It is currently 05 May 2024, 13:08

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next
Author Message
PostPosted: 18 Mar 2009, 14:55 
Offline
User avatar

Joined: 07 Oct 2008, 23:37
Posts: 124
Car: 147 1,6TS
Location: Bucuresti
Incep topicul asta pentru ca sunt curios daca exista diferente majore intre tipuri de ulei, pentru a sti pe viitor ce e mai bun pentru alfa

ca motorizare am 1.6ts 105cp, nu o alerg prea mult dar suficient as zice, cam 30% din cat merg e alergat, asta inseamna la mine schimbat pe la 5000rpm si pedala la fund

ca ulei am pus Castrol MagnaTec 5w-40 care l-am verificat cam dupa o luna si era ok, nu parea sa fi mancat vre-un pic
Insa acum o saptamana am zis sa-l mai verific ca facusem 6000km si parca aveam impresia ca nu mai trage asa bine masina de la o vreme (aprox de 2 sapt) .. scot joja de ulei.. uscata complet :blink: ba chiar avea nuanta aia albastruie de metal incins si racit.. ok, urat. aveam prin portbagaj vre-o 300gr de ulei ramas.. pun.. nimic.. ma duc cumpar 1L pun.. ajunge sub minim.. mai pun 1 si ajunge aproape de maxim.. :thumbdown:

aiurea mi se pare ca nu ma avertizeaza, sau cel putin nu stiu cum functioneaza senzorul ala, ca sa mergi asa cu masina e crima curata, ma gandesc ca poate pompa care plimba uleiul prin motor mai avea totusi de unde sa-si traga si poate de asta nu era aprins nici un bec... nu ma pricep


Oricum, pentru urmatorul schimb care o sa fie curand, impreuna si cu distributia cel mai probabil vreau sa pun selenia sa vedem cum se comporta si ala, pt. ca la vara o sa fac aprox 8000km cu ea in afara tarii si doamne fereste de vre-o distractie din asta acolo unde nu sti de unde sa cumperi ceva, sau la cine sa apelezi


deci.. voua cum va sta uleiul ?:)


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 16:30 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Eu unul nu merg foarte mult cu masina si nici reprize nu primeste, decat foarte rar. Am facut 7000km si cu surprindere am observat ca mi-a scazut uleiul adica nu mai era la maxim ci era la jumatate, intre martori, ce-i drept pe la 6000km nu consumase deloc iar intr-o 1000km mi se pare ciudat, vreau sa mai zic ca in ultimul timp am schimbat ceva mai des pe la 3000rot ceea ce cred ca este si cauza. Schimb intre 2300-3300rot, ba chiar 1st mai devreme de 2000rot. Foarte rar schimb dupa 4500rot, de obicei fac asta cand vreau sa o alerg putin sau cand ies din Bucuresti. Uleiul folosit de mine este Selenia 10-40 cel recomandat.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 17:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
S-a mai discutat, se intimpla celor care nu stiu sa foloseasca o masina.
"Forja" la rece dauneaza grav motorului.(cu alte cuvinte, relanti pentru 2-5 minute, sa se stabilizeze relanti-ul la turatia de ~800RPM, apoi, pina ajunge uleiul la 80-100C nu turat peste 4000RPM, iar uleiul ajunge la 100C destul de greu, in 15-20 de minute de mers) La fel si uleiul prost. Incearca ceva sintetic, eu unul merg pe Royal Purple, dar daca ai bani de dat pe chestii scumpe, merge si Motul, sau daca vrei ceva mai ieftin, Valvoline SynPower. Selenia e frectie, doar pentru ca e marca FIAT si e recomandata pentru toate masinile din grup nu inseamna ca e un ulei bun.


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 18:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2007, 17:57
Posts: 308
Location: Targoviste
Alexandrus si daca punem ulei din gama de top nu va mai consuma ulei?? Eu am incercat de la selenia 20 k la castrol edge sport numai stiu exact denumirea si acum am motul...si mari diferente nu prea sunt :( .
Consumul de ulei inca este foarte mare : cam 1 litru la 3000 km, si asta in conditiile in care masina nu prea vede forja. Mi se pare ciudat si masina nu scoate fum la rece...
si nu nu este din cauza gpl-ului ca asa mi se intampla si pana sa ii pun gpl...

_________________
147 negru 1.6 105 cai:D:P


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 18:19 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Nu comentez produsele Motul, nu am stat eu sa testez sa pot aduce o concluzie pertinenta.
Insa teoretic, daca ai ungere mai bune, va consuma mai putin chiar daca o turezi la rece. Insa a tura masina la rece este o mare prostie, indiferent de uleiul folosit.
Daca mai consuma chiar daca e menajata, poate pierzi pe undeva. Pune un filtru pe re-circulare ulei si vezi daca ajunge acolo sau se pierde prin alte parti.


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 19:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
1l in 3000 km este foarte ok!
Inainte sa desfac motorul daca plecam la munte trebea sa am litru de ulei la mine, parca era 2 timpi. :D

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 19:49 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Here we go again....vad ca forumul e ca istoria, se repeta si nu invatam nimic.
Ma rog, daca 1l la 3000km e OK, nu e de mirare ca unora li se pare Alfa ultimul jaf. Si eu daca aveam o masina care sa consume ulei in stilul asta si mi se parea ceva normal pentru acea masina, probabil o vindeam sau aruncam in primul sant.


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 22:11 
Offline

Joined: 04 May 2008, 17:42
Posts: 11
Location: Bucuresti
Salut
La VW in carete scrie ca poate sa consume si 1 l la 1000 Km , asa ca nu mi se pare o tregedie 1l la 3000 Km.
Am patit si eu la fel azi , nu mai aveam ulei deloc pe joja si nu mi sa aprins nimic in bord ! Am pus ulie si o sa verific mai des ,Bafta !

_________________
Alfa 147 - 2008 , 1.6 T.Spark, 77kw/105 CP


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 22:44 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
in primul rand intre 2 schimburi de ulei nu mi se pare normal ca o masina(indiferent de marca) sa consume mai mult decat diferenta dintre max si minim pe joja indiferent de stilul de condus
Sa presupunem ca imi cumpar o masina si fac reviziile conform cartii de service, ei bine eu in intervalul dintre revizii nu trebuie sa am nicio treaba cu uleiul sau altceva pt ca asa a gandit producatorul.
Ce inseamna asta sa pun 1l la 3000 sau 1000 de km?e prostie cu alte cuvinte eu mai "schimb" inca o data uleiul in intervalul dintre revizii.Alfa romeo nu e mazda rx-8 ca sa umblu cu bidoanele de ulei in portbagaj...
Sfatul meu e sa puneti ulei cu consistenta recomandata de producator si cat mai de calitate eventual fix ce recomanda producatorul(din cate vad parerile despre Selenia sunt impartite...acum nu stiu ce sa zic)...si mai e o treaba stiu ca cu cat creste uzura motorului(la un anumit nr de km) se schimba consistenta cu una ceva mai densa dar cel mai bine vorbiti cu cineva care se pricepe in legatura cu treaba asta.


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 23:34 
Offline
User avatar

Joined: 13 Aug 2008, 09:35
Posts: 150
Location: Bucuresti. Sector3
1 l la 3000 km :shock4: .... mi se pare crima si pedeapsa .... eu schimb uleiul la 8000km si niciodata nu mi-a coborat nivelul in calculatorul de bord nici macar o liniuta (nici macar la joja) , filtrele de motorina si de aer la 3-4 luni. Un litru la 3000 de km mi se pare enorm... mergi la un service care stie sa "vada" o Alfa. Daca mergi la cunoscatori de "nemtesti" or sa-ti spuna ce e normal.

Selenia bag si eu si sunt multumit de diesel-ache al meu. Atata doar ca-l schimb la 8000km.

Bafta.

_________________
ALFA 147 -1.9 mJTD 16v


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 23:44 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
Ok, dar in manual este specificat clar pana la 1l/1000km.
Alexandrus, ai condus masina pana acu 3000 km ca sa vezi cat ulei consuma? :lol:
Consumul de ulei nu poate fi comparat intre motoarele JTD si TS/JTS.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 00:30 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
zet, imi place sfatul tau, suna cam asa "faceti ce zice producatorul, desi eu nu ma pricep sa zic daca e bine sau nu". Iti spun eu, nici un producator nu recomanda ulei bun pentru masinile pe care le produce. Motivele sunt numai de ordin economic(as in sa faca ei mai multi bani).

Seth, da man, am condus mult mai mult de 3k km, si nu, nu consuma pentru ca, nici atunci cind uit sa schimb si intra limitatorul, nu o fac cu uleiul rece. La fel la fostul JTS, dupa ce am folosit-o cum trebuie si i-am pus ulei prost, dar macar mai bun decit avea pus de niste nemti priceputi rau, n-a mai consumat deloc.
O fi bine, n-o fi bine, oricum vad ca pe aici, cind vine vorba de ulei, multi habar nu au ce e aia, cu ce se maninca, dar arunca in stinga si in dreapta sfaturi. Eu macar m-am documentat, cit de cit, stiu ce stiu si ce nu stiu. Nu ma refer la tine, ci in general, 90% din cei ce posteaza sfaturi despre ulei ...


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 02:24 
Offline
User avatar

Joined: 07 Oct 2008, 23:37
Posts: 124
Car: 147 1,6TS
Location: Bucuresti
da, nu e vorba de forjat la rece, nu fac asta niciodata, pana im ajunge acul la 60grade schimb sub 2500rpm, abea dupa schimb la 3000 cum schimb eu normal, acuma nu stiu exact ce, si de ce s-a intamplat asta, o sa am grija de acum, sa merg si mai frumos si sa o verific des.
:smart:


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 02:45 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ia vezi tu, ce scrie pe ceasul ala de care spui tu ca ajunge la 60 grade. Nu cumva Aqua ? Aqua = apa. Ulei ar fi Olio. Nu exista nicio relatie intre cele 2.
Insa din ce spui tu, tot e anormal sa consume atita ulei. Solutia e simpla, pui pe recirculare un oil catch tank, ceva, cel mai ieftin, vezi daca se duce acolo diferenta.


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 02:58 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 11:01
Posts: 2705
Car: Spider & 156 SW
Location: Timisoara
Am si eu o intrebare stupida, rezultat al unei omiteri stupide... :bash:
Cand am schimbat uleiul (prima si singura data) mi-a mai ramas vreun sfert de litru cu care am mai completat ulterior. Din pacate, stupid me, am aruncat bidonul fara sa ma uit, cu scopul de a retine, ce tip de ulei am bagat.
Intrebarea e: e vreo problema daca bag 10W40 in amestec cu 5w40 si viceversa? :scratch: In ideea completarii, ca pana la schimbarea totala mai e mult...

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0T.S. Giallo Zoe - 2002
Alfa Romeo 156 SW 1.8 T.S. Nero Metallico - 2003
Fiat Panda 1.2 Rosso - 2008
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTDm Nero Mate - 2004
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 T.S. Grigio Sterling - 2001


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 03:07 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
In general nu e deloc o idee buna sa amesteci uleiurile, mai ales cind e vorba de marci diferite.


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 03:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 11:01
Posts: 2705
Car: Spider & 156 SW
Location: Timisoara
Alexandrus Quote:
In general nu e deloc o idee buna sa amesteci uleiurile, mai ales cind e vorba de marci diferite.
Marca nu e o problema, inca o mai am pe "hard"... Tipul uleiului e enigma si, mai precis partea cu "5 sau 10". Stiu ca diferenta dintre ele e vascozitatea mai mare sau mai mica, dar asta e tot ce stiu...

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0T.S. Giallo Zoe - 2002
Alfa Romeo 156 SW 1.8 T.S. Nero Metallico - 2003
Fiat Panda 1.2 Rosso - 2008
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTDm Nero Mate - 2004
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 T.S. Grigio Sterling - 2001


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 08:13 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Cu Tiganca in cei 3000km parcursi pana acum mi-a papat cca 750 grame de ulei. Lasat motorul la ralanti dimineata o vreme, mers babeste pana ajunge apa la minim 70 grade si urcat 'max giri' progresiv ajungand sa dau forja 'pedal to the metal' cand e cald. Asta se intampla ZILNIC si de foarte multe ori!
Oricum, atata timp cat iti mananca maxim 1L la 1000km e chiar OK. Asa specifica producatorul!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 08:31 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
in 3000 km cluj parma si retur in regim de autostrada consum de ulei = 500 gr. :naughty:

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
s-a discutat..eu zic ca totul tine de stilul de condus...daca o forjezi orice masina iti consuma mai mult ulei....si la orice masina e valabila ideea sa te uiti la ulei in 1000 km! este tipic motoarelor turate...Eu zic in privinta uleiului daca nu exista o defectiune...sa se completeze cand e necesar si sa fie schimbat maxim in 5000-7000 km (valabil ptr selenia)

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 15:15 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2006, 12:03
Posts: 737
Location: Baia Mare
In 8000 de km a consumat 300 grame de ulei. Mers normal. (1.9 jtd 8v) Pina acum am folosit doar Selenia Turbo Diesel.

_________________
Ni Ten Ichi Ryu


Top
   
PostPosted: 19 Mar 2009, 15:51 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
in legatura cu forja la rece.Aveti grija ca atunci cand apa a ajuns la 90 grade deabia atunci incepe uleiul sa plece de la 50 grade in sus deci probabil ca mai trebuie sa mergeti cu masina inca vreo 10min minim ca sa ajunga si uleiul in temperatura.
mi-a venit o idee:ati putea sa puneti in paralel cu consumul de ulei si km pe care ii are motorul ca sa puteti oarecum sa comparati "cat ulei mananca la uzura de x km"


Posturi lipite.
Screech147


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2009, 04:02 
Offline
User avatar

Joined: 07 Oct 2008, 23:37
Posts: 124
Car: 147 1,6TS
Location: Bucuresti
mda, buna chestia cu apa si uleiul ca temperaturi diferite, credeam ca e putin invers, dar recunosc ca nu ma pricep prea bine la motoare..

asa ca multam de sfat, o sa fiu si mai precaut de acum inainte, motorul are 60600km acum, desi din 2001 e o masina cu care s-a circulat foarte putin pana sa o cumpar eu deoarece posesoarea mai avea inca o masina. (avantaj eu :mrgreen: )


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2009, 08:34 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Neavand indicator de temperatura ulei, ca regula empirica astept pana cand pornesc ventilatoarele de la radiator de 2 ori si abia apoi ii dau cox...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2009, 13:40 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 14:22
Posts: 68
Car: ALFA 147
Location: Bucuresti
la prima mea alfa (1.6 120cp)... se intampla ceva de genu 1L la 300 de km - asta pana am resegmentat motorul si consumul si-a revenit la 1L la 1500-2000 de KM mers normal ... la noua alfa (tot 1.6 120cp) am reusit performanta de 750ml la 5000-6000 de km (ambele cazuri pe selenia 20k) - ambele cazuri regim normal de condus in oras si media de 140km/h pe autostrada ... so depinde in mare de cum a fost folosita/ este folosita masina si ce grad de uzura are motorului - segmentii - sau cat de uzate sunt garniturile (in caz ca scapa pe undeva)

_________________
ALFA ROMEO 147


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page 1 2 3 4 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]