It is currently 23 May 2024, 16:06

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: 25 Dec 2018, 17:50 
Offline

Joined: 16 Dec 2018, 18:55
Posts: 5
Car: Alfa Romeo 156 1.6TS
Buna ziua, colegi si sarbatori fericite! De aproximativ un an si ceva alfa mea 156 nu vrea sa bage caldura in interiorul masinii. Am citit multe topic-uri despre aceasta problema si initial ajunsesem la concluzia ca este de vina panoul de climatizare sau motorasul de sub torpedou. Insa, acum doua zile am demontat torpedoul si am verificat daca motorasul functioneaza cand trec de pe cald pe rece si functioneaza, dar nu mai functioneaza cel care comuta intre gurile de ventilatie (tin sa mentionez ca nu am schimbat mufele intre ele). Cu toate acestea masina nu baga aer cald, termostatul e bun, iar sistemul de racire a fost curatat cam acum 3 ani (destul de superficial, fara solutii de curatate din ce imi aduc aminte). Problema cu directionarea aerului nu ar fi una atat de mare pentru ca pot pozitiona eu manual motorasul pe pozitia de parbriz si picioare si este perfect, insa nu pot utiliza masina pe timpul iernii daca nu baga caldura. Ma poate ajuta cineva cu aceasta problema? Multumesc anticipat!


Top
   
PostPosted: 26 Dec 2018, 02:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Cauzele pot fi mai multe, insa:
- Verifica functionarea motoraselor, pas cu pas la temperatura si pozitionarea pentru cel de la voleti
- Sa nu fie voleti blocati
- Poate e infundat radiatorul de incalzire (necesita curatare cu solutii speciale si clatire si daca e de-a dreptul infundat, nu ai incotro decat sa dai bordul jos si sa-l schimbi)
- Senzorii de pe unitatea de climatizare sa fie curati si in stare de functionare. Am impresia ca sunt 2: unul la picioare pasager si unul in spatele radioului. Ies prin rasucire si arata ca niste LED-uri rosii. (Link)
- Senzorul de pe consola centrala. Cand pui contactul si aeroterma pe treapta 1 trebuie sa se auda micul ventilator functionand si sa fie curat de mizerii, scame etc. ! (dai consola jos si il cureti - este tutorial pe forum cum o dai jos)
- In final, panoul de control

Ia-o de la cele mai usoare solutii.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 26 Dec 2018, 14:33 
Offline

Joined: 16 Dec 2018, 18:55
Posts: 5
Car: Alfa Romeo 156 1.6TS
Multumesc pt rapsuns! M-am gandit sa ma duc maine sa iau niste apa distilata, antigel si o solutie de curatare pt radiatoare (am vazut una de la Liqui Moly, sper sa fie buna) si sa curat din nou sistemul de racire, de data aceasta mai amanuntit.
Intrebarea mea este acum, pe unde se goleste antigelul? Are vreo gura de scurgere pe la radiator sau pur si simplu desfac furtunul de retur?
M-am gandit sa scot jumatate de litru din instalatie si sa adaug solutia dupa care sa las motorul sa mearga cu caldura la maxim in masina timp de 15 minute, dupa care sa golesc tot sistemul si sa adaug doar apa distilata cu o alta sticluta de solutie de curatare si sa las iar masina sa merga timp de 15 minute. Apoi o sa bag furtunul din gradina in vasul de expansiune sa clatesc bine toata instalatia si apoi sa o umplu cu antigel si apa distilata. Aveti idee care este capacitate la motorul de 1.6TS?


Top
   
PostPosted: 26 Dec 2018, 17:04 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Nu mai stiu pe unde am scris, dar si eu am folosit tot liqui moly. Am folosit apa de la robinet pentru tratament si am clatit pana a iesit apa curata. Apoi am reumplut cu antigel. Daca nu ma insel e ±6l. Poti scoate furtunul de jos ce vine la motor.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 26 Dec 2018, 23:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2010, 21:47
Posts: 869
Car: Giulia Q4 280.
Location: PITESTI
Trebuie curățat radiatorul de căldură, în felul următor:
-scoți furtunurile care intra în radiatorul de căldură (tur-retur, sunt în spatele motorului pe panoul ignifug, au două coliere care se desfac cu tubulara de 7mm);
-cuplezi un furtun la pompa de apă din curte și apoi îl pui pe rând pe tur și retur, cu presiune (o sa iasă multă rugină) ;
-apoi cuplezi furtunul și pe instalația motor, cu motorul pornit, când nu mai iese rugina e gata.
-cuplezi furtunurile la loc pe radiatorul de căldură și gata. :D
Spor la treaba! :wave:

_________________
**Alfa Romeo Giulia Q4 280cp
**Alfa Romeo Spider, Zoe 1.8 ts
**Alfa Romeo 156 TI, Busso engine :D
**Alfa Romeo 159SW, 1.8mpi
Ex:
Alfa Romeo 159SW,TBI TI
Alfa Romeo Gt Blackline
Alfa 156 sw,1.9jtd,115cp
Alfa Romeo Brera, 2.4jtdm, 210cp +
Alfa 159 SW, 2.4jtdm, 210cp
Alfa 156,1.9jtdm,150cp+
Alfa Giullieta 2.0jtdm
Alfa 159sw,1.9jtdm,150cp
Alfa Crosswagon,Q4
Alfa 147 selespeed,2.0TS,150cp
Alfa 156sw,1.9-115cp
Alfa 166,2.4jtd-136cp
Alfa 156,2.0ts-150cp
Alfa 147,1.6ts-120cp


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2018, 00:01 
Offline

Joined: 16 Dec 2018, 18:55
Posts: 5
Car: Alfa Romeo 156 1.6TS
Multumesc frumos pt raspunsuri! Maine sau cel tarizu in weekend ma apuc de treaba si revin cu rezultatul.


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2018, 16:57 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2929
Location: Bucuresti
DanyTRR Quote:
Multumesc frumos pt raspunsuri! Maine sau cel tarizu in weekend ma apuc de treaba si revin cu rezultatul.
Filtrul de polen cum se prezinta?

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 27 Dec 2018, 18:59 
Offline

Joined: 16 Dec 2018, 18:55
Posts: 5
Car: Alfa Romeo 156 1.6TS
Filtrul de polen este in stare buna, chiar saptamana trecuta l-am suflat cu compresorul pt ca desfacusem stergatoarele si parte de plastic de sub parbriz deoarece am tras un cablu de curent de la baterie pt statia de la subwoofer.


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2019, 00:29 
Offline

Joined: 16 Dec 2018, 18:55
Posts: 5
Car: Alfa Romeo 156 1.6TS
Revin cu ce am mai descoperit. Nu am mai curatat instalatia pt ca tata m-a asigurat ca a facut acest lucru, inclusiv a fost demontat caloriferul de habitaclu si verificat si nu de aici este problema. Intre timp am reusit sa fac rost de un Autocom si sa ii fac o diagnoza masinii. La -2 grade ce erau afara, senzorul de temperatura exterioara imi arata ca sunt +25 de grade celsius. In plus au aparut urmatoarele erori:
3-Senzor extern temperatura in circuit intrerupt;intermitent
7-Senzor temperatura aer compartiment pasageri in circuit intrerupt;intermitent
11-Senzor temperatura aer 1 in circuit intrerupt;intermitent
15-Senzor temperatura aer 2 in circuit intrerupt;intermitent
21-Control compresor clima;intermitent
De aici eu am ajuns la concluzia ca problema este de la senzorii de temperatura. Astept niste pareri si poate sa imi spuneti daca stiti unde se afla acesti senzori pozitionati. Multumesc!
P.S. Am uitat sa precizez, dupa ce am sters erorile cu Autocom-ul, a pornit si motorasul care regleaza pe unde sa iasa aerul in masina.


Top
   
PostPosted: 11 Jan 2019, 01:19 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pai ti-am scris mai sus deja de acei senzori. Am pus si link-ul. Daca nu e pentru mk1, cauta in site pentru mk3/4 ori aici. Cel pentru temperatura exterioara este sub oglinda de la pasager.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]