It is currently 27 Apr 2024, 21:33

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 304 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13 Next
Author Message
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 18 Jul 2016, 14:12 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7813
Car: GTV 916 2.0 TS
Location: Bucuresti
La mine pe GT nu a mers o banala comanda pt geamuri luata de pe un 47 asa ca ma indoiesc sa mearga toata "uzina" aia :))) . Nu va aruncati cu pareri ca omul da bani aiurea in caz ca nu merge .


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 18 Jul 2016, 14:31 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
la tine a fost bou ala de ti-a zis ca merge. La 147 nu coboara geamul cand deschizi usa...

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 18 Jul 2016, 14:33 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
A mea e echipare distinctive cu BC, ASR si Cruise control


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 18 Jul 2016, 14:48 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Exact asa trebuie sa fie si gt-ul.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 18 Jul 2016, 15:46 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Din cate stiu eu toate gt-urile au avut standard VDC.
Eu avand doar ASR nu stiu exact ce se intampla. Becul de VDC preia functiile celui de ASR de la mine sau da eroare?


Top
   
 Post subject: Alfa 147 ZET
PostPosted: 18 Jul 2016, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Daca vrei iti dau ceasurile mele de proba la o întâlnire. Teoretic nu ar trebuii sa aprindă martor de vdc... Din ce stiu electronic toate sunt la fel, cu toti martorii acolo. Comanda pentru ei o
da body computerul.


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 18 Jul 2016, 17:59 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Vei avea eroare de vdc daca nu ai vdc. Cel putin asa tin minte pe vremea cand ma jucam cu ele.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 24 Jul 2016, 11:13 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Vis a vis de debitmetru, se simte o imbunatatire sesizabila:
-la relanti vibratiile au scazut
-masina accelereaza mai liniar
-cred ca a castigat si un pic de putere in ture joase
-fumul din ce ma uit eu prin olginda a scazut in special la ture joase

Partea ce mai tampita este ca mie masina nu mi-a aprins check-engine-ul pt eroare de debitmetru, deci eu aveam eroare pe ECU de debitmetru. :wallbash:
Mi-am dat seama ca ceva nu e in regula pt ca atunci cand a murit debitmetrul complet, pana sa ajunga motorul la 90 grade nu mai tragea deloc iar dupa isi revenea, probabil ca trecerea pe un calcul tabelar.
Cred ca aveam eroarea aia demult timp dar pana sa moara complet nu mi-am dat seama, ce e drept nici nu i-am mai facut diagnoza pt ca in general ii faci cand iti aprinde un bec in bord :)

Cu ocazia asta s-a mai rezolvat o problema. A inceput sa mearga cruise control-ul. Se pare ca ultimele rapoarte scrise in ECU sunt bune (am cutia schimbata cu varianta in 6 trepte) dar probabil ca avand eroare de debitmetru nu il lasa sa se activeze.
Deci de aici pot sa concluzionez ca eroare de debitmetru a aparut un pic inainte de a fi scrise ultimele rapoarte de cutie in ECU ceea ce a fost acum ceva timp....tare tampita problema daca ar fi aprins check-engine-ul scapam de o groaza de belele.

In alta ordine de idei m-am gandit sa fac geometria pt ca nu imi mai aduceam aminte de ultima data cand am facut-o. Operatiune care s-a lasat cu schimbat de bielete pt ca se sudasera piulitele si daca tot am schimbat bieletele am zis sa schimb si capetele de bara ca sa stim o treaba. Am pus Lemforder or fi bune nu or fi bune vom vedea...

In rest masina se prezinta ft bine este 100% functionala. Mai urmeaza peste cateva mii de km o distributie, o revizie si niste placute.


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 24 Jul 2016, 23:57 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Si un dyno pe cand? :)

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 26 Jul 2016, 16:21 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Dyno este ultimul pe lista, deci cand voi epuiza toate celelalte lucruri urmeaza si dyno. Momentan voi mai avea de rezolvat unele probleme de estetica.

Am si eu nevoie de o recomandare de vopsitorie care sa vopseasca dupa culoarea de pe masina.


Am descoperit ca vopsitorul mi-a gresit un pic culoarea cand am vopsit toata masina si a iesit un pic mai inchisa la culoare fata de codul standard Nardo Grey (LY7C) deci in concluzie am belit-o daca vreu sa mai vopsesc ceva de pe ea :help:


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 29 Jul 2016, 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Am si eu o intrebare care s-a tot discutat pe aici vis a vis de termenul de schimbare a distributiei pentru 1.9 jtd.
Pana acum am facut distributie cu sfintenie la 60k km, dar din ce tot citesc in manualele de service ea se recomanda in unele parti la 60k mile(~96k km) sau 72k mile(~115k km).
Care este termenul corect de schimbare?


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 29 Jul 2016, 15:05 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Cel la care te simti tu sigur si dormi linistit noaptea. Eu personal optez pt 60k km cu verificari din 20k in 20k.


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 29 Jul 2016, 15:27 
Offline
User avatar

Joined: 27 Mar 2010, 22:24
Posts: 263
Car: Alfa Romeo 159,170cp
Location: Corbu,Constanta.
[quote="cristianmiu"]Cel la care te simti tu sigur si dormi linistit noaptea. Eu personal optez pt 60k km cu verificari din 20k in 20k.

Sau la 4 ani indiferent de cati km faci,valabil pentru toate motoarele cu distributie pe curea.

_________________
Alfa 159,2.0,170cp
Alfa 156 2.4 jtd 136cp + remap
Alfa 147 1.6 ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 29 Jul 2016, 16:55 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
New entry: http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=24942" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 01 Aug 2016, 09:55 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
In lista aceea nu apare si jtd-ul de 8v


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 01 Aug 2016, 11:34 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
5 ani sau 120k de km. Sigur, unii de pe-aici sunt de parere ca distributia ar trebui schimbata macar o data la 2 luni sau 10k de km, dar daca tinem cont de parerea producatorului, el cam asta recomanda. In cazul tau lucrurile stau putin altfel, avand ceva modificari facute, asa ca probabil un interval de 4 ani sau 100k de km ar fi mai aproape de adevar.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 16 Aug 2016, 02:08 
Offline
User avatar

Joined: 30 Oct 2013, 20:33
Posts: 760
Car: Giulietta
Location: Bucuresti
Salut si pe forum, dupa cei ~50km de autostrada facuti impreuna in doar cateva minute, in aceasta seara :lol:

Ca o scurta poveste, veneam linistit de la Cluj, pe autostrada, Cruise Control ON, 110km/h, abia ma terminasem de laudat pasagerilor ca o sa merg tot Pitesti-Bucuresti la consum. Cand din spate, vine destul de hotarat ZET-ul :D . Primul gand si primele cuvinte scoase: "Un 147 GTA, ma tin dupa el!". Dupa ce il ajung din urma, observ ca evacuarea nu prea seamana cu una de GTA, dar zic "m'eh, si-o fi schimbat omul toba". Dupa care ii da talpa domnul sofer si iese un norisor de fum negru :lol: Habar n-aveam cu ce JTD m-am luat ( eu avand un JTS bolnavior + eram 4 in masina ), dar acum ca am citit topicul asta, m-am cam lamurit :shock: .

Felicitari pentru masina si a fost placut sa ii chinuim pe toti cei care ocupau banda a doua degeaba. Am lasat-o mai moale in ultimii kilometri, pentru ca deja primeam priviri criminale de pe scaunul din dreapta :lol:

_________________
Alfa Romeo Giulietta MY2017 2.0 175 TCT
Ex: Alfa Romeo 147 2003 1.6 Twin Spark
Ex: Alfa Romeo 159 SW '06 1.9 JTDm
Ex: Alfa Romeo 156 '02 JTS Selespeed
Ex: Fiat Punto '97 - 1.1 - "Fortosul"


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 17 Aug 2016, 00:44 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Salut si mi-a părut bine să văd prima alfa după 900 km.
Nici eu nu intenționăm să merg prea tare dar dacă am avut asa o companie a trecut drumul mai repede :)
Mulțumesc de aprecieri și data viitoare când ne întâlnim poate mă dai si pe mine o tură pt ca nu am mers niciodată cu un jts și nici cu selespeed (dacă am văzut eu bine)

P.s : oricum nu am exagerat i-am dat doar o repriză scurta până la 210 :lol:


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 16:04 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Update din ultima perioada:
-revizie
-schimb distributie + pompa apa + antigel
-flanse amortizoare spate(incep sa cred ca trebuie schimbate la fiecare revizie :)
-senzor pozitie volanta (este absolut strigator la cer sa te lase masina din senin in mijlocul drumului si dupa sa te tarasti la service cu opriri spontane in fiecare km parcurs). Macar daca faceau si ei un mod de avarie care sa te lase sa ajungi la destinatie...la opel am vazut ca se poate

Intre timp am gasit ceva interesant pe net:
https://www.olx.ro/oferta/incalzitor-ap ... 4556874a9a" onclick="window.open(this.href);return false;

Intrebare de baraj: Ce curent are alternatorul de pe masina mea?


Last edited by zet on 25 Nov 2016, 16:23, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 16:21 
Online
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Aia este o jucarie pt iernile din Italia.
Singura solutie viabila in regiunea noastra este incalzitorul tip Webasto alimentat cu benzina sau motorina.

Senzorul ala de la volanta spune ECU-ului pozitia pistoanelor in cilindrii.
Informatia asta este necesara ca sa stie cind da drumul la injectoare si la scanteie acolo unde este cazul.
Este un senzor cheie in functionarea motoarelor cu injectie si nu cred ca se poate bypasa

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 17:06 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Sa facem niste calcule:

Q=mxcxdelta T [J]
m= masa lichidului [kg]
c= capacitatea calorifica a lichidului [Kj/Kg x grd]
Delta T = diferenta de temperatura(T final - T initial) [grd]
De asemenea Q=Pxt
P=puterea [W] sau [J/s]
t= timp [s]

Date de intrare:
Capacitatea circuitului de racire este 4L daca nu gresesc.
Presupun ca circuitul scurt are in jur de 1L
m = 1 kg
T initiala = 0 grd
T finala = 60 grd (la temp asta deja e cald in masina)
c = 4.16 Kj/Kg x grd
P = 3x10 A x14 V = 420W (3 buji de 10A alimentate la 14V)

Deci:

Q=1x4.19x10^3 x60 = 251400 J
deci

Pxt = 251400 J
t= 251400/420 = 598 s
t = 598/60 ~ 10 min

Calculul este realizat in cazul in care motorul este oprit. Sistemul va functiona cu motorul pornit
Aici trebuie luat in calcul si faptul ca aici contribuie si motorul cu un aport de putere de incalzire.
La puterea de incalzire trebuie adunat si puterea morotului la relanti sau la un mers normal inmultita cu (1-randament). - randamentul al motoarele diesel este de aprox 40%.
Aici e un calcul mai complicat pentru ca transferul termic se realizeaza mai greu.

Oricum eu banuiesc ca motorul ajunge la 60 grd in aproximatic 3-5 min de la pornire cu motorul la relanti


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 18:36 
Online
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
zet Quote:
Sa facem niste calcule:
Sa inteleg ca ai facut calculele pt nordul spre centrul Italiei caci pe acolo ai iarna temperaturi minime de 0 C grade si pentru un motor de 1.0 litrii.
La motoarele cu capacitatea 1,4 - 2.0 antigelul din instalatia de racire are un volum cuprins intre 6 -7 litrii. Cam 2.5 maxim 3 litrii se afla in radiatorul de racire si furtunele aferente de dupa termostat. Restul se afla in circuitul primar in care lichidul este plimbat cum dai cheie la motor.
Apoi, pina apuca sa se incalzeasca cit de cit motorul, acesta se comporta ca un foarte bun disipator de caldura avind in vedere masa si volumul sau.
Acum poti relua calculelele dar porneste de la o temperatura de -5, -7 grade care este o medie mai apropiata de realitate pt sudul tarii si vezi cam care este treaba.
Si, apropo, cind acul de la ceasul de temperatura incepe sa se miste, antigelul are in jur de 50 grade. Nu prea faci caldura in masina atunci daca afara sint - 10 grade.
O incalzire suplimentara cu rezistente electrice de 750 wati si mai ales incalzire in scaune este solutia de preferat.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 18:45 
Online
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
madkat Quote:
Incalzitor de genul ala au multe masini (mai putin fiat alfa jtd) - sunt practic 3 bujii "de diesel" ce pornesc intrea anumite temperaturi, pentru a incalzi mai repede motorul.
Asa este insa exact pt asta este facut sistemul = pt a incalzi motorul mai rapid, reducind consumul si uzurile.
Incalzitorul este pozitionat in asa fel incit, la pornire, in motor intra antigel incalzit si iese din motor , adica la intarea in calorifer, antigel rece.

_________________
DA !


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 18:56 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Pe mine ma interesează să încălzesc mai repede interiorul mașinii deci în cazul în care îl iau îl poziționeze înainte de intrarea în calorifer. Motorul să fie sănătos la câți km are si cate porniri la rece a avut nu mai contează uzura.

Sent from my Lenovo Z90a40 using Tapatalk


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 147 ZET
PostPosted: 25 Nov 2016, 19:07 
Online
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
zet Quote:
Pe mine ma interesează să încălzesc mai repede interiorul mașinii deci în cazul în care îl iau îl poziționeze înainte de intrarea în calorifer. Motorul să fie sănătos la câți km are si cate porniri la rece a avut nu mai contează uzura.

Sent from my Lenovo Z90a40 using Tapatalk
Asta am inteles de la inceput dar tocmai ce iti spuneam:
- niste rezistente suplimentare care sa incalzeasca aerul din interiorul masinii sint mai eficente decit jucaria aia.
De ce ?
Uitat-te la un incalzitor pentru apa de la robinet si o sa-ti dai seama - chestie de putere si debit.

_________________
DA !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 304 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 13 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]