It is currently 04 Jun 2024, 21:08

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 26 Jan 2006, 05:59 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Deci, pe luni marti, ar trebui sa imi vina platforma cu Alfa 156 2.0 JTS, daca totul merge conform planului. Cred ca o sa disper primele zile, ca nu vine cu numere si nu pot sa circul cu ea decat dupa ce merg la RAR si la politie, dar o proba asa printre blocuri ii fac eu, ca am pe acasa niste seturi de numere rosii sa le pun asa de ochii lumii.

Am vorbit cu neamtul care vinde masina, si mi-a trimis pe fax vreo 6 facturi de la reparatiile anterioare ale masinii, toate facute la reprezentanta Alfa. Sincer, m-am ingrozit de ce am vazut acolo. Totalul facturilor ar fi cam 6000 de euro. Una singura, facuta la 93.000 km, avea costul platit de catre Fiat pe garantie probabil, reparatii la cutie in valoare de 1500 de euro.

Din ce am tradus din facturi, se pare ca motorul si cutia au fost reparate complet, nu spune ce a fost stricat, dar scrie motor und getribe aue, deci date jos, si ca motorul a fost pus pe "montagebock", adica assembly stand, deci desfacut si reparat. Au fost schimbate injectoarele, bujiile, toate curelele, intinzatoarele, simeringurile, furtune, filtre, ulei, astea apar ca si piese de schimb in factura, pe langa manopere. S-a schimbat si toba finala, si am ramas blocat cand am vazut ca a costat 820 de euro, mi se pare enorm, ce naiba ca la banii aia iti pui Remus. Toate astea s-au intamplat la 125 de mii de km, prin luna iunie 2005 acum masina are 139 de mii de km. Intre timp in octombrie mai este o factura pentru frane, placute si discuri cred, si climatizare, completare cu freon, in valoare de 600 de euro.

Chiar azi de dimineata un om trimis de mine a fost personal sa inspecteze masina, si dupa cum spune el, ar fi impecabila si are cartea de service la zi, cu toate inspectiile facute la timp. Astept doar sa aiba loc liber pe platforma si luni marti sa o aduca in tara.

Intr-un fel ma gandesc ca e bine ca masina la ora actuala are o reparatie capitala care i-ar putea asigura macar 50 de mii de km fara probleme, plus ca daca are toate curelele schimbate, ma scuteste de ceva bani. Macar neamtul a fost corect si mi-a spus tot ce a avut masina, altfel riscam sa iau una si sa ma trezesc cu cine stie ce defectiuni. Dar sunt foarte mirat de multitudinea de probleme aparute in doar 139 de mii de km cat are acuma.

Sa ma astept la probleme si pe viitor? Cum sunt motoarele astea JTS? Sunt fiabile?

Alte probleme care pot aparea? In general, nu legat de motor. La ce sa fiu atent, ce verificari sa ii fac dupa ce ajunge in tara?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 15:13 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15211
Car: 115/949/960
Location: Bucuresti
Din cate inteleg din postul tau, masina vine din Germania, unde, dupa cunostintele mele, pana in urma cu 1an maxim 2 nu exista limita de viteza pe autostrada (decat in zonele cu restrictii). Asadar, eu am vazut cu ochii mei filozofia nemtilor, care ies pe autostrada si dau blana. Si cum reteaua lor de autostrazi este imensa, si cum neamtul in general locuieste inafara orasului, la 10-15-20-30km de oras, drumurile lui pe autostrazi sunt zilnice. Acum, oricat de cuore sportivo ar fi o alfa, nu imi imaginez sa ii faca bine mersul zilnic si constant la 6000-6500 de ture.. Probabil de aici problemele legate de motor si cutie.. In rest sa nu uitam ca Alfa este o masina scumpa la piese si sa nu uitam ca Germania are un nivel de trai ridicat, unde ultima revizie in valoare de 600 de euro nu este tocmai un capat de tara, asa cum si la noi daca faci o revizie lejera la AI nu cred ca scapi sub 300 de euro.. Cred eu ca si starea tehnica si cuantumul total al factuurilor sunt explicabile..

In rest, da-ne mai multe detalii, 2.0 JTS este benzina de 150cp,nu? Din ce an? etc..
Te asteptam si cu poze :)
iar tie sa iti fie asteptarea usoara ca presupun ca esti foarte nerabdator (stiu cum eram eu de pe o zi pe alta..)

_________________
4C | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 16:06 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Este 2.0 JTS Distinctive de 166 de cai din 2002 cu interiorul restilizat. Are ceva optiuni, navi, pilot automat, climatronic, electrice. E neagra, are jante aliaj pe 16', interiorul gri cu visiniu, alfatex cred. N-am putut lasa garantie ca nu era patronu acolo la masina si omul meu n-a lasat bani ca nu putea primi factura, deci imi e frica sa nu mi-o sufle careva, mai ales ca e ieftina, 6000 de euro netto. Am o intelegere verbala cu neamtu si factura si cartea trimise pe fax, sper sa nu imi faca figura. Si la cate telefoane am dat in Germania si la neamt si la ala care a verificat-o, sper sa n-am surprize.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 16:13 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15211
Car: 115/949/960
Location: Bucuresti
Iti doresc sa n-ai surprize neplacute si sa o vezi la tine in fata blocului/casei cat de curand. Neamtul nu ti-a trimis si el niste poze cu masina? Din ce ai descris tu aici suna fantastic de bine (ma rog, mai putin faza cu motorul, poate am eu conceptii invechite dar un motor alergat si apoi umblat in el nu va mai fi niciodata ca "nou".. evident, in banii astia si optiunile mentionate nu ai nici o alta alternativa, asa ca suna in continuare fantastic de bine :wink: )

_________________
4C | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 16:13 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Am stat si m-am gandit. Ca sa schimbi simeringurile de la motor, e clar ca tre sa dai cutia si baia jos, si dupa cum lucreaza nemtii foarte ordonat, e posibil din motivul asta sa fi dat motorul jos, ca sa lucreze mai lejer. Ca nu apare pe factura cuzineti sau segmenti , ca i-ar scrie si pe aia. Apar doar simeringurile.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 17:00 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
WLF iti doresc sa ai bafta cu masina si asteptam poze ;)
fiind din orase invecinate, poate ne vom vedea
ia legatura cu Radu_alfa ca e si el tot din Cluj si mai "recrutati" membrii sa faceti si voi alfa meetings 8)

chipintaci ;)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 17:55 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Si eu iti doresc sa iti vina si sa te bucuri de ea. Dar eu unul iti spun sincer ca nu as fi luat-o :(, nu prea avea voie sa aibe ceva motorul ala la acei Km. Ceva s-a intamplat de s-a stricat, a fost alergata rau inseamna... Sper totusi sa nu ai probleme.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 18:45 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Pai eu zic ca e bine, ca in principiu, tot ce apare pe facturi se pot considera consumabile, simeringuri, curele, role, furtune. Din pacate nu specifica de ce anume motorul si cutia a fost scoase afara, dar daca e vorba de schimbare de simeringuri (kurbelgehausedichtung), adica simeringul de la vibrochen, stiu ca ala ala tre sa dai jos cutia, sa dai jos baia si sa slabesti un pic la palier. Probabil ca nemtii lucreaza ca lumea si au dat motorul jos, ca e mai usor asa decat sa te chinui pe sub masina.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Jan 2006, 20:28 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Nu ma pricep la mecanica, dar eu am o vorba: motorul refacut (in afara de cazul in care e refacut cu totul sa zicem, sau e unul nou pus cu totul pe masina) nu mai e ca cel din fabrica. Cel putin eu asa gandesc.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jan 2006, 14:07 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Pai cum adica refacut cu totul?

Ti-am zis ca m-am gandit si nu cred ca motorul a fost desfacut. Daca se umbla in el, automat apareau pe factura segmenti si cuzineti si alte chestii.
Dar e vorba doar de simeringuri, care daca vrei sa le schimbi, e clar ca motorul trebuie dat jos si desfacut in partea de jos, baia data jos si slabit la lagarele de la palier.

Aceasi chestie si la cutie. Apare pe o factura "getribe uberholt", dar ca piese de schimb apar doar "dichtung" adica simeringuri, ceva garnitura si ulei.. Nemtii au trecut pe facturi cam tot ce au folosit, inclusiv spray penentrant sau uleiuri, deci daca era vorba de ceva din inauntrul cutiei, vreun sincron sau cine stie ce, le treceau.

Pana la urma mi se pare normal ca la 130 de mii de km, simeringurile sa se duca si sa ai pierderi de ulei si din cutie si din motor. Deci chiar ma bucur ca masina are tot ce e consumabil schimbat.

Cand va veni masina, voi consulta cartea de service sa vad daca datele de la inspectii coincid cu datele facturilor.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 27 Jan 2006, 15:47 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Da, daca au fost schimbate simeringurile, normal, nu sunt probleme.
Asta imi aduce aminte ca la primavara am si eu de schimbat 1 sau 2


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2006, 12:18 
Offline
User avatar

Joined: 07 Sep 2005, 00:54
Posts: 105
Location: Bucuresti
Eu zic sa astepti pana ii dai prima cheie si atunci iti dai seama ce ai cumparat. Motorul nu e o problema daca a fost dat jos si a fost umblat la el intr-o reprezentanta alfa romeo, era mai nasol daca era un service oarecare, asta e parerea mea. Sa nu ti se para prea ieftina masina, deoarece e o benzinara din 2002, chiar daca e full, are un pret de revanzare mic. Eu vroiam sa imi iau o alfa din 2002 tot full pe la 6000 din Belgia prima oara, 1.9 jtd. Deci eu zic ca pretul e ok, adica masina ar trebui sa fie ok in banii astia, in nici un caz prea ieftina. Sfatul meu e sa nu mergi cu ea deloc pana nu ai numerele pe ea, sa nu patesti vreo belea sa te opreasca garda si te alegi cu dosar. Inclusiv la Rar sa o duci cu platforma. In rest sper sa te bucri de ea, in afara de consum masina e super bine, daca nu te deranjeaza asta o sa fii incantat de ea iti zic eu.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2006, 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Da, asa am zis si eu, e un pret normal. E vorba de 6000 Netto, fara Mwst., ca normal pretul era 7000. Dar intelegerea cu neamtu a fost sa imi treaca doar 2500 pe factura, si 400 garantie ca o scot din Germania.
Si intr-adevar, in Belgia era plin de 1,9 JTD la banii astia, dar nu erau din 2002 si aveau interiorul vechi, care nu imi place. De umblat nu umblu, ca nu-s nebun, doar pe langa bloc un pic ca sa vad si eu cum merge, ca pana la RAR-ul care este la 15km de Cluj, o duc cu platforma, asta e clar.
Oricum, in 3-4 zile in functie de cum ma programeaza la RAR, pot scoate numere rosii.

Pai cu consumul cum sta? Eu am citit ca ia 6,6 afara, 12,2 oras si 8,6 combinat. Sa ma astepta sa ia mult mai mult? Am avut un 535i si mi-am adaptat stilul de condus incat sa scot un consum cat mai mic, nu cred ca o sa am probleme cu consumul, sper sa imi ia 10 in oras.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2006, 15:33 
Offline
User avatar

Joined: 07 Sep 2005, 00:54
Posts: 105
Location: Bucuresti
WLF Quote:
Da, asa am zis si eu, e un pret normal. E vorba de 6000 Netto, fara Mwst., ca normal pretul era 7000. Dar intelegerea cu neamtu a fost sa imi treaca doar 2500 pe factura, si 400 garantie ca o scot din Germania.
Si intr-adevar, in Belgia era plin de 1,9 JTD la banii astia, dar nu erau din 2002 si aveau interiorul vechi, care nu imi place. De umblat nu umblu, ca nu-s nebun, doar pe langa bloc un pic ca sa vad si eu cum merge, ca pana la RAR-ul care este la 15km de Cluj, o duc cu platforma, asta e clar.
Oricum, in 3-4 zile in functie de cum ma programeaza la RAR, pot scoate numere rosii.

Pai cu consumul cum sta? Eu am citit ca ia 6,6 afara, 12,2 oras si 8,6 combinat. Sa ma astepta sa ia mult mai mult? Am avut un 535i si mi-am adaptat stilul de condus incat sa scot un consum cat mai mic, nu cred ca o sa am probleme cu consumul, sper sa imi ia 10 in oras.
sta cam prost ca toate alfele. Nu o sa sara de 15 in oras dar sa nu astepti la mari minuni


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2006, 16:19 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
15 in oras???? Pai la ce pana mea mai dau astia consum de 12,2 oficial. Pai atunci mai bine imi luam naiba un 540i V8 ca imi consuma cam la fel, dar aveam o caruta de cai. Tocmai pentru ca am vazut ca intre 1.6 1.8 si 2.0 nu sunt diferente mari de consum, am zis sa iau 2.0 ca are multi cai.
Ciudat rau de tot consumul. Un 523i cu 170 de cai si cilindree de 2.5 consuma maxim 11 in oras. Si toata lumea zice ca tot BMW_urile consuma de rup.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2006, 16:20 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
@Alexmirica, tie cat iti ia 147-le ? Ca motorul tot cam asa il ai si tu iar la greutate banuiesc ca nu e mare diferenta.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2006, 17:10 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Pai ii ia.. :lol: Cam 15-16 cred :), dar merge ca nebunul asta prin Bucuresti.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2006, 17:35 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Bravo, acuma imi spuneti, dupa ce am dat banii la omu cu platforma. :D

La cum merg eu, sper sa o tin la 12-13. Mai ales ca e diferenta mare intre traficul din Cluj si cel din Bucuresti.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2006, 18:31 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
E..lasa..asta e...daca ai vrut herghelie, platesti :lol:
Eu am 129CP si tot 14-15% consum, asa ca stiu cum e :) Dar si satisfactia e mare cateodata :jumpcolor:
Oricum, va fi o mare dilema pentru mine, o aventuala viitoare masina...bine ca deocamdata nu am bani oricum, asa ca stau linistit :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Jan 2006, 00:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Mie imi ia urban FIX 13,4L la suta asa cum merg io de nebun :D
Tehnica... Unii ma stiu ca masina vede rosu zilnic :twisted:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Jan 2006, 00:48 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
M-ai mai linisit un pic, inseamna ca pot fi in stare sa o tin sub 13.

E diferenta mare de consum intre 2.0 twin spark si 2.0 JTS? JTS-ul ar putea lua mai putin ca e de generatie mai noua?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Jan 2006, 02:28 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2005, 23:08
Posts: 568
Location: Berghem
diferentele intre TS si JTS sunt destule(testata cilindrilor, injectoare montate direct in camera , arborii de distributie, pistoane , instalatia de evacuare) , fapt ce permite la egala cilindrata o majora prestatie (putere si cuplu)si un consum mai mic ;de putin, dar se cheama ca exista.....; acest lucru se-ntampla si pentru ca se foloseste in camera de ardere un mix de aer-benzina stratificat , ce-i drept pana la anumite turatii..
revenind la intrebare , da, consumul e mai mic la JTS.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2006, 00:29 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Am primit in sfarsit vestea ca masina a intrat in tara. In 4-5 ore ar trebui sa fie la Cluj, era in vama.

Astazi am fost intr-un stress fenomenal. I-am dat toti banii omului cu platforma, pe care nu il cunosteam, era prieten cu un prieten cu un prieten......, si toata ziua nu mi-a raspuns la telefon. In cele din urma l-am sunat pe neamt, si mi-a zis ca masina a fost ridicata de ieri, m-am usurat cand am auzit.

Nu mai am rabdare pana ajunge !


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2006, 00:31 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Sa ne tii la curent! Sunt fierbinte!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2006, 00:40 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jan 2006, 03:49
Posts: 872
Iti dai seama cum sunt eu.

Maine cred ca nici nu ma duc la birou, la ora 8 sunt direct la politie sa scot numere rosii, si daca printr-o minune reusesc sa le scot rapid, la 9.30 ar trebui sa fiu la RAR dupa cum m-am programat.

Iar vineri plec la drum, pana la parinti, in Valcea. Sa vad ce poate racheta !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]