It is currently 27 Apr 2024, 19:23

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Sep 2008, 14:10 
Offline
User avatar

Joined: 19 Sep 2008, 01:17
Posts: 2
Location: Constanta
Mi-am cumparat recent o alfa romeo 156 1.9 jtd din 2000 cu 105 hp cu cip de 30% putere si imi scoate foarte mult fum negru cand o accelerez, am fost cu ea la tester la un service, si nu mi-au gasit nici o eroare, i-am intrebat daca e cumva de la injectoare sau de la debitmetru ca asa auzisem si eu, dar mi-au raspuns ca daca nu apare pe test inseamna ca nu are nimic, si ca poate sa fie de la cipu de 30% pe care il am pe ea, are demaraj super, i-am schimbat uleiu si filtrele, mai am s-ai schimb distributia si pompa de apa ca mi sa spus ca e bine sa o schimb avand in vedere ca are 140.000 km, dati-mi si mie sfaturi care stiti va rog frumos, si daca stiti cumva vreun service bun prin Constanta unde sa schimb si eu kitu de distributie si sa rezolv problema cu fumu.


Top
   
PostPosted: 19 Sep 2008, 15:09 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
e facut remap sau are un powerbox?
ce chip 30% e asta ca nu am auzit inca!
daca e un powerbox e f posibil ca fumul sa fie generat de el
daca e facut remap...conteaza cine a facut remapul si cat de bun specialist e....pt ca daca nu se pricepe si cresterea de putere e doar din cresterea cantitatii de carburant e posibil sa scoata fum
fum mai scoate cand pierde presiunea la turbo....verifica furtunele de la turbina la intercooler si de la intercooler la motor
mai curata valva EGR si clapetul de admisie...la mine scotea fum si dupa curatare problema a disparut
bafta!

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 19 Sep 2008, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Chip 30% inseamna probabil cresterea de putere promisa de catre tuner, foarte realizabil de altfel pentru motorul in cauza.
Fum negru inseamna motorina nearsa, se poate ca tunerul sa-ti fi dat un avans prea mare din soft.
Quote:
mai curata valva EGR si clapetul de admisie...la mine scotea fum si dupa curatare problema a disparut
bafta!

Incearca si ce a zis Marian, altfel schimba-ti softul.

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 19 Sep 2008, 18:56 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jul 2008, 17:56
Posts: 468
Car: 159 2.4 SW TI Q4
Location: Austria
ca veni vorba de valva egr unde e situata asta si clapeta de asemenea e intre furtunul de la intercooler si motor? eu am 2.4 jtd...si la mine scoate putin fum negru dar la span doar de la 3000 de ture si nu am nimic modificat la motor...inca


Top
   
PostPosted: 19 Sep 2008, 22:57 
Offline
User avatar

Joined: 19 Sep 2008, 01:17
Posts: 2
Location: Constanta
O sa notez ce mi-ati spus voi, si o sa ma duc la un service sa le spun, eu nu prea ma pricep la motoare, dar daca imi spuneti pe unde le gasesc incerc eu sa le curat.
Ar trebuii sa ma duc si la reprezentanta la Alfa Romeo sa o bag pe un test poate imi spun aia de acolo ce are mai exact?
Iar in legatura cu chip tuning, stiu doar ca in loc de 105 cai are aproape 140 de cai acum.
Si poate mai imi spuneti si mie ce ar trebuii sa-i mai schimb.
Bafta! :peace:


Top
   
PostPosted: 20 Sep 2008, 18:06 
Offline

Joined: 07 Oct 2007, 15:22
Posts: 23
Location: ZALAU
Salutare,
Aceeasi problema o am si eu cu o alfa 156 , motor 1,9 jtd, 85 kW, recent adusa din germania (ieri). Pe drum am observat ca scoate cam mult fum negru cand este turata. Nu stiu care ar putea fi problema...poate ma ajutati voi.
Cam ce ar trebui schimbat , verificat la ea, avand in vedere ca nu are carte service?


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2008, 14:26 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Cauzele fumului negru pot fi multiple insa sigur problema e la admisia de aer.(debitmetru, furtune, turbina, clapeta de admisie, egr). Fumul negru inseamna amestec prost aer/motorina.


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2008, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Debitmetrul nu iti face motorul sa fumege. Debitmetrul iti face motorul sa mearga prost ;)
Sa zicem ca el are un cuvant greu de spus in ceea priveste cantitatea injectata

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2008, 16:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
N-ai idee in ce hal iti face debitmetrul defect motorul sa fumege. Nu vb din auzite. :evilook:


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2008, 19:02 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Nu vorbesc din auzite, ci din vazute/testate.
Motorul JTD are o harta dedicata acestui debitmetru. In functie de valorile masurate de el si turatie, se da cantitatea injectata. Un debitmetru defect, care masoara putin, va face masina sa mearga f f prost (nu trage, nu se tureaza etc.) si asta pentru ca ECU nu ii da motorina
Daca insisti, am sa iti dau pe PM un screenshot cu acea matrice :P

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2008, 19:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Eu nu vorbesc din auzite/vazute/testate, ci din patite. Am avut o problema cu mufa de la debitmetru, nu facea contact corect, si rezultatul era un fum care ma scapa de orice urmaritor. De tras tragea foarte bine. Cu debitmetrul decuplat nu scotea fum. Situatia de care faci referire se regaseste al TDI nu la JTD. JTD merge f bine fara debitmetru, in schimb TDI-ul cu debitmetrul deconectat reactioneaza exact cum spui tu, nu trage deloc.


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2008, 19:28 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
You leave me no choice :P - check PM
E valabil la cam orice motor turbodiesel dotat cu debitmetru

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 21 Sep 2008, 20:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Un defect/contact imperfect la mufa debitmetrului va simula un debit mai mare de aer in admisie care conduce la o inecare a motorului cu motorina, de unde si arderea incompleta, respectiv fumul si granulele de funingine.


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 10:48 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Cu proxima ocazie voi face masuratori. Cu mufa pusa voi inregistra valorile si se vor compara cu cele date cu mufa scoasa. Daca intr-adevar da valori mai mari in cazul 2, atunci ai dreptate.

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
La mine era o chestie mai dubioasa. Mufa nu era scoasa, dar nu statea fix, deoarece nu se prindea cu siguranta. Deci parerea mea e ca aparea o rezistenta datorita contactului imperfect, rezistenta care scadea nivelul semnalului ce vine de la debitmetru la ECU.


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 13:11 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
pai e simplu, depinde de cat fum vorbim..1.9jtd scoate putin fum cand urca in ture, oricat de frumos ar toarce ramane un motor diesel. Apoi, dupa un remap, ceea ce cred eu ca este acel cip de 30%, volumul de fum care il scoate la cresterea in ture se dubleaza cel putin, asta fara detalii tehnice inutile. Pe testerul testerelor nu-ti va aparea nicio eroare, totul decurge normal, e doar un efect secundar care poate dauna cel mult mediului. :peace:

eu am 1.9 JTDM, tot cu vreo 30% mi-a spus "domnu' inginer" ca mi-o urca dupa remap si la fel am trait un sentiment de oarecare spaima cand am vazut golful ramas in spatele meu intr-un nor de ceata :clapping: ..mi-am revenit cand mi-am adus aminte ca am remap :)


ps alex cunoaste si efectele pozitive ale remapului meu, le-a testat intr-o parcare a unui supermarket din oradea..remember?

_________________
"Live fast, die young, leave behind a nice beautiful body" J.D.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]