Pana la urma au venit si calele de distributie , dupa cum se vad in poze sunt diferente pe admisie , nu am verificat mai precis dar sunt diferente de 1 dinte jumate 2 , oricum chiar si cu astea tacanitul se azea in continuare ,avand incredere ca distributia este pusa la punct (motorul mergea mai rotund decat la ultima proba) ,am lasat motorul sa mearga mai mult timp , dupa un timp sa micsorat intensitatea zgomotului , am accelerat de cateva ori si dupa unt timp zgomotul care aparea initial disparuse .
Tind sa cred ca sunt tacheti ,pentru ca daca ce mai zice lumea este adevarat ,uni tacheti se apasa destul de usor in special pe admsie ,pe evacuare vad ca sunt mai tepeni , nu se misca toti ,dar 4 sigur pe evacuare , ii pot apasa cu degetul cand nu sunt apasati de axa cu came. La nevoie , o sa pun tacheti buni ramasi de la chiulasele de 2.0 TS , daca am citit bine se potrivesc.
Din ce am observat si la asta ca si la 2.0TS ,dupa ce golesc partial instaltia de racire , dupa ce pun totul la loc trebuie sa accelerez motorul sa circule antigelul prin plamanul de gaz , alfel astept mult si bine si nu trece pe gaz.
Legat de calele de distributie , pana la urma merg si chinezariile de la Quatros , dar nu stiu cat de bine simte motorul diferenta de 1-2 dinti , ca pornea din prima cu ele la fel ca cu cele engelzesti, ca observatie ,majoritatea calelor de distributie gasite pe piata sunt facute in China si Taiwan , vandute sub diferite nume ,tind sa cred ca in functie de producatori pot da buleala indiferent unde sunt facute , din ce am inteles KS Tools , Toolhub si Brilliant Tools (apartine de KS) sunt facute in Taiwan iar restul care se gasesc la preturi mai mici gen 50-60 lei setul la pretul real sunt facute in China , indiferent unde sunt facute conteaza sa fie precise , doar ca o fabrica daca are matrita unei cale facuta din start cu abateri fata de original , aceea fabrica o sa faca toate calele (exemplu la 1.6 TS 105 cp pe admisie) indiferent de numele trecut pe el (in cazul meu Quatros sau BGS) cu abateri fata de original.
Cand o sa am timp o sa mai umblu odata la distributie , in special la intinzatorul curelei de distributie ,acum l-am regalt bine , dar dupa pornirea motorului statea sageata prea sus ,aproape de gaura unde se baga cheia care impinge intinzatorul , poate resuesc sa il fac sa stea ca data trecuta la semn ,dar sa nu tremure sageata deloc , cu tremuratul nu cred ca resuesc sa fac ceva. Sunt fel si fel de chestii ,dar daca cei care stiu nu dau sfaturi , atunci ce pretenti sa avem cu rezolvatul si intelesul problemelor.
Am bagat urmatoarele linkuri legate de cele 3 etape ale zgomotului auzite pe ziua de azi :
1.Etapa de inceput unde zgomotul este mai puternic
https://www.youtube.com/watch?v=cljZk4e2NbA
2.Etapa intermediara unde se aude ceva mai incet
https://www.youtube.com/watch?v=8JMSZcN6KyY
3.Etapa finala ,unde zgomotul nu mai persista
https://www.youtube.com/watch?v=SCQXp_YWpGI