It is currently 27 Apr 2024, 21:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 01 Apr 2023, 12:08 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp incoace mi se pusese pata sa cumpar un 147 sa vad diferentele fata de 166 ,nu ma interesa un 147 boboc ,ca nu eram dispus sa dau peste 2000 euro deoadata pentru un moft (a doua masina) asa ca am gasit local o masina care in ultimi 4 ani a fost folosita ca masina de schimb la un service ,deci ultimi 40.000 km a avut mai multi soferi ,cine sa uitat pe siteurile de anunturi luna asta probabil ca a vazut masina .
Eu zic ca sa meritat cumparata masina ,la cat am dat pe ea , nu arata asa de rau ,e de asteptat ca o masina de genul asta mai necesita investiti in afara de consumabile obligatorii.

Din ce am observat la inceput si dupa ce am mai mers cu ea ,principalele probleme ar fii :
1.Nu baga caldura , din ce am vazut returul este rece si turul cald , posibil calorifer infundat, o sa incerc o curatare .
2.Troncane pe spate la gropi/capace canalizare cand am persoane in spate , cand singur nu se aude nimic.
3.Airbag aprins , dupa diagnoza trebuie sa umblu centura pasagerului din dreapta la stalpul masinii.
4.Racordul flexibil se misca ,este intreg doar ca sa desprins dupa margini ,mai nasol este ca ,catalizatorul este sudat de toba intermediara.
5.Buton geam sofer se misca ,contactele sunt bune ,trebuie inlocuit daca este ca la 166 ,nu pot deschide geamurile din spate ,butoanele din spate sunt ok .
6.La plecarea dupa loc pare ca o ia mai greoi , dupa care merge acceptabil ,poate nu m-am obisnuit cu forfecarea.
Merge fara probleme cu 130 km/ora doar ca ajunge mai greoi la viteza aia decat 166, turatia la 130 este de aproximativ 3800-3900 ture fata de 4000 la 166 ,in treapta a 5-a amandoua.

Dupa ce schimb distributia uleiul si filtrele masinii si ale instaltiei de gaz (sunt cumparate) o sa o verific mai bine cum este si pe accelerari mai bruste , mi sa parut ca se tureaza usor pana la 2000-2500 de ture ,dar pentru turatii mai mari trebuie sa apas mai tare pe pedala fata de 166 unde acceleratia pe cablu este mai vioaie si intensitatea cu care apas pedala este la fel la diferite turati.
Din ce am observat distributia este tensioanta mai mult decat trebuie , si intinzatorul in loc sa fie cu sageata in dreptul gaurii ,el sta mult in jos cu motorul pornit sau oprit.
Am luat cale de distributie ,sper sa fie cele corecte pentru ca este o mica confuzie pe siteurile locale ,am cumparat Quatros qs10149-n (gri inchis) unde scria ca sunt pentru motoarele 1.6TS 105cp cod 372.03,dar acolo scrie din 2005-2010 ,nu stiu daca difera motoarele fata de cele fabricate pana in 2005 .
Cealata confuzie era legata de cale galbene Quatros QS10149-R ,unde in specificatii scrie de Alfa Romeo 147 1.6TS Eco de 103 cp nu 105 .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 626.3 KiB | Viewed 907 times ]
3.jpg
3.jpg [ 648.91 KiB | Viewed 907 times ]
4.jpg
4.jpg [ 848.79 KiB | Viewed 907 times ]
6.jpg
6.jpg [ 1.03 MiB | Viewed 907 times ]
7.jpg
7.jpg [ 852.05 KiB | Viewed 907 times ]
9.jpg
9.jpg [ 1.08 MiB | Viewed 907 times ]
5.jpg
5.jpg [ 900.97 KiB | Viewed 907 times ]
Top
   
PostPosted: 01 Apr 2023, 12:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Sa o stapanesti sanatos, e frumos 147!

Ca o sugestie- verifica urgent amortizoarele spate, la 147/156/GT rugineste paharul care tine arcul si te trezesti de nicaieri cu arcul in anvelopa. Mai ales ca masina are o varsta. Cu un ciocan si o surubelnita e simplu de verificat, e problema cunoscuta.
Si la mine s-a marit de curand flota, cu un 156 SW JTS si, din pacate, am patit-o cu un arc din asta, a spart o anvelopa pe spate... Acum am flanse/amortizoare/arcuri noi pe spate, dar puteam sa evit costul cu anvelopa.


Attachments:
amortizoare.JPG
amortizoare.JPG [ 202.78 KiB | Viewed 901 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 01 Apr 2023, 14:46 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc !

Am vazut ca amortizoarele spate dupa masina sunt schimbate , nu cred ca sunt bune,din cate vad au ceva ulei pe ele ,mai ales cel din dreapta ,o sa le curat mai bine sa vad daca sunt ruginite , o sa le verific dupa ce merg la un service sa verifice bucsaraia pe un aparat cum au cei de la itp ,daca nu gasesc ceva evident care poate cauza troncanitul pe spate, cand am si pasageri pe bancheta din spate ,scot amortizoarele sa ma uit la flanse si protectile dupa tije, din cate vazusem 2 bucati de Kyb ajung la 650 lei ,Sasch ajunge aproape 900 lei ambele pe spate iar flansele pana in 70 lei bucata.

Nu mi-a trecut prin cap prima data ,dar ma gandesc daca exista posibilitatea ca arcul sa se comprime mai mult ,cand sunt persoane in spate si la gropi, partea de sus a amortizorului pe unde iese tija , sa loveasca partea unde se prinde tija de caroserie ,am impresia ca nu mai are pe tija amortizorului protectia de cauciuc sa amortizeze zgomotul,sau cel putin nu este intreaga.


Attachments:
11.jpg
11.jpg [ 700.49 KiB | Viewed 889 times ]
22.jpg
22.jpg [ 768 KiB | Viewed 889 times ]
Top
   
PostPosted: 01 Apr 2023, 15:54 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Da, au fost schimbate, ai scapat de o grija.
Eu am pus arcuri Sachs/amortizoare Starline (ieftine), flanse Starline. Masina sta cum trebuie acum, chiar si cu greutate in spate.

Probabil, cu greutate, zgomotul vine, pe denivelari, de la lipsa limitatorului- piesa care vine la pachet cu burduful de protectie. Mai e si varianta sa nu fi fost montate corect amortizoarele si flansele, trebuie verificat. In portbagaj, pe oale, e o palarie de cauciuc montata pe axul amortizoarelor. Cu mocheta demontata, daca se vede ca se misca urat pe acolo aia ar putea fi cauza zgomotelor.
Eu palaria aia am strans-o asezandu-ma in portbagaj, astfel incat sa intre cat mai mult flansa in caroserie. In timp se intepeneste flansa pe caroseire, dar cele noi mai joaca.


Attachments:
protectii.JPG
protectii.JPG [ 204.37 KiB | Viewed 880 times ]

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS
Top
   
PostPosted: 01 Apr 2023, 17:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din ce văzusem mai demult ,la 147 amortizoarele spate sunt mai scumpe decât cele din fata comparativ cu alte mașini .
Este bine că ai pus arcuri mai bune , daca am înțeles bine sunt arcuri noi care sunt mai slabe decât cele vechi originale .
Deocamdata mă limitez cu cheltuielile doar la distribuție ulei și filtre , sa vad după cât de bine merge motorul ,daca este totul ok ,o sa mai schimb ce este necesar .


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2023, 23:31 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Sa o folosesti sanatos. Overall 47 mi se pare mai agila decat 66, dar la drum lung 66-le se aseaza mai bine, e mai bine antifonata, cumva mai confortabila. In oras is amandoua la fel de nasoale din cauza directiei foarte scurte. La viteza mare 47-le e prea usor si o umfla vantul pe dedesubt si se simte nevoia de o suspensie mai joasa. Dar aici vorbesc de 190+, pana acolo e ok.
Nu stiu cum e ambreajula la TSuri, dar la JTD si V6 ambele sunt scurte si tari, un chin in traficul intens din oras.

Si dap, mi s-a rupt si mie un taler. Noroc ca nu eram in mers.

Pe spate verifica si bcsele barei stabilizatoare, desi nu obijnuieste sa faca zgomot nici cand sun puscate.
Pe fata e totul in liniste?

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 00:07 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din ce am verificat pe fata ,totul este in regula fără joc deloc pe dreapta iar pe stânga un foarte ușor joc probabil de la cap de bara /caseta, oricum la 166 am acest joc tot pe stânga de la caseta de când am mașina ,dar dispare când pornesc motorul la ITP au zis că este ok .
O sa verific mai bine articulațiile pe un aparat pentru așa ceva.
Nu aveam de gând să iau 147 prea curând , dar la 3000 lei mi-a făcut cu ochiul mai ales că era local și nu mă costa nimic sa o vad plus că avea toate actele in regula .
Motorul este slăbut ca putere, mașina nu are sprinteneala unui 166 cu motor de 2.0ts , daca 2.0 TS nu îmi este frica să îl turez la 4000-5000 ture , 1.6 TS 105 nu inspira la fel de multa incredere.
Referitor la ambreiaj , nu este tare , puțin mai usor ca la 166,doar că îl apas mai ciudat ca la 166. Legat tot de ambreiaj depinde cum te obișnuiești , daca credeam că 166 îl are tare ,mi-am schimbat opinia după ce sa luat acum aproape 2 ani un Corsa D cu motor la fel că pe Mito 1.3 cdti 95 cp,acolo pedala mai tare ,cuplează foarte bine dar dacă nu se face forfecare cum trebuie se oprește imediat motorul .
Nu îmi trebuie viteze mari la 147 ,150 maxim ocazional pe autostrada este suficient .
Referitor la consum pare să ia cu 2 litri mai puțin decat 166 ,dar pentru ceva mai exact trebuie sa mai merg cu ea , dar de marți încolo , poate reușesc să pun distribuția in speranța că ,calele sunt cele potrivite și dacă tot dau antigelul jos , vreau sa scot furtunele de la calorifer ,sa cumpăr o pompa de transfer fluide ,o leg la baterie și cu 2 furtune și o găleată de apa sa curat caloriferul daca se vrea curatat , așa mai văzusem pe net ,nu știu dacă da tot timpul rezultate.


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 10:04 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
Cred ca trebuie doar curatat caloriferul. Uite aici o metoda interesanta, spor la treaba:
https://www.youtube.com/watch?v=et7PKCXuPGE

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 10:12 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
47 cu 1.6 de 105 are vreo 1200kg. Vreo 300 ai putin ca 66le.
Nu sunt foarte familiar cu TSurile, dar ar trebui sa se tureze relativ usor. Poate colegii te pot sfatui daca ar putea fi vreo problema la tine, pana la urma 1.6 si 2.0 sunt motoare din aceeasi familie.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 11:33 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
In legatura cu caloriferul o sa incerc prima data metoda din clip ,folosita si pentru alte modele ,ma uitasem de ieri pe internet ,sa vad daca gasesc in Constanta la un pret decent comparativ cu am gasit pe net ,o pompa de transfer care se baga cu partea de jos in apa si se alimenteaza de la bateria auto , ar mai fi varianta cu pompa actionata de bormasina , dar nu stiu daca cea cu baterie are suficiente rotatii sa faca presiune suficienta . O sa incerc curatarea caloriferului cand schimb zilele astea distributia cu pompa de apa dar trebuie sa iau pompa mai intai .

Dupa ce schimb distribuita ,o sa verific cat de bine trage si intesitatea cu care tebuie apasata acceleratia ,la diferite turatii, referitor la tinuta de drum ,cand am mers singur la munca cu 147 (85 km dus intors) nu simteam gropile asa de tare ca la 166 , asta mi-a placut ,147 amortiza mai bine denivelarile din asfalt ,probail depinde si presiunea din anvelope ,recomandarile oficiale cred ca fac anvelopa mai tare , la 147 presinea recomandata era de 2.3 pe toate rotile ,dar cand am verificat avea 1.8 bari in toate rotile (205/55/16) si amortiza foarte bine denivelarile , nu am facut proba prea mult la 2.3 ,dar o sa vad diferentele.


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 11:57 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Dupa ce pui la punct distributia, incearca ture ceva mai mari. De la 4000 abia incepe distracția.

Lq vremea lor, in tinerete, motoarele astea duceau redline fara nici cel mai mic stress. Acum, dupa 20 de ani, mno....mai pe chill asa.

L.E. al meu se tura dubios de usor, avea si ceva modificari, sa zicem ca nu e neaparat relevant. Altfel, clasicele bujii. In special cele mici se cam duc repede daca e condus subturat. Tinand cont de istoricul mașinii (multi-user, relaxat), nu ar fi nicio supriza sa descoperi ca nu mai sunt chiar in cea mai buna stare.

L.E.2 cand ajungi in zona, bqga si o curățare clapeta de acceleratie. Nu stiu dacă are si recalibrare din soft. Vezi tu aici, ca te pricepi.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 14:09 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Usor, usor o pui la punct, cat timp distributia nu e locul ei, nici nu o sa dea tot. Cum a zis si Cristi, fa distributia, curata clapeta, poate si bujiile cu toate ca sunt scumpe, o revizie si sigur o sa se invioreze.
Sunetul de pe spate trebuie sa fie ori de la bucsile fuzetei, ori vreun tendon transversal imbatranit.
Si ale mele la fel, toate se turau foarte frumos, dupa ce o pui la punct baga niste benzina si da-i ceva ture, nu are cum motorul ala sa nu dea incredere.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 21:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am luat 147 cu gandul sa inlocuiesc 166 ,daca nu imi convine cum se comporta 147 in urmatoarele luni o pastrez in continuare 166.
Cand schimb filtrele o sa verific si clapeta de acceleratie sa vad daca are ulei /mizerie in ea.
O sa mai cumpar niste adaptoare pentru diagnoza , ca daca am inteles bine cand palpaie kilometrajul trebuie dat un proxy alligment din Multiecuscan , dar dianoza are comutator doar pentru motor,airbag si abs ,la nevoie o sa cumpar alt cablu fara comutator, daca am citit bine poate clipi km din cauza lipsei casetofonului original.

Daca are cineva experienta cu calele de distributie pentru varianta de 105 cp a motorului de 1.6 TS ,poate imi zice care sunt cele potrivite ,cele din prima poza sau cele din linkul de mai jos , in acest link ma induce in eroare puterea , peste tot unde am vazut detalii despre aceste cale spune doar de 103 cp nu 105. https://selectauto.ro/alfa-romeo/4956-b ... 00325.html

Din ce am observat la automobilus.ro distributile Ina ,Gates si Dayco sunt mai ieftine decat la Autokarma de exemplu , distributia Gates a costat 220 lei .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 1.06 MiB | Viewed 747 times ]
2.jpg
2.jpg [ 810.86 KiB | Viewed 747 times ]
4.jpg
4.jpg [ 1.66 MiB | Viewed 747 times ]
5.jpg
5.jpg [ 2.17 MiB | Viewed 747 times ]
6.jpg
6.jpg [ 325.27 KiB | Viewed 747 times ]
7.jpg
7.jpg [ 638.86 KiB | Viewed 747 times ]
8.jpg
8.jpg [ 1004.86 KiB | Viewed 747 times ]
Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 22:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
103 vs 105 e diferenta intre CP (BHP in literatura in engleza) si PS: 103 cp = 105 PS. Calul nemtesc e oleaca mai mic :lol: Cred ca de aici diferenta.

https://www.carthrottle.com/post/whats- ... kw-and-ps/

Pentru pompa de apa iti recomand una cu pale metalice.
De asemenea iti recomand sa schimbi si bujiile...toate 8.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 22:33 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Yux, are dreptate. Dar cum esti in dubii cu masina si nici nu stii mare lucru de ea, pune ce ai luat si vezi la urmatoarea distributie daca o mai fi cazul.
Pompa Airtex am pus prima data, dupa doi ani daca imi aduc bine aminte cand am schimbat distributia, pompa curgea. Dupa am pus doar Hepu si nu am mai avut probleme.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 02 Apr 2023, 23:26 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La calele cumparate , cele gri specificatile sunt aici : https://selectauto.ro/alfa-romeo/4954-b ... 00295.html ,acolo scrie ca sunt pentru codul motorului de 105 cp, 37203 doar ca scrie intre 2005 si 2010 ,eu cred ca toate motoarele cu acel cod sunt facute la fel . Am trimis un e-mail producatorului calelor ,polonezi de la Quatros , nu stiu daca o sa primesc un raspuns exact prea curand , sa stiu care cale din cele 2 variante sunt pentru motorul de 105 cp , eu le am pe cele gri plus o cutie tot de la Quatros cu cale pentru 1.8 TS si 2.0 TS(albastre) + 1.4 si 1.6TS 120 cp(mov).
Pompa de apa este Airtex ,nu o mai dau inapoi ca este luata de la automobilus si nu mai platesc curierul dus intors ,daca era local puteam sa ma razgandesc ,oricum nu ma feresc de plastic pentru ca si pompele originale puse pe 2.0 TS ,sunt toate cu pale din plastic ,probabil ca la producatori aftermarket exista posibilitatea sa fie un plastic de o calitate ceva mai slaba , dar atata timp cat pompa se schimba odata cu distributia la 60.000 km ,nu cred ca este riscul prea mare , daca se tinea pompa pentru 2 distributii era mai riscant . Si pe 166 am pompa cu pale din plastic din kitul de la Gates.
O sa verific si bujiile sa vad de care sunt pe masina si cum sunt , din cate vazusem NGK recomandate erau mai ieftine decat NGK-urile recomandate pentru 2.0TS. In teorie nu ar trebui sa aibe greturi cu bujii mai ieftine , la 166 2.0 TS am avut ani buni Bosch bujia mare si Champions cea mica,aproximativ 200 toate 8.

Maine si poimaine mai umblu pe la masina ,dar inainte de distributie ,trebuie sa rezolv prima data cu caloriferul ,in speranta ca merge curatat , am mai comandat antigel concentrat Hepu G12 ,antigel si spray de frane 2 bucati ca mai este de curatat pe sub motor ,in special pe la cutie , trebuie verificat si uleiul de cutie , la ulei 10w40 nu mai mai complic cu Selenia 20k ca nu se gaseste local ,iar la reprezentanta este mai scump , probabil cumpar Motul cu specificatile recomadate.


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2023, 09:19 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Nu te complica cu uleiuri scumpe, pune Total 5w40 si aia e.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2023, 09:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
10w60 ulei? Parca asta era pentru motoarele astea..

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Last edited by yux_mm on 03 Apr 2023, 10:20, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 03 Apr 2023, 09:57 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
yux_mm Quote:
10w60 ulei?
E un ulei gros, doar daca vrea sa il strice ii baga 10w60.
Toti producatorii auto care au motoare 1.6 pun 5w40 sau 5w30.
Sa pui in Alfa 1.6 ulei 10w60 e ca si cum ai merge prin noroi in papuci.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2023, 10:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Tu vorbesti de motoarele moderne care se lubrifiaza cu apa. Am si eu unul de-asta, cica vrea 0w20 sau 30... Dar in regim automat nu vede prea des turatii peste 2500. In mod normal schimba pana in 2000rpm, wtf? Si in plus, a fost gandit din capul locului cu vascozitatea asta
Dar la 1.6 daca te uiti in manualul original zice 10w60. E vorba de caracteristicile de temperatura de functionare a motorului. Un motor gandit sa functioneze cald preponderent deci are nevoie de un ulei care aco la temperaturi mari sa isi mentina caa teristicile.

Uite, sa iti dau un exemplu: la JTD se cere 5w40 dar in UK pentru ca au ierni blande ei pun 10w40, nu 5w30. Deci au pastrat caracteristica din timpul functionarii. Si tine cont ca si 10w e bun de -10 sau -15. Ok pentru Constanta.

Daca vrei compromis poate 5w50.

PS daca n-am dreptate cu temperaturile e functionare si indicele de vascozitate, sa ma corecteze cineva :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2023, 10:48 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Yux, eu vorbesc strict de motorul asta 1.6 de care am avut trei. Ce a scris italianul in carte in anii 90 e la trecut. Acum ne adaptam la prezent.
Pentru motorul de 1.6 trebuie uitate uleiurile cu 10w oricare ar fi ele.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2023, 12:08 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Ai dreptate, yux.

Dar 10w60 nu prea e cea mai recomandata alegere ca all-rounder. Eu am mers ani buni cu 5w50, buna treaba, dar e scump si daca nu te stii amator de ture, nu prea vad de ce ai merge in direcția asta.

Votez 5w40 si eu. 'Eftin si bun.

L.E. vin masinile euro7, or sa bage astia, cred, ulei 0w00. :mrgreen:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 03 Apr 2023, 17:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multimesc pentru răspunsuri , revin mai târziu , nu știe nimeni care din calele de mai sus sunt potrivite la 1.6 105 cp ? Le-am pus pe cele gri și pe evacuare ok ,pe admisie este decalată destul de mult , acum nu știu ce să zic.

Am primit răspuns de la firma care produce calele , polonezi de la Quatros și au zis că astea gri sunt bune pentru codul motorului aferent 1.6 TS 105 cp .


Attachments:
16805324369452831693721777938062.jpg
16805324369452831693721777938062.jpg [ 3.72 MiB | Viewed 602 times ]
16805325084498916707874877072576.jpg
16805325084498916707874877072576.jpg [ 3.85 MiB | Viewed 602 times ]
Top
   
PostPosted: 04 Apr 2023, 00:02 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am reusit sa montez pompa de apa si distributia , totul este strans la cuplu , astept sa iau antigelul Hepu si sprayurile de frana sa mai curat prin diferite locuri .
Vreau sa fac neaparat butonul pentru geam de la sofer , geamurile din sapte mai pot astepta , tot ca prioritate o sa bag bucsa care vine sub maneta schimbatorului ,sa nu se mai miste aiurea schimbatorul cand este pe liber ,sper sa mearga inlocuit pe sus .

Referitor la ulei pentru 1.6 TS ,recomanda 10w40 cu specificatia FIAT 9.55535-N2 ,sunt putin nedumerit cu cularea chiulasei ,sau a uleiului , pare nespecific pentru un ulei auto , daca motorul luat pentru 166 acum 2 ani jumate , avea chiulasa foarte curata , nu pot spune de motorul dupa 147 sau de alte chiulase pe care le-am vazut , tot aveau negreala pe sub axele cu came.
La nevoie o sa iau un ulei ieftin cu specificatile aferente si dupa 2000-3000 km il schimb ,poate se mai curata chiulasa.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 765.59 KiB | Viewed 562 times ]
2.jpg
2.jpg [ 3.06 MiB | Viewed 562 times ]
3.jpg
3.jpg [ 2.22 MiB | Viewed 562 times ]
ulei.jpg
ulei.jpg [ 192.21 KiB | Viewed 562 times ]
Top
   
PostPosted: 04 Apr 2023, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
My bad. Nu stiu de ce dar eram ferm convins ca si 1.6 merge tot cu 10w60.
Mno, 5w40 sa fie atunci.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]