It is currently 28 Mar 2024, 17:18

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 10 Jun 2014, 12:43 
Offline
User avatar

Joined: 01 Feb 2010, 15:24
Posts: 623
Car: Alfa romeo 159 SW TI
Location: Cluj-Napoca
Salut. De cateva zile am si eu ceva probleme cu compresorul de clima. Aproximativ aceeasi cu tomi_alfa . Cand dau drumul la aerul conditionat se aude un "tanc" dar nu porneste compresorul la cateva secunde se mai aude unul si porneste dar se opreste in 3-4 secunde dupa care iar porneste si tot asa pana il opresc eu. Acum o luna am incarcat instalatia cu freon care era aproape goala (avea 150 de gr) si tipul care a umplut instalatia s-a bagat pe sub masina si a verificat fiecare conducta de scapari si nu a gasit nimic. Totul parea in regula. De la ce poate venii problema mea?

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Mair
Ex:Alfa romeo 159 2.0 jtdm TI
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 jtd mk1


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 13:42 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
orice instalatie de ac are scapari, chiar si una noua, problema e cand acele scapari te fac sa completezi freonul des, eu consider o instalatie buna o instalatie care timp de 3 ani nu necesita completare.

daca trebuie sa completezi anual, instalatia e la limita, exista pori sau imbinari neetanse.

un aspect foarte important e acela ca exista pori(etansari sau pori in radiatorul de ac) care scapa presiune doar cand instalatia este plina , atunci cand presiunea mai scade instalatia pare etansa dar asta este o iluzie, ea e tot cu probleme dar a coborat presiunea sub un anumit prag.

ca sa vezi daca scapa trebuie sa presurizezi instalatia la 20 bari(azot) si sa urmaresti pierderile cu spuma ca la butelie, exista si o solutie uv care se baga in freon si se urmareste locul unde aceasta apare, oricum ambele metode au un grad de succes destul de redus.

principalul vinovat in multe cazuri este radiatorul de ac, care e din aluminiu subtire , fiind primul asezat acolo, este stresat de jetul de spalatorie, diverse pietricele, muste si apar pori in material.

cele mai bune radiatoare de ac erau cele japoneze showa din anii 80-90, erau fara moarte, echipau multe masini europene si asiatice, in timp au aparut foitele astea de tigari care pica la cativa ani, nu mai zic de radiatoarele aftermarket care vin gata sparte unele.

radiatoarele vechi se pot repara/suda insa fiind vorba de meserii vechi (radiatorist) e cam greu sa gasesti un mester, la noi era un mester dar din pacate nu mai e printre noi iar astia noi nu mai repara radiatoare, doar inlocuiesc radiatoare de apa sau ac, ce i drept si pretul radiatoarelor a scazut mult, dar si calitatea totodata.

daca masina baga rece nu umbli la nimic, multi umbla la sistem chiar daca nu au probleme, fac verificari inutile, sfatul meu e sa nu se umble la nimic daca clima merge satisfacator.

@coasamihai
probabil tu pierzi freonul.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Last edited by comanr on 10 Jun 2014, 13:52, edited 2 times in total.

Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 13:50 
Offline
User avatar

Joined: 01 Feb 2010, 15:24
Posts: 623
Car: Alfa romeo 159 SW TI
Location: Cluj-Napoca
Multumesc de raspuns. O sa incerc sa ajung la baiatul ce a umplut instalatia sa vad cat mai baga acuma sa stiu daca am pierdut din freon. O sa incerc sa schimb si releul de la ac sa vad dava se schimba cu ceva.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Mair
Ex:Alfa romeo 159 2.0 jtdm TI
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 jtd mk1


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 16:25 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4294
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Am fost la service, a vazut si cel de acolo manifestarea, iar concluzia a fost urmatoarea: prea mult freon in instalatie si presiunea probabil prea mare, de aici rezultand pornitul si opritul fara rost. Dupa ce a pus cele doua furtune nu s-a mai oprit deloc si a inceput sa raceasca si sa nu se mai intrerupa. Totusi am gasit undeva o pierdere de ulei pe care am in vedere sa o rezolv cat mai repede. Se afla chiar acolo unde se pune unul din furtune, partea de sus. Am mai pornit instalatia de vreo cateva ori si deocamdata totul e in regula.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 16:41 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
ma bucur ca a fost de la cantitatea de freon, cel mai bine e sa o golesti complet si sa o umpli de la zero cu aparatele astea noi care sant cat de cat precise, recupereaza din vechiul freon si apar cantitatile corect.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 20:41 
Offline

Joined: 17 Apr 2012, 18:15
Posts: 222
Car: 159 1.9jtdm
Location: IASI
Cuplarea, si decuplarea când mpresorului, ritmic, intradevar este de la presiunea prea mare in instalatie. De aceea, exzista acep presostat. Compresorul de ac, este cuplat pana se atinge o presiune, apoi presostatul i-l decupleaza, apoi cuplează iar, dar pe durate mai lungi, si călduri mari când este solicitata instalatia. La o turatie de peste 3000, este decuplat automat, si se cuplează iar la revenirea turatiei optime. Compresorul nu rămâne cuplat non stop, ca altfel ar creste prea mult presiunea si ar pocni o conducta. La autoturisme este recomandata, folosirea statiilor de ac dedicate, pentru cantitatea exacta de vreon si presiune, in regimul de repaos. Când se intervine la instalatie, este recomandata înlocuirea dezidratorului, acel element din radiatorul din fata, caci umezeala este un inamic de temut pentru compresor.


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2014, 21:00 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
dehidratorul ala e important mai ales daca se depresurizeaza instalatia, daca nu se depresurizeaza nu stiu cat sens are sa il inlocuiesti, eu am avut masini de 20 de ani cu dehidratorul original si congelau.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 15:04 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Salut, cred ca si eu am o problema la compresorul de AC dar pe o alfa GT 2.0JTS. Problema se manifesta prin fluctuatii ale turatiilor motorului la relanti cu ~50 rpm in minus in momentul in care cuplez aerul conditionat. Cand aerul conditionat nu este pornit relantiul sta ft bine la 850rpm, deasemenea cu aerul cond pornit nu simt nici un fel de intrerupere sau oscilatie a puterii o data accelerz. Am facut un self adapting parameters reset care a rezolvat problema pentru o zi, dar a doua zi simptomele au reaparut in forta, motorul s-a si oprit de cateva ori la semafor cu aerul conditionat pornit. Am citit pe alfaowners ca ar fi necesar un schimb al uleiului din compresor pe langa verificarea si completarea freonului. Ceva idei asupra originii problemei ?


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 15:11 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
e posibil sa fie compresorul cu probleme, procedura de inlocuire corecta a uleiului este sa se desfaca compresorul sa se scoata uleiul, cu masinariile uzuale din service (robotei) nu e treaba calumea, se poate face si o golire + umplere cu freon si sa se adauge cateva grame de ulei (5-8grame) cu robotelul dar din ce stiu eu compresorul care se comporta asa e pe duca...

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 15:37 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Nu ar fi trebuit sa am si probleme cu aerul rece daca aveam compresorul oe duca? Cand dau drumul la AC, chiar si cu relantiul balbait aer rece exista din belsug, dar balbaie si suiera.


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 15:42 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu neaparat, unele pica in timp, tacane si fac presiune din ce in ce mai mica , altele pica deodata, merg greu asa ca la tine si apoi pica, nimeni nu stie cat merg asa exact pana pica, iar suieratul in masina din dreptul gurilor de ventilatie insemna freon lipsa.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 15:58 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Multumesc pentru raspuns! Acum sa gasesc si un service care sa imi faca treaba cum trebuie. Daca aveti ceva recomandari pentru Bucuresti, nu fiti timizi :D


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2014, 18:53 
Offline
User avatar

Joined: 24 Jul 2008, 12:01
Posts: 76
Car: 147
Location: Bucuresti , Targoviste
Ai pm.

_________________
Alfa Romeo 147 1.9JTD 2002


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2014, 09:04 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
[quote="tomi_alfa"]Am fost la service, a vazut si cel de acolo manifestarea, iar concluzia a fost urmatoarea: prea mult freon in instalatie si presiunea probabil prea mare, de aici rezultand pornitul si opritul fara rost. Dupa ce a pus cele doua furtune nu s-a mai oprit deloc si a inceput sa raceasca si sa nu se mai intrerupa. Totusi am gasit undeva o pierdere de ulei pe care am in vedere sa o rezolv cat mai repede. Se afla chiar acolo unde se pune unul din furtune, partea de sus. Am mai pornit instalatia de vreo cateva ori si deocamdata totul e in regula.[/quote]

am si eu problema cu oprirea/pornirea compresorului la cateva secunde. dar la mine e mai ciudat: acum doi ani, vara, a mai facut figura asta cand, la drum lung, am observat ca am radiatorul de antigel varza si se supraincalzea motorul... m-am gandit ca se mai opreste compresorul din comanda computerului masinii, pt a nu adauga si el probleme. am inlocuit radiatorul motorului, apoi nu au mai fost probleme. acum cateva zile, am verificat instalatia de ac, si atunci am observat ca facea la fel compresorul. mi-a spus cineva din service ca e posibil sa faca asa din cauza presiunii scazute. am verificat, am vz ca mai aveam 160g. etanseitate ok, pus ulei, pus freon si... acum face la fel, ca sa nu mai spun ca nu mi se pare ca baga mai rece acum in masina... ma gandesc totusi ca, acel compresor mergand asa intrerupt, nici nu apuca sa raceasca freonul ala, incat sa am si eu o temperatura decenta in masina. ce ai mai descoperit tomi_alfa? presiunea prea mare? releu? lipsa ulei? aia cu rahatul lor de robot, se laudau ca mi-au pus ulei si 650g freon, mi-au zis ca-i etans totul... spunea cineva de un senzor care decupleaza releul in functie de... nush ce... tu ce ai mai aflat?


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2014, 12:19 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4294
Car: Alfa Romeo 156
Location: 47.1528378,27.588692
Ce sa zic, de cat ca la mine n-a mai facut probleme. Mi-a zis omul de acolo ca era presiunea prea mare si ca sa nu bubuie ceva pe acolo, se intrerupe automat. Treaba asta e comandata evident de un senzor, care banuiesc ca este cel de la vedere de langa vasul de expansiune in stanga. Mi-a mai spus ca daca nu se rezolva asa, poate fi de vina radiatorul de la AC care daca se infunda, la fel face. E posibil sa-ti trebuiasca altul, ca are niste bride foarte subtiri care se pot infunda usor.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2014, 12:09 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Revin cu o intrebare de ordin tehnic. Nu am ajuns inca sa imi fac revizia de AC (incarcare freon/ulei) pentru ca mi-am comandat o interfata obd cu protocol ELM327 1.4 in speranta ca ma pot conecta la modulul de clima pentru a vedea ce il doare. Interfata functioneaza, adica m-am utut conecta la modulul de control al motorului. Avand certitudinea ca deviceul merge, l-am desfacut si am mutata K-lineul de pe pinul 7 (corespunzator motorului) pe pinul 9 (corespunzator climei/borduluii), dar vad ca nu merge. Softul FIATECUScan imi da eroare de conectare la modul, mentionez ca interfata o recunoaste, dar nu se poate conecta la modulul de AC. Am cheia pusa in MRA (daca stau ma gandesc, nu am incercat si cu motorul pornit... dar nu cred ca este asta problema). Daca are cineva idee sau s-a mai conectat cineva la modulul de clima, va rugam sa ne impartasiti din cunostiinte.


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2014, 22:27 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Imi voi raspunde singur, pentru ca am rezolvat problema. Aparent interfata OBD cu ELM327 pe care am cumparat-o era construita un pic inadecvat din ratiuni de economice. Pe scurt a trebuit sa desfac cutiutza interfetei si sa inlatur o rezistenta de 120Ohmi care se afla intre pinii de CAN - si CAN + de pe PCB (printed circuit board), dupa care intre pinul 6(CAN+) si ground (pini 4 si 5) se pun un condensator de 560pF in serie cu o rezsitenta de 100Ohmi la fel si intre pinul 14 (CAN -) si ground. Dupa ce am facut aceasta mica modificare interfata se conecteaza la toate modulele masinii evident dupa ce se pune linia de citire pe pinul corespunzator (lista mai jos). Dupa ce m-am conectat la modulul de clima am aflat ca un senzor de la compresor nu mai citea ce trebuie, am sters eroare fara sa o notez evident (deci am fost berbec) si masina nu mai scadea in ture la relanti cu AC pornit. Am sa ii fac un test drive mai lung maine sa vad ce se intampla si daca mai apare problema si eroare.


ABS K Line - pin 1
BUS + -pin 2
Airbag K Line - pin 3
Engine ground - pin 4
Signal ground - pin5
CAN + - pin6
Engine/Automatic
gearbox K Lines - pin7
Code (Electronic key)
K Line -pin 8
Dashboard/Climate Control K Lines -pin9
BUS - - pin10
Alarm + Central Locking
K Lines - pin11
K Lines
engine
compartment (Cruise CU, Xenon headlamp CU) - pin12
K Lines rear (Parking CU, Tire pressure control CU) - pin13
CAN -- pin14
L line - pin15
Battery + 12V - pin16


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2014, 21:44 
Offline

Joined: 11 Jun 2014, 14:04
Posts: 91
Car: Alfa Romeo GT
Pana la urma mi-am dus my one true 4 wheel love la service pentru completare cu freon si ulei si in mod surprinzator nu problema nu a disparut. Mi-au completat cu 250 gr de freon, dar motorul inca are fluctuatii mari de turatie la relanti ~50rpm. Nea Fane a lasat cuplat aparatul de revizuit AC-ul si imi spunea ca pe o conducta trebuia sa fie 15psi, dar la mine sunt doar 10psi, aceasta problema spunea ca poate fi din jegul adunat in radiatorul de AC sau prin conducte si operatiunea de curatare costa 600 de lei. Acestea fiind spune .... bine ca vine iarna. Daca are cineva sugestii pentru a identifica problema astept cu nerabdare. Mentionez ca la sfatul unor indivizi am pus si o alta baterie pe masina proaspat cumparata si problema nu dispare, turatia de relanti inca este enervant de oscilanta.


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2014, 09:06 
Offline

Joined: 14 Nov 2008, 11:38
Posts: 122
Car: 156 2.0 jts
[quote="tomi_alfa"]Ce sa zic, de cat ca la mine n-a mai facut probleme. Mi-a zis omul de acolo ca era presiunea prea mare si ca sa nu bubuie ceva pe acolo, se intrerupe automat. Treaba asta e comandata evident de un senzor, care banuiesc ca este cel de la vedere de langa vasul de expansiune in stanga. Mi-a mai spus ca daca nu se rezolva asa, poate fi de vina radiatorul de la AC care daca se infunda, la fel face. E posibil sa-ti trebuiasca altul, ca are niste bride foarte subtiri care se pot infunda usor.[/quote]

este vreo modalitate simpla sa aflu daca am radiatorul infundat? iar daca este infundat, e vreo posibilitate de a-l desfunda, cu vreo solutie ceva?


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2014, 18:43 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 14:01
Posts: 53
salut!
azi dimineata am constatat ca nu mai porneste clima. Erau 0 grade afara si i-am dat HI ca sa dezghete geamurile. Nici ledul de bord nu se aprinde, nici ventialorul nu merge.
Ati mai intalnit asa ceva? Care ar putea fi problema?


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2014, 19:02 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7423
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
sub 3 grade nu porneste.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2014, 21:39 
Offline

Joined: 17 Apr 2013, 21:45
Posts: 323
Car: 156 8v '02
Location: Timișoara
Scrie la carte: „dacă motorul nu e destul de încălzit, viteza prestabilită a ventilatorului nu va intra imediat în funcțiune, limitând pătrunderea în habitaclu a aerului insuficient de cald pentru dezaburirea geamurilor.”

Manual de utilizare Alfa 156, pagina 132

_________________
Don't. Cut.


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2014, 21:40 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3573
Car: Stelvio QV
Location: Bucuresti
daca dai dezaburire parbriz, merge in blana

_________________
Stelvio Veloce 280cp - Visconti viewtopic.php?f=91&t=29263

Am avut:
1. 156 GTA viewtopic.php?f=17&t=28029
2. 2xStelvio 2.2 jtdm 210 CP Q4
3. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
4. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532
5. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
6. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
7. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
8. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
9. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
10. 159 2.4 JTDM 200 CP
11. 159 TBi 200 CP

AutoRulateLeasing
https://autorulateleasing.ro


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2014, 10:10 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 14:01
Posts: 53
corect ce spuneti voi, insa ledul de butonul de AC cel cu steluta n-ar fi trebuit sa fie aprins?


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2014, 19:51 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3573
Car: Stelvio QV
Location: Bucuresti
da, trebuia sa fie aprins in modul automat si pe dezaburire parbriz

_________________
Stelvio Veloce 280cp - Visconti viewtopic.php?f=91&t=29263

Am avut:
1. 156 GTA viewtopic.php?f=17&t=28029
2. 2xStelvio 2.2 jtdm 210 CP Q4
3. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
4. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532
5. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
6. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
7. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
8. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
9. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
10. 159 2.4 JTDM 200 CP
11. 159 TBi 200 CP

AutoRulateLeasing
https://autorulateleasing.ro


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]