It is currently 12 Dec 2024, 10:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 
Author Message
PostPosted: 20 Jun 2011, 10:27 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Salutare,
Am si eu un mare semn de intrebare. Daca anvelopa stanga fata, s a uzat mai mult pe interior, dupa interventia unui mecanic, aceasta problema poate fi din regalarea convergentei rotilor, sau a unghiului de cadere. Tin sa mentionez ca masina nu trage stanga sau dreapta.
Multumesc.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2011, 11:22 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Cred ca e vorba de unghiul de cadere.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2011, 12:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2134
Car: 156 GTA
Cum ai ghicit?


Dupa fiecare interventie asupra suspensiei se recomanda un reglaj al geometriei.
Pune rotile in paralel, pe 0.nu inchise, nu deschise, nu o sa mai ai probleme dupa.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2011, 13:15 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Am inteles, oricum asta este urmatorul pas, sa fac geometria rotilor.
Urmatoarea intrebare este: la 156 se poate regla unghiul de cadere? ca asta ma ingrijoreaza cel mai tare. Mie imi e ca mecanicul ala nu a facut ceva bine pe acolo.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2011, 13:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2134
Car: 156 GTA
Nu se poate regla.
Eu merg cu peste 2 grade cadere, nu am probleme cu uzura.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2011, 13:44 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
La ce a umblat mecanicul ala acolo? Daca a umblat la capatul de bara sau la bieleta de directie, e relativ clar. Unghiul de cadere nu se poate regla, dar daca bucsele sau pivotii au uzura mare, el se schimba.


Top
   
PostPosted: 20 Jun 2011, 13:53 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
seth Quote:
Cum ai ghicit?


Dupa fiecare interventie asupra suspensiei se recomanda un reglaj al geometriei.
Pune rotile in paralel, pe 0.nu inchise, nu deschise, nu o sa mai ai probleme dupa.
seth, nu am ghicit. La 166-le meu aveam aceleasi probleme si mai tarziu am vazut ca e o problema oarecum comuna alfelor. Cum a zis IRBabuin, se schimba unele bucse/pivoti, si daca nu se remediaza, asta e.. Am zis "cred", deoarece nu aveam de unde sa stiu daca masina a fost sau nu "atinsa". Rezolvata dilema? :lol:


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2011, 19:15 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
IRBabuin Quote:
La ce a umblat mecanicul ala acolo? Daca a umblat la capatul de bara sau la bieleta de directie, e relativ clar. Unghiul de cadere nu se poate regla, dar daca bucsele sau pivotii au uzura mare, el se schimba.
Pai daca imi amintesc bine a schimbat asa: Flansa telescop, bratul de sus, bucsele de labratul de jos si bieleta de directie. Cam atat. L-am intrebat daca e nevoie de o geometrie roti, si mi-a zis ca nu e neapart nevoie, ca a numarat pasii de filet de la bieleta si ca a pus-o pe cea noua dupa cea veche (cam asa ceva).
Ok, sa zicem ca am priceput, ma duc si fac geometria rotilor, si imi regleaza unghiul de fuga, dar ce fac cu caderea rotii??? (asta ma ingrijoreaza cel mai tare, pentru ca nu se regleaza) Sau pot sta linistit ca daca se regleaza bieleta se compenseaza si caderea si automat nu imi mai uzeaza cauciucul pe interior???

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2011, 19:30 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
nu-ti fa griji cu unghiul de cadere, nu de acolo e uzura rotilor. eu am peste 3 grade la ambele roti, asta in primul rand datorita suspensiei. Cum spunea si seth, pune rotile la 0 grade si totul va fi bine.
Faza cu pasii de filet e cea mai mare prostie, mecanici prosti. Mergi pe un stand de directie si verifica unghiurile.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 21 Jun 2011, 20:58 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6702
Location: Brasov... oarecum.
@Dick: ai cadere mai mare la roata la care s-a intervenit? sau la amandoua te ingrijoreaza caderea, ea fiind la fel de mare?

cum au zis si colegii: uzura e cel mai probabil sa fie de la faptul ca roata la care s-a intervenit e mai "deschisa" si atunci uzeaza interiorul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 22 Jun 2011, 08:28 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Numaratul turelor impiedica tocirea cauciucului pina ajungi la reglajul de convergenta (cit mai repede), nu e chiar nefolositor.

Caderea nu se regleaza, daca ai probleme acolo inseamna ca ai un pivot/bucsa distrus/a. Sau prinderile suspensiei sint deplasate, accident etc.

Rotile nu se pun pe 0 la masinile de strada, trebuie putin spre interior pentru stabilitate pe linie dreapta si sensibilitate mai mica la influentarea directiei de catre denivelari.


Top
   
PostPosted: 22 Jun 2011, 12:37 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
yux_mm, nu stiu cum este caderea, nu am fost la geometrie (o sa revin dupa ce fac geometria si va zic). Am deschis acest topic pentru a ma lamuri si eu. Toata lumea cu care am vorbit inainte imi zicea ca uzura cauciucului este din unghiul de cadere si m-am cam speriat pentru ca din toata bruma mea de mecanica am realizat ca nu se regleaza (unghiul de cadere), apoi am zis sa intreb si aici, poate totusi nu stiu eu dar exista vreo metoda, mai putin ortodoxa, auzisem pe cineva de niste "cale" etc. Dar daca spuneti ca uzura poate sa fie si de la bileta de directie, atunci e clar de unde provine (si sunt mai linistit pentru ca stiu ca se poate regla).

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 22 Jun 2011, 13:13 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2134
Car: 156 GTA
Setarea oficiala pentru 156 sport pack, a primit update, dupa 2003 mi se pare.

Oficial, este 0 pe fata

Mergi si tu la un stand de geometrie care are ultimul update.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 Jun 2011, 20:56 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
seth, scuza-ma ca intreb, sa inteleg ca la service-urile care regleaza geometrie roti au deja niste valori prescrise pentru fiecare marca, model de masina la care se regleaza geometria?
Intre timp m-am interesat la cunostinte care este cel mai rasarit service de gen din orasul meu si la inceputul sapt viitoare o sa ma duc sa rezolv aceasta mica problema care ma macina.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 22 Jun 2011, 21:20 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
raspuns scurt: DA

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2011, 11:19 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Salutare,
In sfarsit am reusit sa reglez geometria rotilor si se pare ca uzura rotii din stanga erea din unghiul de fuga, nu din caderea rotii. Caderea rotii este cu 0.05 grade peste cea admisa de 0.59grade. Oricum, baiatu care mi-a reglat mi-a zis ca nu este nici un fel de problema pentru ca este foarte putin depasit, probabil din uzura unui pivot. Din pacate nu a putut sa imi dea o foaie cu valorile, ii intrase nisip in imprimanta si nu mai functiona :D
Multumesc mult pentru sfaturi.
A D I

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2011, 11:01 
Offline

Joined: 19 Jul 2011, 10:51
Posts: 15
Car: alfa romeo 156
Location: Cluj-Napoca
Buna
sunt noua pe forum si am o alfa 156 1.9 jtd. Am si eu aceeasi problema cu uzura cauciucului dreapta fata pe interior. Am schimbat cauciucul, am reglat directia si degeaba. De cand e cald afara se mai aud si ceva batai si la viraje se aude un scartait destul de pronuntat. Cine ma ajuta si pe mine cu o parere macar ca nu
stiu ce as putea sa fac
Multumesc


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2011, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
ancacluj Quote:
Buna
sunt noua pe forum si am o alfa 156 1.9 jtd. Am si eu aceeasi problema cu uzura cauciucului dreapta fata pe interior. Am schimbat cauciucul, am reglat directia si degeaba. De cand e cald afara se mai aud si ceva batai si la viraje se aude un scartait destul de pronuntat. Cine ma ajuta si pe mine cu o parere macar ca nu
stiu ce as putea sa fac
Multumesc
Scartaitul poate sa provina ori de la o placuta de frana ori de la discul de frana care atinge putin aparatoarea. Iar unghiurile ca sa le faci corect, nu trebuie sa ai jocuri la pivoti, bucse etc. si sa ai cauciucurile in stare buna. De aici pot proveni si anumite batai.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2011, 20:45 
Offline

Joined: 19 Jul 2011, 10:51
Posts: 15
Car: alfa romeo 156
Location: Cluj-Napoca
Buna
Cine ma ajuta in Cluj cu un mecanic bun si piese (bucsi, rotule, bascule)
Mersi


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2011, 23:11 
Offline
User avatar

Joined: 11 Dec 2010, 20:19
Posts: 20
Location: Cluj
In Cj te pot ajuta eu ,cu orice e legat de masina.


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2011, 10:11 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Scartaitul poate sa provina chiar din unghiul de fuga. Scartie chiar cauciucul pe asfalt atunci cand e foarte cald si ei o curba mai stransa si de pe loc. Asa se auzea si la mine mai ales cu rotile de iarna pe care le am purtat 2 sapt pana am reusit sa remediez problema.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2011, 10:37 
Offline

Joined: 19 Jul 2011, 10:51
Posts: 15
Car: alfa romeo 156
Location: Cluj-Napoca
DiCK Quote:
Scartaitul poate sa provina chiar din unghiul de fuga. Scartie chiar cauciucul pe asfalt atunci cand e foarte cald si ei o curba mai stransa si de pe loc. Asa se auzea si la mine mai ales cu rotile de iarna pe care le am purtat 2 sapt pana am reusit sa remediez problema.
si ce ar trebui a fac?
ms


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2011, 11:32 
Offline

Joined: 19 Jul 2011, 10:51
Posts: 15
Car: alfa romeo 156
Location: Cluj-Napoca
ancacluj Quote:
DiCK Quote:
Scartaitul poate sa provina chiar din unghiul de fuga. Scartie chiar cauciucul pe asfalt atunci cand e foarte cald si ei o curba mai stransa si de pe loc. Asa se auzea si la mine mai ales cu rotile de iarna pe care le am purtat 2 sapt pana am reusit sa remediez problema.
si ce ar trebui a fac?
ms
am uitat sa specific ca am cauciucuri de iarna si scartaitul se aude doar cand e f cald


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2011, 12:13 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
Ordinea fireasca a lucrurilor ar fi: o diagnoza sa vezi ce bate pentru ca am inteles ca ai batai la roti, mergi la un service sau mecanic sa schimbe piesele uzate si apoi reglezi unghiul de fuga. Eu asa am procedat. Numai dupa ce am schimbat toate piesele cu probleme si am scapat de batai abia atunci am reglat geometria rotilor care nu este foarte scumpa (spre deosebire de celelalte interventii ) aproximativ 50RON aici la Craiova.
Mult succes,
A D I

PS: Cauciucurile de iarna se uzeaza foarte repede vara.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2011, 12:53 
Offline

Joined: 19 Jul 2011, 10:51
Posts: 15
Car: alfa romeo 156
Location: Cluj-Napoca
Am rezolvat problema
Am fost la mecanic, am schimbat un brat inferior, am reglat directia si cam atat
Anvelopa nu se mai uzeaza


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited