimele pagini daca n-ai rabdare sa citesti tot)

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2011, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2008, 13:28
Posts: 24
Nu se pune problema rabdarii.. cine e interesat va citi tot. Nu stiam de thread, mersi pentru hint (so limba romana :lol: ).
Mi-ar fi placut sa trag cateva concluzii pertinente dar nu bag mana in foc.
Una singura pentru cazul meu imi permit: anulare din soft EGR in momentul in care vor mai aparea.
O alta observatie ar fi ca valva EGR originala pare a cauza multe probleme... sa vedem cat va tine a mea (Pierburg).
Folosesc foarte mult (exagerat) frana de motor.. asta poate fi o cauza?
Daca are cineva un link cu thread pentru scartaieli rog sa-l posteze .. intre timp mai caut.
Din punctul meu de vedere, despre EGR in acest thread:
Case Closed! :)


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2011, 17:52 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
ça idee, cea originala este pierburg :P

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2011, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15206
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Si tot ca idee, nu cred ca e cazul sa astepti sa pice si asta pana sa-l inchizi. Vei face in primul rand un bine motorului..

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2011, 22:42 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
SCuze ca intervin si eu pe topicul tau abuziv :) , dar as vrea sa schimb si eu EGR-ul la a mea, tot cu unul Pierburg, imi da limp mode in depasiri sau cand o fortez. De unde as putea sa iau unul ieftin si bun ?

De fapt nu stiu sigur daca EGR-ul ar trebui schimbat pt. ca oricum al meu e blindat si anulat din soft. Stiu ca mai e o valva care comanda turbina. Cum ii zice la aceea?


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2011, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
problema ta nu e EGR-ul. pentru motor/ecu el nu mai exista acum. problema la tine e de la geometria variabila sau de la valva de vacuum ce controleaza wastegate-ul (termenul comun e de valva pierburg). daca ai nevoie de preturi anunta-ma.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2012, 03:41 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
@tzzivii
Masinile diesel turbo cu geometrie variabila nu au wastegate.


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2012, 12:39 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
si cine actioneaza geometria variabila? il numim actuator atunci, cu toate ca la o cautare rapida pe google acel actuator apare ca rezultat pt "wastegate"

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2012, 14:25 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
La fel arata actuatorul care actioneaza wastegatul/gemotetria variabila, dar turbinele cu wastegate si cele cu geometrie variabila difera in functionare lor, adica cum controleaza presiunea.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]