It is currently 09 May 2024, 20:10

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 28 Nov 2019, 00:10 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Una din metode ar fi asta si asa pastrezi busonul original. Acuma ramane sa gasesti solutia pe piata. :scratch:
https://www.youtube.com/watch?v=lN9_Y_ty-AE

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 01 Dec 2019, 17:32 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pare destul de buna si varianta cu bucsa filetata , atata timp cat bucsa ramane fixata. Acum nu stiu daca este cea mai buna solutie pentru 2.0 TS , dupa cum se vede in poza , filetul nu este intreg decat vre-o 3 sau 4 ture ,restul de 3 ture in interiorul baii de ulei sunt decupati ,probabil sa se scurga uleiul mai bine , bine ca buza de golire a uleiului este mai groasa si se mai poate largi gaura de cateva ori la nevoie ,cu bucsa este mai dificil ca trebuie decupata .

Probabil aleg varianta sa se largeasca gaura si sa pun un buson de golire potrivit ,preferabil magnetizat in capat .

Strungarul zicea ca el face busoane conice cu teflon peste filet , imi aratase cateva pentru BMW dar aveau cap hexagonal,as fi vrut cu imbus. Oricum saptamana asta iau baia de ulei la plimbare si caut varianta potrivita.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 3.62 MiB | Viewed 1641 times ]
2.jpg
2.jpg [ 2.62 MiB | Viewed 1641 times ]
Top
   
PostPosted: 01 Dec 2019, 23:11 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Vezi daca din punct de vedere al costurilor nu iesi la fel cu o baie de ulei la mana a doua. Eu am buson cu hexagon.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 03 Jan 2020, 16:10 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma am ales metoda traditionala ,la strungarie ,sa largit gaura cu tarod de 22 cu pas de 1,5 , vechea gaura dupa masuratorile lor era de 19,5 . Au facut un surub la strung dar era din topor si am ales un buson golire Febi 37944 care este exact ce imi trebuie ,M22 X 1,5 si lungimea de 18mm exact ce imi trebuia sa intre pe toate filetele din baia de ulei.

La baia de ulei pe care am dat-o jos ,are gaura de 22 ,si aveam un surub mic de 10 mm lungime ,din cauza asta nu intra pe toate filetele ,oricum au ramas bune doar 2-3 filete de sus ,restul sunt tocite , o sa fac si busonul la baia asta dar presupun ca trebuie facuta o gaura de 24 , am comandat intre timp un surub golire ulei Febi 5410 ,acesta este de 24 cu 18 mm lungime.

Mai jos sunt poze cu busonul de ulei M22 Febi 37944


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 608.09 KiB | Viewed 1497 times ]
2.jpg
2.jpg [ 634.91 KiB | Viewed 1497 times ]
3.jpg
3.jpg [ 773.69 KiB | Viewed 1497 times ]
Top
   
PostPosted: 09 Jan 2020, 23:02 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa ce majoreaza gaura din baia de ulei ,este bine sa verificati mai bine, cum calca surubul de scurgere a uleiului atunci cand este strans , in cazul meu la a doua baie de ulei ,a majorat la M24 dar nu am verificat prea bine si stungarul a dat filetul stramb , ca autunci cand stang surubul .spre spate se strange ok dar ramane loc in fata , M24 pare sa fie gaura maxima care poate fi data intr-o baie de ulei de 2.0 Twin Spark , nu stiu celalate motorizari cat de groasa au buza interioara in care se infileteaza busonul de scurgere.
Mai bine ma duceam tot la primul strungar care sa ocupat de prima baie de ulei , dar daca am fost sa faca planeitatea la o chiulasa ,am adus si baia , sper sa se priceapa mai bine la chiulase decat la gauri.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.07 MiB | Viewed 1370 times ]
Top
   
PostPosted: 17 Jan 2020, 23:56 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Acum ,ultima varianta pe care o recomand (trebuie sa fie ultima solutie posibila) este cea la care m-am gandit initial fara sa stiu prea bine la ce sa ma astept ,si anume se merge la un sudor in aluminiu care umple cu aluminiu gaura de scurgere , nu trebuie toata , poate lasa un spatiu gol in mijloc , pana aici este simplu ,problema este ca trebuie fata facuta dreapta la sudura exterioara ,unde vine busonul ,iar fata dreapta nu stie orice strungarie , pentru ca nu au scule sau meseriasi in cel mai bun caz , eu am alergat la 4 strungarii si abia la a 5 am gasit o stungarie unde aveau oameni si scule pentru asa ceva , toata afacerea cu sudura si gaura a costat 110 lei , daca meseriasul nimerea gaura de 24 din prima , ma costa 0 lei ,dar ce sa ii ceri , chiar daca nu mai sunt tineri si crezi ca experienta din spate ii ajuta , mai dau si ei buleala pe bani clientului, cum fac si uni mecanici.
Singura nedumeriere la baia de ulei este acea decupare din interior care permite scurgerea mai buna a uleiului ,nu stiu daca puteau sa o faca ,deocamdata nu ma deranjeaza pentru ca sper sa nu folosesc prea curand baia de ulei .

Deci ar fi urmatoarele variante pentru a repara un buson de scurgere pentru baia de ulei :

1. Se majoreaza filetul busonului de scurgere cu urmatorul numar disponibil , cred ca astea sunt din 2 in 2 , daca originalul este de 18 mm , ar veni 20,22 si maxim 24 (la 2.0 TS) , avantajul ar fi ca nu trebuie demontata baia de ulei .

2. Se pune o bucsa cu filet exterior pe marimea celui din baiea de ulei si cu filet interior pentru noul buson de golire , nici aci nu este obligatoriu sa se dea baia de ulei jos . Un strungar mi-a recomandat varianta asta dar nu ne-am inteles prea bine , ca mi-a explicat mai bine abia cand am venit cu baia de ulei cu gaura de scurgere umpluta cu aluminiu ,cand nu mai avea ce sa faca . El trebuia sa faca piesa (bucsa filetata) si cu ea trebuia sa ma duc la sudor sa o lipeasca de baie.

3. Sudarea (umplerea ) gaurii de scurgere a uleiului cu aluminu , baia de ulei trebuie sa fie data jos , aceasta este ultima solutie la care trebuie sa apelati . Daca sunt mai multi sudori in aluminu ,in schimb strungari/frezori ca sa va refaca fata sudata a busonului sunt mai putini .
Ma gandeam ca operatiunea de indreptare a zonei sudate ,unde se aseaza busonul de golire ,pe care o evita majoritatea strungarilor ,ar putea fi facuta si acasa cu o bormasina cu o piatra de polizor rotunda dar dreapta pe exterior ,ma gandesc ca ceva de genul asta se poate indrepta sudura pe interior si exterior ,cei drept nu stiu daca se poate indrepta foarte bine,dar in lipsa de alternative merge incercat , ca filet ii da orice strungar.


Attachments:
5.jpg
5.jpg [ 130.79 KiB | Viewed 1246 times ]
1.jpg
1.jpg [ 340.26 KiB | Viewed 1246 times ]
2.jpg
2.jpg [ 286.79 KiB | Viewed 1246 times ]
3.jpg
3.jpg [ 491.08 KiB | Viewed 1246 times ]
4.jpg
4.jpg [ 521 KiB | Viewed 1246 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: catalinb and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]