It is currently 27 Apr 2024, 19:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 259 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 711 Next
Author Message
PostPosted: 26 Aug 2008, 21:54 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
daca tot vorbim de schimbat becuri....azi am schimbat la un coleg de la iasi ambele becuri H7 in mai putin de 10 minute...deci se poate.
acum e treaba de experienta....prima data a durat mai bine de o ora pana am priceput explicatiile din manual :)

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2008, 10:30 
Offline
User avatar

Joined: 14 Jul 2008, 23:15
Posts: 73
Location: Cluj-Napoca
Dupa ce am terminat toata treaba, am ajuns si eu la concluzia ca este foarte simplu, dar a durat pana am consultat cartea si m-am prins cum se scoate si cum se prinde becul.

_________________
156 1,9 JTDm 16V


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2008, 21:38 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Am terminat si cu revizia, filtrul de aer are pozitia stabilita de masochisti probabil. Pentru ala de motorina, multumesc iar pentru sfaturile avizate, a durat mai mult sa il umplu cit de cit cu motorina cu o seringa. Dupa aia 2-3 contacte si a pornit fara nici o problema.

Avind in vedere in ce hal sint puse componentele masinii, cred ca ala care a decis sa ia motoare de la GM cu LANT a fost de mult concediat/bagat in beton si aruncat pe fundul riului.


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2008, 00:47 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
In seara asta am vazut Fifth Gear, un episod recent, si vorbea despre schimbarea becului de faza scurta la un Reno Megane.
45 min!!
Include demontarea rotii si altor plastice de sub aripa ;)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2008, 01:46 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Inainte sa posteze Alex faza cu fifth gear si eu exact la megane 2 ma gandeam (nu prea ratez top gear fifth gear :) ), dar cate masini or mai fi in situatia asta? Sau e de ajuns sa existe acel Megane ca sa ne simtim mai bine? Eu unu la cat de stangaci sunt am multumit lui Dumnezeu cand am reusit sa schimb vreo 2 becuri si filtrul de polen la 147. Hai din cand in cand sa mai lasam mandria deoparte , sa luam masina asa cum e si sa recunoastem ca in multe situatii e vb de "monkey engineering" :bash: . Nu mi-o luati in nume de rau da de fiecare data cand vine cineva nou pe forum si intreaba de Alfa imediat sar cativa si zic ca in afara de suspensii (care oricum merita) si de variator(care il au si alte marci da doar ca acum 10 ani) si de 8 bujii (care probabil au ajutat impotriva poluarii tot acum 10 ani) si de furtunu la jtd , si de cutia Selespeed TOTUL e absolut genial... Eu zic ca ar merita sa facem un topik si cu toate inconvenientele astea in care sa o mai zicem si pe aia dreapta ocazional. Eu unu m-am obisnuit cu toate astea si imi iubesc masina, dar cand vad ca multi sustin ca totul e absolut roz imi vine sa postez la offtopik ... :)
Eu de cand am alfa am invatat cat toti amicii mei posesori de masini la un loc despre probleme care pot aparea si cam la cat timp se schimba anumite chestii, in mare parte multumita forumului si diferitelor probleme aparute, si fata de ce am citit pe aici ma declar super norocos.
Daca deranjeaza pe cineva aceste randuri doresc sa fie mutate la offtopik :) asta daca nu le citesc din nou maine dimineata si imi editez mesajul :scratch: ca e tarziu si poate trebuia sa-mi vad de somn... :wave:

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2008, 03:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Incercati sa schimbati un bec la Peugeot sau sa schimbati distributia la Audi A6. O sa luati o tesla sa va dati cu ea in 00. Garantat. :twisted:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2008, 07:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Alfa nu e nici prea prea nici foarte foarte din punct de vedere al complexitatii operatiilor de intretinere uzuala. Aici includ orice piesa la care uzura normala o recomanda spre schimbare in , sa zicem asa rotund, multiplu de 10.000km. In afara de demontat motoare si cutii de viteza nu exista nimic intr-o Alfa la care sa nu am curaj sa ma bag. Si nu, nu sunt mecanic, sunt inginer dar de o cu totul alta formatie.
Am vrut sa fac si eu comparatia cu Megane2! :) Sincer am vrut sa schimb odata un bec la Megane si dupa ce am deschis capota si am vazut ca nu am pe unde sa bag mana, mi-am trimis seful cu masina la service sa-i ia aia bani pe 1h de manopera pentru schimbat un bec. :)
Sincer, cu fiecare mica problema pe care o am la masina, ajung sa cunosc din ce in ce mai bine masina, astfel incat de fiecare data mi se pare mai simplu si mai usor, si chiar de bun simt.
Postarile au ajuns sa fie cam tare in offtopic. Poate moderatorul se gandeste sa mute o parte din postari la un subiect mai pe aproape. :)

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2008, 08:55 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Ce bine ca ai amintit de Peugeot....Are mama una bucata 206. Am schimbat un bec de faza scurta. Mi-a trebuit ceva timp, nu mai stiu cat, dar oricum mai mult ca la Oltcitul pe care il aveam inainte de el :clapping: . Urmele de pe maini au ramas cam o saptamana.
Faza tare a fost ca dupa ce l-am schimbat pe unu si am aprins farurile, s-a ars celalalt instantaneu :dribble: Here we go again....
La magazin mi-a spus asa "pai nu stiati ca astea se schimba tot cate 2, ca odata unul montat, ai sanse mari ca celalalt sa se arda in scurt timp?" Ba da, am auzit dar am crezut ca e vrajeala de vanzator, ca sa le usurezi stocul.
Ca sa nu deviez mult de la subiect, am cautat peste tot cum se schimba filtrul la 156, degeaba am vazut imagini, am citit mesaje...la mine nu merge dom-le! :bash: Asa ma doare capu' dupa ce stau sa ma chinui acolo jos pe pres, ca nu mai stiu ce sa defac ca sa il scot odata. Si vreau sa il scot ca pute (asta e adevarul) in masina de la clima de numa...
as vrea sa curat si eu instalatia aia odata cu un spary, dar nu ma ajuta tehnologia Alfa.
Got some clear images for a smart guy like me ? :smart:


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2008, 16:42 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Rares Quote:
Ca sa nu deviez mult de la subiect, am cautat peste tot cum se schimba filtrul la 156, degeaba am vazut imagini, am citit mesaje...la mine nu merge dom-le! :bash: Asa ma doare capu' dupa ce stau sa ma chinui acolo jos pe pres, ca nu mai stiu ce sa defac ca sa il scot odata. Si vreau sa il scot ca pute (asta e adevarul) in masina de la clima de numa...
as vrea sa curat si eu instalatia aia odata cu un spary, dar nu ma ajuta tehnologia Alfa.
Got some clear images for a smart guy like me ? :smart:
Problema se rezolva repede:
cazul 1: 156 MK1 - filtrul nu e sub bord ci sub grila exterioara de plastic , sub stergatorul din dreapta
cazul 2: mk2 - filtrul e sub bord: urmareste topicul asta: http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=10&t=374
te lamureste imediat. Ai nevoie de o cheie tubulara de 5,5 cu bratul mai lung de 10cm ca sa ajungi la surubul de sus, si evident de filtre.
pentru curatirea instalatiei si alungarea mirosului recomand sprayuri speciale pentru curatirea ventilatiei la masini. Acestea contin o spuma activa pe care o introduceti in tuburile de ventilatie si gata.
succes

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2008, 03:14 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Sincer n-am vazut pozitie mai cretina pentru filtrul de aer. Cel mai interesant mi s-a parut ca,trebuie sa introduci ceva rotund prin ceva trapezoidal(furtun radiator, capac relee, traversa masina), enervant da, decisiv in alegerea unei masini, nu.

Iar la faza cu megane, acu ce pot sa spun, decit ca Filth gear aia dupa ce ca sint prosti, mai sint si incompetenti si rau intentionati. Ok, nu le-a placut 159 pentru ca este cutia de viteze clonky :thumbdown: , dar la faza cu megan sint cel putin penibili. Cind am ajuns acasa, intentionat m-am bagat la Megan sa umblu la bec, extra usor daca misti roata in directie opusa la maxim. In nici un caz nu e nevoie sa dai roata jos. La fel la un mitsubishi colt, nu e cine stie ce greutate, avantajul este ca nu iti rupi miinile de toate rahaturile (ca la 156 sau Mondeo sa zicem). Iar chestia cea mai tare, heh, si BMW E90 3xx are becul la fel, ma gindeam de ce nu l-au bagat pe ala in exemplu sau il declaram si pe ala de kkt?


Top
   
PostPosted: 02 Sep 2008, 03:36 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Toate ca toate, dar la Mondeo, nu asta nou ala inaintea lui, e super simplu sa schimbi orice bec, farul se scoate cu totul si e prins cu 2... cleme le-as zice.
La Alfa 156 inca nu am descoperit cum se schimba becurile pentru semnal fatza, pozitie, iluminare numar. Decit sa stric ceva pe acolo, am zis pas.


Top
   
PostPosted: 05 Sep 2008, 10:34 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Dupa ce am facut revizia, m-am trezit lasat fara baterie in mijlocul orasului. :samui: Dadea ea ceva semne, dar nu m-am asteptat asa brusc. Am incercat sa o revigorez, ochiul "maro" arata alb, deci ar fi nevoie de apa distilata. Am pus apa distilata desi nu era prea goala, pornita iar la fire, mers putin cu ea. Lasat in fata blocului 1-2 ore, incercat pornit, iar moarta-coapta. Pina la urma am fost la Karfur si am luat un ZAP Silver/Calciu de 70Ah/550A 260RON si sper sa nu mai am probleme inca 4 ani de acu inainte. Mentionez ca aveam bateria originala pe ea, Exide (pentru AR) 70Ah/450A.


Top
   
PostPosted: 05 Sep 2008, 11:30 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
M-am gindit ca daca iau ceva cu 20% mai mare la curentul de pornire decit ce avea EXIDE sint destul de safe. Oricum, asta a tinut 4 ani in conditii de mers 95% in oras cu porniri si opriri dese. Daca ma tine si ZAP asta tot atit, zic mersi.

OT: cam toti producatorii baga baterii d-astea mai mici, probabil la o utilizare normala 50-50 afara-oras nu ar exista probleme.


Top
   
PostPosted: 07 Sep 2008, 14:36 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
salve.de consum ?am testat cu 156,2000km=2 plinuri,sat si in 4 file,adica peste 100 plecari din loc!!!cind masina consuma. opel zafira si w passat =3 plinuri pe aceiasi distanta.unde pui ca am mers cu a 2 pe aratura 30 km.deci nu poti spune ca masina consuma ,poate filtrul de aer sau ex prop.a combint ceva modificari ciudate la motor;interiorul e ok in comaratie cu alte marci cu aceiasi vechime. :( zgomote? deocamdata nu se compara cu zgomotele ce se aud intr-u w.am testat.ma refer la o vechime a masini de 5-6 ani,cind incepe sa se auda cite ceva pe ici pe colo.acum depinde de propietar cum o foloseste.

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 07 Sep 2008, 22:10 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Azi am apucat sa ma bag sub ea din motive de scut motor desprins partial. Am constatat niste chestii bune dar si unele probleme.
1.Este suficient loc in scut pentru conducte de racire frine, foarte curind voi actiona.
2.Desi are radiator de ulei, are si voleti pe baia de ulei
3.Diferentialul pare separat de cutia de viteze (nu m-am lamurit)...astept opinii...

Partile indoielnice:
1.Rezervorul este complet descoperit. Bine ca stiu, sa am mai multa grija.
2.Bridele alea de cauciuc care prind cablurile de frina de mina de caroserie sint crapate si nu cred ca mai au viata lunga. Sint 99.9% sigur ca nu se pot comanda separat (tipic). Alte solutii ati incercat?


Top
   
PostPosted: 08 Sep 2008, 07:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
IRBabuin Quote:
2.Bridele alea de cauciuc care prind cablurile de frina de mina de caroserie sint crapate si nu cred ca mai au viata lunga. Sint 99.9% sigur ca nu se pot comanda separat (tipic). Alte solutii ati incercat?
e boala veche. sunt f multe alfe la care cablurile de la frana atarna pe sub masina pe motiv de rupere a bridelor de cauciuc.
chiar de ajungi sa se rupa daca te bagi sub masina e relativ simplu sa faci alt sistem de prindere a cablurilor. cand am sa mai intervin la o problema similara fac un tutorial.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 19 Sep 2008, 21:35 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Mda, am vazut citeva cu cablurile alea atirnind, nu stiam ce se intimpla, acu mi-am dat seama, probabil niste bride mai heavy duty ma scapa de probleme.

Azi am aflat ca 159 2.4 tot 70Ah are la baterie. (unde e topicu ala de bacterii ca m-am omorit Search asta).

Are cineva un manual online unde spune si cit ulei/antigel etc se pune, al meu e fara chestiile astea?


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2008, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Brida de cauciuc de la cablu(1) e cea in care intra surubul de fixare(8)- vezi poza
Bateria pt o alfa 156 e de ~70-75Ah si 640-750Ah-curent de pornire. Importante la alegerea bateriei mai sunt si dimensiunile bateriei(nu toate bateriile cu caracteristicile de la sus au aceleasi dimensiuni)
Cantitatea de ulei e trecuta parac in manual pentru fiecare motorizare in parte.
Antigelul se completeaza dupa gradatiile de pe rezervor. Cat anume intra in fiecare depinde de modul in care s-a facut golirea circuitului de racire (in general la golire mai ramane altigel sau apa in motor) si bineintele de motorizare. Sunt alfe 156 cu radiator mai mare sau mai mic functie de an si motorizare, ceea ce inseamna si alta cantitate de antigel.


Attachments:
handbrake.JPG
handbrake.JPG [ 31.79 KiB | Viewed 2227 times ]

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V
Top
   
PostPosted: 22 Oct 2008, 18:58 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
A incercat cineva alt ambreiaj decit cel original, adica ceva "de tuning" care sa tina la mai mult cuplu? Sau e de ajuns ala original (nou adica).

Termostatu mai nou e 380RON, le-am blestemat sufletele sa arda in Iad. :wave:


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2008, 19:42 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Da, cei cu 1.6 TS sa isi puna kit de ambreiaj de 2.0 TS. Nu o sa regretati. Se potriveste la fix, fara absolut nici o modificare!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2008, 19:46 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Mda, am uitat esentialul, e vorba de 1.9 JTD de 140cp care va primi si un chip.


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2008, 00:24 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Exista un ambreiaj de "tunnning" care tine 430Nm teoretic, insa e scump.


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2008, 09:39 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Nah, nu vreau sa ar cu ea. O sa cer o limitare de cuplu undeva pe la 350Nm.


Top
   
PostPosted: 10 Nov 2008, 18:16 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 16:39
Posts: 180
Location: Bucuresti
Nu va mai bateti capul cu IRBabuin.
Dupa cate am citit ori esti cel mai ghinionist posesor de automobil ori minti foarte mult.eu zic ca e varianta a-2-a.

_________________
Alfa 156


Top
   
PostPosted: 10 Nov 2008, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Se trezi si Ion, in cazul nostru Miron, sa vorbeasca si el, ca e si el om.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 259 posts ]  Go to page Previous 13 4 5 6 711 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]