It is currently 27 Apr 2024, 17:35

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 259 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 811 Next
Author Message
PostPosted: 10 Nov 2008, 20:09 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Eh, nu e vorba de ghinion, e vorba de ce imbecilii trec pe la volanul masinilor, in particular pe la volanul masinii mele inainte sa o detin.


Top
   
PostPosted: 11 Nov 2008, 00:23 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
eu as inclina spre norocul care il are fiecare cand isi cumpara o masina la mana a doua, referitor la mici detalii. la mine de ex., cel care a avut-o inainte, nu prea a dat importanta jantelor,care dupa parerea mea, sunt cele mai frumoase dintre toate modelele de la 156, si cam toate sunt julite prin borduri, ba chiar una e si nitzel stramba... normal cand am cumparat-o, stand pe loc nu s-a vazut, iar in test, prin aglomeratia din madrid(k de acolo am luat-o) si la entuziasmul care il aveam de fiecare data cand punea la treaba cei 140 de cp, nici nu am realizat. in rest... masina se comprta excelent. iar legat de consum, cu aceeasi motorizare 1.9 de 140 cp pot spune k am facut un drum de spania-romania dus-intors, adica 6k km in care si la dus si la intors, am fost 2 pers inauntru, portbagajul plin de bagaje si prin spate ceva bagaje. si... nu mi-a trecut consumul de 5,3l/100 la viteza constanta de 140 km/h Iar aici, ies la fiecare sf. de sapt in care fac cam 200 km, mixt, si oras si afara.. si nu-mi trece de 5,8. mers relativ obisnuit... din cand in cand ``o mai pun la treaba``. Dar, sincer sa fiu, mi-a fost mila de masina din clipa de cand am trecut frontiera in Romania, la Severin si pana la Slatina... nu vreau sa-mi aduc aminte ce reactii aveam.Nu prea sunt pt sosele noastre, mai ales dpdv al suspensiei, mai ales la mine care am pachet Distinctive cu suspensie sport. si pe deasupra... motorina din romania.. f proasta comparativ cu cea dinafara. Se simte la fiecare apasare a pedalei. Fapt concret... cand am ajuns in romania, mai aveam motorina dinafara.. si.. efectiv, m-am jucat cu un 320d de 150 cp. In rest... masina, pt mine... e fascinanta. nu am condus niciodata pana acum, si nici nu ma urcasem vreodata intr-un 156. Singura Alfa in care m-am urcat, cand am fost mica a fost un 33, acum vreo 16-17 ani. era proaspat adusa din italia... era superba. pe benzina... te ungea pe suflet. Si inchei aici aceste randuri, k as putea scrie un roman, dar nu e momentul potrivit. Alfa Romeo, ramane o masina deosebita, pe langa muuulte alte marci, care le vedem zilnic si calcam pe ele k pe dude.

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2008, 19:30 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Back dupa ceva reparatii capitale.

60k km => distributie. Schimbat curea + 2 role, curea accesorii+2 role, pompa de apa+antigel si termostat (explicatii mai mult la topicul cu temperatura la 156). Vizual, cureaua de distributie e fara probleme. Vizual si la capitolul jocuri sau probleme de rotatie, toate rolele erau la fel ca in prima zi. Numai pompa de apa prezenta niste dificultati destul de evidente la rotatie. Nu avea jocuri in schimb. Nu vreau sa ma uit pe facturi sa vad cit am dat pe piese ca ii dau foc, asa din ce tin minte: pompa de apa 320, termostat 380, doar 1 rola de la cureaua de accesorii a fost sub 100RON. Totul schimbat la nea Mirica, specialist extraordinaire. :wave:

O mica diagnoza (motorul are cutoff la 5600 incredibil), nici o eroare, parametrii resetati. Cel mai bine se simte termostatul, mai ales la consum. In oras abia daca sare de 8 iar afara 4-5 in conditii de mers max 120 iar in depasiri forja cit cuprinde. Tot din cauza asta cred ca nu mai scoate nici fum cind o ard la blana.


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2008, 11:15 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
ce inseamna cutoff la 5600? :roll:
iar consumul din oras, e pe computer sau la pompa? sau mergi doar seara? sau cum?

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 10 Dec 2008, 21:39 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
La 5600 intra limitarea de turatie a motorului, valoare citita pe diagnoza si tot pe diagnoza scria ca a fost depasita 1 data. Probabil la javrele de la RAR pentru ITP. Eu simt ca nu mai trage asa abitir dupa 4500 deci acolo cam schimb in depasiri.

Iar cu consumul din oras, intradevar, am un program mai ciudat, prefer sa ies numai cind e liber si lejer, evit aglomeratiile tip bara-la-bara pe cit posibil, evit sa accelerez ca tembelul doar sa ma infing in rosu peste 200m etc. Afara depasesc 120 doar in depasiri si nu ma sfiesc sa o rup in blana cind e nevoie.


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2008, 15:39 
Offline
User avatar

Joined: 31 Oct 2008, 11:47
Posts: 801
Car: 156/Brera
Location: Zaragoza/Slatina
asa-numita.. rupere la blana, banuiesc k esti consient de consecinte... scurtarea vietii motorului. ai schimbat turbina vreodata? sunt curios cand o vei schimba in ritmul asta :roll: la urma urmei e masina ta si poti merge cum vrei cu ea.

_________________
Alfa Romeo Brera 2,4 JTDM+ (by ILuzoriu)
Alfa 156 1,9 JTDm 150+ (by ILuzoriu)


Top
   
PostPosted: 11 Dec 2008, 16:02 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
N-am schimbat la nici o masina pina acu T. Cred ca mai mult imi f.... motorul mersul in oras decit 2 minute de forja la drum lung si viteza medie. De schimbat nu o schimb prea curind, momentan este in parametrii optimi 1150mbar presiune. Fosta masina, tot TD, acelasi stil de condus a ajuns la 200k km FARA NICI CEA MAI MICA problema. Am dat-o cu T in perfecta stare, ¬ 950mbar presiune(mondeo 1.8TD), fara sa manince ulei, fara sa aibe egr infundat, fara MAF stricat, fara multe din problemele masinilor actuale.

Iti multumesc pentru sfaturi, dar am suficienta experienta, am condus destule TD ca sa stiu cum se merge cu ele si in plus rezultatele sunt de partea mea. :wave:


Top
   
PostPosted: 12 Dec 2008, 15:44 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
bun, daca partea cu consumul este oarecum explicabila (tot am mici rezerve, dar esti ceva mai aproape de realitate), cu cutoff-ul la 5600 tot nu ma impac! stock, masina se plafoneaza undeva la 4500, pur si simplu nu mai urca in ture, iar de tras nu mai trage de pe la 4000.. abia cu remap urca putin pe rosu si trage intradevar pana acolo!
La partea cu turbina, sunt total in asentimentul tau :peace:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 12 Dec 2008, 19:45 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
madkat Quote:
jtd-ul de 1.9 8v are cutoff-ul la 5250 rpm (pe testate)
florin, 8v de pe 156 ajungea la 5000 abia dupa remap..

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2008, 09:02 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
madkat cred ca a vazut-o in 5200 la RAR ca si mine de altfel. Cind mi-au testat noxele la ITP, stiu ca intrase destul de bine in zona rosie care incepe la 5000, dar nu am vazut exact ca m-a luat inima si imi venea sa il string pe ala de git pe mecanic si pe dobitocii care au facut norma asta de testare. :ban:

De acord cu tine EGE, io am vazut pe tester valoarea (5600) aia la dl Mirica si de cite ori a fost depasita(1). Si eu am aceeasi impresie, dupa 4500 e cam degeaba sa o mai turezi. Sa fie sanatosi, daca as putea sa modific valoarea aia, as aduce-o la 4800 urgent.


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2008, 10:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Limitarea o poti face la orice turatie vrei, cu un simplu remap. Remaparea se poate face si FARA a modifica hartile de injectie. Apeleaza la Alex_Alfa sau meme.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2008, 23:17 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
IRBabuin Quote:
stiu ca intrase destul de bine in zona rosie care incepe la 5000
deja incep sa cred ca vorbim despre motoare diferite :roll:

Image

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 14 Dec 2008, 01:09 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Pot sa confirm ca JTD 8v urca si dupa 4000 ture.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 15 Dec 2008, 11:55 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Oricum e diferita senzatia fata de cea de tdi clasic ce moare subit la 3000 ture, dar nici sa ajungi in 5000 n-are rost. Cel mai "furios" diesel care l-am vazut pana acum este cel de pe Logan...nici n-are rosu pe turometru :lol: .Cred ca l-au pus p-ala de mpi.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2008, 16:47 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
MainEvent Quote:
Oricum e diferita senzatia fata de cea de tdi clasic ce moare subit la 3000 ture, dar nici sa ajungi in 5000 n-are rost. Cel mai "furios" diesel care l-am vazut pana acum este cel de pe Logan...nici n-are rosu pe turometru :lol: .Cred ca l-au pus p-ala de mpi.
si pe Clio dci turometru are 7500rpm :)
Scuze de offtopic.

Acum stau si ma gandesc de la ce poate fi diferenta: nu am incercat sa o turez si sa o tin asa in blana din motive evidente, iar in cuplu banuiesc ca nu mai sunt valorile astea de care spuneti voi.

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
PostPosted: 16 Dec 2008, 17:10 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Bine ca stiu acum unde este limitarea sa n-o mai caut si eu :peace:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2008, 16:46 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
EGE, bordul la 140cp arata 5000 drept inceput de rosu. O sa pun poza mai incolo.

In alta ordine de idei, stie cineva cum se aeriseste un ambreiaj? Am dat jos bateria si se vede timburusul ala prin care iese lichid. Ma intereseaza procedura: desfacut timburus, apasat ambreiaj, inchis timburus, eliberat ambreiaj e corect? Dupa care se fac ceva pedale? :wave:

Vreau sa fac chesti asta pentru ca pedala are vreo 2cm cursa aproape libera cind pun piciorul pe ea.


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2008, 22:07 
Offline
User avatar

Joined: 14 Jul 2008, 23:15
Posts: 73
Location: Cluj-Napoca
Mai baieti, nu va mai certati atat, conteaza ca e Alfa, in rest... Asta a fost ca introducere.
Azi alfa mea mi-a copt o surpriza, am avut un drum de facut, de la Cluj la Baia Mare si inapoi, asa ca am facut plinul cu EVO de la MOL, am adaugat aditiv la motorina si am purces la drum. A mers excelent pana cand am ajuns inapoi in cj, unde la un semafor a galgait de 3 ori si a murit motorul. Acum nu mai vrea sa porneasca nicicum, am prins ceva scris pe computer legat de ulei, dar atat am apucat sa vad. Uleiul este schimbat, e selenia si este la limita max. Si acum vine intrebarea mea: Ce s-a intamplat si de ce nu porneste? Tot 1.9JTD M-JET am si eu.

_________________
156 1,9 JTDm 16V


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2008, 23:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Io cred ca aditivul ala ti-a distrus regulatorul... Mergi la tester si vezi ce si cum...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2008, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
@IRBabuin: Buna intrebare in legatura cu aerisirea ambreiajului.Am cautat prin dte,elearn si alte alea, nu prea m-am lamurit.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2008, 23:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Pentru cele cu HHIS (adica cilindrul este corp comun cu rulmentul):
- se scoate dopul de cauciuc de pe aerisitor
- se trage de clema de siguranta in sus
- se trage de furtun afara (nu de tot, ci pana se opreste, siguranta nepermitand scoaterea completa a lui)
- lichidul va iesi, se lasa tot aerul, si cand nu mai sunt bule de aer se mai lasa sa se scurga 30 sec apoi impingeti furtunul la loc si clipsati siguranta la loc. In tot acest timp urmariti nivelul lichidului din vas si se completeaza astfel incat sa fie intre MIN si MAX.
- puneti dopul de cauciuc la loc


Pentru cele normale, sistem cilindru - parghie - rulment:
- se scoate dopul de cauciuc de pe aerisitor
- cu cheie inelara de 8 se desurubeaza aerisitorul 4-5 ture
- lichidul va iesi, se lasa tot aerul, si cand nu mai sunt bule de aer se mai lasa sa se scurga 30 sec apoi strangeti aerisitorul la loc si puneti dopul inapoi. In tot acest timp urmariti nivelul lichidului din vas si se completeaza astfel incat sa fie intre MIN si MAX.

Succes!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 17 Dec 2008, 23:25 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
:clapping: Thanks

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 01:09 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Io am d-ala cu pirghie, am desfacut surupul, am apasat pe ambreiaj si a iesit lichid fara pic de bula de aer. Gresesc undeva?


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 01:29 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Daca apesi ambreiajul, cand ridici pedala nu cumva trage aer? Ar trebui sa ai un furtunel din ala ca de dacie la sprituitoarele de parbriz si o supapa unisens pe furtun ca sa nu intre aerul inapoi. Asa ar fi ideal.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 11:31 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Si de aici ce sa inteleg, ca n-ai avut aer in instalatie? Eu cred ca acea cursa "moarta" poate fi si de la altceva.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 259 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 811 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]