It is currently 27 Apr 2024, 18:11

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 10 May 2023, 21:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am vazut ca la 147 prefacelift ,semnalizarea este pusa in locul unde multe alte masini au proiectoarele si proiectoarele de ceata in faruri ,in locul semnalizarilor .
O alta problema este ca are tendinta sa intre apa in semnalizari , neavand unde sa se scurga se aduna in partea de jos , nu stiu ce rol are partea de jos .

Am cumparat o diagnoza ELM 327 modifcata pentru grupul FIAT impreuna cu 3 cabluri (rosiu/galben/albastru) citeste tot ,mai putin :
1.Airbag , aici folosesc cablul albastru K-Line
2.Ceasuri de bord ,este doar ELM dar nu il citeste
3.Service ,la fel doar ELM si nu se conecteaza , de fapt nu se intampla nimic cand dau conectare
4.Alte module / Boot/rear doors TRW aici este posibil sa fie si din cauza ca nu merg geamurile din spate , referitor la geamurile spate , la cele cu geamuril electrice pe spate are un modul cu 2 mufe sub bancheta din spate pe dreapta , la cele geamuri manuale am vazut ca nu are acel modul.

In schimb am reusit sa dau proxi alignament si am scapat de palpaitul kilometrajului , acum nu mai clipeste , in procedurile operatiunii a dat failed la ceasurile din bord.
Geamurile spate tot nu merg , o sa caut modulul de sub bancheta spate din dreapta , sa nu aiba probleme si din cauza lui sa nu mearga deschise geamurile spate .

Nu am inteles treaba cu rabatarea oglinzilor care par sa nu se rabateze ca la 166 , am incercat sa fortez oglinda din dreapta dar era sa raman cu ea in mana ,iesise putin din suport .
Am fost la un service sa zgaltaie putin bucsaraia si totul este ok , mai putin amotizoarele spate care sunt duse , asta o stiam dar bine ca sta bine pe partea de bucsaraie , o sa schimb pe viitor amortizoarele spate si flansele lor.
Am comandat cele 2 bucse de la tiimonerie , cand o sa dau jos esapamentul sa inlocuiewsc racordul si sa astup niste gauri , atunci o sa dau si timoneria sa pun bucsile noi .

Porneste mai repede decat motorul de 2.0TS dupa 166 , oricum nu se pot compara cele 2 motoare , 2.0 TS face 166 mai sprinten, decat face motorul de 1.6 TS 105 cp un 147 in 5 usi .

Deocamdata singura chestie care nu imi place este plecarea dupa loc ,sunt momente in care pleaca foarte bine , dar cand o apuca are tendinta sa faca mai des figura , plec dupa loc si incepe sa smuceasca ,cu toate ca tin apasat si pe pedala de ambreiaj cam 50 % din el si putin acceleratia , in cazul asta ar trebui sa se tureze aiurea in gol dar sa nu smuceasca ,sau ar trebui sa iau mai repede piciorul dupa pedala de ambreiaj , mai experimentez sa vad cum este mai bine ,cand vedeam ca mai face figuri luam piciorul dupa acceleratie si apasam din nou .
Dupa ce prin viteza si bag de la treapta 2-a in sus nu mai sunt probleme , la fel si daca incetinesc foarte mult dar fara sa opresc de tot .
Daca insista problema, in cel mai rau caz trebuie inlocuit kitul de ambreiaj eventual si voalnta.


Top
   
PostPosted: 10 May 2023, 23:00 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Semnalizarile sunt goale jos, aveam una in care baltea apa si i-am dat cateva gauri mici sa se scurga atunci cand e cazul.
Nu mai strange oglinzile daca sunt intepenite, o sa se rupa. Sunt facute dintr-un metal care corodeaza si se "sudeaza" din cauza asta.
Nici eu nu am reusit sa fac geamurile de pe spate sa functioneze, au semnal, se aud, se aprind butoanele(parca) dar tot blocate. Cand am luat ultimul 147 m-am vazut cu Dia de la Buzau si nu a reusit sa le faca din tester. Cred ca trebuie data fata de usa jos si vazut ce e acolo.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 11 May 2023, 11:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Geamurile din spate o sa le verific mai bine când desfac fetele de uși sa pun alte difuzoare că actualele sunt bușite , o sa incerc printre altele să fac o probă cu piesa asta de sub bancheta (după altă mașină) , cele cu geamuri manuale pe spate nu au .

O sa incerc sa fac oglinzile sa se rabateze ,sa vad prima data cum este sistemul și dau ce ceva soluție pe mecanism . Se pare că treabă cu oglinzile este mai complicata .

Am schimbat semnalizarea stânga și din cauză că era crăpată , se schimba ușor , am mai schimbat ușa torpedoului că avea butonul de deschidere rupt


Attachments:
IMG_20230511_113435831_HDR.jpg
IMG_20230511_113435831_HDR.jpg [ 2.62 MiB | Viewed 1031 times ]
Top
   
PostPosted: 11 May 2023, 12:00 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu am mai apucat sa pun si celalate poze , vad ca dupa telfonul meu .merge doar o poza .
Pentru geamurile spate ,trebuie sa ma interesez mai bine de piesa de mai jos, sa vad rolul mai exact ,ca are cam multe fire sa se ocupe doar de geamuri.

Se pare ca pe partea de oglinzi 166 sta mult mai bine decat 147.


Attachments:
11.jpg
11.jpg [ 837.5 KiB | Viewed 1027 times ]
33.jpg
33.jpg [ 864.73 KiB | Viewed 1027 times ]
Top
   
PostPosted: 12 May 2023, 13:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Faina oxidare. Si ale mele sunt blocate, dar nu ma deranjeaza pentru ca nu le rabatez. Daca gasesti totusi o solutie sa le faci functinoale, sunt interesat. :)

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 12 May 2023, 22:00 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa ce am vazut ce dezastru este pe partea de rabatare ,am bagat silicon negru sa intepenesc mai bine oglianda si o las asa deocamdata, totusi nu stiu cum de ingineri care au proiectat oglinzile, nu sau gandit ca in timp , materialele folosite o sa duca la blocare oglinzii , puteau alege metoda lui 166 ca este mai veche sau 156 daca ei stau mai bine pe treaba asta.
Daca am vazut bine pentru a scoate oglinda ,trebuie sa scot fata de usa , ca are un surub de prindere ceva mai jos de marginea de sus a fetei de usa.

Am comandat cele 2 bucsi de mai sus pentru timonerie , total 64 lei , incercati prima data in reprezentantele FIAT ,in magazninele de piese auto nu sunt sanse, iar unde gasisem la Autokarma dadeau doar la set de 5 bucati , deocamdata nu le folosesc , daca tin masina , o sa cumpar o timonerie mai buna si eventual la ea o sa schimb bucsile ,dupa care o montez cu totul pe masina .

O sa mai caut motivul pentru care cand deschide temostatul scade temperatura in bord , in bord arata temperatura reala ,doar ca de obicei trebuie sa arate 90 grade chiar daca in realitate sunt 80.

Asta este printre putinele diagnoze ELM 327 adaptate pentru grupul FIAT .

Referitor la consum ,vad ca nu sunt diferente , la 166 daca imi zice media de 11 benzina , pe gaz se duce in 13 , in schimb la 147 daca zice 9.5 benzina in gaz tot pe acolo se duce .
Dupa mai multe verificari ,consuma aproximativ 10 litri/100 km , 75% din drum pe afara si 25% prin oras.

La difuzoare , avand in vedere ca nu mai este radioul original ,nu este musai obigatroiu sa pun difuzoare originale , varianta de moment si mai ieftina, este cumpar inele de adaptare pentru 147 si sa pun 4 difuzoare aftermarket , am 2 JBL si mai iau dupa alta masina inca 2 bucati JBL alt model.

O sa mai trebuiasca verificat de ce nu porneste de fiecare data camera de marsalier , teoretic cand dau inapoi pe navigatie imi apare imagini din spate ,dar sunt multe momente in care nu gaseste semnal (este pe cablu).


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 660.8 KiB | Viewed 970 times ]
2.jpg
2.jpg [ 658.96 KiB | Viewed 970 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.35 MiB | Viewed 970 times ]
4.jpg
4.jpg [ 461.71 KiB | Viewed 970 times ]
5.jpg
5.jpg [ 463.25 KiB | Viewed 970 times ]
6.jpg
6.jpg [ 959.94 KiB | Viewed 970 times ]
7.jpg
7.jpg [ 1.06 MiB | Viewed 970 times ]
Top
   
PostPosted: 13 May 2023, 17:05 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Scade din cauza termostatului. Am avut aceeași situație, am schimbat și nu a mai scazut acum.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 13 May 2023, 19:30 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa iau in calcul si inlocuirea termostatului , vad ca ajunge in jur de 200 lei unul Vernet de care am si pe 166 si este ok , cel putin aici sunt variante mai multe.
Legat de termsotat nu cred ca functioneaza asa de rau , pentru ca temperatura (in bord si pe diagnoza)creste pana la aproximativ 90 de grade ,dupa care scade mai brusc catre 80 de grade ,presupun ca atunci deschide mai mult termostatul , dupa care urca in aproximativ 2-3 minute la 90 ,dupa care iar scade si o tine tot asa.
Le vechiul termostat dupa 166 nici nu se punea problema sa ajunga la 90 , o tinea pana in 80 de grade .

Tind sa cred ca pompa de apa pusa pe motoarele Twin Spark (pare sa fie acelasi model pe toate) ,nu este conceputa si pentru instaltile de gaz , ca altfel nu imi explic cum la 1.6 TS si 2.0 TS daca umblu la furtunele instaltiei de racire si pun antigelul la loc ,pompa de apa nu este in stare la relanti ,sa plimbe antigelul prin instaltia extinsa care trece prin reductorul de gaz ,pot sa o tin la relanti o zi intreaga ca nu trece pe gaz , obia dupa ce o turez se creaza suficienta presiune sa treaca antigelul prin reductor spre calorifer .

Daca tot am cumparat o pompa submersibila alimentata la bateria auto , am pus-o la treaba incercand sa curat mai bine caloriferul de caldura ,asta si-a facut treaba mai bine si a scos ceva mizerie din calorifer , vad ca se incalzesc furtunele caoriferului ceva mai bine decat inainte dar o sa caut informatii despre cum pot avea acces vizual (eventual cu camera endoscopica) asupra clapetei care vine in fata caloriferului si in functie de pozitie , poate directiona caldura calorfierului catre masina sau o parte catre exterior .
La 166 , aveam o clapeta de recirculare a aerului chiar deasupra ventilatorului de habitaclu (cu acces din zona motorului) si ce ma interesa pe mine ,era chiar in fata caloriferului impreuna cu cativa senzori de temperatura ,in functie de temperatura aleasa ,clapeta putea sa fie inchisa de tot sau intredeschisa .


Top
   
PostPosted: 15 May 2023, 21:58 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am pus putin diagnoza pe masina sa verific mai bine termostatul si senzorul de temperatura .
Dupa ce pornesc motorul si ma pun in miscare ,temperatura urca in timp pana la 87,8 grade ,atunci se deschide termostarul si scade destul de repede pana 70,5 grade ,dupa un timp se stabilizeaza temperatura si variaza in timpul mersului intre 78 si 82,5 grade ,mers lejer intre 60 si 110 km/ora , chiar daca masina nu este fortata ,temperatura medie trebuia sa urce putin peste 90 de grade .
Abia dupa ce am oprit masina si am lasat motorul sa mearga la realnti ,temperatura a inceput sa urce pana la 98,3 grade cand a intrat prima treapta a ventilatoului dupa radiator si sa oprit can a ajuns temperatura la 89,3 grade . Posibil ca termostatul sa nu functioneze corect dupa un timp , odata ce deschide initial la 88 grade ,inseamna ca functioneaza normal la inceput , dar dupa ce se deschide ,este posibil sa ramana intredeschis ,si abia cand scade temperatura mai mult sa se inchida la loc . Probabil atunci cand creste temperatura pe loc ,chiar daca termostatul este intredeschis ,se detoreaza lipsei curentilor de aer . Oricum la 166 simt cum intra ventilatorul in prima treapta , pentru ca simt vibratii in volan si imi dau seama cat de des creste temperatura ,o sa mai fac o proba si pe 166 sa vad cum mai sta cu temperatura in mers , cei drept porneste ventilatorul in oras sau in afara orasului ,cand o fortez mai tare sau este cald afara.

Vad ca cei care au montat instaltia de gaz , nu si-au batut capul sa fixeze butonul care comuta pe benzina sau gaz , acestia au lasat butonul sa atarne intre capacul de sub volan si bord ,fara sa fie fixat undeva ,era simplu daca isi dadeau interesul , inteleg ca butonul nu era drept in spate , avea un rotund iesit in afara plus cele 3 fire . Varianta mai simpla a fost sa gauresc cu spiral de 8 capacul de sub volan (aici mergea sa dau gaura mai spre stanga , dar este ok si asa ) ,am scos firele pe acolo , am fixat cu silicon butonul de capac , doar ca a trebuit sa pun o mufa mama tata cu 3 pini la capatul firelor taiate , ca sa pot scoate capacul cand este nevoie.

O sa astept sa vina inelele pentru fixarea boxelor aftermarket , difuzoare am ,cheltuala consta in cele 4 inele adaptoare pentru difuzoare (91 lei cu tot cu transport) ,sper sa se potriveasca mufele de la 166 sa nu tai cablurile originale.


Attachments:
1.tempdeschidereterm.jpg
1.tempdeschidereterm.jpg [ 442.76 KiB | Viewed 875 times ]
2.tempdupadeschidere.jpg
2.tempdupadeschidere.jpg [ 426.59 KiB | Viewed 875 times ]
3.tempminimamers.jpg
3.tempminimamers.jpg [ 409.05 KiB | Viewed 875 times ]
4.tempmaximamers.jpg
4.tempmaximamers.jpg [ 417.45 KiB | Viewed 875 times ]
5.temp pornire primatreapta.jpg
5.temp pornire primatreapta.jpg [ 418.58 KiB | Viewed 875 times ]
6.temp oprire primatreapta.jpg
6.temp oprire primatreapta.jpg [ 402.53 KiB | Viewed 875 times ]
fata.jpg
fata.jpg [ 298.65 KiB | Viewed 875 times ]
spate.jpg
spate.jpg [ 312.28 KiB | Viewed 875 times ]
Top
   
PostPosted: 15 May 2023, 22:21 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:
Am pus putin diagnoza pe masina sa verific mai bine termostatul si senzorul de temperatura .
Dupa ce pornesc motorul si ma pun in miscare ,temperatura urca in timp pana la 87,8 grade ,atunci se deschide termostarul si scade destul de repede pana 70,5 grade ,dupa un timp se stabilizeaza temperatura si variaza in timpul mersului intre 78 si 82,5 grade ,mers lejer intre 60 si 110 km/ora , chiar daca masina nu este fortata ,temperatura medie trebuia sa urce putin peste 90 de grade .
Abia dupa ce am oprit masina si am lasat motorul sa mearga la realnti ,temperatura a inceput sa urce pana la 98,3 grade cand a intrat prima treapta a ventilatoului dupa radiator si sa oprit can a ajuns temperatura la 89,3 grade . Posibil ca termostatul sa nu functioneze corect dupa un timp , odata ce deschide initial la 88 grade ,inseamna ca functioneaza normal la inceput , dar dupa ce se deschide ,este posibil sa ramana intredeschis ,si abia cand scade temperatura mai mult sa se inchida la loc . Probabil atunci cand creste temperatura pe loc ,chiar daca termostatul este intredeschis ,se detoreaza lipsei curentilor de aer .
Probabil e termostatul un pic obosit, in sensul ca nu urca pana la 90 in mers (probabil ramane intredeschis), dar comportamentul e corect.
Am si pe JTS si pe V6 termostate noi, schimbate cu mana mea. La JTS variaza temperatura, pe diagnoza, intre 78-90 in mers. Avantajul la 156 e ca pe bord iti indica fix temperatura reala, nu e "rotunjita" de ECU. La 147 cred ca e ca la GT- "rotunjeste pe bord"- in sensul ca sta mai mult pe 90 grade.
Am pus Calorstat by Vernet pe JTS, pe V6 nu mai stiu ce marca...

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 15 May 2023, 22:54 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Pe 147 1.6 indiferent care e el, acul intepeneste la 90 de grade si nu oscileaza niciodata. Oricand scade e un termostat bulit. Poti merge asa cu el daca vrei, nu e nici o problema, doar la iarna o sa vezi diferenta ca o sa bage mai putina caldura pentru ca o sa mearga sub temperatura optima.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 15 May 2023, 23:56 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
O sa cumpăr termostat nou ,deocamdată nu este graba ,dar ca sa îmi fac o impresie mai exactă ,o sa pun diagnoza pe 166 când mă duc / întorc de la munca și vad diferențele de temperatură in timpul mersului , oricum știu ca temperatura reală trebuie sa fie între 88 și 98 grade , pe acolo ,în funcție de vreme ,trafic și cât de solicitată este mașina .

La amortizoarele spate , chiar daca sunt curse amândouă (am mers ani bun cu amortizoarele varza la 166 ,dar nu troncanea nimic) doar cel din dreapta troncane , tined sa cred că acolo sunt probleme cu flanșă ,sa tocit puțin și a căpătat joc , și când dau peste capace canalizare în special face urat , daca dau cu roata stânga spate se aude normal .


Top
   
PostPosted: 17 May 2023, 14:43 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Referitor la temperaturi am facut o proba si la motorul 2.0 TS 155cp dupa 166 si ar fi urmatoarele diferente :

1.Termostatul deschide la 90,5 grade (2.0TS) si 87,8 (1.6TS)
2.Dupe ce se deschide termostatul ,temperatura scade la 76 grade (2.0TS) si 70,5 grade (1.6TS)
3.In mers lejer intre localitati, temperatura minima 84 grade (2.0TS) si 78 (1.6TS)
4.Temperatura maxima tot la mers lejer 87 grade (2.0TS) si 82,5 (1.6TS)

Temperatura lui 2.0TS in mers variaza aproximativ 3 grade ,intre 84 si 87 grade
Temperatura lui 1.6TS in mers variaza in jur de 4,5 grade ,intre 78 si 82,5 grade .
Deocamdata sunt temperaturi ok ,mai ales ca o sa se incalzeasca afara si cu ocazia asta o sa mai creasca si temperatura motorului .

Difuzoarele standard puse pe 147 sunt la fel praf ca cele dupa 166 ,in sensul ca sunt sanse mai mari sa fie difuzaorele crapate decat in stare buna. In schimb difuzoarele care vin pe masina cu amplificator din fabrica ,sunt alta mancare de peste , cel putin la 166 sunt mai rezistente decat cele standard. La 147 am vazut ca nu sunt asa de usor de gasit difuzoarele Bose , acum nu stiu daca pot fi puse si se aud bine fara statia originala.

O sa mai caut niste difuzoare noi care sa se apropie de specificatile celor originale , dar daca citeam bine ,pe fata 80-8000hz si spate 80-6300hz ,nu prea ai de unde sa alegi ,cel putin in tara.

Mai jos este o poza cu placa interfetiei pozata mai sus .


Attachments:
11.jpg
11.jpg [ 359.24 KiB | Viewed 812 times ]
22.jpg
22.jpg [ 985.94 KiB | Viewed 812 times ]
33.jpg
33.jpg [ 76.91 KiB | Viewed 812 times ]
44.jpg
44.jpg [ 79.28 KiB | Viewed 812 times ]
55.jpg
55.jpg [ 748.46 KiB | Viewed 812 times ]
Top
   
PostPosted: 23 May 2023, 16:58 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot erau difuzoarele originale praf , am zis ca daca tot am 4 bucati JBL varianta ma ieftina ,modele diferite fata/spate ,sa le pun pe masina,se aud mai bine decat pe 166 ,pe 166 nu se impacau bine cu amplificatorul din ICS , imi placea sa se auda bassul mai bine ,dar neavand amplificator nu pot sa ma gandesc sa se auda acum ca pe 166

Intre timp am lasat masina pe dreapta sa rezolv cu esapamentul si timoneria.
Pe partea de esapament erau niste crapaturi si trebuiau rezolvate:
1.Prima fisura exact unde vine a doua sonda lambda, era crapata aproape 3 sferturi,de jur imprejur.
2.A doua fisura mai mica la racordul flexibil,avea si plasa de sarma sarita de la locul ei (se misca),aici o sa inlocuiesc si racorul flexibil.
3.Intre toba finala si intermediara ,la imbinarea intre cele doua era o crapatura mare , nu merg puse la loc ,asa ca trebuie sa incerc varianta cu un colier lat de 12 cm si sa prind amble capete , sa vad cum o rezolv ca un capat are aproape 55 mm si celalat 50.
4.Din cauza ca era sudat catalizatorul de toba intermediara , a trebuit sa tai cu flexul intre ele dupa zoana cu tampoanele si sa incerc tot cu un colier lung de 10 cm sa prind amblele capete.

Cu timoneria nu imi placea ca avea joc destul de mare ,abia dupa monaj vad cat de mult dispare din joc.
Este ceva bataie de cap cu demontarea acelui suport pe care se afla schimbatorul si maneta franei de mana ,in rampa este mai simplu , pe sub masina este ok doar daca locul este drept fara pietre si alte chestii .
O sa dau la sudat esapamentul zilele astea , intre timp cand am timp treuie sa montez platoul cu maneta schimbatorului.

Cu geamurile spate nu am insistat prea mult, am incercat doar cu alt modul de confort si nimic , incercam cu alta comanda cu butoane pentru deschiderea geamurilor ,dar nu gasesc local una cu geamuri electrice pe spate si nefind sigur ca asta este buba , nu pot comanda din tara ca sa o tirimit inapoi daca nu merge.


Attachments:
dif1.jpg
dif1.jpg [ 282.87 KiB | Viewed 696 times ]
dif2.jpg
dif2.jpg [ 685.01 KiB | Viewed 696 times ]
dif3.jpg
dif3.jpg [ 874.59 KiB | Viewed 696 times ]
dif4.jpg
dif4.jpg [ 767.05 KiB | Viewed 696 times ]
es1.jpg
es1.jpg [ 433.32 KiB | Viewed 696 times ]
es2.jpg
es2.jpg [ 360.21 KiB | Viewed 695 times ]
es3.jpg
es3.jpg [ 468.4 KiB | Viewed 695 times ]
tim1.jpg
tim1.jpg [ 642.62 KiB | Viewed 695 times ]
tim2.jpg
tim2.jpg [ 773.53 KiB | Viewed 695 times ]
tim3.jpg
tim3.jpg [ 415.26 KiB | Viewed 695 times ]
tim4.jpg
tim4.jpg [ 722.24 KiB | Viewed 695 times ]
tim5.jpg
tim5.jpg [ 406.08 KiB | Viewed 695 times ]
Top
   
PostPosted: 24 May 2023, 00:40 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Chiar azi (23.05) am luat si eu bucsa mare de la reprezentanta din Iasi. Am comandat-o ieri pe la ora 14. Dimineata la 9 m-au sunat ca a venit. La alte magazine ba nu au, inclusiv Italoparts, ba au dar numai cate 5. :lol: 36.5 lei si nici 24 de ore mai incolo am bucsa mare pe care n-o gaseam. Restul le-am gasit destul de usor si am luat si pe cele de la cutie. Cablurile cred ca sunt bune. Voi face si eu "miscarea" asta candva.
Asadar, astept o parere despre cum e dupa schimbul lor.


Attachments:
IMG_20230523_152228.jpg
IMG_20230523_152228.jpg [ 1.78 MiB | Viewed 665 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 24 May 2023, 22:02 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este bine ca le-ai gasit si au venit repede.
In cazul meu inbunatatirea a fost foarte mica , teoretic nu se merita deranjul , are joc cum avea inainte cu holsuruburile bacate in bucsa,in cazul meu se pare ca jocul vine din zona cutiei , o sa verific mai bine care este treaba pe acolo , dar trebuie sa scot bateria si suportul ei pentru a avea acces mai bun. Jocul nu este doar pe lateral ,mai este si fata spate si 166 are un mic joc , la 147 este ceva mai mare. O sa mai uit sa vad ce piese legate de timnerie mai sunt pe la cutie.

Am dat la sudat catalizatorul , nu stiu cum ro fi preturile in alta parte dar am dat 100 lei pentru sudarea noului racord flexibil si 20 lei sa sudeze zona fisurata pe langa sonda lambda de jos ,racordul a costat 88 lei de la Ossca (chinezesti) lungime 20cm si 55 mm grosime exterioara.
Cu ocazia asta am inlocuit cele 6 tampoane de cauciuc ,majoritatea erau crapate , o sa mai montez garnitura triungiulara intre catalizator si galerie ca no o avea ,pe partea de esapamnet mai trebuie sa rezolv cu imbinarea intre toba intermediara si toba finala ,momentan o sa fac o improvizatie dar o sa trebuiasca sa ma duc la un sudoar care se ocupa de esapamente ,sa taie din teava tobei finale ,si sa sudeze alta in loc ,doar ca pe partea care intra in esapamentul intermediar sa fie de aproximativ 50 mm ,toba finala are intrarea de 55mm.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.05 MiB | Viewed 618 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.02 MiB | Viewed 618 times ]
4.jpg
4.jpg [ 849.58 KiB | Viewed 618 times ]
5.jpg
5.jpg [ 456.78 KiB | Viewed 618 times ]
6.jpg
6.jpg [ 766.08 KiB | Viewed 618 times ]
Top
   
PostPosted: 25 May 2023, 15:43 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:

Am dat la sudat catalizatorul , nu stiu cum ro fi preturile in alta parte dar am dat 100 lei pentru sudarea noului racord flexibil si 20 lei sa sudeze zona fisurata pe langa sonda lambda de jos ,racordul a costat 88 lei de la Ossca (chinezesti) lungime 20cm si 55 mm grosime exterioara.
Preturi foarte bune, la Pilot Power tuning Pitesti costa minim 200 lei sa sudezi un racord flexibil...

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 25 May 2023, 15:52 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
iuli78 Quote:
In cazul meu inbunatatirea a fost foarte mica , teoretic nu se merita deranjul
ce ti-a spus @valerica?
au sudat frumos, pretul pare bun pentru rezultat.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 25 May 2023, 21:30 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In legatura cu sudura racordului flexibil ca obeservatie ,am mers cu catalizatorul la el , nu la dat jos el pentru ca nu are rampa , el are doar atelier de sudura.
Cum am probleme intre toba finala si intermediara , o sa trebuiasca sa gasesc o solutie sa le imbin fara scapari si cu posibilitatea de demontare fara probleme , teava intermediara are pe exterior 49-50mm si toba finala tot pe exteior 55mm ,pe interior nu am putut masura ca a ramas o bucata din toba intemediara in ea si pare destul de sudata , ma gandeam sa se taie din teava tobei finale 5 cm si sa se prelungeasca si sa se sudeze o bucata de 10 cm , acei 5 cm in plus sa intre in toba intermediara, am facut comanda la Bardi de 2 reducti pentru esapament sa vad ce o iesi,Bosal M264-753 si M264-757 ,prima 54 mm exterior si 50 interior , a doua 57 exterior si 54 interior ,23 le ambele .
Am vrut sa intreb la un sudor care se ocupa de esapamente cat ma costa sa prelungesc toba dar avea inchis , am reusit sa intreb doar la o tinichigerie auto si acolo cereau minim 150 lei sa sudeze o data de jur imprejurul tevii , o sa mai fac o intrebare la cel care se ocupa de esapamente ,daca cere prea mult, merg cu reductia potrivita in caz de se potriveste una din ele unde am sudat si racordul felxibil. Deocamdata am bagat un cloier mare de 12 cm de 55mm , spre toba nu scapa ca prinde bine , dar spre toba intermediara scapa ca teava este de 50 , am luat niste coliere mai mici ca de dacie 1310 de 50 si 52 mm si poate o mai lungesc cu ele daca strang bine .

Maine o sa montez garnitura triunghiulara FA1 360-918 (12 lei Bardi) ,la mine nu era intre catalizator si galerie ,dar tot se gaseste am zis sa o cumpar.

Referitor la timonerie , daca tot aveam esapamentul dat jos ,am zis sa incerc cu inlocuirea bucsilor , este pozitia naspa daca nu este pe rampa sau elevator, dar daca esti mai subtirel merge sa lucrezi , dintre suruburi cel mai greu au iesit doua cu cheia de 15 dupa dreapta in fata ,unul a trebuit sa il desfac cu prelungitor cam 80% .
La voi poate jocul era mai mic , asa am vazut si la alt 147 1.6 , asta a mea daca a fost masina de service ,sau urcat in 2 ani fel si fel de persoane si nu toti sau comportat bland cu maisna ,din cauza asta jocul era ma mare decat ce am vazut eu , o sa mai verific pe la cutie sa vad daca merge sa reduc din joc , daca se rezolva cu bani putini ma bag ,daca trebuie inlocuite piese mai scumpe atunci nu este o prioritate ,pentru ca nu mai are jocul dinainte .

Am observat ca mai pica ulei pe la fulia arborelui la distributie , daca o sa trebuiasca ,o sa schimb simerigul arborelui in fata , dar pentru asta vreau nu vreau trebuie sa cumpar un blocator de volanta ,din ce am citit asta este modelul potrivit ,daca nu ma insel merge si la 2.0TS https://klgtools.ro/blocator-volanta-al ... iat-lancia , dar inainte o sa verific mai bine cu capacul distributiei dat jos ,sa vad pe unde se prelinge poate curge din alta parte.


Top
   
PostPosted: 26 May 2023, 09:45 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
De ce nu folosesti V-clamps pe evacuare? Cred ca e fix ce cauti incat sa mai poti interveni pe viitor fara sa tot sudezi.

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 29 May 2023, 19:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu aveam nevoie de un colier mai mare , daca se putea cu marimi diferite ca capete.

Am fost la un meserias care se ocupa de sudat esapamente , acesta a vazut ca sursa zgomotului era toba mai mare ,teava intermediara are 2 tobe una mare si alta mai mica catre spate, a dat 2 linii de sudura sus si jos si a disparut zgmotul, din pacate pentru imbinarea intre toba finala si cea intermediara a venit doar cu propunerea de sudare ,dar am exclus varianta asta , cum comandasem de la Bardi o reductie pentru esapament ,la capete 52 mm si 57mm exterior ,am facut cu flexul cate 4 santuri pe ambele capete ,ca sa se poata strage cand strang colierul , spre toba intermediara a venit perfect , spre toba finala a iesit putin mai larga dar decamdata este bine ca scapa foarte putin ,o sa dau cu ceva acolo sa acopar zona .
Ce diferenta intre sudori , cel care se ocupa de tobe mi-a luat 120 lei pentru 10 minute de treaba si cel care a pus racordul si sudat catalizatroul acceiasi bani ,dar pentru un timp de lucru mai mare.

Dupa cum se vede in afara de calele pentru 147 1.6 TS 105cp ,cele pentru 2.0TS si 1.6TS 120 cp (147) sunt la fel cele ieftine sau mai scumpe ,deci pentru aceste modele sunt ok cele de la Quatros (50-60 lei setul) decat sa se dea 200-250 lei pentru BGS,KS Tools ,Laser Tools. Din ce am vazut, majoritatea producatarilor care fac cale mai scumpe nu folosest culori pentru diferentiere.
Ca observatie , cei de la Quatros vand calele de distributie pentru motorul de 105 cp TS dupa 147 de multi ani , si nu au fost reclamatii ca altfel le ziceau chiezilor sa schimbe matrita ,ma gandesc ca motoarele merg ok o perioda si daca este distributia decalata un dinte sau un dinte jumate , cel putin asa imi dadea mie diferenta intre o cala buna si cea ieftina . La mine motorul pornea la sfert cu calele Quatros sau Laser chiar daca erau diferente intre ele.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 845.47 KiB | Viewed 455 times ]
2.jpg
2.jpg [ 431.73 KiB | Viewed 455 times ]
3.jpg
3.jpg [ 864.53 KiB | Viewed 455 times ]
4.jpg
4.jpg [ 365.49 KiB | Viewed 455 times ]
5.jpg
5.jpg [ 892.61 KiB | Viewed 455 times ]
6.jpg
6.jpg [ 624.1 KiB | Viewed 455 times ]
Top
   
PostPosted: 31 May 2023, 19:24 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dupa ce umblasem pe la catalizator ,nu stiam de ce aparea martorul cu motorul dupa aproape 50-60 km si dadea eroarea P0420 Catalytic converter ,se pare ca inversem mufele sondelor lambda , ele trebuiau sa aibe mufe diferite ,astfel incat sa nu poti gresi ,dar diferentierea este doar dupa culoarea pe care o au mufele pe lateral , negru si gri ,acum le-am pus corect si sper sa nu mai apara martorul cu eroarea.
Ca o diferentiere intre reglajele instaltilor gpl ,la 147 daca este temperatura mai mare afara ,vrea sa porneasca direct pe gaz si balbaie motorul sau trebuie sa apas acceleratia ,la 166 chiar daca este cald porneste pe benzina si abia dupa cate secunde trece pe gaz ,in aceste cateva secunde are timp si instaltia de gaz sa fac presiune incat sa nu balbaie. O sa caut prin setarile instaltie STAG dupa 147 sa vad daca merge sa stea pe benzina cateva secunde chiar daca este motorul cald.

Daca vreau sa tin masina in stare buna ,ar trebui inlocuite urmatorele piese ,preturi fara manopera :
1.Amortizoare spate plus flansa amortizor , ajunge in jur de 800 lei varianta mai ieftina. Amortizoarele sunt curse plus ca mai si bate ceva de la ele la denivelarile mai mari .
2.Kit ambreiaj cu rulment ,830 lei pe Valeo ,daca este si volanta costurile cresc semnificativ. Aici deocamdata singurul inconvenient este ca are momente cand o apuca la plecarea dupa loc ,tremura toata masina , sa scap de tremurat debuie sa apas din nou ambreiajul si abia dupa ce ii dau drumul de tot dispare tremuratul ,de multe ori nu are nimic ,cupleaza foarte bine ,dar alte dati parca nu cupleaza ceva cum trebuie , o sa incerc sa ii dau drumul mai repede la ambreiaj .
3.Rulment roata stanga fata in jur de 300-350 lei ,aici tind sa cred ca este rulmetul pentru ca daca ridic roata stanga si trag de ea ,se simte joc din butuc , nu huruie .


Attachments:
P0420.jpg
P0420.jpg [ 185.27 KiB | Viewed 403 times ]
Top
   
PostPosted: 02 Jun 2023, 22:19 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Referitor la problemele cu geamurile din spate ,o sa mai insist cu modulul de sub bancheta din spate ,din ce am vazut in Multiecuscan la Can info ,acel modul de care am scris ,Boot Node (NVB) apare in program ca not active ,de data asta incerc sa fac rost din nou de modulul incercat acum ceva timp ,dar de data asta sa folosesc si diagnoza sa dau la proxi alignament ,exista posibilitatea sa nu il recunoasca decat dupa proxi alignament ,nu stiu sigur dar tebuie incercat . Am verificat din Multiecuscan deschiderea geamurilor si executa operatiunea fara probleme pe fata ,dar pe spate nimic. Din ce am vazut la proxi alignament afiseaza modulele ,daca nu sunt probleme scrie ok pe modulul afisat.
Aici sunt afisate date de spre modulul de sub bancheta (NVB): https://4cardata.info/elearn/190/2/2002 ... 22/3022543


Attachments:
NVB.jpg
NVB.jpg [ 262.28 KiB | Viewed 360 times ]
Top
   
PostPosted: 04 Jun 2023, 19:49 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Volanta n-ai de ce sa o schimbi, ca e cu masa simpla. Cel mult o rectificare, dar nu prea vad rostul.
La calele alea vad diferente notabile. :disgust:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 04 Jun 2023, 23:23 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Acum cateva zile vazusem poze cu volanta de 105 cp si am vazut ca este simpla ,nu ca cea dupa 166 2.0 care este dubla si se potriveste la 1.9 JTD daca am citit bine.
Cred ca are ceva pe partea de ambreiaj , merge bine o perioadata si dupa un timp (in general dupa ce se incalzeste mai tare,o singura data a facut figuri la 5 minute de la pornire)devine mai sensibila la plecarea dupa loc ,problema este ca atunci cand incep figurile o cam tine tot asa si apasatul acceleratiei nu ajuta cu nimic ,doar apasarea pedalei de ambreiaj . Pedala de ambreiaj cupleaza foarte bine o perioada si dupa ceva timp nu mai reactioneaza cum trebuie la apasarea pedalei de o apuca subturatul motorului ,daca apas ambreiajul dispar vibratile ,dar in sens sau semafor trebuie sa ma pun repede in miscare , daca apas ambreaijul sa nu mai vibreze masina se misca mai lent si de aici problema,daca ma grabesc si nu fac forfecarea cum trebuie masina vibreaza foarte mult din cauza subturarii. Treaba asta cu subturarea nu sa intamplat la nici o alta masina.,au mai fost unele probleme la Corsa D 1.3Cdti ,dar acolo se oprea motorul imediat daca luam piciorul mai mult dupa ambreiaj fara sa apas suficient acceleratia.
Cele mai ieftine cale de distributie bune pentru motorul de 105cp sunt Briliant Tools bt591220 pret 160 lei ,poate si mai ieftin (identice cu BGS sau Laser care costa peste 200 lei)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]