It is currently 28 Apr 2024, 18:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 04 Apr 2023, 14:57 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Ohoo, cureaua era pe duca. Eu cred ca acele urme de ulei proeminente fata de 166 sunt de la schimbul rar de ulei.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 04 Apr 2023, 15:19 
Offline
User avatar

Joined: 28 Apr 2022, 13:19
Posts: 7
Car: Alfa Romeo 147
Salut,

3.Airbag aprins , dupa diagnoza trebuie sa umblu centura pasagerului din dreapta la stalpul masinii.

Aici daca ti-a dat pe diagnoza "Curtain Airbag Driver" sau ceva similar, trebuie sa mergi in portbagaj pe partea soferului si sa scoti mocheta. Acolo gasesti un cablu galben, care de exemplu la mine nu era izolat bine.
Am refacut imbinarile cablului si a rezolvat eroarea.

Spor!

_________________
Alfa Romeo 147 2003 1.6 Twin Spark
Ex: not Alfa


Top
   
PostPosted: 04 Apr 2023, 15:42 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Tot ce este posibil , sa fi fost schimbat uleiul mai rar ,la fel și distribuția sa fi fost mai veche sau cu mai multi km decât era recomandat .

O sa verific și airbagul ,eroare este in poza .
Din păcate nu am terminat treabă cu distribuția , se aude un țăcănit destul de persistent , accelerez și crește în intensitate . Mie sa nu fie de la distribuție , mă gândesc să nu fie calelele exacte pentru 1.6 105 cp , și polonezul care mi-a dat răspuns este un simplu angajat , nu a probat el calele sa vadă pentru de mașina sunt . Cred că o sa iau și varianta pe galben ,unde scrie Alfa Romeo 1.6 TS eco 103 cp . Astea gri cumpărate ,scrie că sunt compatibile cu codul motorului 37203 , dar motorul asta este 1.6 TS eco .

Am pus și un clip cu zgomotul făcut la relanti și accelerat https://m.youtube.com/shorts/qjpGAhAKZJo


Attachments:
IMG_20230328_101726586.jpg
IMG_20230328_101726586.jpg [ 6.11 MiB | Viewed 1329 times ]
Top
   
PostPosted: 04 Apr 2023, 17:05 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Eu am patit o figura faina tare. Mi-am luat calele mele si m-am dus cu ele la mecanic. El mi-a zis ca avea si el, deci nu era o problema. Dar ce sa vezi? Ale mele veneau perfect pe axe, ale lui nu si erau cica tot pentru JTS, in cazul meu. Asa ca, mare grija cu sculele astea, ca unii se pare ca le fac doar ca sa se afle in treaba.

Las aici link-uri pentru 147 ECO. Codul original pentru cale ar fi 1870797000.
https://www.bgstechnic.com/ro/catalog/p ... /id/467213
https://ricambi.alfisti.net/en/Special- ... :7863.html
Uita-te la fotografiile lor si vezi/compara daca nu cumva lobul de la admisie trebuie de fapt sa stea mai inclinat, asa cum e in fotografia in care nu se potriveste cu cala. Mie asa imi pare. Daca nu tacanea nimic inainte, e cam clar ca ceva nu-i in regula. Pune si la semne din nou si vezi ce rezultat ai.
Motor de 103 CP din 1.6 cmc a avut doar 145/146. A doua varianta de 1.6 tot la 145/146 a fost de 120 CP, deci nici una din astea n-ar avea treaba cu 147-le ECO, decat daca cel de 103 are axele la fel, dar ce au pus pe 147 are 2 CP in plus facuti din soft.


Attachments:
9216_01.jpg
9216_01.jpg [ 201.67 KiB | Viewed 1318 times ]
9216_02.jpg
9216_02.jpg [ 215.22 KiB | Viewed 1318 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 04 Apr 2023, 22:34 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am experienta cu maisnile care merg bine cand le cumpar dupa care fac figuri . Sa luat acum 2 ani un Corsa D 1.3cdti ,mergea ok iar dupa ce am schimbat filtrul de ulei si uleiul se aprindea in bord martorul rosiu cu presiunea de ulei , dupa ce mergea motorul 15-20 secunde disparea si nu mai aparea decat daca lasam motorul oprit mai multe ore , sa rezolvat prin inlocuirea pompei de ulei .

O sa mai verific situatia cu calele de distributie , o sa cer date despre calele galbene , acolo scrie si Eco in descriere , cred ca singurul motor cu denumirea Eco ar trebuie sa fie doar codul 37.203 ,1.6 Twin Spark de 105 cp .
Eu mai mai cale de la Quatros , le-am folosit pe 2.0TS si nu am avut probleme la inlocuirea distributiei , odata ma pacalise un scartait la porinre dar era de la galeria de evacuare , nu era stransa bine , in trusa mai am si de 1.6 TS 120 cp dar nu le-am folosit.

O sa mai astept cu calele, pana obtin noi informatii sau daca fac rost de unele provizoriu sa le compar, mai trebuie sa ma lamuresc exact cu cele galbene , daca nu am de unde sa iau provizoriu o sa comand calele de la BGS 9268 .
O sa trebuiasca sa verific mai bine pe zi de ce facea figuri intinderea curelelei ,bagam chiea in gaura si nu se misca intinzatorul prea mult , incepuse sa se indoaie si tabla intinzatorului care este impinsa de cheie . O alta chestie care nu imi place , tija care se infileteaza pe prima bujie are tija din interior mai lunga , pentru ca daca bag ceasul la maxim in el , imi arunca ceasul afara cand ridic pistonul ,la fel imi facea si mie , trebuie sa desfiletez de sus si sa nu infiletez prea mult in bujie.

Bujiile sunt toate Denso si par ok , sunt modele mai rasarite cu 3 si 2 picioare U22ETR si K20PBR-S10
Ca o observatie , vazusem ca lipsesc 2 piulite care se baga in captatul bujiei ,le-am inlocuit ,dar ma treceau ganduri ca daca erau poate au cazut pe gaura in camera de ardere .
Masina porneste imediat doar ca se aude acel zgomot asemanator cu un tacanit , mai tacane injectoarele de benizna si cele de gaz dar nu asa de tare, o sa mai fac niste probe zilele urmatoare .
Pozele de mai jos ,sunt asa cum vreau sa le trimit de unde le-am cumparat .


Attachments:
gri.jpg
gri.jpg [ 200.86 KiB | Viewed 1285 times ]
galbem.jpg
galbem.jpg [ 237.24 KiB | Viewed 1285 times ]
Top
   
PostPosted: 06 Apr 2023, 21:38 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Are cineva cale de distribtie folosite cu succes pe 1.6 TS Eco 105 CP ? Mă interesau niste poze cu forma calelor si unde se pun (admisie sau evacuare). Cele din pozele cu BGS de mai sus, nu stiu daca ca sunt exat ce trebuie , posibil sa fie doar o poza aleatorie de la motoarele TS.
Prima data am luat calele gri , cu ele sau aliniat toate semnele dupa curea cu semnele dupa pinionale (arbore ,admisie si evacuare) , porneste din prima dar era problema cu zgomotul in plus.
La 2.0TS se pupau semnele doar pe arbore si evacuare.

Am zis sa incerc si calele galbene , dar de cand le-am probat, am observat ca trebuie sa le intorc invers sa se potriveasca pe lobul axei cu came , sa le pun cu partea decupata spre cutia de viteza , toate calele pe care le vazusem erau cu partea decupata spre motor ,oricum nu mi-a inspirat incredere si nu am avut curaj sa pornesc motorul.
Am incercat la cateva magazine calele de la BGS ,dar nu le aveau pe stoc si dura 2 saptamani pana le aduceau ,oricum si aici era cu semnul intrebarii au 2 modele cu caracterisitici asemanatoare care pot duce clientul in confuzie : BGS 9216 si BGS BGS 9268 , am gasit o trusa cu multe cale de distribuite (BGS 8240) dar nu prea imi vine sa dau 460 lei pe ele cu transport si sa gasesc in ea cale la fel ca cele probate pana acum.

Se pare ca o distributie a fost pusa fara cale , daca le aranjez la semn ca in poze , lobi axei cu came unde trebuie puse calele sunt in interior , nu am incercat sa vad daca se pupa PMS cu ele.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 837.86 KiB | Viewed 1198 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.18 MiB | Viewed 1198 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.04 MiB | Viewed 1198 times ]
4.jpg
4.jpg [ 923.44 KiB | Viewed 1198 times ]
5.jpg
5.jpg [ 1.13 MiB | Viewed 1198 times ]
Top
   
PostPosted: 07 Apr 2023, 21:40 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Venise azi o trusa cu mai multe cale de ditributie BGS 8240 ,pentru Fiat/Lancia/Alfa Romeo , pretul era bun 440 lei dar din pacate bulangii de la BGS au trecut Alfa ROmeo 147 doar pe eticheta dupa cutie ,iar in interior era o hartie in engleza si germana ,unde scria culoarea si pentru ce modele este acea culoare ,dar nici pomeneala de 147 ,ca sa nu mai zic ca trebuia sa scrie si codul motorului pentru fiecare model in parte de cala . Din pacate produsul nu se mai regaseste in oferta BGS de ceva timp si nu se pot afla date in plus , trusa provine din stocuri vechi care nu sau vandut si acum se vand la preturi mai mici . I-am facut retur pe cheltuiala mea ,cu toate ca nu era vina mea ca nu avea documetatia completa , sunt magazine si magazine .

Legat de cale ar fi urmatoarele variante :

1.Original :cod 1870797000 pret 804 lei Autokarma , este rentabil cand scoti bani cu ea , de hobby merge doar daca te dau bani afara din casa sau nu exista alte variante.
2.Aftermarket : Laser 4934 pret aproximativ cu transport 365 lei ,depinde de vanzator , firma este de incredere ,produsele sunt facute in UK ,pare cel mai de incredere produs dupa cel original .
3.Aftermarket : Tot felul de chinezarii vandute sub diferite nume : BGS 9216, Quatros QS10149-N ,Brilliant Tools BT591220 si altele .

O sa iau inapoi calele gri Quatros qs10149-n ,daca cunosteam pe cineva mai bine de la reprezentanta poate mergea contra unei garantii sa imprumute calele pe care le au ei sa le compar cu cele gri sa vad daca sunt diferente , pentru ca nu trebuie sa dau vina doar pe cale , zgomotul acele poate proveni si din alte cauze si eu dau vina pe distributia care nu era pusa bine la punct.

Distibutia poate este ok cu calele gri ,dar daca uni tacheti nu functioneaza corect apar zgomote asemanatoare , ceva semanator este la cel din clip cu motor de 120 cp https://www.youtube.com/watch?v=FGAcC29fUHo&t=4s , oricum schimb uleiul neaparat ,pun cel mai ieftin ulei care suporta norma FIAT 955535-G2 ,Total Quartz 7000 Energy 5 litri ,115 lei poate am noroc si dispare tacanitul. La uni a aparut zgomotul de la pompa de apa . ideia este ca nu trebuie sa dau vina exclusiv pe distributie ,pentru zgomotul aparut dupa montaj mai ales ca nu stiu istoricul masinii si a stat cateva zile pana i-am facut prima proba cu distributia.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.15 MiB | Viewed 1149 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.12 MiB | Viewed 1149 times ]
3.jpg
3.jpg [ 839.84 KiB | Viewed 1149 times ]
Top
   
PostPosted: 07 Apr 2023, 22:02 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Incearca sa inchiriezi calele, poate de la un furnizor de piese Autototal, Unix, poate de la un service. Poate gasesti pe cineva de intelegere si te elucidezi cu forma calelor.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2023, 22:24 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Cand am avut 156-le 2.0 TS mi-am luat cale si cheie pentru variator de la EB Spares UK. Am dat masina doar cu calele, care au fost absolut perfecte.
Acuma, ca sa verifici daca e la punct corect, cred ca te poti lua si dupa semnele de pe curea corelate cu rolele (cu conditia sa nu fi rotit rolele de pe axe) si dupa Autodata si semnele de pe motor, inclusiv pe gaura de pe cutia de viteze la volant ca masura in plus. La sfarsit, ture la mana sa cada la punct. Altceva nu stiu ce sa mai spun. Si calele astea precise costa prea mult pentru cat fac, dar in fine.... :thumbdown:
P.S. Mergi cu ea la baietii alfisti care sunt pe forum, din Bucuresti si scapi de-o grija ca presupun ca au cunostintele si sculele exacte sa-i dea de cap. Nu fii scump la tarate si ieftin la faina.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 08 Apr 2023, 13:20 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din cate stiu sunt firme care inchiriaza scule dar au treaba mai mult cu persoanele juridice , doar sa cunosc pe cineva mai bine sa pot imprumuta.
M-am uitat pe siteul EB Spares UK ,dar nu am gasit scule. Se mai pot verifica diferite scule necesare si pe https://www.lasertools.co.uk.
Daca eram din Bucuresti nu ma deranja sa schimb distrubuitia la un mecanic ,pentru ca sunt cativa meseriasi ,dar in Constanta nu stiu pe nimeni , la reprezentanta este exclus ,or fi si mecanici carora le-a trecut mai multe Alfe pe mana dar nu ii stiu.
Mai este chestia ca daca la 2.0TS am schimbat de mai multeo ori distributia ,era normal sa incerc sa o schimb si la 1.6 ca este mai simplu ,doar ca nu ma asteptam sa fie o problema cu potrivitul calelor , la 2.0TS tot cale de la Quatros am folosit si a fost ok si aveam pretentia ca si cele de 1.6 sa fie la fel .

Am comandat niste cale sh dupa Ebay UK, ,facute de Laser Tolols ,o sa le probez cand ajung ,dar din ce am observat cala care vine pe admisie are lobul mai inclinat catre evacuare ,gen cum era prima data cand i-am facut proba la calele gri de am crezut ca este decalata. O sa cumpar tot de la Laser Tools cale pentru motorul 2.0TS sa vad daca este o diferenta fata de cele chinezesti.


Attachments:
11111111.png
11111111.png [ 960.47 KiB | Viewed 1107 times ]
Top
   
PostPosted: 10 Apr 2023, 21:49 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In lipsa de alternative rapide de cumparere a unor cale de incredere ,o sa inchiriez o trusa care le contine si celele pentru motorul de 105 cp. La prima strigare costa 120 lei cu tva pentru 24 ore de la Service Total ,le-am dat de inteles ca sunt persoane fizica, sper sa nu existe neintelegeri , trebuie trimisa cererea cu o zi inainte .

Tot uitanduma pe internet dupa cale de distributie , am vazut o confuze daca nu cumva o fi chiar adevarata treaba , sunt cale care sunt recomandate pentru 1.6 TS de 105 cp dupa 147 ,dar ei zic ca prima cala trebuie pusa pe cilindrul 3 dupa admsie si cala nr 2 pe cilndrul 2 dupa evacuare , adica invers fata de recomandarile oficiale pentru calele originale.
Iar printre aceste cale care recomanda asa se numara QS10149-R , BGS 9268 si mai nou ToolRack 1186 ,de astia din urma abia azi am auzit http://toolrack.ro/ro/alfa-romeo-/1126- ... romeo.html ,dar tind sa cred ca sunt informatii gresite .

QS10149-R am cumparat-o si nu am putut sa o folosesc
BGS 9268 a luat-o un neamt si la fel nu a putut sa o foloseasca https://www.alfa-romeo-portal.com/forum ... /?pageNo=1
Inainte sa inchiriez ceva dau un telefon la ToolRack ,daca au pe stoc modelul ToolRack 1186 (scrie ca sunt facute in Spania)si daca au cum sa faca niste poze , ca asa dupa o saptamana mai este si varianta KS Tools 400.4410 , astea vad ca nu mai sunt colorate ,sunt mai asemanatoare cu originalul.

Intre timp am inlocuit filtrul de polen , se adunase ceva mizerie in cel vechi ,trebuie facut putin contorsionism sa se vada cele 3 suruburi de 5,5 pentru a desface suportul ca sa avem acces la cele 2 filtre. La 166 este floare la ureche inlocuirea filtrului .
Am inlocuit si cele 2 filtre de gaz ca nu se mai umblase la ele de 2 ani .
O sa inlocuiesc si uleiul , am luat unul la 115 lei ,Total Quartz Energy 7000 5 litri ,are norma FIAT ,il tin 2-3000 de km ,sa vad daca o sa fie totul ok dupa punerea la punct .
Din cate cred ,cand am pus prima data calele ,daca era mai mult sarita de la punct nu pornea asa de repede , mai ales ca se pupa la toate 3 semne dupa curea ,ma gandesc ca daca blocatorul dupa admisie trebuie sa fie mai inclinat posibil sa nu se mai pupe cu semnul dupa admisie , dar nu cred ca este o problema , la 166 puneam doar 2 semne arbore si evacuare ca admisia nu se pupa cu cureaua.


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2023, 22:17 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Deocamdata treaba este in pom , am incercat sa inchiriez o trusa ,dar lucrau doar cu firmele , am incercat sa cumpar niste cale de incredere dar siteul era vechi , au altul intre timp Toolhub si nu au nimic pe stoc pentru motorul de 105 cp , au niste cale care par mai de incredere decat cele colorate ,dar pentru alte motoare https://toolhub.ro/cautare?controller=s ... alfa+romeo+ .
Nu imi ramane altceva decat sa astept , calele comandate din UK au ajus la fratimiu , probabil pe la jumatatea saptmanii viitoare ajung in tara , poate reusesc sa mai comand niste cale dar pentru motorul 2.0TS dupa 166 sa vad daca sunt diferente intre ele , Laser 3628 ,astea le cumpar noi ca nu am gasit alternative folosite.

Am pus niste fotografii mai clare cu diferentele care sunt pe admisie L1 si N1 intre cale Quatros si Laser.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 507.44 KiB | Viewed 957 times ]
2.jpg
2.jpg [ 141.84 KiB | Viewed 957 times ]
3.jpg
3.jpg [ 293.84 KiB | Viewed 957 times ]
Top
   
PostPosted: 21 Apr 2023, 21:53 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cred ca duminica sau luni am sanse sa pun mana pe cale .
Pana atunci poate reuseam sa rezolv 2 nedumeriri mai vechi, legate de distributia motorului de 2.0 TS sau 1.6 mai recent .

1. La motorul 2.0 TS si la 1.6 TS , in momentul in care puneam distributie noua , sageata intinzatorului curelei de distributie ,chiar daca era indreptata corect si intinzatorul strans bine , sageata pur si simplu tremura , iar daca puneam inapoi de proba intinzatorul vechi ,cum a fost mai recent la 1.6 TS si la 2.0 mai demult ,sageata intinzatorului statea teapana in pozitia dorita , nu tremura deloc precum cele noi si nu pot zice ca intindeam cureaua mai bine decat cu intinzatorul nou . Aici am pus un videclip mai vechi care arata mai bine acel joc https://www.youtube.com/watch?v=ObuSRPTGyk8

Pasi pe care ii urmaz de fiecare data la distributie noua : intinzator tensionat la maxim , strans piulita intinzator , strans suruburi axe cu came , invartit arborele 2 ture la PMS ,slabit piulita intinzator ,reglat din nou intinzatorul dar cu sageata la gaura si stransa piulita intinzatorului, dupa care se verifica din nou daca sau decalat distributia ,din experienta se poate decala de la strangerea suruburilor axelor cu came ,axa cu came trebuie sa nu se miste de nici o culare cand se strage surubul pe evacuare si cele 4 suruburi pe admsie ,este de ajuns sa nu se tina contra bine si de decaleaza.

2. Aici sa intamplat deacamdata doar la 2.0TS si a fost aleatoriu ,nu se intampla tot timpul , pur si simplu sunt momente in care axa cu came, nu sta fara ajutor in pozitia exacta pentru pentru a pune cala de distributie aferenta , trebuie sa o fortez sa stea in pozitia dorita si in acest timp sa pun cala si sa o strang ,alta data axa cu came sta fara nici un fel de ajutor in pozitia dorita , tin sa precizez ca nu tine treaba cu invartitul de mai multe ori ca tot asa face , poate face figuri pe ambele axe ,nu este una preferata .

Am auzit varianta cu axele cu came , din cauza ca au lobi in diferite pozitii ,sunt momente in care preseaza mai mult sau mai putin pe tacheti si de aici pot aparea cauzele cu axele cu came care nu stau in pozitia dorita sau faptul ca intinzatorul se poate misca , dar nu m-au convins, atata timp cat sunt momente in care axa sta in pozitia dorita sau sageata intinzatorului sta fixa.

Poate este cineva mai priceput pe teorie sau practica si a montat distributii, sa poata da niste explicatii mai clare.


Attachments:
11552_1.jpg
11552_1.jpg [ 152.75 KiB | Viewed 813 times ]
Top
   
PostPosted: 28 Apr 2023, 23:04 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Pana la urma au venit si calele de distributie , dupa cum se vad in poze sunt diferente pe admisie , nu am verificat mai precis dar sunt diferente de 1 dinte jumate 2 , oricum chiar si cu astea tacanitul se azea in continuare ,avand incredere ca distributia este pusa la punct (motorul mergea mai rotund decat la ultima proba) ,am lasat motorul sa mearga mai mult timp , dupa un timp sa micsorat intensitatea zgomotului , am accelerat de cateva ori si dupa unt timp zgomotul care aparea initial disparuse .
Tind sa cred ca sunt tacheti ,pentru ca daca ce mai zice lumea este adevarat ,uni tacheti se apasa destul de usor in special pe admsie ,pe evacuare vad ca sunt mai tepeni , nu se misca toti ,dar 4 sigur pe evacuare , ii pot apasa cu degetul cand nu sunt apasati de axa cu came. La nevoie , o sa pun tacheti buni ramasi de la chiulasele de 2.0 TS , daca am citit bine se potrivesc.

Din ce am observat si la asta ca si la 2.0TS ,dupa ce golesc partial instaltia de racire , dupa ce pun totul la loc trebuie sa accelerez motorul sa circule antigelul prin plamanul de gaz , alfel astept mult si bine si nu trece pe gaz.

Legat de calele de distributie , pana la urma merg si chinezariile de la Quatros , dar nu stiu cat de bine simte motorul diferenta de 1-2 dinti , ca pornea din prima cu ele la fel ca cu cele engelzesti, ca observatie ,majoritatea calelor de distributie gasite pe piata sunt facute in China si Taiwan , vandute sub diferite nume ,tind sa cred ca in functie de producatori pot da buleala indiferent unde sunt facute , din ce am inteles KS Tools , Toolhub si Brilliant Tools (apartine de KS) sunt facute in Taiwan iar restul care se gasesc la preturi mai mici gen 50-60 lei setul la pretul real sunt facute in China , indiferent unde sunt facute conteaza sa fie precise , doar ca o fabrica daca are matrita unei cale facuta din start cu abateri fata de original , aceea fabrica o sa faca toate calele (exemplu la 1.6 TS 105 cp pe admisie) indiferent de numele trecut pe el (in cazul meu Quatros sau BGS) cu abateri fata de original.

Cand o sa am timp o sa mai umblu odata la distributie , in special la intinzatorul curelei de distributie ,acum l-am regalt bine , dar dupa pornirea motorului statea sageata prea sus ,aproape de gaura unde se baga cheia care impinge intinzatorul , poate resuesc sa il fac sa stea ca data trecuta la semn ,dar sa nu tremure sageata deloc , cu tremuratul nu cred ca resuesc sa fac ceva. Sunt fel si fel de chestii ,dar daca cei care stiu nu dau sfaturi , atunci ce pretenti sa avem cu rezolvatul si intelesul problemelor.

Am bagat urmatoarele linkuri legate de cele 3 etape ale zgomotului auzite pe ziua de azi :
1.Etapa de inceput unde zgomotul este mai puternic https://www.youtube.com/watch?v=cljZk4e2NbA
2.Etapa intermediara unde se aude ceva mai incet https://www.youtube.com/watch?v=8JMSZcN6KyY
3.Etapa finala ,unde zgomotul nu mai persista https://www.youtube.com/watch?v=SCQXp_YWpGI


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.52 MiB | Viewed 702 times ]
2.jpg
2.jpg [ 1.31 MiB | Viewed 702 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.09 MiB | Viewed 702 times ]
4.jpg
4.jpg [ 1.2 MiB | Viewed 702 times ]
Top
   
PostPosted: 29 Apr 2023, 23:16 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:


Am bagat urmatoarele linkuri legate de cele 3 etape ale zgomotului auzite pe ziua de azi :
1.Etapa de inceput unde zgomotul este mai puternic https://www.youtube.com/watch?v=cljZk4e2NbA
2.Etapa intermediara unde se aude ceva mai incet https://www.youtube.com/watch?v=8JMSZcN6KyY
3.Etapa finala ,unde zgomotul nu mai persista https://www.youtube.com/watch?v=SCQXp_YWpGI
Fix zgomotul asta, de tacheti (de masina de cusut :) ), l-am auzit dupa ce am lasat o luna de zile GT-ul de 1.8 pe dreapta. A disparut dupa 10-15 minute de stat la ralanti, probabil se scursese tot uleiul din chiulasa.
Nici uleiul nu era grozav, Castrol 10W40, desi avea norma pentru Twin Spark, Fiat 9.55535-G2.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2023, 12:27 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La mine cred ca a stat 4-5 zile pana i-am facut prima proba cu distribuita ,ma apucasem sa dau capacul de la distributie sa verific cureaua si am ateptat pana a venit kitul de distributie nou ,daca si maine tacane tacheti cu uleiul nou , inseama ca sunt varza .

Daca am mai citit bine pe interent ,se pare ca tacheti buni nu trebuie sa se descarce asa de usor ,cred ca si o luna este destul de putin ,dar oricum sunt mult mai buni decat ii am eu , din cate am inteles tacheti nu trebuie sa se apese usor ,cand cama axei nu ii preseaza , pe cat la ce am probat eu in treacat pe admisie sunt 4 care se apasa usor doar cu degetul.
Teoretic tacheti nu sunt scumpi ( 38 lei cei de la INA) dar sunt 16 si se aduna , o sa iau tacheti pe care ii am in plus , si incerc sa curat o parte din ei , cand este nevoie sa ii schimb ,nu are rost sa ma arunc in cheltuieli deocamdata.
Tacheti dupa motorul 1.6 TS se potrivesc la multe alte modele si motorizari din gama Fiat/Lancia/Alfa Romeo si Rover.

Nefind familiarizat cu masina nu am stiut exat de unde se aude zgomotul si din cauza asta nu am insistat sa il tin pornit cu distributia pusa cu calele chinezesti ,abia cu astea am avut curaj sa tin motorul mai mult ,mai ales ca motorul mergea mai rotund ca data trecuta .
Dupa ce rezolv problema cu sageata intinzatorului curelei de distributie sa stea exact unde trebuie ,chiar daca mai tremura putin o las asa ,atunci finalizez treaba si ii pun capacu si data viitoare verific partea de airbag , troncanitul dupa spate si cumpar o bucsa pentru schimbatorul de viteze sa nu mai aibe joc exagerat cand este pe liber si cam atat decamdata , toncanitul nu ma deranjeaza momentan ca nu circul decat maxim 2 persoane ,se aude cand sunt stau si 2 persaoane in spate.


Top
   
PostPosted: 02 May 2023, 15:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Deocamdata sa rezolvat cu distribuita , o sa o mai verific ocazional . Daca se merge mai des cu masina tacheti, nu o sa mai faca figuri o perioada ,sper ca motorul sa se impace cu uleiul mai ieftin Total Quartz 7000.
Vad ca merge destul de bine , cei 105 cp sunt suficienti pentru a depasi un camion fara probleme , deocamdata nu am turat-o mai mult de 4000 , sa mai capat incredere in ea .

O sa trebuiasca sa inlocuiesc centura din dreapta , am desfacut-o si sa strans , am incercat sa trag de centura dar nimic , ma uitasem prin diferite locuri nu am ajuns la nici un rezultat , am desfacut un capacel care acoperea arcul care trage centura ,dar a sarit arcul si nu am gasit plasticul sa ce vine in mijloc pe tija care invarte rola pe care se strange centura , din cauza asta nu pot pune arcul la loc, ca nu am de ce sa il tensionez in mijloc , posibil sa fi sarit pe afara ca aveam portiera deschisa .

Cu jocul in timonerie pare ceva mai complicat decat am crezut , in partea de jos a tijei unde vine nuca din plastic ,are un fel de bucsa , care din ce am vazut are un joc destul de mare , la 166 este un kit de reparatie pentru partea de jos a manetei , la 147 1.6 TS nu am vazut nici un set de reparatie ,din cauza asta pare ca se schimba toata carcasa schimbatorului.

Vreau nu vreau trebuie sa cumpar o alta diagnoza , cea albastra pe care am folosit-o la 166 fara probleme, la 147 nu acopera toate functile aratate de Multiecuscan ,din aceasta cauza o sa cumpar alta diagnoza ELM 327 care este modificata pentru grupul FIAT ,plus cateva adaptoare necesare (verde ,galben)


Attachments:
2.jpg
2.jpg [ 1.31 MiB | Viewed 575 times ]
3.jpg
3.jpg [ 1.54 MiB | Viewed 575 times ]
1.jpg
1.jpg [ 1.54 MiB | Viewed 574 times ]
Top
   
PostPosted: 02 May 2023, 18:29 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Si eu am probleme cu jocul de la schimbator, iar piesa pe care o cauti este aici. Asa face la mine.
Ca sa dai jos schimbatorul, trebuie sa faci toata nebunia asta...
Daca vrei, iau si eu si tu si platim un singur transport. Dupa cum ai vazut, e 13 euro piesa si vreo 20 de euro transportul pana in RO. :thumbdown:
Diagnoza pe care o folosesc eu e asta. Din pacate, cu ea nu ma pot conecta la airbag, in rest merge la toate.
P.S. Daca gasesti in tara piesa, da-mi de veste. Eu am cautat, dar n-am avut succes pana acuma.
P.S. 2. Am mai gasit aici. E doar 3 lire bucsa vietii. Cod 46768698 . Codul pentru cea mica e asta 64768698, luat de aici.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 02 May 2023, 20:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca ma uitasem bine in Eper, bucsa 46768698 era prezenata pe lateralul manetei ,acum nu stiu daca era prezentata bine , costa 28 lei la Autokarma in speranta ca au de unde sa o aduca , daca este acceasi cu cea aratata de tine prima data (la 13 euro) atunci se merita luata din tara , dar daca nu este accesi (in poze cu 46768698 pare desul de mica cea la 13 euro este mai mare ,plus ca are o decupatura pe lateral) se pot comada de afara 2 bucsii la 13 euro si platim jumate jumata valoarea coletului .

Am incercat sa dau consola centrala jos , nu am resusit datorita manetei de frana chiar daca am scos piulita mai lunga si am tras-o la maxim ,dar tot atunci am oservat ca nu este ca la 166 ,se scoate doar pe jos unde este ceva de munca , mai ales ca la mine intre catalizator si toba intermediara este sudat , dar o sa o fac si pe asta cand schimb racordul dupa catalizator + cateva suduri pe sub baia de ulei tot pe catalizator.


Top
   
PostPosted: 04 May 2023, 20:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Sa rezolvat si cu airbagul , cum zicea andreinche intr-o postare mai inainte ,trebuia sa umblu in portbagaj , mai precis unde arata tipul asta pe Youtube : https://www.youtube.com/watch?v=zZ_eG_b6wI0 , deci nu avea treaba nu centura de siguranta de la pasager, am scos plusul de la baterie si am scos ambele mufe din portbagaj si le-am pus la loc ,dupa are a mers stearsa eroarea si nu a mai aparut .

O alta chestie vreau sa o rezolv , nu se deschid geamurile spate din butoanele aferente si nici din butoanele din fata , sigurantele pentru ele sunt ok ,dar inainte de toate trebuie sa cumpar o diagnoza sa dau proxi alignament ca exista posibilitatea sa isi revina dupa daca tot imi clipeste si kilmometrajul .

Am inlocuit si butonul pentru deschiderea geamului de la sofer ,am cumparat cu 100 lei 2 comenzi stanga fara geamuri sapte + dreapta si asa am facut rost de 3 butoane ,unul folosit ,2 de rezerva.

Difuzoarele sunt praf , dar nu este ceva nou am vazut si la alt 147 facelift tot cu difuzoarele crapate ,deci sunt de o calitate slaba unele tipuri de difuzoare la fel ca la 166 , difuzaorele pe 4 ohmi sunt panarame din punct de vedere al rezistentei ,comparativ cu cele pe 2 ohmi. La 147 am inteles ca exista si varianta Bose cu amplificator si difuzor de basi ,dar nu cred ca mai complic .

Cum butonul de deschidere al torpedoului este rupt , o sa caut un torpedou cu butonul bun si cu asta am terminat cu interiorul care arata ok la bani dati.


Top
   
PostPosted: 04 May 2023, 22:30 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Rescriu si aici codurile pentru bucsele de la schimbatorul de viteze pentru 147/GT benzina si cele de la cutia de viteze, poate mai are si altcineva nevoie de ele.

Bucsa MARE (alba stanga, nr. 4 din schema, desi desenul nu bate cu realitatea) 46768696
Bucsa MICA (alba dreapta, nr. 5 din schema) 46768698


Cele de mai sus, MARE si MICA se schimba atunci cand schimbatorul se misca aiurea, n-are precizie, e "larg".

Bucsele de jos se schimba atunci cand schimbatorul nu revine pe centru si se misca greu.
Bucse CUTIE (negre) 46467103


Attachments:
20180518-193831.jpg
20180518-193831.jpg [ 2.72 MiB | Viewed 479 times ]
bucse cutie 147-gt.jpg
bucse cutie 147-gt.jpg [ 56.61 KiB | Viewed 479 times ]
bucsa mare.jpg
bucsa mare.jpg [ 102.61 KiB | Viewed 479 times ]

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)
Top
   
PostPosted: 05 May 2023, 07:49 
Offline
User avatar

Joined: 01 Jun 2010, 14:34
Posts: 1600
Car: GTV
Foarte misto, eu unul apreciez informatia!

_________________
Alfa Romeo 156 2.5 V6
Alfa Romeo GTV 2.0
ex:Alfa Romeo 159 2.4


Top
   
PostPosted: 06 May 2023, 16:06 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Legat de timoneria pusa pe benzinarele 1.6 si 2.0 , daca este jocul prea mare merge incercat sa se puna ceva intre carcasa si bucsa ,cu ocazia asta, bucsa se apropie mai mult de bila de plastic a schimbatorului,micsorand jocul , ca sursa de inspiratie este acest clip pus de un roman: https://www.youtube.com/watch?v=c3qZJqxcTFU, tot cu 147 1.6TS 105 cp . Oricum nu bag mana in foc ca dispare jocul de tot odata cu schimbarea bucsei de jos , presupun ca cu timpul se toceste si bila de plastic a manetei ,care intra in bucsa manetei schimbatorului .

Referitor la diagnoza pentru 147 , mai jos este tabelul cu modulele dupa 147 si tipul de diagnoza /adaptor care este compatibil .
Nu stiam pana acum, dar se pare ca cei de la Multiecuscan nu fac doar partea de soft ,se mai ocupa si de diagnoze, Multiecuscan Multiplexed 4.5 Cantiecar pare o daignoza foarte buna ,dar datorita pretului mai mult pentru cei care lucreaza in domeniu.


Attachments:
000.jpg
000.jpg [ 748.56 KiB | Viewed 404 times ]
111.jpg
111.jpg [ 39.85 KiB | Viewed 404 times ]
222.jpg
222.jpg [ 182.66 KiB | Viewed 404 times ]
Top
   
PostPosted: 06 May 2023, 16:23 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Te legi de niste nimicuri, la toate 147 ts flencane schimbatorul, nu vad care e problema, ca nu flencane in mers sau nu nimeresti treptele.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 06 May 2023, 18:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La mine este uzura puțin mai mare , am mai pus mâna pe un schimbător de 1.6 TS după 147 și avea joc și el cei drept mai puțin decât la mine . Dar sunt obișnuit ca la 166 joc foarte mic ,și când am avut probleme cu ea, tot timonerie sh am pus ,deci de vreo 20 de ani , ideia este că la 166 piesele care vin în cutia schimbatorului de viteze, par mai rezistenta decât la 147 benzina ,ca sa nu zic că este mai ușor de schimbat timoneria la 166 .😁


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]