It is currently 27 Apr 2024, 10:21

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 28 Oct 2019, 14:04 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2012, 13:02
Posts: 667
Car: Alfa 156 1.8 ts
Location: Bucuresti
Nu știu să îți spun care dintre cele 2 firme e mai bună, dar cam acestea am văzut că au fost opțiunile și pe aici, pe forum, pe la cei care au mai schimbat. De asemenea, într-o scurtă discuție, mi-a fost recomandat radiator de aluminiu, nu de cupru. Recunosc însă că nu știu de ce, (rezistenta mai mare in timp, la oxidare?) nu am cercetat problema temeinic.

Galeriile de evacuare sunt doar vopsite cu vopsea rezistenta la temperaturi ridicate sau sunt ceramic coating? Arată foarte bine, oricum!


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2019, 15:47 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Este de preferat radiatorul din aluminiu incat efectueaza schimbul termic mai bine decat cuprul, este un material mai usor si in plus nu oxideaza. Radiatorul original era din cupru si se dezmembra la cea mai fina atingere.
Galeriile au fost curatate de rugina, refacuta planeitatea flanselor de prindere, degresate, 3 straturi grund(primer), 4 vopsea, ambele rezistente la temperatura. Multumesc de apreciere!


Top
   
PostPosted: 28 Oct 2019, 17:16 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Prin 2017 la 1.8 TS am pus radiator Valeo (identic cu originalul) cu ~500ron.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 02 Dec 2019, 23:48 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Masina merge impecabil de ceva vreme.
Ulei n-a papat deloc in aprox. 1500 de km, aproape ca imi fac griji de chiulasa fisurata. Ca posesor de alfa m-am obisnuit sa completez ulei, parca mi-e dor sa tin o carpa in portbagaj sa sterg joja.
Parca ma tenteaza un volan incalzit, dotare de fabrica n-am auzit sa fie, am deja unul pe care nu-mi este mila sa-l sacrific si in mare parte am cam toate materialele. Trebuie sa gasesc releul pentru dezaburire sa vad ce curent suporta si in functie de asta voi lega si volanul la acelasi buton. Daca va iesi totul bine voi prezenta aici totul in detaliu.
Urmeaza in primavara neaparat bielete antiruliu si bucse bara stabilizatoare pentru ca scartaie urat de tot. Mi-ar placea niste pareri de la cei care au montat bucse poliuretanice, este vreo diferenta simtitoare?


Intrebare: A incercat cineva solutiile de curatare valve pentru motoarele cu injectie directa? Precum cele de la CRC sau Seafoam? Sau exista vreo metoda de curatare in afara de a da chiulasa jos? Multumesc.


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2019, 12:04 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
Eu am desfăcut motorul, am curățat ce era de facut, iar acum folosesc periodic un spray pe care l pulverizez in admisie, cu motorul pornit. N am mai desfacut sa vad cum e, dar motorul merge foarte bine. Am totusi si un oil catch can si un filtru de aer mic pe traseul lui.
Cu volanul încălzit, nu stiu cum o sa treci curentul necesar prin spirala. Cred ca o topește, chiar dacă găsești un traseu liber.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2019, 13:35 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
wereyon Quote:
Urmeaza in primavara neaparat bielete antiruliu si bucse bara stabilizatoare pentru ca scartaie urat de tot. Mi-ar placea niste pareri de la cei care au montat bucse poliuretanice, este vreo diferenta simtitoare?
Da, diferenta e ca scapi de grija ani de zile la rand :evil: Daca-mi aduc aminte bine, le-am pus la bara anti ruliu prin 2013.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2019, 15:33 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Curentul va fi partea interesanta in proiect. Va trece probabil prin butucul volanului si ma voi folosi de un cablu impletit precum cel de la telefoanele fixe.
Cred ca voi folosi fir din kanthal sau nichelina precum cele folosite in fabricarea rezistentelor pentru tigarile electronice. Scopul nu este sa incalzesc un volan intreg, ci locul in care eu imi tin mana, prin urmare firul isi va gasi locul in fanta de pe volan ce porneste din zona comenzilor, lucru benefic si la rezistenta finala. Curentul initial voi incerca sa-l mentin sub 5 amperi si va trece probabil printr-un releu deoarece nu cred ca voi reusi sa gasesc un buton sanatos.
In weekend revin cu primele rezultate.


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2019, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Legat de bucsele de poliuretan, ca si Tomi, instalate hāt demult, am si uitat de ele.
Nu uita sa pui vaselina pe baza de cupru din belsug. Parca de-aia e la mine. Daca iei Powerflex vin cu un mâzgâtz dar e un pliculet cam mic sa fie suficient si apoi incep sa scartaie la un moment dat. Dar fara sa trancane...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 18 Dec 2019, 20:12 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Revin intarziat de unele examene si lipsa de timp generata de acestea.
Pentru volan am ales fir ss316l, awg24. Se gaseste la magazinele de tigari electronice. Acesta are o rezistenta la 20 gr. C de 3,66 ohm/metru, iar pe masura ce temperatura conductorului creste, creste si rezistenta. Tensiunea la bornele bateriei decat cu farurile aprinse este de ~14,05V. Am facut diverse teste cu diverse puteri de 5, respectiv 10 si 15w disipati si m-am apropiat treptat de adevar. In final am stabilit sa am o intensitate de 1,2A +-0,10A. Din ce am observat la o temperatura de 40 de grade a conductorului, rezistenta acestuia creste cu ~10%.

Prima problema intampinata:
U=14.05V; I=1A; => ~3.8m de conductor, enorm de mult pentru un volan (a se lua in considerare ca eu am pozitionat firul in fanta ce porneste din jurul butoanelor de volum)
Aici ori se poate merge pe fir mai subtire ex. awg 30 cu rezistivitatea de ~15 ohm/m si astfel intra mai putin cablu, dar nu mi-a suras ideea de ac seringa incins.
Ori pe fir mai gros ex awg20 1,45ohm/metru si ceva improvizatii. M-am gandit ori la pwm ori la rezistenta inseriata.

Mi-a picat fisa si am facut firul spirale. L-am "bobinat" pe un fir de 1mm (cred) de cupru gasit in casa. Si din 3,7m initiali am ramas cu aprox. 70 de cm. :) Pentru a incapea in fanta am tras de el si am alungit oarecum spirele facandu-l astfel si suficient de lung incat sa-l pot trage pana pe spatele volanului.
De aici incolo este foarte simplu. Ori se pot trage firele pana la gaura de unde se alimenteaza spirala de airbag si pus varnis sa nu cumva sa se atinga de la rotiri succesive, ori gaura in volan si duse mai estetic.

Partea de alimentare.
Claxonul consuma 5A din ce am gasit si poate fi actionat si cu motorul oprit. Sursa de curent va fi spirala claxonului. Undeva va trebui sa apara un buton on/off. Inca n-am ales o solutie.
Alta varianta este un potentiometru care sa aiba si functia de deschidere circuit.
Eu am cd-player aftermarket si m-am gandit sa folosesc butoanele de volum plus minus pentru actionarea unui potentiometru/pwm. Iar butonul de mute sa fie un on/off. Inca nu am cunostintele necesare sa realizez un astfel de montaj, dar sper sa le dobandesc curand.
Revin cu poze si montajul final in cel mai scurt timp. Mi-as dori sa aud idei, pareri si critici ca in final sa iasa ceva frumos.


Top
   
PostPosted: 26 May 2020, 11:09 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Am renuntat de tot la incalzirea in volan in cele din urma, preponderent din lipsa de timp.
Masina a primit articulatii noi pe fata. Brate superioare, inferioare, bilete antiruliu, toate TRW si bucse poliuretan la bara stabilizatoare. (am mers pe Strongflex deoarece aveau niste canale de ungere interesante care nu le-am vazut la Powerflex uitandu-ma la poze pe net). Acum este mult mai liniste in masina.
In prezent masina merge impecabil.

Urmeaza partea de tinichigerie.


Top
   
PostPosted: 03 Sep 2020, 23:49 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Salutări!
Am nevoie de ajutor cu un schimb de ambreiaj in zona Craiova/Dolj. Recomandari?
Din intamplare detine cineva codul de la conducta ce leagă pompa de ambreiaj de cilindrul receptor la 156 2.0 jts? Daca are cineva de vanzare una nouă, aștept mesaj privat.
Mulțumesc!


Top
   
PostPosted: 01 Oct 2020, 23:18 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Update la 101500 de km:
-Schimb de ulei 10w60 Motul + filtru
-Placa de presiune, disc de ambreiaj, rulment presiune Valeo (acum se apasa mai usor ambreiajul decat pedala de acceleratie, dar probabil se va mai intari cu timpul)
-Burdufuri planetara dreapta (achizitionate, urmeaza sa fie schimbate)
-Centrat cadru
-Gresat bucse cautator viteze sau ce vor sa fie
-Curatat contacte oxidate electromotor cu ocazia asta
Probabil si altele care nu imi vin in minte.
Masina merge iar impecabil.


Top
   
PostPosted: 02 Dec 2020, 16:56 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Update la 103700km:
-a primit o sora: tot 156, cu aceleasi dotari, aceeasi motorizare, culoare gri la care mai e putin de munca
-nu a mai mancat ulei
-consum de 9 - 9.5 oras, foarte ciudat
-anvelope fata vredestein snowtrac 5 si spate Michelin Alpine 6 cu un set de jante cu spite de pe facelift cred

Din ce am mai citit pe net, exista o versiune revizuita a axei de admisie la modelul facelift facuta sa previna problema lipsei de putere/depuneri de carbon.
Stie cineva daca au existat 2 tipuri de cale pentru acest motor sau mai multe detalii despre acest subiect ?
Stiu ca este vorba de un motor vechi si poate si cei care au lucrat cu asemenea motoare nu isi mai aduc aminte, dar orice parere este bine-venita.
Multumesc!


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2020, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Una din solutii pentru a evita depuneri e un oil catch can.
Da-i cu search ca s-a mai discutat subiectul, chiar si cum sa iti faci singur unul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2020, 00:36 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Am un oil catch can montat deja pe masina, care isi face treaba foarte bine. Si inainte si dupa clapeta pare foarte curat dupa aproximativ 15000 de km parcursi cu el montat.


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2020, 00:37 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Asa am citit si eu, dar am inteles ca versiunea îmbunătățită de jts a fost pe GT facelift.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2020, 18:48 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Cunosti ce a fost diferit fata de restul variantelor?


Top
   
PostPosted: 03 Dec 2020, 23:38 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Nu, cred ca pe ao am citit când cautam GT, adica era postare nu articol ceva concret.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 02 Jun 2021, 19:42 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Aproximativ 107000 de km:

-schimb ulei, tot Motul, la ultimul schimb parea rosiatic, acum clasicul galbui, o fi ulei contrafacut?
-schimbat rezistenta electroventilator, cea veche era intrerupta, in continuare nu merge prima treapta, fapt ce m- a disperat, astept sa frece pistonul in cămașă ca sa am motiv sa mi bat capul
-am comandat toate bucsele de pe spate pe poliuretan, preventiv ( are cineva de vânzare un set de suruburi?)
-am tratat toate începuturile de rugina de sub masina
-am antifonat portbagajul si se simte diferenta la temperatura mult mai constanta in mașină

-alternatorul a decedat, al doilea deasupra căruia fac cruce, urmeaza luata o carcasă si totul nou in interior (partea buna, am ajuns sa scot timp record la dat jos cadrul)
-a aparut o scurgere de antigel/ulei si am luat garniturile, dar nu exista tragerea de inima a fi schimbate
-franele dau semne de uzura, mai mult morala, împlinesc 20 la anul, iar pe fata uneori scârțâie
-suportul motor antibalans si a dat demisia, ii voi pune bucse de poliuretan
-aerul condiționat lucreaza necondiționat de dorințele mele, pierde freon si nu am apucat exact sa vad pe unde


Probabil mai urmează o lista lunga, sper sa fie însoțită de poze.


Top
   
PostPosted: 25 Jun 2021, 20:36 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
~ 107600 de km:
-temperatura sta la 90 de grade fix
- alternator reconditionat, cu toti consumatorii 14.1V, fara 14.3V
- s-au montat discuri Brembo fata, spate, placute Ate, pe fata ceramice, pe spate normale, conducte frana Trw, cabluri frana trw , lichid Ate SL si urmeaza sa iau doi etrieri spate
- etrieri fata reconditionati, am gasit garnituri Brembo si vedem ce e de capul lor
- suport antibalans din cauciuc pana ajung busele poliuteranice
- am gasit conducta de ac care facea probleme si urmeaza sa i gasesc o solutie

P.S. Specific Alfa am intrat tare intr-un viraj si a aparut o mica buba.


Attachments:
WhatsApp Image 2021-06-25 at 20.29.17.jpeg
WhatsApp Image 2021-06-25 at 20.29.17.jpeg [ 130.69 KiB | Viewed 1168 times ]
WhatsApp Image 2021-06-25 at 20.29.40.jpeg
WhatsApp Image 2021-06-25 at 20.29.40.jpeg [ 120.78 KiB | Viewed 1168 times ]
Top
   
PostPosted: 26 Jun 2021, 01:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Mi-e greu sa imi imaginez cum s-a intamplat chestia aia.... :scratch:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2021, 08:47 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
La ce drumuri avem, nu e chiar asa de greu sa iti imaginezi. Poate s-a intamplat mai demult si abia acum s-a ajuns in halul asta. Ma apuca frica si pe mine sa vad ce o fi pe sub masina.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2021, 20:45 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Pai s-a intamplat in felul urmator. Am iesit din oras pe un drum national si vantul a adus o bucata de polistiren de pe sensul opus fix pe banda mea. In momentul in care am trecut peste ea, m am gândit ca pana aici a fost.
Masina nu s a mai simtit la fel de precisă ca inainte din pacate.
Momentan este la service si probabil cateva săptămâni o voi tine departe de străzi.


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2021, 01:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Pai iti trebuie alt subcadru. Nu il poti repara ca e din aluminiu. Adica tehnic vorbind, un priceput ar putea, dar nu stiu daca merita. SH nu ar trebui sa fie scump, au l-am schimbat cu 60 lire. Si avand in vedere ca e o componenta importanta cred ca merita efortul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 11 Jul 2021, 23:25 
Offline

Joined: 29 Apr 2019, 12:02
Posts: 47
Car: Alfa 156 2.0 JTS
Pași mici


Attachments:
20210711_161805.jpg
20210711_161805.jpg [ 3.24 MiB | Viewed 934 times ]
20210711_162014.jpg
20210711_162014.jpg [ 2.96 MiB | Viewed 934 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]