It is currently 23 Apr 2024, 16:19

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Aug 2016, 19:15 
Offline
User avatar

Joined: 17 Aug 2016, 20:01
Posts: 11
Car: 156 1.9sw, Gtv 1.8ts
Location: Galati
Buna Alfisti, scriu aici in speranta ca voi gasi o solutie la problema mea, sunt nou aici si imi cer scuze daca gresesc postand in alta parte dar am decis sa deschid un topic pt ca nu am gasit informatii referitoare la problema mea nicaieri..
La subiect,alfa 156 1.6ts 88kw an 1998...fum alb,chiuloasa arsa,schimbat chiuloasa, distributie pusa pe cale,etc... Dupa montaj am incercat sa dau cheie,motorul nu porneste si atunci cand o face sporadic merge in 2...in 3 doar accelerat fara sa tina relantiul. Tin sa precizez ca am cumparat o donatoare pt chiuloasa si alte piese.
Am schimbat toti senzorii inclusiv bobinele de pe masina donatoare(care mergea)...simptomele persista. In urma cautarilor pe net am ajuns la concluzia ca vinovatul este senzorul pozitie volanta si cum il luasem de pe masina donatoare si stiam ca e bun am verificat cu multimetru tensiunea din borna corespunzatoare de la Ecu din compartimentul motor....aici surpriza: am la firul galben am 1,5 v la cel albastru si cel negru am masa. Din ce am citit ar fi trebuit sa am 2 + (unul de referinta de cca 5v si altul al semnalului senzorului ce se intoarce la calculator de 1.5v) si o masa.
M-am blocat...am facut primul lucru care mi-a dat prin cap si anume sa verific firul sa nu fie in scurt...nu e...Apoi am spus c-o fi Ecu vinovat...l-am luat de pe masina donatoare impreuna cu imobilizatorul,cipul si antena fara nici un rezultat. Ce valori ar trebui sa am pe firele respective?...valorile senzorului pozitie ax came sunt 13v(aceiasi cu bateria), 5.5v si o masa...(astea presupun ca-s bune) Stie cineva ce pasi ar trebui sa urmez? Va multumesc si sper ca are cineva un raspuns.


Attachments:
20160817_140527.jpg
20160817_140527.jpg [ 158.25 KiB | Viewed 2014 times ]
Top
   
PostPosted: 21 Aug 2016, 00:03 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 12:26
Posts: 481
Car: Alfa Romeo 155
Location: Bucuresti - Braila
Ai nevoie de osciloscop pentru a vedea forma semnalului.
Dupa simptome, as face un test de compresie.

_________________
The one and only - Alfa Romeo

- 2017 - Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V TS - "2004"
- 2009 - Alfa Romeo 155 1.8 16V TS - "1996"
- 2007 - Alfa Romeo 33 1.7 8V- "1986" - ex.
- 1997 - Alfa Romeo 1750 Berlina - "1968" - ex.


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2016, 17:36 
Offline
User avatar

Joined: 17 Aug 2016, 20:01
Posts: 11
Car: 156 1.9sw, Gtv 1.8ts
Location: Galati
Multumesc pt raspuns, Alfa Romeo 1750...dar e nitel mai complicat decat atat....
Osciloscopul diagnosticheaza forma semnalului de la senzor la ecu(cu alte cuvinte iti spune daca senzorul e bun sau nu...iar eu stiu ca senzorul e bun pt ca l-am luat de pe o un motor care functiona)
Valorile masurate sunt de pe conectorul senzor pozitie volanta(partea din ecu) fara ca ea sa fie conectata la senzor(ci doar ce vine din ecu) si semnalul de referinta de 5v lipseste de pe ecu in cazul senzorului pozitie volanta (.. din cat m-am putut documenta, ecu trimite un semnal de referinta de cca 5v catre fiecare senzor: pozitie volanta,senzor ax came, senzor detonatii...etc si fiecare senzor la randul lui raspunde cu un semnal de cca 1.5v(verificabil osciloscopic) inapoi la ecu in functie de care ecu comanda bujii,injectoare,relanti..etc...problema e ca in loc sa am 5v,1.5v si masa eu am: 1,5v,masa,masa.iar la senzorul ax came: 13v(ca si bateria),5v,masa (senzori responsabili cu timpii de scanteie si injectie)..ceea ce ma face sa ma gandesc ca e ceva ars si pus in scurt sau ca Ecu este defect.
Ok..deci ecu defect DAR ambele ecu(atat cel al masinii cat si cel al masinii donatoare indica aceleasi valori)...deci ori sunt defecte pt ca ceva le-a ars pe amandoua (ciudat,in acelasi loc?).. ori nu sunt defecte si e ceva ars pe traseu.
Daca e Ecu responsabil il schimb, dar nu-l pot schimba fara sa stiu ce le-a ars (daca le-a ars pe celelalte doua)....nu te alta dar un ecu,imobilizator,cip,antena nu-s chiar ieftine...(cca 400 cred) ....si macar de s-ar rezolva.
Am cautat un electrician in zona Galati care sa se bage si toti dau din umeri...(aia care se baga pe parte electrica spun ca nu stiu sa umble la ecu...aia care umbla la ecu ori spun ca nu au soft pt masini asa vechi sau ca nu pot sa-mi spuna decat ce cod de eroare are dar fara sa poata verifica pe traseu problema initiala)
WTF????...pai atunci de ce va numiti electricieni auto?....sa schimbati becuri?
DACA STIE CINEVA UN ELECTRICIAN AUTO IN ZONA GALATI PT PROBLEMA ASTA (unul capabil sa verifice atat ecu cat si partea electrica) VA ROG UN NR DE TELEFON!!
...in alta ordine de idei testul de compresie e irelevant pt ca n-are legatura cu simptomele....motorul fiind privat de scanteie....si comportandu-se de parca n-ar fi fost pusa la punct distributia(ceea ce e exclus, ea fiind pusa pe cale si verificata,supapele si chiuloasa rectificate...etc) ...o compresie,fie ea si f slaba nu face ca motorul sa mearga sporadic si bobinele sa nu dea scanteie.
Stiu ca e postul lung si-mi cer scuze dar am incercat sa dau detalii in speranta ca m-ar putea lamuri cineva sau m-ar putea indruma cumva...sau daca gresesc sa-mi spuna unde.
Va multumesc!


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2016, 17:56 
Offline
User avatar

Joined: 17 Aug 2016, 20:01
Posts: 11
Car: 156 1.9sw, Gtv 1.8ts
Location: Galati
.....ma tot gandesc sa nu fie vreo prostie de genu fir impuscat,un releu care merge numai cand vrea el,ceva care da la masa...sau cine stie ce alt rahatis de genu asta...cer sfaturi in ideea ca s-a mai lovit cineva de o problema asemanatoare si ma poate indruma...
orice idee e binevenita :roll:


Top
   
PostPosted: 22 Aug 2016, 09:50 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 12:26
Posts: 481
Car: Alfa Romeo 155
Location: Bucuresti - Braila
Plecand de la faptul ca ai inlocuit garnitura de chiulasa si chiulasa, dupa care motorul nu porneste, este putin probabil sa fie din partea electrica. Am mai avut un prieten cu un 156 1.8 ts cu aceeasi problema, dupa inlocuirea garniturii de chiulasa nu a mai pornit motorul. Era chiulasa rectificata cu "toporul" - copresia cilindrilor fiind 6 bari. Dupa o rectificare a chiulasei la un atelier specializat masina a pornit fara probleme.
Si aici pe forum am pus o poza, in urma cu 4 ani, la o chiulasa rectificata de "un nene batran care se pricepe". O bataie de joc!

_________________
The one and only - Alfa Romeo

- 2017 - Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V TS - "2004"
- 2009 - Alfa Romeo 155 1.8 16V TS - "1996"
- 2007 - Alfa Romeo 33 1.7 8V- "1986" - ex.
- 1997 - Alfa Romeo 1750 Berlina - "1968" - ex.


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2016, 21:19 
Offline
User avatar

Joined: 17 Aug 2016, 20:01
Posts: 11
Car: 156 1.9sw, Gtv 1.8ts
Location: Galati
A PORNIT!!!...n-a fost vorba nici de Ecu,nici de senzori...ci asa cum intuiam un rahatis!!!La sugestia lui Alfa Romeo 1750, un tip care chiar stie ce vorbeste, am curatat masa de pe cutia de viteze...si surpriza, a luat-o la a 2-a cheie!!! ....continua sa scoata fum dar presupun ca tre sa-i rup fusta pe la 4000 de ture sa iasa toti dracii din ea...si cum inca nu e gata cu siguranta se vor ivi o caruta de alte probleme....ca de, masina de aproape 20 de ani fugarita maxim....
Deci multumesc atat lui Alfa Romeo 1750 cat si lui Sneaker pt faptul ca m-a indrumat catre Razvan Coman(analogicsound) care citez ,,e băiat săritor și priceput,, si m-a dumirit la 11 noaptea ca n-are cum sa fie ecu dandu-mi niste pasi de urmat.
Multam baieti!!!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]