It is currently 28 Apr 2024, 02:26

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5
Author Message
PostPosted: 05 Jul 2023, 12:06 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Un GT este atat de fasnet cat poate sa fie un 56 sau 47 cu motor similar.
Is toate pe aceeasi platforma construite, aceleasi articulatii, geometrie, etrc, etc. Diferenta face 47 care e oleaca mai "nose heavy" pentru ca este mai scurt.
59 se simte mai bine pentru ca are o caroserie mult mai rigida si nu torsioneaza pe curbe sau pe drumuri cu denivelari amble. Overall, se simte ca o masina mai moderna in comparatie cu 47/56/gt.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2023, 11:29 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Dintre 147, 156 si GT, GT-ul mi-a rămas la suflet. Era o mașină care se conducea atât de bine... era putin mai confortabila ca 147le... Probabil din simplul fapt ca spatele era mai greu si nu țopăia de fund. La capitolul accelerare, toate sunt la fel... fiind cam aceiași mașină în mare parte cu aceleași motorizări. De ex GT-ul Q2 ce l-am avut, era foarte sprinten, însă avea soft.

159 este o masina total diferita.

1. Este mai grea (~1500-1600kg)
2. Brațele sunt ceva mai solide, mai ales cele inferioare.
3. Se simte foarte "închegată". Nu simți viteza, nu fluiera vântul pe la chedere...
4. Este foarte confortabila iar suspensia filtrează mult mai bine.
5. Eu detin modelul facelift din 2009 in echipare distinctive elegante cu motorizarea de 1.9 16V 150cp. Ii făcusem soft la un moment dat, însă după câteva luni, am revenit la soft-ul de fabrica din simplu motiv ca mașină era mult mai smooth si oferă un flavour aparte la condus relaxant (aka încet / regulamentar). Paradoxal sau nu, chiar dacă mașină este mai grea, consuma mai putin ca GT-ul diesel cu aceiași motorizare. Poate nici eu nu o mai calc la podea din semafor în semafor (a trecut Varsta aia), însă la drum întins cu GT-ul obțineam un consum de 6-6.3%, iar cu 159le de cele mai multe ori scot sub 6%... posibil sa minta si CB.

Dacă ești pașnic si mergi cu 100kmh fără accelerări si frânări bruste, consuma 5%.

6. Senzatia la volan este diferită de 147/GT/Giulietta... se simte mai germana... nu-ți pune același zâmbet tâmp pe fata din simplul fapt ca e grea si nu iti oferă nici o bucurie la manevre bruște.
7. Toate 159le au DPF... nu îl văd ca un lucru rău. Dacă motorul funcționează în mințile lui, nu vei avea probleme cu el.
8. Injectoarele sunt diferite la 147/GT varianta de 150 fata de cele de 140cp (cel putin codul piesei este diferit).
9. Injectoarele la 159 sunt diferite de cele de 147/GT indiferent de motorizare.
10. Variantele de 170 la 147/GT sunt o ediție specială si iarăși au injectoare diferite de cele standard de 140 si 150cp.

Recent am făcut un drum de București - Austria cu Giulietta si pot spune ca la un drum atât de lung mi se pare mai obositoare ca 159le însă mult mai fun to drive. Sunetul motorului, zâmbetul tâmp... este ceva greu de descris în cuvinte.


Mnoh... in concluzie contează mult ce iti dorești de la o mașină.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2023, 12:24 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
Discutia e faina, vorbiti despre masinile astea ca si cum in stare buna e starea de fapt. In fapt peste ele au trecut ceva ani si se cunoaste.

Eu ma tot uit pe oferta, rar vad ceva care sa te motivezi sa suni macar. Ori s-au consumat, ori cei care le au in stare buna tin de ele. Naiba stie...

47/gt sa le iei ca pe o varianta de economie, sa te "carpesti" mi se pare ruleta ruseasca. Cred ca ai mult mai multe sanse sa te "rupi", sa bagi bani in ele cat nu mai merita (asta dacă vrei sa intelegi ceva din ea, nu doar sa fie o galma de tabla care se misca.)

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2023, 13:21 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 266
Location: Bucuresti
Alegerea este foarte subiectiva. De exemplu soferul 156-ului din dotare este preponderent nevasta. Nu vrea sa renunte la ea dintr-un simplu motiv: directia. A condus n alte masini, tocmai in ideea ca poate gasim si altceva. Singura masina de care s-a declarat incantata la capitolul asta a fost BMW E90 (si derivatele). Citez: "Eh... Asa mai merge"

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2023, 16:36 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cand conduci mai multe masini poti sa iti faci o parere mai buna despre un anumit model , cea mai noua masina condusa este Corsa D din 2010 ,dar nu as cumpara pentru mine asa ceva.
Nu ma incata filtru de particule datorita experientei cu Corsa D , initial avea membrana sparta la capsula vacuumatica de la turbo ,dupa care sa stricat si un senzor de presiune diferentiala si se infundase DPF-ul ,l-am trimis la Odorheiul Secuiesc nu sa rezolvat nimic dupa care l-am curat local si dupa inlocuirea senzorului defect nu sa ma infundat , am mai avut 2 tentative ca nu isi facea regenerarea, dar de atunici am zis sa bage motorina de la OMV si Rompetrol si nu au mai fost probleme. ,inainte bagam doar de la LUkoil.

Deocamdata o perioada de timp nu are rost sa ma mai gandesc la alta masina ,tin 166 cat se poate si daca strang ceva bani in plus pentru una mai noua, atunci ma hotarasc , oricum dintre modele Alfa Romeo imi fac cu ochiul doar 147 facelift si 159 ca este generatie ceva mai noua si preturile de cumparare sunt acceptabile .

Cand ai bani mai multi pentru o masina poti sa fii pretentios ,dar in general m-am uitat dupa variantele ceva mai ieftine dar in stare cat de cat buna , chiar daca se bagau niste bani nu se bagau deodata ,se rezolvau in timp.
147 cand l-am cumparat ,nu a venit nimeni sa vada masina cat a fost anuntul 3 saptamni ,eu am fost primul ,daca si la 3000 lei cu gaz pe masina se face figuri ,am mai bagat aproximativ 2000 lei ,daca schimbam si kitul de ambreiaj ajungea la 6000 lei total si se putea circula fara probleme iar cu 6000 lei nu cred ca gaseam o masina care sa fi fost ok.


Top
   
PostPosted: 07 Jul 2023, 17:31 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
goldfinger Quote:
Discutia e faina, vorbiti despre masinile astea ca si cum in stare buna e starea de fapt. In fapt peste ele au trecut ceva ani si se cunoaste.

Eu ma tot uit pe oferta, rar vad ceva care sa te motivezi sa suni macar. Ori s-au consumat, ori cei care le au in stare buna tin de ele. Naiba stie...

47/gt sa le iei ca pe o varianta de economie, sa te "carpesti" mi se pare ruleta ruseasca. Cred ca ai mult mai multe sanse sa te "rupi", sa bagi bani in ele cat nu mai merita (asta dacă vrei sa intelegi ceva din ea, nu doar sa fie o galma de tabla care se misca.)
Personal după ce cumpăr o mașină sh ii fac o revizie bara-bara si schimb tot ce este necesar (amortizoare, brațe, rulmenți, etc) pentru ca mașină sa fie bun tehnic si în parametrii. Prefer sa previn decât sa combat (fiecare cu piticii lui).


@iuli78 referitor la DPF. Dacă sistemul de injecție, egr-ul, motorul cât si turbosuflanta funcționează în parametrii, DPF-ul operează corect. Dacă una dintre aceste componente are probleme si operează greșit, cel mai probabil mașină va scoate mai mult fum pe evacuare care se va oprii bineînțeles în filtrul DPF care va duce cu timpul la colmatarea lui. De asemenea el se poate colmata dacă proprietarul întrerupe de cele mai multe ori procesul de regenerare. Chiar si uleiul folosit poate influenta comportamentul acelui filtru de particule.

Referitor la motorina, am alimentat cu motorina standard si premium de la majoritatea stațiilor... Personal cea mai "buna" mi sa părut cea de la omv. Când spun buna, mă refer la faptul ca în mintea mea am avut impresia ca motorul este mai silențios, însă poate fi doar placebo. De regula alimentez de la Rompetrol din simplul fapt ca sunt în drumul meu când vin acasă.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 08 Jul 2023, 18:37 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Legat de fitrul de particule dupa Corsa D ,cand am cumparat masina stiam ca are ceva pe partea de turbo , in oras tregea acceptabil dar in afara localitatii se comporta mai rau decat una fara turbo de la 70-80 km/ora in sus , sa rezolvat prin inlocuirea capsulei vacuumatice , pentru motorul Z13DTE 95 cp are si un senzor in interior , variantele mai slabe nu au ,din cazua ca era membrana fisurata ,capsula nu actiona cum trebuie tija care contoleaza turbina si nu mergea cum trebuie si motorul de asemenea ,in acelasi timp a si cedat senzorul de presiune diferentiala ,din aceasta cauza nu isi facea regenerarea , am monitorizat cu OPCOM gradul de incarcare si cand am vazut ca a sarit de 100% l-am dus la curatat , el in general incepe regenerarea cand ajunge la 90% ,dar sa intamplat de 2 ori sa treca de acest barem si sa nu faca regenerarea , cand sa intamplat prima data am bagat motorina mai scumpa de la Lukoil si a mers sa faca regenerarea ,cand sa intamplat si a doua oara am bagat motorina normala de la OMV si a facut regenerarea ,dupa care am bagat doar motorina de la ei si Rompetrol si nu au mai fost probleme cu regenerarile,le-a facut pe toate cand trebuie .
Cad erau probleme cu capsula vacuumatica isi facea regenerarile mai des ca motroul nu functiona bine si la un moment a cedat senzorul de presiune diferentiala si de aici sa infundat mai rau ,ca nu mai facea nici o regenerare,conteaza ca a mers curatat DPF-ul ,daca ma luam dupa cei de la Odorheiul Secuiesc trebuia sa arunc filtrul si sa iau unul nou de la ei aftermarket , ca pe original costa mai mult filtrul decat masina , in Constanta am mers la o firma care curata asa ceva si dupa curatare si inlocuire senzor presiune diferentiala nu au mai fost probleme sa se infunde , are in jur de 9.000 km de atunci .


Top
   
PostPosted: 09 Jul 2023, 16:18 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1278
Location: Lisbon
Am avut 156 2.0 TS si 159 2.4 JTDm multi ani la rand, in acelasi timp.
Sunt de acord cu tot ce s-a spus. Platforma 156/147/GT este foarte foarte reusita, de asta la condus este inca si in ziua de astazi foarte capabila in comparatie cu alte marci/modele noi.
La 159 s-a schimbat reteta pe vremea de atunci, a iesit din fabrica mai tanc, cu avantajele aferente. Dar e grea si se simte cam in orice conditii.
Fiind masini cu o anumita varsta, daca te gandesti sa cumperi una, sa fie in starea cea mai buna dim bugetul tau. Personal imi place si 147 facelift si GT Q2.

_________________
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2023, 18:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
De ceva timp ma gandesc cat mai serios sa dau 166 ,mai pun niste bani si sa cumpar un 147 facelift cu motor de 1.9jtd de 150 cp sau 2.0 TS de 150cp ,oferta oricum este destul de limitata mai ales pe benzina .
Din ce am observat este bine sa tin cont de urmatoarele aspecte in afara de cele clasice cu aspectul caroseriei si interiorului.
De exemplu ceasurile din bord ,de preferat sa aibe ecranul mai mare sa poata afisa diferite scrisuri pe el , am observat ca sunt si unele mici care nu afiseaza texte pe el ,gen usa deschisa sau becul cutare ars .

Oricum legat de motorizari sunt avantaje si dezavantaje , pe mine ma incata benzina ca este mult mai simpla ,in afara de variator si cele 8 bujii nu are ceva iesit din comun , pe cat la motorina sunt sanse sa trebuiasca inlocuite la un moment dat niste piese destul de scumpe , ma gandesc ca injectoarele , pompa de inalte ,EGR-ul ,turbina ,intercooler-ul ,mai citeam ca mai este o supapa de presiune combustibil ceva de genul , nu rezista la infinit ,tot cedeaza la un moment dat ,poate unul din avantaje fata de Twin Spark este ca un motor JTDm ar trebui sa reziste mai mult fara sa fie desfacut , daca in JTDm am incredere ca tine cel putin 400.000 km ,in schimb la TS nu cred ca apuca 250.000-300.000 fara sa fie desfacut , bine ca nu ar fi o problema daca se rezuma doar la segmentare si eventual inlocuiti cuzineti , dar nu cred ca dupa inlocuirea lor se mai merge inca 200.000 km fara probleme.
Cand ma refer la benzina trebuie neaparat si o instaltie de GPL ,pentru ca nu ii vad rostul unei masini care circula aproximativ 15.000 km pe an ,sa mearga doar pe benzina ,pe motorina mai merge dar nu doar pe benznina ,daca era hybrid mai ziceam.


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2023, 21:23 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Daca n-ai de carat decat pe tine si maxim inca o persoana, ti-as sugera direct MiTo, macar ala de 155 CP. Daca ai un buget mai mare, mai bine chiar Giulietta. Am vazut ambele modele cu GPL, desi eu nu-s adeptul. Sustin exclusiv benzina, nu motorina.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2023, 23:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Nu sunt rele Mito si Giulietta ,doar ca Mito este in 2 usi ,are fratimiu una in UK cu motor 1.3multijet de 95 cp si este multumit de ea ,mai auzisem de la cineva care are motorul 1.6 multijet 120 cp si spune ca are suspensile tari si este joasa ,nepotrivita pentru borduri ,nu stiu ce zicea el de amortizoare cu ceva electronica prin ele ,dar nu am studiat prea mult ca am vazut pe net ca erau normale .
Singura masina in 2 usi care imi place este FIAT 500, mai sunt si altele mai vechi gen Mercedes SLK ,dar asta este pentru cei prea pasionati.
Giulietta iese din discutie datorita pretului maricel ,159 o fi atragatoare dar este mai lunga decat un 147 ,iar farurile sunt destul de chioare , nu stiu daca sunt ca la 166, dar nu cred ca lumineaza cu mult mai bine , la 147 din 2002 cu farurile matuite lumina mult mai bine decat la 166 cu lupele schimbate .

Un 147 in 4 usi din 2007-2009 este o varianta mai potrivita pentru mine ,am fost mereu adeptul GPL-ului datorita costurilor mai reduse de deplasare ,cum este la 166 sau 147 nu se punea problema sa cumpar/tin masina daca erau doar pe benzina ,la 166 imi convine ca dau in bani, aproximativ aceeasi suma pe combustibil la 100km, cat dadeam sa ma dau cu Seat Cordoba ,asta consuma o medie de 6,2 litri de motorina ,in gaz ar veni 12,5 litri cam cat ia media 166 .


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2023, 11:34 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Te poti orienta si catre alta marca, cred ca gasesti alternative bune si mai moderne. 147 facelift e la fel ca cel fara, nu e un upgrade fata de ce ai avut. Iar daca vrei sa cauti una buna trebuie sa dai niste mii. Bani pe care ii poti directiona catre o alta marca fiabila si comuna.
E frumoasa Alfa dar daca nu esti in buget nu are rost sa te chinui. Eu nu am avut bani de Giulietta si am luat Megane. Banala dar imi fac treaba cu ea, suficient pentru ce am nevoie.
Am si un 147 fl, chiar din ala cu ecran mic, pe care arata ceasul si temperatura. In rest are pictograme care se aprind la avarie, ecranul mai mare e bun ca scrie ceva in cazul unei avarii, altfel piuie si trebuie sa te prinzi ce e :)

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2023, 17:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Ecranul mic e pe echipareaProgression, ecranul mare este pe Distinctive.
Ecranul mare iti da informatii in cazul unei erori. Plus alte mesaje pentru diverse.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2023, 19:08 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Este calumea ecranul mare , imi apareau tot felul de mesaje printre care si erorile aparute , becuri arse si mai facea figuri senzorul de temperatura exteriorara si imi arata cu minus cand erau 25 de grade afara.

Oricum sunt diferente de echipare intre versiunile de 147, fata de 166 unde nu sunt asa de mari :
1.Unele au cotiera altele nu , la 166 cred ca toate au cotiera fata standard
2.Unele au buzunare in spatele scaunelor altele nu , la 166 toate au
3.Sunt 147 cu clima altele cu AC , la 166 toate au clima
4.La fel si cu ecranul din bord , la 166 nu sunt diferente la ICS
5.Pe partea cu pilot automat unele au altele nu , la 166 eu nu am ,dar sunt care au .
6.Geamuri electrice spate , la 166 toate au .
7.Difuzoare Bose , sunt putine 147 cu asa ceva , la fel si 166 sunt putine cu amplificator din fabrica.
8.Nu stiu daca este cotiera pe bancheta din spate pe 147 , la 166 au toate .
9.Scaun sofer cu reglare lombara , la 166 nu cred ca exista asa ceva .

La 147 mi se parea ok motorizarea Twin Spark pentru ca puteam schimba o distributie fara probleme sau alte probleme , pe cat cu motoarele JTD nu am experienta deloc , trebuie sa o iau de la zero ca nu stiu nici distributia cum se schimba.

Legat de alte masini aveam acum cativa ani in plan Renault Megane II hatchback ,benzina cu gaz sau motorina ,ambele variante erau ok ,doar ca em evitat partea de inchidere centralizata/pornire, care este mult prea electronica pentru mine , daca se strica nu cred ca se repara asa de usor.

Am condus 147 mi-a placut cum se conduce ,vad ce o rezerva viitorul .


Top
   
PostPosted: 28 Jul 2023, 10:29 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2022, 15:14
Posts: 42
Car: GT 1.8 166 V6
Location: Pitesti
iuli78 Quote:


9.Scaun sofer cu reglare lombara , la 166 nu cred ca exista asa ceva .


Legat de alte masini aveam acum cativa ani in plan Renault Megane II hatchback ,benzina cu gaz sau motorina ,ambele variante erau ok ,doar ca em evitat partea de inchidere centralizata/pornire, care este mult prea electronica pentru mine , daca se strica nu cred ca se repara asa de usor.

Am condus 147 mi-a placut cum se conduce ,vad ce o rezerva viitorul .
Pe 166 am scaune electrice si au si suport lombar. Pana si pe 156 am suport lombar reglabil electric.

Eu am avut multi ani Renault Laguna 1 si2, Megane2, benzinare- masini excelente sa iti faci treaba cu ele, simple, nepretentioase si foarte fiabile pe partea de motor-cutie viteze. Sunt o varianta care tine cu casa, desi au o varsta acum si trebuie gasite exemplare in stare buna. Dar nu au nicio treaba cu condusul dinamic- puntea spate semi-rigida e un mare minus.

_________________
Alfa Romeo 156 2.0 JTS 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6 2000
ex: Alfa Romeo 156 JTS SW Veloce
ex: Alfa Romeo GT 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 28 Jul 2023, 15:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Legat de reglajul lombar ,traiam cu impresia ca 166 nu are pentru ca vroiam la un moment dat sa pun scaune negre din pilele ,dar erau electrice si nu am vazut butoane pentru reglaj lombar , avea niste sageti care reglau scaunul fata-spate ,sus-jos ,butoane reglaj spatar si butoanele cu cifre pentru memorie , la mine sunt din material si au electric doar reglarea spatarului care se face si fara sa bag cheia in contact , in rest miscarea sus jos si fata -spate este la manuala.

Au si Renault modele reusite , inainte sa iau 166 aveam in calcul Laguna 2 ,am vazut cateva cu GPL si merg bine daca sunt intretinute,imi place si Megan Scienic,geamuri mari ,vizibilitate buna , dar are si el ceva mai multa electronica , la Megan 2 este interesant sistemul cu telecomanda in loc de cheie ,doar ca face lucrurile mai scumpe si complicate daca au probleme,cred ca erau putin cam avansat pentru vremea lor ,incuietorile de usi stiu ca sunt scumpe daca se cumpara noi aftermarket.

Legat de consumul de ulei la Twin Spark nu stiu care este treaba ,dar intrebasem pe cineva cu motor mai nou 1.6 TS din 2009 care facuse segmentarea si zicea ca nu ii mai cosuma ulei ,la fel scria cineva cu motor 2.0TS, nu pot sa imi dau seama daca segmenti originali sunt facuti sa treaca uleiul prin ei si cei noi etanseaza ma bine ? Ma uit si la motorul 2.0TS pus acum 3 ani , el este tipla ,vechi dar putini kilometri si tot consuma minim 2 litri de 10w60 ,in cazul meu nu ma complic cu segmentarea motorului ,in rest este mai convenabil sa dau 200 lei in plus pe an ,pe 2-3 litri de 10w60 ,decat sa dau 2000-3000 le cat costa manopera si piesele pentru segmentare.


Top
   
PostPosted: 10 Aug 2023, 19:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Vad ca a reaparut masina la vanzare ,din ce vad a ajuns intr-un parc auto ,din poza pare a fi inainte de statia peco Mol intre Palazu mare si Ovidiu.
Cred ca nu au fost atenti sau au gresit intentionat cu anul fabricatiei, au pus 2004 in loc de 2002 , este inmatriculata in August 2002 si kilometrajul in anunt scrie ca are 197.000 km ,eu cand am cumparat-o in luna Mai avea 201.000 km si am dat-o pe la 203.400 km , a mai mers si cel care a cumparat-o in jur de 1000 km sau mai mult ca mergea zilnic cu ea , trebuia sa aiba in jur de 204.000-204.500 km ,nu este diferenta mare dar probabil ca un kilometraj pana in 200.000 km da mai bine , vad ca sunt optimisti pentru ca cer 1950 euro , ca investitii stiu ca sa sa bagat freon in jur de 200 lei si dupa poze par sa fie polishate farurile ,aici cred ca mai mai costa 150-200 lei , nu stiu daca sa schimbat kitul de ambreiaj pentru ca era neaparat necesar , nu mergeai mai mult de 30-40 minute cu ea, ca incepea sa tremure din toate incheieturile la plecarea dupa loc.
Poate au noroc si o vand la un pret bun , eu cat am tinut-o la vanzare in 3 saptamani unu oferea 500 euro si altul 3000 lei ,deja trecuse cele 3 luni de cand o cumparasem si trebuia sa o inmatriculez pe numele meu ,nu ma incanta ideia mai ales ca nu eram sigur ca vreau sa o tin , mai dadeam 1000 lei pe asigurare pe 6 luni si inmatriculare ,1000 lei kitul de ambreiaj si ulei cutie (nu puneam manopera ca il inlocuiam singur ), daca dadeam masina dupa ceva timp ieseam in gaura .


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2023, 07:28 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Parcurile vand prin diverse firme de creditare pentru persoane fizice cu minime conditii de imprumut. Au sanse sa o vanda la un moment dat.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2023, 11:04 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Te-ai gandit sa schimbi marca/modelul de ulei? Zic si eu...

Quick story short... pe vremea când aveam 147 cu GPL... am ajuns să-i pun Selenia 5w40 Multi Power GAS (special pt GPL) si tin minte ca am simțit o îmbunătățire fata de Selenia 20k. Dacă mergeai ca un om normal consuma f putin ulei... Dacă mergeai sportiv, consuma ceva mai mult.

la GT am folosit f mult timp petronas 0w40, foarte mulțumit comparativ cu Selenia WR PE 5w30. (motorul iarna era mult mai silențios la rece)

La 159 folosesc Motul xclean 8100 5w30, iarăși foarte mulțumit comparativ cu Selenia WR PE 5w30. (motorul mult mai silențios comparativ cu Selenia).

La Giulietta am mers pe Selenia 5w40 sau ce recomanda producatorul... nu am termen de comparație... Poate la următorul schimb voi încerca motul. Am băgat peste 5000 km în 2luni pe extraurban... ii place benzina si se apropie revizia cât de curând :)




Eu vorbesc aici de mașini vechi cu ceva uzura. 47le ce-i drept l-am cumpărat la 80-90k km si avea 6ani vechime... se tinea bine pe vremea aia... acum am înțeles ca a ajuns abandonat printr-o parcare în Piatra Neamț.

GT-ul si 159le, le-am cumparat în pragul a 200k km si le-am făcut o revizie bara/bara ce a inclus si curățare de admisie.

Legat de diesel, poate am fost eu mai norocos dar nu am avut nici una dintre problemele de care se sperie toți (injectoare, pompa de injecție, DPF, senzori, etc).

Revizii la timp, motorina buna si nu ai treaba. Bineînțeles, condiția esențială ar fi sa cumperi una care sa funcționeze corect. De preferat de import.

Iar dacă mă intrebi personal, aș alege oricând diesel în detrimentul benzinei, fie ea si cu GPL, dacă costurile de exploatare reprezintă un criteriu.


Toate bune!

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 11 Aug 2023, 20:05 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Probabil pe cei cu parcurile auto nu ii grabeste nimeni si posibil sa o cumpere cineva la un pret apropiat , ma gandesc ca scad si ei din pret sa o vanda , eu nu as da bani aia pe una din 2002 , vazusem un facelift cu GPL acum 2 ani intr-un parc auto dupa varianta in Constanta ,era vre-o 2700 de euro daca imi aduc aminte si a stat expusa cel putin 6 luni , cand treceam pe la Auchand aruncam o privire si la masinile din parc,tot din zona luasem si 166-le in 2016 dar era pus la strada nu in interior.

Referitor la ulei daca mai tineam 147 , vroiam sa schimb uleiul ca mai mult ca sigur motorul manca ulei ,cel putin 500 grame de Total Quartz 7000 10w40 la 1000 km ,mers decent nu o forjam ca nu aveam pretentii de la masina ,atat imi iesise mie dupa ce am facut schimbul de ulei ,ca am mers in jur de 1000km , teoretic a intrat un bidon de 5 litri ,schimbul de ulei si ce mai ramasese il bagasem pe parcurs.
Era intersant uleiul pus de tine SELENIA Multipower GAS 5W40 dar mi se pare mult prea scump ,79 lei litrul la Targul de piese ,singura varianta mai ieftina era la Procars 97 cu 50 lei litrul + transportul dar nu stiu daca il mai aduc la acest pret .
Am vazut ca la multe masini diesel se cere 5w30 ,la motorul 1.3 cdti dupa Corsa D ,se baga Ravenol 5w30 HLS ,recomandat si pentru Opel/FIAT.
Momentan nu are rost sa bag ulei mai subtire la motorul 2.0TS ,pentru ca daca consuma 10w60 de la Motul ,o sa consume mai mult ca sigur mai mult 5w40 ,poate interveni o schimbare daca se modifica pretul uleului ,deocamdata la Autokarma il gasesc mai ieftin ,daca se scumpeste si acolo si se duce catre 280-300 lei bidonul de 5 litri de Motul ,o sa caut sa ma reorientez catre alt 10w60 mai ieftin sau un 10w40 mai bun.
Nu am mai bagat Selenia in motor de cand a crapat vechiul motor 2.0TS ,in el bagasem in ultimi ani doar Selenia 20K si acum ma gandesc ca daca aveam 10w60 in motor ,era ungerea mai buna cand era motorul incins si poate il aveam si acum pe masina si ma scutea de 500 de euro cat am dat pe motor ,drum Constanta-Focsani dus intors ,omologare motor ,ulei,antigel si ce am mai luat atunci ,la vechiul motor nu bagasem de seam sa aiba zgomote deosebite prin el sa ,si mergeam cu maxim 150/km , cand a craptat nu stiu ce ma apucat sa il tin in 170 km/ora pentru 15-20 minute pana a crapat , am zis ca nu mai bag 10w40 in motor.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]