It is currently 23 May 2024, 09:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
PostPosted: 11 Oct 2017, 22:52 
Offline

Joined: 08 Jan 2016, 18:15
Posts: 44
Car: Alfa Romeo 147 JTD
Salutare tuturor.
Am o Alfa Romeo 156 1.9Jtd 16V 103kw și la un tester mi-a dat eroarea P1238.
Am următoarele simptome:
1. În vitezele 1,2,3 o turez maxim și trage de rupe, în vitezele 4,5,6 de la 2000rpm la 2600rpm urca greu, de la 2700rpm rupe asfaltul.
Dar dacă merg cu ea la peste 3000rpm se aprinde engine în bord și nu mai trage.
Am făcut următoarele lucruri la masina:
1. Am verificat, recondiționat și calibrat injectoarele.
2. Am verificat toate furtunele și nu sunt sparte sau fisurate.
3. Am curățat galeria de admisie, am curățat senzor de presiune și egr.
4. Dacă scot mufa de la debitmetru nu se tureaza mai mult de 3500rpm iar dacă o pun înapoi se tureaza maxim.

După aceste modificări sau reparații am pus testerul pe ea și îmi da aceiași eroare P1238.

Dacă a mai pățit cineva asa ceva va rog sa îmi spuneți ce ar trebui sa mai verific sau sa fac.
Mulțumesc.

_________________
acheter viagra pas cher chine


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2017, 09:15 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 273
Location: Bucuresti
Verifica urmatoarele:
-Debimetru
-vanele de la geometria variabila a turbinei (blocate)

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2017, 10:38 
Offline

Joined: 08 Jan 2016, 18:15
Posts: 44
Car: Alfa Romeo 147 JTD
Și unde găsesc și cum sa verific aceste vane ale geometriei turbinei?

_________________
acheter viagra pas cher chine


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2017, 19:40 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
tu ai aceasta eroare:
1: P1238 - Air quantity 2
The Air Flow Sensor signal is missing or outside the normal range.
Possible causes:
1) the sensor signal or power supply line is open or shorted.
2) the sensor itself is faulty.
3)Check the signal and power supply circuits between the sensor and ECU for opens, shorts and weak connections, and the signal reaction to air flow changes.
4)Check for Air Leaks
5)Check for blocked EGR valve
The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is intermittent. Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.

in primul rand verifica furtunurile de la vacuum,mai ales cel dintre electrovalva si actuatorul de la turbina,
-pune un blind la egr,daca este de acolo o sa apara doar eroare egr dar nu mai taie turbine
-daca tija actuatorului se misca,eventual pune putina vaselina pe ea.
-incearca un alt debitmetru
-uitate pe tester la:
Desired intake air quantity:
Intake air quantity:
si vezi la ce valori iti apare eroarea.
- geometria variabila de la turbina nu are "vane" ci niste paleti de dirijare a aerului.acestia se pot pot bloca din cauza depunerilor sau a ruginii.
daca turbina nu are joc se poate curata acea geometrie de catre cineva care stie ce face.
-daca tot apare incearca o alta turbina.
nu sunt expert in motoare dar iti spun pasii pe care I-am urmat eu.
pun si doua foto cu actuatorul de la turbina si geometria variabila:


Attachments:
turbo (3).jpg
turbo (3).jpg [ 210.1 KiB | Viewed 2567 times ]
GEOMETRIE VARIABILA.jpg
GEOMETRIE VARIABILA.jpg [ 253.81 KiB | Viewed 2567 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 12 Oct 2017, 19:46 
Offline

Joined: 08 Jan 2016, 18:15
Posts: 44
Car: Alfa Romeo 147 JTD
O sa scot mufa de la egr sa vad dacă trage mult mai bine ca acum. Dacă trage atunci voi cumpăra egr nou.
O sa merg sa verific și turbina și dacă e nevoie o voi recondiționa.
Furtunul acela de care zici tu l-am verificat și l-am dat cu o banda argintie foarte rezistenta de 3 ori din cap în cap.
Dar dacă as demonta eu turbina și as curata toate depunerile de pe ea ar fi greșit sau trebuie măsurată și sunt mai multe acolo, nu doar data jos și montata înapoi?

_________________
acheter viagra pas cher chine


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2017, 20:03 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
cosminsirb Quote:
O sa scot mufa de la egr sa vad dacă trage mult mai bine ca acum. Dacă trage atunci voi cumpăra egr nou.
O sa merg sa verific și turbina și dacă e nevoie o voi recondiționa.
Furtunul acela de care zici tu l-am verificat și l-am dat cu o banda argintie foarte rezistenta de 3 ori din cap în cap.
Dar dacă as demonta eu turbina și as curata toate depunerile de pe ea ar fi greșit sau trebuie măsurată și sunt mai multe acolo, nu doar data jos și montata înapoi?
degeaba scoti mufa de la egr daca el ramane blocat pe deschis.nu cred ca merita un alt egr,daca esti din bucuresti sunt baietii care ti-l pot anula din soft si ai scapat de multe problem.
da,poti curata si tu geometria.eu acolo nu m-am bagat.....a curatat alcineva.nu sa rezolvat decat prin schimbarea turbine.
pana sa desfaci turbina incearca un alt debitmetru...
furtunasul Acela are cativa mm grosime,inseamna ca lai ingrosat fara rost.sunt furtunuri siliconice pe care le poti pune.

https://www.olx.ro/oferta/furtun-vacum- ... 6bee93f0ec


Attachments:
103109068_1_1000x700_furtun-vacum-siliconic-samco-3mm-4mm-6mm-bucuresti.jpg
103109068_1_1000x700_furtun-vacum-siliconic-samco-3mm-4mm-6mm-bucuresti.jpg [ 47.18 KiB | Viewed 2561 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 12 Oct 2017, 20:10 
Offline

Joined: 08 Jan 2016, 18:15
Posts: 44
Car: Alfa Romeo 147 JTD
Eu nu ala l-am îngroșat, cel care vine din inntercooler și întra în turbina, ala gros.
Nu as vrea sa anulez egr deoarece în timp apar alte probleme la mașină, mai bine unul nou deoarece nu este o avere și cu siguranță nu a fost pus pe mașină degeaba sau sa fie anulat, are rolul lui.
O sa schimb și debitmetru dar am scos mufa la debitmetru și mai mult de 3200rpm nu se tura, am băgat mufa și se tureaza pana la maxim.
De la 2600,2700rpm mașină manca asfaltul, trage de rupe, dar nu ma lasă să trec de 3200rpm și se aprinde engine în bord.
Pe tester îmi da doar eroarea P1238.

_________________
acheter viagra pas cher chine


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2017, 20:28 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
cosminsirb Quote:
Eu nu ala l-am îngroșat, cel care vine din inntercooler și întra în turbina, ala gros.
Nu as vrea sa anulez egr deoarece în timp apar alte probleme la mașină, mai bine unul nou deoarece nu este o avere și cu siguranță nu a fost pus pe mașină degeaba sau sa fie anulat, are rolul lui.
O sa schimb și debitmetru dar am scos mufa la debitmetru și mai mult de 3200rpm nu se tura, am băgat mufa și se tureaza pana la maxim.
De la 2600,2700rpm mașină manca asfaltul, trage de rupe, dar nu ma lasă să trec de 3200rpm și se aprinde engine în bord.
Pe tester îmi da doar eroarea P1238.
pai eu am spus de furtunasul de vacuum dintre electrovalva si actuatorul de la geometria variabila(chiar le poti verifica pe toate)....pu foto cu electrovalva pierburg.
despre rolul egr-ului este plin forumul si netul...mai devreme sau mai tarziu tot la anulare ajungi

si la mine ambele gt-uri tragea asa,pana nu am schimbat turbinele nu am scapat de erori.
sunt aici pe forum baieti care chiar stiu...sigur daca citesc iti pot da mai multe sfaturi sau chiar assistenta..


poate ai noroc si scapi mai usor.


Attachments:
ELECROVALVA.jpg
ELECROVALVA.jpg [ 243.93 KiB | Viewed 2553 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 12 Oct 2017, 23:27 
Offline

Joined: 08 Jan 2016, 18:15
Posts: 44
Car: Alfa Romeo 147 JTD
L-am verificat și pe asta și este ok, dar o sa iau dinalea siliconate.
Dacă nu v-a merge nici cu debitmetru nou și cu toate celelalte care le-am făcut o sa recondiționez turbina, este singura care mai rămâne de verificat.
La cât ai ajuns cu anularea egr-ului, ai făcut-o din soft?
Nu ai probleme cu pornirea când e rece sau nu scoate fum cu el anulat?
Mulțumesc mult de tot pentru sfaturi.

_________________
acheter viagra pas cher chine


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2017, 07:43 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
da,anularea a fost facuta atat fizic cat si din soft.pentru pret trebuie sa iei legatura cu tzzivii sau iluzoriu de aici de pe forum.gasesti date de contact la mica publicitate,sunt baieti ok.
egr-ul nu are nici o legatura cu pornirea sau fumul.din cauza unui egr cu probleme masina poate scoate fum.singura problema ar fi cu incalzirea motorului pe timp de iarna.
unii spun ca se incalzeste putin mai greu,eu nu am observant.....

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2017, 08:29 
Offline
User avatar

Joined: 16 Aug 2011, 15:07
Posts: 518
Car: Stelvio
Location: constanta
1.9 iarna e asa si asa..acceptabil. 2.4 se simte diferenta. Merg ceva prin oras pana creste apa.

_________________
Alfa Romeo Stelvio 2.0 T Q4 280 HP
Ex: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v 210 HP


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2017, 13:36 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 273
Location: Bucuresti
bluecar Quote:
- geometria variabila de la turbina nu are "vane" ci niste paleti de dirijare a aerului.acestia se pot pot bloca din cauza depunerilor sau a ruginii.
daca turbina nu are joc se poate curata acea geometrie de catre cineva care stie ce face.
Nu este o aprostofare, ci o explicatie a termenului folosit. :)
Vana = Dispozitiv montat pe traseul ori la capătul unei conducte, care servește la deschiderea, la întreruperea sau la reglarea circulației unui fluid. Palele joaca rol de vana.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]