It is currently 28 Apr 2024, 01:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 06 Jun 2023, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Pentru termostat recomand Mahle. Pentru 156 de 1.8 a fost ~250ron

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 06 Jun 2023, 21:13 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu cred ca gasesc Mahle la 250 lei ,nu am verificat la mai multe magazine dar l-am vazut doar la 327 lei ,nu se merita atata timp cat sunt variante mai iefitne ca Vernet si Gates in jur de 200 lei ,Vernet am pe 166 de 2-3 ani daca tin minte bine si este ok.

Eu vreau sa tin doar o masina ,deocamdata 147 nu ma convins asa de mult sa renunt la 166 ,nu imi vine sa dau 166-le pentru ca pe moment totul este ok si nu mai trebuie bagati bani in masina ,comparativ cu 147 unde mai trebuie bagati in jur de 2500 lei sa fie totul cum vreau .
Deocamdata ii fac ITP-ul la147 ca expira la sfarsitul lunii, dupa care o sa o tin pe dreapta o perioada ca nu cere de mancare ,cand o sa am nevoie de ea ,o inmatriculez pe numele meu , daca am citit bine ,politia se leaga doar daca se circula cu masina peste cele 90 de zile de la cumparare , atata timp cat nu circul cu ea pot sa o inmatriculez si dupa 6 luni ,o sa ma interesez mai bine pe tema asta.
Singurele avantaje mai mari a lui 147 sunt consumul mai mic cu aproximativ 2 litri de gaz si ca se gasesc mai multe piese prin dezmembrari, piesele noi aftermarket sunt ceva mai ieftine decat la 166, exemplu bratele fata.


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2023, 10:00 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
1. Mașină trebuie trecută pe rol la taxe si impozite în 30zile de la achiziție, altfel ești pasibil de amenda.
2. Iti trebuie asigurare în vederea înmatricularii. Asigurarea în vederea înmatriculării este valabilă 30 zile, timp în care trebuie sa ajungi la poliție sa scoți plăcute + certificat de înmatriculare.

Cel putin așa știam eu ca este legislația...

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2023, 19:12 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La financiar am fost la 2 zile de la achizitie ,la politie trebuie inmatriculata in termen de 90 de zile de la data achizitiei ,ar veni 26 iunie , atunci trebuie sa am o asigurare pe numele meu ,cum asigurarile pe mai putin de un an au crescut destul de mult , nu se merita facute de 30 de zile , cel mai convenabil pentru mine este sa fac pe 6 luni ,569 lei la Axeria sau 948 pe un an ,pe jumatate de an este ok . Nu o sa treaca numerele pentru ca le schimb ,dupa ce vine talonul ma pot duce la sediul celor de la Axeria sa actualizeze asigurarea cu nr de inmatriculare .
Daca vreau sa pastrez numerele de la 166 , nu o sa ma bazez pe bunavointa celui care o cumpara , o sa modific numerele si sa bage orice numar aleatoriu ,dupa care rezerv numerele vechi pe un an, dupa care atunci cand inmatriculez 147 ,o sa pun vechile numere rezervate.
O sa merg maine la DRPCIV sa intreb mai bine, daca este o problema sa inmatriculez masina peste 90 de zile, daca nu circul cu ea.

Deocamdata singura nemultumire este legata de ambreiaj ,merge bine o periodata , dupa un timp de mers in oras (30-40 minute) o apuca pandaliile ,debraierea devine mult mai sensibila decat pana atunci ,trebuie schimbat stilul de forfecare ,daca il fac ca inainte tremura din toate incheieturile pana iau piciorul dupa ambreiaj ,trebuie lucrat mult mai fin cu ambreiajul si acceleratia , toate astea se intampla doar la plecarea dupa loc ,daca trebuie sa plec si din rampa sigur o sa tremure ,pe loc drept sau la vale o mai pacalesc din ambreiaj . O sa inlocuiesc si ambreiajul la un moment dat ,asta este prioritar , cu amortizoarele spate curse mai pot merge mult si bine dar cu ambreiajul este stresant la plecarile dupa loc,in loc sa plec repede dupa loc trebuie sa plec incet.


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2023, 22:35 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Deocamdata am pus masina la vanzare , vad cum decurge treaba in urmatoarele zile ,daca iau 5000 lei o dau ,dar daca nu reusesc ,atuci nu o mai vand ,ii fac ITP-ul la sfarsitul lunii ,o inmatriculez pe numele meu si ii schimb si numerele. Nu o pun si pe site pentru ca nu sunt foarte hotarat cu vanzarea.
166 nu ma indur sa il vand, ca nu iau prea multi bani pe el ,iar cu acei bani in nici un caz nu iau o masina in stare la fel de buna ca 166-le meu .

In ultimul timp ,merg mai mult cu 147 ca este mai potrivita nevoilor mele, plus ca consuma ceva mai putin combusibil ,dezavantajul este ca nu se infige asa de bine ca 166 ,dar sunt constient ca nu le pot avea pe toate , daca vroiam agitatie cautam 147 cu motoarele 2.0TS sau 1.9JTDM 150 cp ,dar cheltuiala cu combustibilul nu era asa de mica ,am cautat varianta cea mai simpla 1.6 TS 105 cp este suficent.
Din ce am observat la 147, degeaba ii dai motoare mai puternice cum am scris mai sus ,ca nu te ajuta decat in linie dreapta , in curbele mai largi daca cu 166 ma simt in siguranta la 110 km/ora in schimb la 147 trebuie sa reduc la 90 ,daca merg cu 100 este la limita , am avut timp sa fac diferenta intre masini ,166 este mult mai stabila in viraje .


Top
   
PostPosted: 22 Jun 2023, 11:21 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Intre timp a inceput sa faca figuri instaltia de GPL , sarise pe benzina acum cateva zile ,dupa ce am bagat diagnoza imi arata presiunea gazului in jur de 3,5 bari , am scos senzorul de presiune l-am suflat cu un compresor de roti ,acum presiunea se invarte in jur de 1,8 bari merge pe gaz ,nu mai face probleme dar presiunea trebuie sa fie in jur de 1,2 bari ,daca reglez presiunea din plamanul instaltiei ,presiunea variaza foarte putin 1,75 pe minim si 1,85 bari pe maxim ,plamanul instaltiei cred ca merge ok pentru ca daca ii dau la minim ,masina balbaie daca apas acceleratia ,abia dupa ce maresc debitul isi revine ,tind sa cred ca problema este de la senzorul de presiune AC PS-04 Plus ,din cate am inteles acest tip de senzor se strica destul de repede.
De obicei cand presiunea este dubla (2,4 bari) decat cea normala (1,2m bari ) ,de cele mai lulte ori este de vina plamanul instaltiei ,membranele au probleme si se face presiune mai mare .

Referitor la senzorul de presiune PS-04 Plus pus pe instaltile cu calculator STAG, sunt 2 variante care se gasesc in tara:
1.Senzorul gasit in magazinele de specialitate,pret :285 lei
2.Senzorul care pe exterior pare identic cu originalul ,inclusiv ce scrie pe el ,pret 130 lei ,acestia se gasesc pe OLX ,nu stiu provenienta lor ,am facut comada de acest senzor impreuna cu un kit de reparatie reductor Tomasetto AT09 Nordic ,tot din acelasi loc ,nu stiu sursele dar sper sa fie senzorul bun si sa indice presiunea corecta,din reductor reglez presiunea la 1,2 bari ca am tot umblat pe la el si sigur nu mai baga cu atat.


Top
   
PostPosted: 23 Jun 2023, 20:16 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Intre timp a venit si senzorul de presiune si sa rezolvat ,acum indica presiunea corecta , imediat dupa montaj indica 1,8 bari ,dupa ce am umblat la reductor ,am scazut presiunea la 1,2 bari ,cel putin acum indica presiunea , cu vechiul senzor scadea la cel putin 1,75 bari , deci sunt buni si senzori ieftini ,pentru cat timp nu se stie .

Am cumparat si 2 amortizoare ieftine (Magnus) folosite ,sunt in stare foarte buna ,daca tin un an este ok ,pret 300 le ambele , initial daca aveam bulan prindeam in stare buna si flansa ,dar nu este chiar asa de ok , protectia de praf este buna , ce mi sa parut ciudat la amortizor , ca pe sus prin portbagaj avea piulita , bucsa rotunda sau cum se cheama si mai avea o bucata paatrata de cauciuc gros (aproximartiv 0,5mm -1cm grosime) care venea intre caroserie si bucsa rotunda , tind sa cred ca flansa avea uzura mai mare si sa elimine jocul ,a bagat acel cauciuc pe ambele parti sau poate fi o problema la unele amortizoare aftermarket ,partea filetata a tijei sa nu fie identica cu originalul si daca filetul este putin mai sus apare jocul ,orcum nu stiu exact motivul pentru care sa pus acel cauciuc pe ambele parti.

Am observat si eu ca la masinile care au amortizoarele originale ,este mult mai greu sa scoti suruburile lungi decat la cele cu amortizoarele schimbate. Pentru a desface amortizorul este indicata o tubulara cotita de 22 cu gaura in partea cotita pentru imbusul care tin contra .

Ca observatie , difuzoarele Bose dupa147 sunt pe 2 ohmi , deci le taiati dupa lista daca aveti difuzoare standard care sunt pe 4 ohmi ,asa imi trecea prin cap dar cand am vazut eticheta cu 2 ohmi am renuntat la ideia cu difuzoare Bose ,ca sunt la fel ca la 166 2 ohmi doar pentru varianta cu amplificator din fabrica.

Pe lista de cumparaturi trebuie sa adaug 2 flanse de amortizor pe spate ,probabil cele mai ieftine Original Imperium ,oricum masina o sa o tin pe dreapta o perioada ,ca o sa treaca cele 90 de zile de la cumparare ,au fost cativa doritori care vor sa cumpere masina la pret de trotineta sau bicicleta, nu are rost sa o dau mai ales ca nu merge asa de rau sa scap de ea cu orice pret.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 647.29 KiB | Viewed 700 times ]
2.jpg
2.jpg [ 806.96 KiB | Viewed 700 times ]
3.jpg
3.jpg [ 910.32 KiB | Viewed 700 times ]
4.jpg
4.jpg [ 615.11 KiB | Viewed 700 times ]
5.jpg
5.jpg [ 543.4 KiB | Viewed 700 times ]
Top
   
PostPosted: 26 Jun 2023, 23:02 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am montat amortizoarele spate cu arcurile luate recent , din ce am observat arcurile astea sunt mai moi decat cele pe care le aveam.

Din ce am observat ,se uzeaza foarte usor imbusul sau torxul din capatul amortizorului (cel cu care tii contra) unu de la masina care avea amortizoare originale am resuit sa il desfac doar cu un pistol de impact Milwaukee si tubulara lunga de 22 (cea de impact mai groasa nu intra) , cu o cheie mare si prelungitor nu a mers .
La fel de panarame sunt si bieletele antirului pe spate , nu stiu cum le fac dar piulita are plastic in interior si se desface foarte greu , din aceasta cauza se forteaza contra cu torx , din 3 randuri de amortizoare scoase (6bucati) doar 3 bielete antirului au mers scoase fara probleme (2 la masina cu amortizoare Magnum si 1 la mine) si celalate 3 bielete a trebuit sa le tai ( 2 la masina cu amortizoare originale si una la mine) ,ingineri lui peste nu au pus ca la 166 ,in zona cu burduful bieletei poti tine contra cu o cheie fixa daca se uzeaza in fata , la 147 au facut zona dupa filet rotunda.
Partea buna ca daca sunt din plastic se taie usor .

Acum urmeaza partea a doua , trebuie sa scot flansele de amortizor dupa arcurile mele sa vad daca sunt uzate , sunt curse dar trebuie sa le verifica inainte sa le arunc , cum la un amortizor sa stricat contra cu torx din capat sa vad cum fac sa le desfac ,probabil si la celalat o sa fie aceeasi treaba, ma intereseaza in primul rand arcurile care par mai tepene decat cele luate.

Ca observatie ,cele 2 suruburi care trec prin amortizor in general se scot greu ,dar se scot pana la urma ,daca cel de sus are filet pana in capat ,cel de jos (cel mai lung) sunt de 2 tipuri :
1.La un capat merge doar cheie fixa de 15(capatul surubului aste cam oval ) ,a celalat capat mai este aproximativ 1 cm in continuarea filetului , este bine ca poti bate cu ciocanul sa iasa , pentru ca in general o sa fie nevoie
2.Celalat tip se surub este cu hexagon la surub si piulita (cheie de 19) dar filet pana in capat
De vina ca se scot greu ar fi locul prin care intra suruburile , nu sunt prea largi , suruburile intra cam la fix , se aduna rugina ,mizerie si iese greu, probabil daca gaurile erau putin mai mari si surubul intra doar prin interiorul fuzetei ,era alta mancare de peste ,dar asa el intra prin interior doar la margine ,iar o bucata de aproximativ 6-7 cm (nu stiu exact) sta pe afara si are timp sa se puna mizerie si rugina pe el ,nu ai acces sa cureti cu peria de sarma tot surubul , si cand vrei sa scoti suruburile o sa mearga mai greu daca au trecut cativa ani de cand sa umblat ultima data .


Top
   
PostPosted: 26 Jun 2023, 23:49 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:


Acum urmeaza partea a doua , trebuie sa scot flansele de amortizor dupa arcurile mele sa vad daca sunt uzate , sunt curse dar trebuie sa le verifica inainte sa le arunc , cum la un amortizor sa stricat contra cu torx din capat sa vad cum fac sa le desfac ,probabil si la celalat o sa fie aceeasi treaba, ma intereseaza in primul rand arcurile care par mai tepene decat cele luate.

Eu bieletele antiruliu le-am taiat cu flexul, cand am schimbat amortizoarele spate la 156, si am pus din acelea cu loc pentru cheie, sa poti tine contra. La piulita din capatul amortizorului, cred ca merge scoasa cu cheia de impact daca s-a rotunjit imbusul.
Uite aici un tutorial excelent pentru inlocuirea amoritizoarelor/flanselor/arcurilor spate:

https://www.youtube.com/watch?v=-Ii0xrtJCFM&t=9s

Caucicul pus sub palaria aia din capatul amortizorului nu face rau, elimina posibilitatea sa bata in caroserie, pentru ca palaria nu sta lipita de oala amortizorului, cu masina pe roti. Daca o ridici pe cric, da. Dar slabe sanse sa faca zgomot de acolo.


Attachments:
IMG_20230318_134440570.jpg
IMG_20230318_134440570.jpg [ 93.03 KiB | Viewed 637 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 27 Jun 2023, 14:11 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Si eu m-am uitat pe Yotube sa vad cum este treaba cu amortizoarele spate ,putina informatie nu strica ,cel putin stiam in mare la ce ma astept,tot din acele clipuri am inteles ca sunt probleme cu suruburile amotrizorului si cu bieleta antirului .

Se pare ca arcurile sunt de mai multe feluri , de exemplu cele doua ale masinii sunt mai tari decat cele luate si cele sport cu 7 spire.
Pentru ultimile arcuri ,nu am nevoie de presa sa pun flansa la loc si sa pun piulita , pentru aste ale masinii nu merge fara presa sa le comprim . Acum nu sunt hotarat , vad cum se comporta cu astea moi , daca nu imi place le scot si le pun pe cele tari ,din cate vad masina nu se lasa mai mult ,dar se balanseaza destul de usor cand apas pe spate.
Am facut comanda si de bileta antirului taiata , am ales varianta cea mai ieftina MTR 12162475 la un magazin din cartier ,la un pret mult mai mic decat la alte magazine cunoscute.

Din ce am observat , la amortizorul din dreapta ,cel care simteam eu ca bate aveam rupt cauciucul de jos unde vine amortizorul si sus la flansa de amortizor am vazut ca buza din mijloc era prea ridicata ,fata de cealata flansa si fata de cele noi ,din aceasta cauza saiba mare care fixeaza amortizorul pe deasupra ,statea ceva mai ridicata decat pe cealalta parte unde nu batea.

De unde luasem amortizoarele vazusem o masina care avea acelasi motor ca al meu , ma interesa sa am un motor in stare buna de rezerva, dar cel prezent a avut distributia sarita de la punct , din ce am abservat era intepenita pompa de apa , am incercat sa o misc dar nu mergea, din ce am vazut era pompa originala , eu zic ca nu se merita riscul sa se lungeasca prea mult cu pompa de apa , ca nu costa asa de mult , trebuie schimbata la fiecare distributie(60.000km), pare sa mai aiba ceva daune ca era pin de ulei pe bloc si baie.

Era bine daca faceau motoarele cu camera de ardere mai mare , in caz de se rupea cureaua de distributie sa nu se mai atinga supapele de pistoane ,dar nu mai stiu exact motivele pentru care au renuntat la treaba asta,posibil normele de poluare sa fie printre ele.

Din ce observ la Alfa Romeo ,in special modelele cu motorizari comune facute prin ani 2000 nu sunt o mare afacere ,in general preturi mici de achizitie iar la revanzare vrei nu vrei iesi pe minus.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 747.92 KiB | Viewed 599 times ]
2.jpg
2.jpg [ 921.32 KiB | Viewed 599 times ]
3.jpg
3.jpg [ 958.95 KiB | Viewed 599 times ]
4.jpg
4.jpg [ 454.31 KiB | Viewed 599 times ]
5.jpg
5.jpg [ 337.21 KiB | Viewed 599 times ]
6.jpg
6.jpg [ 848.12 KiB | Viewed 599 times ]
7.jpg
7.jpg [ 849.42 KiB | Viewed 599 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Jun 2023, 14:20 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
iuli78 Quote:
Din ce am observat ,se uzeaza foarte usor imbusul sau torxul din capatul amortizorului (cel cu care tii contra) unu de la masina care avea amortizoare originale am resuit sa il desfac doar cu un pistol de impact Milwaukee si tubulara lunga de 22 (cea de impact mai groasa nu intra) , cu o cheie mare si prelungitor nu a mers .

Ca observatie ,cele 2 suruburi care trec prin amortizor in general se scot greu ,dar se scot pana la urma ,daca cel de sus are filet pana in capat ,cel de jos (cel mai lung) sunt de 2 tipuri :
1.La un capat merge doar cheie fixa de 15(capatul surubului aste cam oval ) ,a celalat capat mai este aproximativ 1 cm in continuarea filetului , este bine ca poti bate cu ciocanul sa iasa , pentru ca in general o sa fie nevoie
2.Celalat tip se surub este cu hexagon la surub si piulita (cheie de 19) dar filet pana in capat
De vina ca se scot greu ar fi locul prin care intra suruburile , nu sunt prea largi , suruburile intra cam la fix , se aduna rugina ,mizerie si iese greu, probabil daca gaurile erau putin mai mari si surubul intra doar prin interiorul fuzetei ,era alta mancare de peste ,dar asa el intra prin interior doar la margine ,iar o bucata de aproximativ 6-7 cm (nu stiu exact) sta pe afara si are timp sa se puna mizerie si rugina pe el ,nu ai acces sa cureti cu peria de sarma tot surubul , si cand vrei sa scoti suruburile o sa mearga mai greu daca au trecut cativa ani de cand sa umblat ultima data .
In cazul torx-ului sunt forte mari la mijloc si material putin. Ca sa nu strici torxul, cheia trebuie sa ramana perfect perpendiculara pe axul amortizorului. Aici ai doua solutii:
1. scule dedicate pentru amortizoare (Tubulara lunga de 22 cu torx care trece fest prin mijlocul ei)
2. adaptare din scule obisnuite ca sa obtii efectul sculelor dedicate:
-cheie tubulara teava 19x22mm
-antrenor 1/4 cu prelungitor si tubulara Torx ca sa treci prin cheie tubulara teava (din carton sau plastic faci ca o bucsa pe antrenor ca sa stea fix in interiorul cheii tubulare)
-cheie fixa de 27mm (parca) ca sa poti actiona cheia tubulara teava
Odata stricat torx-ul singura sansa este cu un pistol de impact si tinut contra cu un cleste blocator cu ceva pe falci prins pe tija cat mai aprope de flansa (zona in care nu lucreaza)

Pentru suruburile de pe fuzeta eu procedez asa: scos piulita, apoi pistol cu impact pe surub. Daca ai noroc incepe sa se invarta. Daca nu, antrenor sanatos si miscat inainte/inapoi pana isi da drumu. Cand incepe sa se miste cat de cat, facut parghie intre piulita si fuzeta in timp de rotesti de surub. Degripant la greu si ies.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 27 Jun 2023, 16:54 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Referitor la suruburile care intra prin amortizor si fuzeta ,au iesit foarte usor la cele cu amortiozarele pe care le-am luat ,probabil nu sa mers prea mult de cand sau inlocuit , au iesit surprinzator de usor fara sa le fortez.
In schimb la mine (amortizoare schimbate acum cativa ani) si la cele cu amortizoare originale ,a trebuit sa misc de surub sus jos de multe ori ,dupa care mai bateam putin , iar miscam dupa care bateam pana iesea de tot , nu aveam sanse sa il scot fara ciocan .
Dupa demontare am curatat gaurile prin care intra ,am curatat suruburile de rugina cu smilgher si am bagat vaselina cu cupru ,problema este ca se aduna mizerie prin spatiul gol din spate.

Mi-ar fi placut un pistol de impact Milwaukee cu acumulator, dar pentru hobby doar sa nu ai ce face cu bani sa se cumpere unul ,dar unul gen cum se gasesc la LIDL germania (varianta cea mai puternica) nu m-ar deranja.

In legatura cu torxul care trebuie sa tina contra, face fata daca piulita nu este stransa foarte tare , la mine cand am scos bieletele antirului ,a trebuit sa le desfac prima data cu o cheie mare de roti si prelungitor lung ,cu inelara sau cu antrenor normala cu clichet nu mergea sa le slabesc,dupa ce le-am slabit abia se misca cheia ,si la un moment dat sa decalibrat si torxul mergea in gol .
Am capatat experienta ca am dat jos amortizoarele spate la trei 147 inclusiv a mea .
Cel mai lejer se lucreaza cand se da jos etrierul si suportul etrierului , daca merge totul struna nu mai este necesar.


Top
   
PostPosted: 27 Jun 2023, 19:10 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:


Mi-ar fi placut un pistol de impact Milwaukee cu acumulator, dar pentru hobby doar sa nu ai ce face cu bani sa se cumpere unul ,dar unul gen cum se gasesc la LIDL germania (varianta cea mai puternica) nu m-ar deranja.

Am eu o Makita DTW700, teoretic ar trebui sa desfaca cu 1000 Nm, dar tot nu a mers la suruburile de la amortizoarele spate... A fost utila insa dupa ce am reusit sa le misc. Foarte greu a iesit cel scurt, de sus, de pe fuzeta si ceva mai usor cel lung.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 27 Jun 2023, 22:12 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La fel a fost si la a mea pe stanga ,cel de jos a iesit mai usor ca cel de sus, oricum un pistol de impact nu imi era de nici un folos la surubul de jos , pentru am modelul de surub fara hexagon , merge miscat doar cu fixa de 15 , oricum este binevenit unul .
Daca ma hotarasc sa schimb arcurile ,sa le pun pe cele mai tari atunci o sa pun si flanse noi , joi pun bieleta dupa stanga ,o sa fac o proba sa vad daca mai bate ceva si trebuie facut ITP-ul.


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2023, 23:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa ce am pus amortizoarele spate cu arcuri mai moi si 2 flanse bune ,am mers cu masina sa fac o proba si acum se simte altfel ,simti ca mergi cu masina nu cu caruta,denivelarile din asfalt nu mai deranjeaza asa de mult ,arcurile astea moi sunt potrivite . Probabil din ce vazusem era de vina flansa din dreapta spate care avea partea de sus ceva mai ridicata decat era normal.

Cum i-am facut ITP-ul ,o sa stea o perioada pe dreapta si vad luna viitoare daca o inmatriculez pe numele meu sau o vand ,in caz in caz de se ofera un pret cat mai normal, nu echivaletul unei biciclete sau trotinete pe o masina care merge ok.


Top
   
PostPosted: 30 Jun 2023, 10:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Apoi mai depinde si de bicicleta... :lol:


Attachments:
Screenshot_20230630-085908_1.png
Screenshot_20230630-085908_1.png [ 307.9 KiB | Viewed 472 times ]

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6
Top
   
PostPosted: 30 Jun 2023, 12:07 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
😁 Nu le-am pus la socoteala pe astea scumpe că astea sunt pentru bogați sau împătimiți ,probabil este un Ferrari al bicicletelor.
In mintea mea era o comparație cu o bicicletă din aluminiu adusa din UK acum 2 luni odată cu calele de distribuție și care costa noua in jur de 700 euro.


Top
   
PostPosted: 01 Jul 2023, 10:09 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Aventura cu Alfa 147 sa incheiat pentru ca am vandut masina, nu imi venea sa o pastrez pe ea in detrimentul lui 166 si nu avea rost sa tin 2 masini pentru mine.
147 ca masina pentru majoritatea este mai potrivita decat 166 ,am vazut cum se conduce masina si imi place, posibil ca pe viitor sa caut tot un 147, dar varianta facelift care imi place mai mult.
Ce nu imi place la masinile pe gaz ca nu mai ai spatiu in portbagaj daca tii si roata de rezerva , la 166 ocupa jumate din portbagaj iar la 147 dupa ce ca este portbagajul mic se face si mai mic.
La un eventual 147 facelift ,o sa caut cu motor 1.6 TS 105 cp ,2.0TS 150 cp ambele cu gaz sau pot incerca singura varianta diesel care ma incanta ,1.9Jtd de 120 cp , daca am inteles ar fi cu 8 supape ,cel de 150 cp este tentant dar pare sa consume prea mult .


Top
   
PostPosted: 03 Jul 2023, 20:53 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Diferenta de consum între 120 si 150cp este de maxim 1 litru / 100km... Probabil cântărește mult mai mult uzura motorului... Am condus ambele motorizări si aș alege oricând varianta de 150cp.

Decât un 147 facelift... mai bine faci cum faci si te împiedici de un 159. Este cu totul o alta mașină. Varianta 1.9jtdm din 2005-2006 posibil sa o găsești la un preț de ±2000euro dacă ești dispus sa mai mesteresti la ea...

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2023, 13:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Deocamdata imi place si Alfa 159 dar nu exagerat incat sa o cumpar , este cea mai raspandita pe strazi ,dar nu am fost fan Alfa 156 sa imi placa foarte mult si 159 ,147 este cea mai potrivita din punctul meu de vedere ,este cat un Volkswagen Golf ,nu este perfecta dar pare mai potrivita ca o masina de zi cu zi.
Nu se stie nicidata ,poate pe viitor iau si un 159 daca am ocazia si mi se pune pata pe ea.

Referitor la consum ,daca motorul de 150cp consuma intre 0,5 si 1 litru de motorina in plus, fata de varianta de 120 cp la acelasi regim de mers atunci nu este tentant, pentru ca as abuza foarte rar de toti cei 150 cp ,120 cp zic ca este suficient pentru a face o depasire fara probleme.


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2023, 15:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Nu am condus varianta de 120, dar la regim de mers similar 16V-ul ar trebui sa consume mai putin deoarece teoretic depune un efort mai mic sa miste acceasi caroserie.
Ce se intampla adeseori la motoarele mai puternice este ca soferul e tentat sa mearga intr-un ritm mai alert, inspirat fiind de capacitatile surerioare ale motorului, rezultand astfel un consum marit.

Ca sa dau un exemplu: am condus acum ceva timp un Opel Insignia cu motorul de 2.0cdti dar in varianta de 110-115cp de la Bv la Bucale. Masina oricum foarte grea, 4 oameni in masina si bagaje. Cred ca am facut 3 depasiri in total pentru ca masina atat putea. Rezultatul a fost un consum putin peste de 5%. Daca as fi fost cu 47le probabil ca as fi depasit mult mai mult si desi probabil nu as fi avut un beneficiu real, drumul fiind foarte aglomerat, ar fi rezultat un consum peste Insignia, doar pentru ca as fi accelerat mult mai des pentru a efectua mai multe depasiri. Si asta in ciuda unei caroserii cu vreo 3-400kg mai usoare.
La 47 nu am vazut consum sub 6%, dar eu sunt genul care accelereaza si la vale :lol:

Ce vreau sa zic este ca este mult mai relevant stilul de condus decat caracteristicile motorului, atunci cand ele sunt relativ apropiate.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2023, 19:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu stiu de ce traiam cu impresia ca motoarele de 150 cp consuma mult ,dar m-am uitat mai bine in specificatii si vad ca teoretic este diferenta de 0,1 si 0,2 litri ,pe hartie suna bine dar in realitate pot fi diferente mai mari intre 120 cp si 150 cp cum zici in functie de talpa fiecaruia ,in general cam asa este , la 166 daca eram mai bazat pe ea nu imi era frica sa duc masina in 5000-5500 de ture sa merg putin mai agitat in comparatie cu 147, de care nu am abuzat ,tocmai din cauza ca stiam ca motorul 1.6TS de 105 cp este conceput pentru regim normal de mers, comparativ cu cel de 2.0TS 155 cp,doar dupa ulei mi-am dat seama, la 1.6 recomanda 10w40 si la 2.0TS pe langa 10w40 exista si varianta de 10w60.

O sa ma intersez cat pot de mult de varianta de 150 cp JTDM , care au filtru de particule si care nu au , mai citisem de niste clapete swirl dar la 159 nu stiu 147 daca are , geometria probabil ca este variabila la toate turbinele JTDM ,injectoarele daca se potrivesc si de la alte JTD-uri , pompa de inalte ,la fel daca se potriveste si la alte modele , mai uit pe diferite siteuri cu masini sh sa ce motoare JTD au parcurs multi kilometri , sa imi fac o ideie.


Citeam ca exista si o varianta de 170 cp pe motorina ,dar nu am auzit pe cineva sa aiba motorizara asta pe 147


Top
   
PostPosted: 04 Jul 2023, 22:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:


Citeam ca exista si o varianta de 170 cp pe motorina ,dar nu am auzit pe cineva sa aiba motorizara asta pe 147
Exista pe GT, dar si acolo e foarte rara. Mecanica de la GT e aproape identica cu 147/156.
Decat balene de 159/brera mai bine un GT frumos si fasnet sau pastreaza 166, ca e mai confortabila.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2023, 00:29 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pe 147, doar Ducati Corse are 170 CP. GT si cuvantul "fâșneț" nu prea merg. Spun asta când compar cu 156. 159 pe cât de frumoasă e, pe atat de scumpa e la intretinere. :thumbdown:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 05 Jul 2023, 11:18 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
tomi_alfa Quote:
GT si cuvantul "fâșneț" nu prea merg. Spun asta când compar cu 156. 159 pe cât de frumoasă e, pe atat de scumpa e la intretinere. :thumbdown:
Complet de acord, dar fata de 159 este mai fasneata...

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]