It is currently 09 May 2024, 12:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 09 Jan 2015, 16:32 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Salutare,
De la inceputul saptamanii ma confrunt cu o problema si nu reusesc sa ii gasesc cauza, de aceea am nevoie si de parerile voastre.
Efectul este cat se poate de simplu: nu invarte electromotorul, desi luminile scad in intensitate. Daca folosesc cabluri imi porneste.
Anul trecut am avut aceeasi problema, tot in iarna, dar atunci am schimbat bateria cu una Varta Dynamic de 63A - 610A la scurt(cea mai mare capacitate ce incape in tavita) si s-a rezolvat.
Astazi am facut test la baterie:
--testare baterie--
tensiune: 12.52V
masurata: 578A
capacitate: 610A
-> baterie buna
--sist demaror--
pornire 10.45V
curent ---.--A
cea mai mica tensiune 9.00V
cel mai mare curent ---.--A
timp 0.92sec
--sistem incarcare--
nicio problema
Fara consumatori:
14.14V
---,--A
Incarcat
13.50V
---,--A
Consumatori porniti: faza lunga+scurta, proiectoare, dezaburire, vent pe max, compresor, condensator/amplificator/subwoofer, inclusiv PC-ul din masina.
DAR in timpul testului, desi motorul pornit si toti consumatorii ON, a dat si o valoare de 12.1V(pe langa cea de 13.5V de mai sus)
Asta ar insemna ca alternatorul merge si nu prea... cateodata consum direct din baterie.

Aseara am tinut-o o ora la relanti fara consumatori si azi dimineata(dupa 14ore) nu a pornit.
Nu prea am auzit de alternatoare in situatia asta(cand incarca, cand nu). De la ce ar putea fi si ce imi recomandati sa verific?


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2015, 17:52 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
o sa incerc sa te ajut, mai intai trebuie sa ai in vedere ca inaintea iernii sistemele care conteaza si care trebuiesc pregatite sant cele vitale, nu cele multimedia :mrgreen: (ca sa inceapa bine totul :peace: )

alternatoarele sant compesante termic adica la frig incarca mai mult, la cald incarca mai putin, am si graficul cu tensiunevs temperatura pe undeva.
intr o masina care a mers sa zicem 20 de minute, totul e stabil, tensiunea trebuie sa fie de 14.1-14-3 V in mers, la relanti nu e concludent, testul se face cu faza mica aprinsa si dezaburierea in turatie, atunci trebuie sa ai 14.XX volti, in relanti e posibil sa ai sub 14, asta nu inseamna ca ai alternatorul defect.

ce e important este curentul de repaos al sistemului, adica vezi ca nu cumva noul divais multimedia sa consume ceva curent cand tu dormi, valorea acceptata e undeva la 30mA , deja pe la 100mA apar descarcari ale acumulatorului masinii, mai ales la ger, asta se masoara cu un ampermetru.

cand nu a pornit insemna ca nu a invartit calumea deci bateria s a descarcat peste noapte, in functie de vechimea ei se poate lua in considerare alta baterie.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 09 Jan 2015, 19:47 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
@madkat - cabluri si contacte imperfecte
Vorbim de cablurile ce vin de la alternator pana la bornele bateriei, nu? Alternatorul face masa cu borna - a bateriei sau direct cu caroseria?
Stii daca aceste cabluri sunt usor de gasit/verificat/inlocuit daca ma bag sub masina?(nu am scut si n-ar fi prima data cand stau cu capul in balta pe sub masina)

@comanr - am crezut ca sta bine din acest punct de vedere si mi-am pierdut timpul cu sistemul multimedia; clar ca m-am inselat, la alfe nu poti sa presupui nimic :)
Sistemul multimedia nu consuma pe timp de noapte. L-am gandit asa: control manual si automat manual inseamna taiat alimentarea, auto inseamna pornit o data cu accesoriile, pe cheie.
Pe timp de iarna sta pe manual, deci consuma mai putin(0mA) fata de casetofonul care tinea un led aprins si sigur un controller pe vreo placa.
Si nu, nu am uitat butonul pe ON pe timp de noapte, asta a fost primul lucru ce l-am verificat cand am vazut ca nu porneste.
Ultima data am scos toate sigurantele de pe circuitele trase de mine, daca pornea, clar era consumator pe unul din ele. NU a pornit a 2a zi.
Deja e a 4a oara cand folosesc cabluri si nu mai este amuzant.
Am masurat consumul la multimedia: PC - 1A cand e full load + ventilator la maxim, display 400mA, cu siguranta de 600mA, condensator + amplificator nu stiu exact cati Amperi, dar daca nu porneste fara ele, clar nu e cauza principala.

Alte detalii:
Prima data m-a surprins, am zis ca am lasat eu ceva sigur aprins, doar ca n-am gasit ce. S-a intamplat dupa 9h in parcare, seara cand plecam de la munca.
A 2a oara la amiaza, dupa 4-5h in pacare.
A 3a oara dupa 2h in pacare!
A 4a oara peste noapte, ieri.
Deci nu gasesc legatura, daca tot timpul nu-mi pornea dimineata, era clar bateria dusa. Dar asta ma enerveaza ca imi porneste dupa 16h tinuta la -15grade in parcare si nu mai are chef dupa doar 2 ore la 0grade.
Bateria e la primul an si m-a costat un pumn de bani, iar dupa testul prezentat nu o mai consider un potential motiv pt care nu porneste. Clar ea este motivul pt care nu invarte electromotorul, dar nu cred ca e vina ei - cred ca nu o incarca alternatorul.
Care sunt sansele sa fie de la electromotor o problema?


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2015, 19:50 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
minime,

daca nu invarte eu cred ca buba e bateria, fa i si tu o incarcare pe redresor calumea.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 09 Jan 2015, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
E bun si un redresor noname, cat timp scrie ca duce capacitatea bateriei?


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2015, 20:09 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
cel mai bun.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 09 Jan 2015, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
:lol: Multumesc pt sfaturi si tie si lui madkat. Va zic ce rezolv maine.


Top
   
PostPosted: 09 Jan 2015, 23:21 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
eu odata la un alternator montat jos de lua toata apa, am patit tot asa cand acceleram se facea lumina insa intr o zi s a aprins bordul tare, ca ziua, s au ars toate cele, aveam vreo 20v, era un scurt la stator, ele tind sa se strice iarna cand sant solicitate mai mult, merg toata vara intr un fir de ata si iarna pe la -10 isi dau duhul linistite, lucrul asta e valabil si la electromotor, la vechituri ma refer.
bateriile la fel, vine iarna, hop bateria iar pe masura ce toate imbatranesc(alternator , electromotor) sistemul devine mai energofag si tinde sa manance baterii pe banda rulanta, le tine descarcate.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 22 Jan 2015, 16:31 
Offline
User avatar

Joined: 30 Jul 2013, 11:44
Posts: 170
Car: Alfa Romeo 156 1.8TS
Location: Iasi
Am rezolvat problema: a ramas pornit amplificatorul si convertorul 18V; cauza: scurt la pinii butonului, desi lasat in pozitia off, cablurile se atingeau in spatele bordului. Nu a sarit nicio siguranta fiind un consum normal, nu vorbesc de scurt +12V cu GND ci de scurt la buton(avea tensiune indiferent de pozitia butonului)
Aceasta este o rezolvare ce se poate aplica doar la cei care au umblat cu instalatia electrica a masinii. Fara fire trase in plus, n-ar trebui sa aveti probleme de genul.

Multumesc pt raspunsuri, chiar m-au ajutat sa inteleg mai bine anumite aspecte ale instalatiei de pe masina.
Alte intrebari legate tot de acest subiect:
Cum pot sa imi dau seama cati amperi poate produce alternatorul? Pot sa citesc eticheta daca ma bag sub masina - este vizibila fara sa il dau jos?
Stiu ca o AR156 1.8 are un alternator de 80A la modelele fara AC si 100 la cele cu. Deci teoretic are 100A, dar vreau sa fiu sigur de aceasta valoare.


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2015, 11:22 
Offline

Joined: 28 Apr 2009, 16:26
Posts: 122
Car: Alfa 156 v6 Busso
Location: Bucuresti
scrie pe eticheta alternatorului voltajul si amperajul, nu stiu daca este vizibila la benzina dar la jtd a trebuit sa-l dau jos

_________________
Alfa Romeo 147 coupe 1,9jtd 8v - 2002
ex: Alfa Romeo 147 1,9jtd 8v - 2002
ex: BMW e36 328sedan (M54B22) dublu vanos
ex: VW PoLo SDi
ex: Alfa Romeo 156 facelift 1,9jtd 8v - 2004
ex: SAAB 9-5 Aero
ex: Nissan Almera 1.5
ex: BMW e46 320ci
ex: Alfa Romeo 156 SW 1,9jtd 8v - 2001


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2015, 11:23 
Offline

Joined: 28 Apr 2009, 16:26
Posts: 122
Car: Alfa 156 v6 Busso
Location: Bucuresti
alternatorul meu nu incarca, imi apare eroarea de low voltage in bord, aveti idee ce poate fi ? carbunii cu regulatorul de voltaj sau bobinele ?

_________________
Alfa Romeo 147 coupe 1,9jtd 8v - 2002
ex: Alfa Romeo 147 1,9jtd 8v - 2002
ex: BMW e36 328sedan (M54B22) dublu vanos
ex: VW PoLo SDi
ex: Alfa Romeo 156 facelift 1,9jtd 8v - 2004
ex: SAAB 9-5 Aero
ex: Nissan Almera 1.5
ex: BMW e46 320ci
ex: Alfa Romeo 156 SW 1,9jtd 8v - 2001


Top
   
PostPosted: 10 Aug 2019, 00:33 
Offline

Joined: 10 Aug 2019, 00:27
Posts: 2
Car: Alfa 159 1.9jtdm 8v
Salut, am si eu o problema la alfa 159. Am de vreo 2 luni bateria aprinsa in bord, madina porneste perfect in fiecare dimineata dar martorul nu vrea sa stea stins din bord, stie careva care ar fi problema de nu se stinge din bord bateria? Am masurat incarcarea si are peste 13,5v,ce ar putea fi de nu se stinge acel bec ebervant? :bash:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Pedala and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]