It is currently 09 May 2024, 14:02

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 17 Dec 2008, 23:33 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2008, 20:36
Posts: 115
Location: Bucuresti, P-ta Muncii
Salutare tuturor!

Am o problema. Cu 4000 km in urma am facut schimbul de ulei. Am trecut de la Selenia 10w40 la Castrol Edge 10W60. Pe la 3000 de km, am verificat uleiul... care lipsea cu desavarsire (mea culpa, stiu ca trebuie verificat odata la 1000 de km dar am uitat). Prin "lipsea" a se intelege ca nu se vedea nimic pe joja. Asta am constatat in dimineata in care am plecat spre Budapesta. Am pus in motor cam 700 ml de ulei pe care il aveam la mine, uleiul d-abia a ajuns pe varful jojei. Am mai completat pe drumul pana la Budapesta cu inca 1700 ml de ulei (1 litru la Arad si inca 700 ml la Szeged). Acum uleiul este la nivel normal (cam 6mm de nivelul maxim) dupa inca 200 de km de autostrada (la 10 minute dupa ce am pus ultimii 700ml era cam la 3 mm de nivelul maxim). Maine, inainte sa plecam de-aici vreau sa ii pun un ulei nou.

Intrebarea mea este: unde se duce uleiul? De mentionat este faptul ca masina in primii 3000 de km de la schimbul de ulei a fost exploatata in conditii de mers violent. Este normal ca uleiul pe care il am sa se uzeze (mea culpa din nou, uleiul meu este acum negru) si sa "dispara" dupa doar 3000 de km? Maine, dupa ce ii fac schimbul, mai sunt sanse sa imi consume uleiul in acelasi ritm? Un ultim amanunt ar fi faptul ca motorul merge perfect, nu scoate fum deloc, totul este ok...

Multumesc pentru atentie.

Cu respect,

Andrei

_________________
My name is Turkish...Funny name for an englishman, I know.


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 00:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Se stie ca daca pui 10W60 e mai bine pentru motor in conditii de exploatare la "talpa maxima", insa il bea mult mai repede. Daca s-a consumat nu inseamna ca ai ceva la motor. Ia mergi si tu normal 1000km si vezi cat iti consuma si ai sa te lamuresti daca ai vreo belea.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 00:29 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2008, 20:36
Posts: 115
Location: Bucuresti, P-ta Muncii
Multumesc mult, Alex. Chiar eram foarte curios de treaba asta. Si am un prieten care mi-a zis ca uleiurile din aceasta categorie sunt "consumate" mult mai repede, dar nu il credeam... :D As mai vrea sa stiu daca presiunea uleiului se poate verifica pe tester. Ca maine, dupa ce imi fac schimbul de ulei , vreau sa-i rog pe oameni sa-mi faca si o diagnoza.

Aaa... Sa nu uit. Cand ajung in tara, as vrea sa-mi motez si eu ceasuri de presiune si temperatura a uleiului. Se poate rezolva?

Cu respect,


Andrei

_________________
My name is Turkish...Funny name for an englishman, I know.


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 01:27 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 11:30
Posts: 110
Location: Briston. UK
Ai aici un tutorial: http://kgb.alfaromeo-bg.com/gotcha/147% ... 0Guide.pdf


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 01:33 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Sa imi fie cu iertare, dar este fix invers. La JTS se recomanda 10W-60 tocmai pentru ca motorul arde 10W-40, nu atit de mult ca un TS, dar oricum, il cam arde.
Si NU este normal consumul ala de ulei. Am avut si eu JTS si nu imi consuma deloc ulei. Bine, nici nu forjam prosteste masina dupa schimbul de ulei, are si uleiul ala un mod de a fi uzat, mai ales cind e nou, dar chiar si asa, nu e deloc normal sa iti consume.
Ori e uleiul de proasta calitate, ori ai probleme la motor. Scoate cumva fum albastrui la rece ?

Sfatul meu este ca la urmatorul schimb de ulei sa folosesti un ulei de calitate, de preferat Castrol Edge Formula RS 10W-60, sau ceva mai bun, total sintetic, insa la noi mai greu de gasit sintetice 10W-60, mergi si tu prima 1000km ca un om normal nu ca un "chilot", daca si atunci consuma, e clar ceva in neregula.


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 01:56 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2008, 20:36
Posts: 115
Location: Bucuresti, P-ta Muncii
@nikucry: Merci mult pentru tutorial.

@Alexandrus: Dupa cum am scris mai devreme, masina nu scoate fum aproape deloc. Chiar cand turez motorul noaptea cu masini in spatele meu, masina se prezinta impecabil. Nu se vede nimic in neregula in lumina farurilor masinilor din spate. La rece, la fel. Nu scoate fum deloc. Nici alb, nici albastu, nici negru. Si stiu ce fel de fum scoate o masina care mananca ulei din motive de defecte tehnice. Legat de ulei, fix uleiul recomandat de tine a fost folosit. Acum i-am luat acelasi ulei (Castrol Edge Formula RS 10W-60) din Szeged si maine il schimb. Si chiar am de gand sa merg "omeneste" cu masina, macar pana ajung la Bucuresti ca sa monitorizez situatia. Legat de cantitatea de ulei consumat, vorbim cam de 2,4 litri in cam 4000 de km. In majoritatea timpului merg in Bucuresti. Motorul este turat la maxim cam 20 - 30 de ori pe zi... Incerc si eu sa profit la maxim de modul in care accelereaza masina, mai ales dimineata cand trebuie sa ajung la birou si seara cand trebuie sa gasesc loc de parcare cat mai aproape de casa. Oricum, multumesc pentru sfaturi si o sa va tin la curent in legatura cu aceasta problema. Maine plec in Viena si o sa am vreo 250 de km in care o sa tin consumul de ulei sub observatie (asta dupa ce il schimb).

Cu respect,


Andrei

_________________
My name is Turkish...Funny name for an englishman, I know.


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 02:50 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
2.4l la 100km e clar anormal, nici daca pui apa in loc de ulei nu ar trebui sa consume atit.
Oricum, nici turatul la maxim nu ajuta, mai ales ca nu cred ca apuci sa incalzesti bine uleiul inainte de asta, sau sa mentii turatia, dar chiar si asa...


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 16:41 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2007, 10:09
Posts: 85
Location: Bucuresti
Alexandrus Quote:
Ori e uleiul de proasta calitate, ori ai probleme la motor. Scoate cumva fum albastrui la rece ?
Care ar fi motivele pentru scos fum albastrui la rece. Si mie imi mananca ulei, si parca am observat o data simptomul asta...

_________________
Nissan Qashqai+2 Tekna 2.0 CVT
(Ex) 156TS 2.0 Selespeed MK1


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2008, 16:52 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Aaaaaa, pai credeam ca e evident, de aia am si zis, daca scoate fum albastru la rece, sau mai rau, mereu, arde ulei, deci trebuie umblat la motor.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2008, 02:09 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 11:30
Posts: 110
Location: Briston. UK
Sunt un pic confuz in privinta uleiului castrol.Se pare ca Edge Sport si RS nu ar fi aprobate de BMW M. Doar Edge. La noi merge oricare? Ma refer la TS engine.


Top
   
PostPosted: 19 Dec 2008, 02:16 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Excuse me ? Ce treaba ai tu BMW M ?
Castrol schimba numele uleiului aia in fiecare an, probabil BMW nu s-a obosit sa tina pasul. Insa la revizie la BMW in Muenchen, in M3 tot Castrol 10W-60 au bagat.


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2008, 23:30 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2008, 20:36
Posts: 115
Location: Bucuresti, P-ta Muncii
In sfarsit conexiune la internet. Am schimbat uleiul. Am mers cam 300 de km de atunci. Totul este in regula. Nu a mai consumat ulei deloc. Urmeaza inca vreo 1500 de km in urmatoarele 2 zile. Vedem pe drum ce se mai poate intampla. Multumesc pentru informatii.

Cu respect,

Andrei

_________________
My name is Turkish...Funny name for an englishman, I know.


Top
   
PostPosted: 21 Dec 2008, 01:18 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Foarte ciudat, adica nu vad ce s-ar fi putut intimpla sa se rezolva brusc problema. Oricum, asteptam impresii dupa cei 1500km, ca acolo e testul adevarat.


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2008, 02:41 
Offline
User avatar

Joined: 02 Oct 2008, 23:50
Posts: 155
Location: Ploiesti
eu folosesc la alfa mea 156 2.0 jts ulei selenia 10 w 60. mi-a mancat in 6000 km aproximativ 1 litru, poate 1litru si 300 de grame,in conditiile in care masina suporta turatii destul de mari. am aflat de la un prieten, tot alfist, ca selenia racing nu e nici macar full sintetic, si ca la urmatorul schimb de ulei el o sa treaca pe motul 5w40. e mai bun acest ulei pt alfele noastre? nu cumva o sa-l manance mult mai repede? sau sa incerc castrol 10 w 60?


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2008, 10:30 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Succes lui cu 5W-40, eventual spune-i sa cumpere cantitat dubla ca o sa aiba nevoie ;)
Nu stiu cum e Selenia Racing 10W-60, insa Castrol e decent, nu straluceste insa nu e nici prost. Insa cum pe la noi nu se gaseste nimic bun in varianta 10W-60 sau 5W-60, asta e, punem Castrol. Bine, nu ca s-ar gasi cine stie ce uleiuri in varianta 0W-30, 5W-40, etc, ca deh, Royal Purple, Redline si alti producatori mai mici dar care fac doar uleiuri sintetice si de calitate, nu se regasesc pe piata din Romania.


PS. Si la tine consuma putin cam mult, parerea mea. Adica 1l la 10000km e cam limita maxima, as zice eu.


Top
   
PostPosted: 24 Dec 2008, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 25 Aug 2008, 20:36
Posts: 115
Location: Bucuresti, P-ta Muncii
Salutare tuturor! M-am intors cu noi detalii. In 1600 de km de drum in regim variat, (urban , extraurban, autostrada) a consumat cam 500 de ml de ulei.

_________________
My name is Turkish...Funny name for an englishman, I know.


Top
   
PostPosted: 25 Dec 2008, 01:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
E ok masina, nu are nimic.
JTS`ul este recunoscut pentru consumul masiv de ulei.
Ideea este ca 10w60 este destul de gros, mai ales acum, iarna.Ajunge la temperatura optima mai greu(aprox 100 grade) iar tu mai mult ca sigur pana sa ajunga acolo ai dat niste talpa.
Ceasurile de ulei sunt foarte bune, nu e o chestie de boy-racer, un sofer adevarat tre sa aiba un ceas de presiune ulei si temperatura ulei pe care sa mai arunce un ochi, mai ales daca masina vede linia rosie zilnic. :)

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 25 Dec 2008, 02:13 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Hai sa fim seriosi, 500ml la 1600km e normal ? Asta e consum de tractor, il poti cit de cit motiva prin distrugerea sistematica a motorului abuzind de turatii cind uleiul e rece, dar totusi....consuma mult, anormal de mult dupa umila mea parere. Am avut JTS, in cei 8-10k km parcursi nu stiu daca a depasit 1l consum de ulei. Acuma cu GTA nici nu are treaba, nu consuma deloc.


Top
   
PostPosted: 25 Dec 2008, 13:25 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
Alfa spune 1l la 1000 km, cearta-te cu ei! :)
In functie de stilul de condus, da, e normal consumul.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 25 Dec 2008, 14:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
O sa ma uit in manual, dar parca era 1l la 10.000km.


Top
   
PostPosted: 25 Dec 2008, 23:30 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Alexandrus Quote:
O sa ma uit in manual, dar parca era 1l la 10.000km.
Atat imi papa mie, deci sunt tătic! :clapping:

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 26 Dec 2008, 01:19 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Doar ca tu nu ai JTS, cam asta ar fi diferenta.


Top
   
PostPosted: 26 Dec 2008, 13:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
Ce zice manualu?

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 26 Dec 2008, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4237
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Daca si tu ai de gand sa zici ca aberatia din manual e ok atunci eu ma las de treaba...aia cu 1L/1000 km vreau sa te vad pe tine cum te impaci cu ea cand ti-o lua tie atata....sa ajungi sa faci plinu de benzina si plinu la ulei...

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 26 Dec 2008, 15:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
Nope, dar la stilul meu de condus, cam asa se intampla 500ml la 1500km.
Si naiba, stiu ca e totul ok in motoru ala, a fost desfacut tot.
Pur si simplu, asa e el, asta incerc sa spun.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]