It is currently 03 Dec 2024, 22:02

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 10:43 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Ar fi trebuit sa va spun: "Bine v-am gasit!!" :lol:
Dupa aproape 3 ani de la achizitie si 2 ani de activare pe acest forum am deschis un topic despre masina mea. :D Motivul pentru care nu am facut un topic pana acum e ca nu am crezut ca merita. De ce acum? - Poate mai invata si altii din greselile mele.
Cei mai multi o cunosc deja asa ca...
Pe scurt:
Alfa Romeo 156 SW FL, 09.2003, 1,9 JTD 16V. Echipare Distinctive fara piele.
Modificari:
- amortizoare Sachs Super Touring: f multumit de ele
- arcuri Eibach red -30mm: nu pot sa trec peste nici o denivelare mai serioasa fara sa am emotii, dar MERITA. :run:
- kit furtune turbo siliconice Venair: un musthave la JTD-uri.
- HU schimbat, boxe portiere schimbate.
Reparatii, alte piese(consumabile) schimbate: fara numar.
Pozele o sa vina cand o sa merite, acum nu.
Cam asta pentru primul post, urmeaza alte "reparatii".

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 11:00 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Ultima interventie a constat in inlocuirea debitmetrului.
De ceva vreme nu mai eram multumit de modul in care se comporta masina. Simptomele erau:
- o limitare in accelerare in jur de 4200 rpm; nu mai reuseam sa ajung in zona rosie.
- un turbolag accentuat
- consumul crescuse
- cand am facut diagnoza apareau diferente destul de neuniforme intre parametrii motorului, respectiv valoarea prescrisa si cea masurata pentru volumul de aer intrat in motor.
La inlocuire au aparut cateva mici probleme. Unul din suruburile de pe capacul filtrului de aer prin care se fixeaza debitmetru pe acesta a refuzat sa se desfaca.Am apelat la un flex si l-am scurtat de cap. :bash: Din fericire montarea noului debitmetru s-a putut face in conditii de siguranta fara acel surub.
Dupa schimbare masina si-a regasit vlaga. :clapping:

Schimbarea am facut-o pentru ca am putut achizitiona un debitmetru la un pret foarte decent. Nu m-am aruncat imediat la testarea clasica cu deconectarea mufei debitmetrului, intrucat la mine debitmetrul nu era total defect ci doar nu mai era in parametri.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 11:28 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2009, 22:16
Posts: 247
Location: Turda /Lleida
Bine ai venit :naughty: Asteptam si poze (cei care nu o cunoastem pe dansa)
marian Quote:
Unul din suruburile de pe capacul filtrului de aer prin care se fixeaza debitmetru pe acesta a refuzat sa se desfaca.Am apelat la un flex si l-am scurtat de cap.
Ai taiat capul surubului sau doar ai facut o linie dreapta sa il poti desface? Am si eu unul la care s-a dus capul ,e rotund acum ..

_________________
Alfa GT 1.9 jtd 150cp +

Image


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 13:02 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Capul surubului e turnat in capacul de la filtru. Cand am incercat sa-i desfac piulita surubul a inceput sa se invarta in gol. Am scos capacul de la filtru cu tot cu debitmetrul atasat de el si am incercat sa tin surubul cu un sfic si sa desfac piulita cu o cheie fixa. Nici aceasta metoda nu a functionat. Pana la urma flexul i-a venit de hac.
In acest moment clema care tine debitmetrul e prinsa doar in doua suruburi in loc de trei, dar sunt convins ca nu are ce-i dauna.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 13:40 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
Salutare Marian! Ma bucur ca te-ai hotarat sa-i faci un topic Alfei tale. Vad ca prima data te-ai orientat catre cele mai importante chestii --> suspensie+furtune turbo :P Am o intrebare catre tine :"Cand nu-ti functiona cum trebuie debitmetrul, care era consumul?
Toate cele bune tie si MMI-ului :wave:

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 15:36 
Offline
User avatar

Joined: 12 Jun 2009, 16:25
Posts: 174
Location: Iasi
Cand am citit postul eram somnoroasa toata si ma intrebam .. de ce isi vinde Marian masina ? :ban:

Aveam senzatia ca sunt la rubrica "mica publicitate" si mi-a sarit numarul in ochi.

Asteptam poze si cred ca pot dona si eu cateva imediat ce-mi recuperez hard discul :lol:

_________________
Image


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 16:45 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1362
Location: Lisbon
"Bine ai venit, Marian"! :mrgreen:


p.s: Image

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 17:20 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pentru cei care urmeaza sa o cunoasca, am sa pun O poza "teaser" :evil: :P . Si nu in ultimul rand, bine te-am regasit :lol: .


Attachments:
tease.JPG
tease.JPG [ 49.07 KiB | Viewed 4490 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 18:24 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
cateva poze care au mai fost si altadata. Aici fara kit arcuri/amortizoare.
Attachment:
is79mmi_01(800x600).jpg
is79mmi_01(800x600).jpg [ 165.23 KiB | Viewed 4480 times ]
Attachment:
is79mmi_02(800x600).jpg
is79mmi_02(800x600).jpg [ 152.14 KiB | Viewed 4480 times ]
Attachment:
is79mmi_03(800x600).jpg
is79mmi_03(800x600).jpg [ 158.29 KiB | Viewed 4480 times ]
Dupa cum a remarcat cristi m-am indreptat catre partea care tine de performanta si mai putin spre ce tine de estetic.
Schimbarea amortizoarelor si a arcurilor s-a inpus , dupa cum spunea si madkat, dupa primul Transfagarasan cand cele ~200kg de bautura si mancare din portbagaj faceau ca masina sa fie un real pericol atat pentru mine cat si pentru ceilalti din trafic. Adica pe o franare violenta de la 180 la 0 transferul de mase facea ca masina sa aiba un "nosedive" extrem, aprope ca reuseam sa ating cu bara fata asfaltul pe cand spatele aproape ca nu mai avea aderenta ceea ce facea ca franarea sa fie foarte ineficienta iar stabilitatea avea mult de suferit.
Schimbarea furtunelor s-a inpus tot dupa mai multe probleme cu gaurirea si peticirea apoi repeticirea furtunelor turbo.
Cristi, ajungeam la un consum urban de 11-12 in conditiile in care atunci cand am cumparat masina nu depaseam 10.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 May 2010, 21:05 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jun 2009, 21:23
Posts: 86
Location: Iasi
marian Quote:
De ceva vreme nu mai eram multumit de modul in care se comporta masina. Simptomele erau:
- o limitare in accelerare in jur de 4200 rpm; nu mai reuseam sa ajung in zona rosie.
- consumul crescuse
Interesant. Nu ai pomenit de asa ceva insa si eu cred ca am problemuta cu "zona rosie", nu urca peste 4500-4700 parca are limitator si in loc sa o tina constanta parca ma franeaza. Problemuta o simt numai la treptele 1-2 la 3-4 nu am testat pentru ca nu am avut nici un interes dar o voi face, undeva in afara orasului (stiu ca in treapta 4 pe la 4500 ture ating aproximativ 160Km/h).
La inceput aveam consumul urban undeva pe la un 9-9,5% insa de cand am blocat EGR-ul a crescut putin, undeva pe la 10 maxim 11. Ciudat e ca desi inainte o tineam turata undeva pe la 3000-3500 prin oras, aveam consum mai mic. Explicatia mecanicului este ca de cand am blocat EGR-ul am "sandala" mai grea :peace:.

_________________
Alfa 156 2.4 jtd


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 31 May 2010, 20:03 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
La 4200 constant era diferenta intre valoarea masurata si valoarea asteptata?


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 20 Jun 2010, 19:03 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Ultimele "probleme".

De fapt e o problema mai veche pe care o lunga perioada am decis sa o ignor. Acum doi ani am reusit din exces de zel sa rup senzorul de prezenta apa de la filtrul de motorina. Pentru cei ce nu stiu care e am atasat poze.
Attachment:
File comment: Asa ar trebui sa arate
DSC00387_resize.JPG
DSC00387_resize.JPG [ 98.27 KiB | Viewed 4298 times ]
Attachment:
File comment: Asa arata rupt...
DSC00388_resize.JPG
DSC00388_resize.JPG [ 100.83 KiB | Viewed 4298 times ]
Senzorul a fost lipit cu "Picatura" si spre marea mea surpriza am mers asa cu el o lunga perioada. Vineri, pe cand eram in trafic, am simtit miros de motorina iar cand m-am uitat in retrovizoare am vazut ca pierdeam foarte multa motorina. Senzorul "peticit" cedase...Problema a fost rezolvata in 15 minute pe marginea drumului prin scoaterea filtrului si inlocuirea senzorului cu un dop cu care vine filtrul . (aveam un filtru nou in portbagaj...providenta :lol: )

Acum caut piesa de schimb, daca cineva are un senzor ce-i prisoseste prin casa astept o oferta.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 10 Jul 2010, 06:28 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Update:
am schimbat 2 bascule inferioare. Am pus TRW in locul celor Firstline montate anul trecut in primavara.
Costuri - ~900ron bratele + o bere la mecanic.
Am scapat de troncaneli si scartaieturi sper ca pentru mai mult de 20.000 km cat au tinut cele Fistline care erau praf. Daca am sa am timp am sa pun cateva poze cu bratele vechi.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 23 Sep 2010, 12:44 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Voi intra in iarna iar cu scartieli. Nu am chef sa ma bag sa vad ce mai e acum... poate mai tarziu :(
Ma ajuta cineva cu o informatie?
Mi s-a gaurit complet racordul flexibil de la evacuare. Cine poate sa-mi spuna ce diametru are teava si cam ce lungime aproximativa e racordul ca sa pot cumpara unul si sa-l sudez pe pozitie. Cum spuneam mai sus nu prea am chef sa ma bag pe sub masina si as prefera sa o urc numai o data pe elevator. Masina e cea de la semnatura.

Am spalat interiorul. A iesit bine sunt multumit.
LE:Tocmai revedeam ce am mai scris pe aici si mi-am dat seama ca am uitat sa precizez un lucru. Senzorul de apa din filtru motorina a fost inlocuit. Ii multumesc, tarziu ce e drept, lui Guru.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 23 Sep 2010, 17:46 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Bratele superioare, bara stabilizatoare. Cum se manifesta racordul flexibil, galagie multa?


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 24 Sep 2010, 07:22 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 12:36
Posts: 1265
Car: 156 1.9 mJTD
Location: Radauti (Bucovina) / Sibiu
Racordul flexibil are 55 mm diametru X 160 mm in lungime aceeasi problema am observat-o si eu la ultima ridicare pe elevator.Cat despre brate Dumnezeu cu mila, am 15.000 km de cand am inlocuit totul pe fata si am ajuns deja sa am unele batai.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 mJTD (Bella) Image
Renault Megane2 1.5 DCI (BUG) Image
Renault Clio 1.5 DCI (Barca) Image
Image
ALFA ROMEO dauneaza grav permisului!


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 30 Sep 2010, 19:25 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Cateva mici corectii: racordul e de 55 grosime dar lungimea e de 180, 160 are portiunea de plasa +10 mm la fiecare capat cat are bordura de clipsare a plasei.
L-am inlocuit cu unul de 54x200 pentru ca 55x180 nu am gasit, a trebuit sa mai tai putin din teava apoi am sudat racordul nou in locul celui vechi.
Operatiunea a durat ~40 min si costurile au fost: 80 ron racordul, cumparat de la UNIX si 10 ron tinichigiul care mi-a facut sudura.
mi-ar fi placut sa fac 1-2 poze dar am uitat telefonul in masina si masina era ridicata pe elevator. :D

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 14 Oct 2010, 08:50 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
136000
schimbat ulei (WR5w40) si filtru
Achizitionat motor SH stergator spate care era defect de ceva vreme (150 ron). Urmeaza sa il montez azi sau maine.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 15 Nov 2010, 07:07 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
...intre timp.
- am montat motorul stergator spate. merge perfect
- am mai adaugat 3500 km la total.
- consum la drum intins:
Iasi-Bucuresti: medie orara de 91km/h, mers destul de tare dar nu mai mult de 180km/h in afara localitatii, cat am putut de tare in localitate: consum dupa metoda plin-plin 7,3L/100km
Iasi-Tg. Mures si retur: medie 68km/h, max 130km/h, mers la consum pe la ~100km/h, consum dupa metoda de mai sus: 6,4L/100km :!: :!:
Sunt f multumit de Alfa mea. Totul e in parametri mai putin senzorul MAP, dar promit da-mi fac timp saptamana asta si pentru el.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 02 Feb 2011, 16:03 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
update:
- teapa luata cu un senzor MAP, chipurile nou, practic nefunctional. Va urma candva cand vor fi si banii un MAP Bosch original. Nu ma deranjeaza decat foarte rar si numai cand plec la un drum mai lung.
- curatat dupa 3 ani EGR si clapetul de admisie. Erau murdare dar nu excesiv.
- schimbat in noiembrie bratele inferioare si ieri bratele superioare. Am optat pentru TRW in locul celor Birth care au fost ffff proaste. Acum e liniste, nu mai bate si nu mai scartie nimic. :clapping:
- va urma in 1500km schimbul de ulei

In rest SW-ul se tine bine, kilometrii se adauga unul dupa altul fara mari probleme.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 01 Mar 2011, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Postez cu ocazia unei belele. Duminica m-am trezic ca Alfa mea nu mai baga caldura. Motivul a fost gasit imediat; nu mai aveam antigel pentru ca radiatorul meu a cedat. Datorita frigului de afara nu am ajuns sa supraincalzesc motorul. Mai jos aveti poze cum arata un radiator dupa 7 ani de folosinta :thumbdown: . Nu stiu cum dat parca l-au ros sobolanii. :bash: Problema se rezolva azi, am achizitionat radiator nou (720ron), de data asta din aluminiu (cel original avea lamelele de cupru). Poze:
Attachment:
rsz_dsc00682.jpg
rsz_dsc00682.jpg [ 132.57 KiB | Viewed 3322 times ]
Attachment:
rsz_dsc00683.jpg
rsz_dsc00683.jpg [ 138.55 KiB | Viewed 3322 times ]
Attachment:
rsz_dsc00684.jpg
rsz_dsc00684.jpg [ 147.44 KiB | Viewed 3322 times ]

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 01 Mar 2011, 17:49 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4324
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Aceeasi treaba trebuie sa o fac si eu din pacate, ca al meu e fisurat si pierde, dar putin :? . Sa-mi zici te rog daca stii cam ce ai de demontat ca sa ajungi la radiator, ca am impresia ca trebuie data si bara fata jos din cauza ca-i prins radiatorul de clima de el :disgust1:.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 01 Mar 2011, 20:22 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Ai dreptate, se da bara jos si farurile. Cam atat, in schimb demontarea, si apoi remontarea se face cu zdrelirea degetelor, dar asta e ceva normal la 156.
O alta mica problema am observat-o cand am dat bara jos. E crapata partea inferioara in dreptul proiectorului de ceata de pe dreapta. Probabil s-a intamplat acum o saptamana cand am agatat un bulgare de gheata cazut pe sosea de la un camion si pe care nu l-am putut evita. Iarna as avea nevoie de suspensii de Crosswagon. :P Am prins-o cu o bucata de tabla pe interior si 4 popnituri, nu am bani acum sa schimb bara. Poate odata o sa gasesc o bara ieftina pe undeva.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 01 Mar 2011, 20:37 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7429
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
nu cred ca se merita sa o schimbi, mai ales daca nu e vizibil. o sa ti se tot intample chestia asta..

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
 Post subject: Re: IS79MMI
PostPosted: 01 Mar 2011, 21:34 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
S-a remontat totul la loc. Radiator, bara si am mai schimbat si senzorul de temperatura de pe termostat. L-am inlocuit pentru ca nu-mi indica temperatura de la motor. Problema cu acest senzor o aveam de f mult timp, practic senzorul a cedat la ~2 luni de la schimbarea termostatului, adica era practic nou. Am folosit un senzor vechi scos de pe un termostat defect. Nici acest senzor nu e in toate mintile dar merge oricum mai bine ca cel de dinainte.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited