It is currently 27 Apr 2024, 08:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 30 Jan 2024, 15:53 
Offline

Joined: 30 Jan 2024, 14:46
Posts: 1
Car: n-am
Salutare tuturor! Ma numesc Florin si doresc sa-mi cumpar ca prima masina de incepator (si pasionat :tongue:) o Alfa Romeo, mai exact 156 SW non-facelift cu una dintre urmatoarele motorizari: 1.9 JTD sau 1.8 TS(consider suficienti calutii ce ii ofera aceste motorizari, poate putin prea mult :D). Am cautat diverse masini si intr-o zi am gasit o Alfa pe unul din site-urile de suflet ale romanilor, am decis sa ii acord o sansa acestui brand si sa ma documentez, pot spune ca m-am indragostit(stiam demult de brand, dar basmele din popor ma tineau din a ma uita la aceste masini). Fac acest post aici pe forum pentru urmatoarele intrebari..
-Se merita un 156 SW pentru un incepator? Masina o sa fie folosita ca daily(m-am saturat sa imprumut masini de la rude cand am nevoie, dar vreau sa-mi fac treaba cu ea, in acelasi timp sa ma bucur si sa ma aleg cu placerea de a conduce).
-Este Alfa 156 o masina prea veche ca sa fie folosita ca daily?
-Ca si incepator o sa fie mai greu la inceput si nu stiu daca o sa chinui masina fara sa vreau.. ce ziceti?
-Sunt constient ca o masina ca aceasta nu poate fi perfecta la partea mecanica si estetica dupa atata timp si ca nu este aleasa cu ratiune , ci cu inima. Pun aceste intrebari deoarece sunt indecis intre Alfa 156 si 159 (bat mai mult spre 156 non-facelift).

Daca exista probleme / am gresit categoria pentru aceasta intrebare o sa sterg intrebarea in cel mai scurt timp si daca exista intrebari despre achizitie o sa raspund cu placere. Multumesc pentru timpul acordat!


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2024, 16:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2928
Location: Bucuresti
FloriNNNEL Quote:
Salutare tuturor! Ma numesc Florin si doresc sa-mi cumpar ca prima masina de incepator (si pasionat :tongue:) o Alfa Romeo, mai exact 156 SW non-facelift cu una dintre urmatoarele motorizari: 1.9 JTD sau 1.8 TS(consider suficienti calutii ce ii ofera aceste motorizari, poate putin prea mult :D). Am cautat diverse masini si intr-o zi am gasit o Alfa pe unul din site-urile de suflet ale romanilor, am decis sa ii acord o sansa acestui brand si sa ma documentez, pot spune ca m-am indragostit(stiam demult de brand, dar basmele din popor ma tineau din a ma uita la aceste masini). Fac acest post aici pe forum pentru urmatoarele intrebari..
-Se merita un 156 SW pentru un incepator? Masina o sa fie folosita ca daily(m-am saturat sa imprumut masini de la rude cand am nevoie, dar vreau sa-mi fac treaba cu ea, in acelasi timp sa ma bucur si sa ma aleg cu placerea de a conduce).
-Este Alfa 156 o masina prea veche ca sa fie folosita ca daily?
-Ca si incepator o sa fie mai greu la inceput si nu stiu daca o sa chinui masina fara sa vreau.. ce ziceti?
-Sunt constient ca o masina ca aceasta nu poate fi perfecta la partea mecanica si estetica dupa atata timp si ca nu este aleasa cu ratiune , ci cu inima. Pun aceste intrebari deoarece sunt indecis intre Alfa 156 si 159 (bat mai mult spre 156 non-facelift).

Daca exista probleme / am gresit categoria pentru aceasta intrebare o sa sterg intrebarea in cel mai scurt timp si daca exista intrebari despre achizitie o sa raspund cu placere. Multumesc pentru timpul acordat!
S-ar putea sa fii surprins, dar preturile nu difera foarte mult intre 156 in mintile lui si 159 de care vrea cineva sa scape de ea.
Diferenta dintre ele (ca si masini) este insa destul de mare.
Intre 1.9JTD si 1.8TS, as merge pe diesel.
Folosesc 156 ca masina de zi cu zi, si nu am probleme, nici ca ar fi demodata, nici ca ar fi o tehnologie depasita.
Presupun ca te referi la non-facelift exterior, nu si interior.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2024, 01:51 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Daca faci km mulți în oraș, nu-ți recomand nici una. Diesel nu că nu-i pentru oraș și se înfundă și apar altele, iar benzina nu ca ai sa spui ca are consum mare.

P.S. pe benzina, fie că alegi 1.6, 1.8 sau 2.0 TS/JTS, sub 11-12l în oraș nu vei scoate.
Dacă vrei mașină de fatait prin oras sunt alte variante mai ieftin de întreținut și exploatat, mai ales pentru inceput.
P.S. 2 Nu știu în ce oraș ești, dar te previn că e greu cu mecanicii. La benzina distributia se pune cu cale si multi stramba din nas sau chiar refuza sa lucreze pe Alfa în general.
Sfatul meu, pentru inceput cauta ceva simplu, usor de intretinut si la care gasesti piese rapid. Intai fa-ti experiență de condus si dupa aia vezi și de o Alfa, dar să fie întreținută că vai de soarta lor sunt și ai să stai mai mult in service decât la volan.
P.S. 3 Prețul doar de manoperă la benzina, cu calele tale, pentru distributie e undeva pe la 800 lei. Am avut experienta acestui pret chiar ieri. Piesele trebuie si ele alese bine, te ajung pe la 600 si ceva spre 700 varianta cu o curea. La 2.0 ai doua curele si 4 role, deci mai pui. Uita-te pe site-urile de piese și vezi cat costa in general întreținerea ca sa ai idee la ce te bagi.
Succes! :wave: :peace:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2024, 10:49 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 35
Car: 156 JTS
Poate fi folosita zilnic,a mea așa este,chiar daca nevasta merge mai mult cu ea. Dar vei avea costuri mari de intretinere, si chiar nu e economica. Mecanicii intradevar fug de ele, breakul are vizibilitate proasta în spate. Deci recomand break facelift,ca alea au senzori de parcare,unele. Pana in faceliftul interior din 2002 nu ar trebui sa te intereseze niciuna,pt că nu au esp,controlul tractiunii,afu si nici frane la fel de bune.Dar ca incepator mai bine alegi ceva mai modern.


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2024, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
tomi_alfa Quote:
P.S. 3 Prețul doar de manoperă la benzina, cu calele tale, pentru distributie e undeva pe la 800 lei. Am avut experienta acestui pret chiar ieri. Piesele trebuie si ele alese bine, te ajung pe la 600 si ceva spre 700 varianta cu o curea. La 2.0 ai doua curele si 4 role, deci mai pui. Uita-te pe site-urile de piese și vezi cat costa in general întreținerea ca sa ai idee la ce te bagi.
Succes! :wave: :peace:
In 2020 am dat:
-520ron pe kit-ul de distributie OE (curea si role) pentru 1.8TS.
-570ron pe kit-ul de distributie OE (curea, role + pompa de apa) pentru JTD 1.9 115cp Fiat Stilo
Cereti intotdeauna si cotatie pe original. Eu am avut parte de surprize foarte placute in ultimul timp (Volvo, Alfa, Fiat). Cel putin la JTD cu piese de calitate A/M depaseam cu mult kit-ul OE

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2024, 16:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pai sunt preturi de acum 4 ani, iar acum multumita infectilor si parazitilor de politicieni locali si din alte tari, totul e mai scump. Eu vorbesc de preturi de acum 2 zile. Kit de distribuție pentru 1.8 de la INA cu tot cu pompa de apa vreo 630 lei și manopera 800. Daca te gândești la cea de 2.0 si adaugi si accesorii, te frige bine la buzunar!

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 31 Jan 2024, 19:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
8v-ul parca nu are EGR? sau ma insel. Oricum, daca il blochezi fizic si il dezactivezi din soft, JTDul e ok de fataiala in oras. Dar nu o sa scoti consumuri de TDI. In Bucale sub 10l/100km nu am reusit niciodata (cu 16v-ul din emnatura). 8v-ul cica ar fi totusi mai econom. Am reusit insa 8l/100km in Brasov.

56, 47 si GT impart aceeasi platforma:
- raza de bracaj e mare si face viata in oras destul de mizerabila in spatii stramte, parcari subterane, strazi inguste, etc. Odata ce iesi din oras, directia scurta e un deliciu.
- articulatiile nu sunt cele mai bune in orasele unde derumurile sunt proaste, in sensul ca partea de bucse si pivoti is oleaca subdimensionate daca ma intrebi pe mine si ajung sa trebuiasca schimbate destul de des (plus, nu merg schimbate separat ci doar impreuna cu bratul respectiv). Cu putina grija si preventie poti sa le mai lungesti viata, dar nu poti sa scoti kilometraj ca la un Logan de exemplu. Eu am reusit 90k km cu bratele de jos si vreo 75k cu alea de sus, dar majoritatea facuti extern.
- JTDul e foarte iertator daca esti incepator si placut la condus, dar oleaca gurmand comparand cu competitia vremii. Este in acelasi timp un motor care cere mai mult sa fie turat decat competitia vremii. Adica, sub 2000rpm nu prea ai ce ii cere, dar peste 2000 pana la 4500rpm unde e zona rosie trage constant si cu acceasi vana.
- 8v-ul e mai robust decat 16v-ul, fiind mai simplu, mai putine componente, etc.

Nu prea am inteles de ce esti asa chitit pe SW?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 02 Feb 2024, 23:34 
Offline

Joined: 13 Jun 2014, 11:17
Posts: 449
Car: 156 gta, 159
Location: ploiesti
Am avut ca prima masina 156 sedan cu 1.9 8 valve. Masina era vai de capul ei. Si a mers. A mers chiar onorabil as spune.
Daca esti talamb si ai nevoie de vizibilitate mare nu e o varianta perfecta. Daca te descurci in schimb, e ca oricare alta berlina de clasa medie. Motor fiabil, economic si robust. Partea nasoala.. fiind deja foarte vechi, ai mare mare grija ce cumperi. Ca o nota lersonala, ia una care are putini km ( si dovedibili) indiferent ca are mai putine dotari and shit si cat mai ingrijita. In schimb, noroc sa ai. Ca ai nevoie cand iei o masina sh

_________________
now: 159 jtdm
156 gta
Sold: saab 9-3 aero
156 jtd
vw golf 2 gti


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2024, 12:47 
Offline

Joined: 15 Oct 2019, 10:03
Posts: 138
Car: Alfa GT
Location: Iasi
Fost posesor de 156 non-fl, 1.8 TS SW. Tot ca incepator am avut-o, a fost o masina grozava. Oglinzile erau inguste, fara senzori de parcare, vizibilitate relativ scazuta din toate unghiurile; efectiv conduceai "barbateste". :D Vorbim de mai bine de 10-11 ani in urma. Mi-a placut la ea cat de elastic era motorul, mai ales ca o conduceam mereu pe la 3-4000 rpm (cand se incalzea motorul, evident). Probleme majore nu-mi amintesc sa fii avut, in afara de consumul mare echivalent "bataii" pe care o manca de la mine. :lol:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]