It is currently 05 Jun 2024, 07:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 06 Apr 2019, 12:12 
Offline

Joined: 06 Apr 2019, 09:56
Posts: 3
Car: 156 1.8TS SW Black
Location: Cluj-Napoca
Salutare tuturor,

Am cumparat recent o Alfa Romeo 156 SW cu motorul 1.8 TS pe care intentionez sa o restaurez si sa o readuc la fosta glorie.
Din pacate, masina a stat cateva luni inainte de vanzare si imediat dupa ce am adus-o acasa, nu am mai reusit sa o pornesc.
Masina are urmatoarele simptome:

In bord, becul "Check Engine Light" palpaie intermitent (de vreo 3 ori pe secunda) iar masina nu porneste desi motorul se invarte.
In compartimentul motor, clapeta de "aceleratie" (de la admisia electronica de aer) se misca intermitent (usor deschis - inchis de vreo 3 ori pe secunda) si scoate un tacanit.
Daca deconectez mufa de la clapeta de acceleratie, motorul pornesti si sta la relanti dar nu se tureaza (evident).

Din pacate nu am reusit sa o duc la un mecanic bun, asa ca dupa 2 saptamani in care el a schimbat fara succes pompa de benzina, si clapeta de acceleratie cu una de la un motor de 1.6 TS, ieri am fost eu la masina si am incecat urmatoarele:


-Am resetat ECU-ul (deconectat bateria pentru 40 de min)
-Am resetat clapeta de acceleratie (90 de secunde cu contactul pe a doua pozitie, 90 de secunde fara contact) masina tot nu a pornit, are aceleasi simptome
-Am verificat toate sigurantele
-Am curatat clapeta de acceleratie si am desfacut-o. Mecanismul si potentiometrul de dinauntru erau curate si in stare foarte buna
-Am dat jos catalizatorul, masina tot nu a pornit
-Daca decontectez Debitmetrul, clapeta de admisie nu se mai misca

Mecanicul a spus ca pe tester apare o eroare legata de clapeta de acceleratie dar mi-a spus ca a facut diagnoza cu debitmetrul deconectat ceea ce nu e corect din punctul meu de vedere
Bateria masinii e noua

Din cate am citit pe forumurile englezesti, ei zic ca ECU-ul meu e prajit....eu ma indoiesc ca ar fi asa dar am ramas fara idei.
Asadar, va rog dragi Alfisti, daca ati mai intalnit problema asta, dati-mi un sfat sau contactul unui mecanic bun intrucat masina are programare la RAR in mai si as vrea sa o vad cat mai repede pe strada.

Va salut si va multumesc anticipat!


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2019, 12:49 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4307
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
patcasu Quote:
masina nu porneste desi motorul se invarte.
Salutare. Senzor vibrochen. Se schimba pe sub masina si e langa electromotor.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2019, 13:01 
Offline

Joined: 06 Apr 2019, 09:56
Posts: 3
Car: 156 1.8TS SW Black
Location: Cluj-Napoca
tomi_alfa Quote:
patcasu Quote:
masina nu porneste desi motorul se invarte.
Salutare. Senzor vibrochen. Se schimba pe sub masina si e langa electromotor.
Masina porneste daca deconectez mufa de la clapeta de admisie si sta bine la relanti :sig:
E foarte ciudat. Crezi ca din cauza ca ECU-ul nu are input de la senzorul de rotatie de pe arborele cotit, trimite un semnal catre clapeta de acceleratie sa se deschida intermitent?

O sa imi cumpar un tester (ELM 327) si planuiesc sa merg marti la masina. Senzorul ar trebui sa apara pe diagnoza.


Top
   
PostPosted: 06 Apr 2019, 13:30 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4307
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Cand pui contactul, ea oricum se misca. La fel si cand se opreste. Nu stiu ce varianta de 1.8 ai, adica acceleratie electronica sau pe cablu, dar daca e pe cablu schimbi doar valva de ralanti, care e pe clapeta; la electronica, toata clapeta daca asta e problema.
N-ai nevoie neaprat de ELM, iti poti lua si cablu KKL. Eroarea de senzor nu apare neaparat. Spun din experienta mea. A mea nu avea eroare si nu pornea. Completeaza-ti si localitatea, poate stiu eu sau altcineva unde sa mergi cu ea daca nu-i dai de capat.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]