It is currently 27 Apr 2024, 22:56

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 01 Aug 2022, 12:53 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
uite presiunea la mine cu motorul oprit:


Attachments:
fuel pressure.jpg
fuel pressure.jpg [ 346.36 KiB | Viewed 982 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
Se pare ca iti trebuie 0.5 bari minim sa mearga.
Attachment:
fff.JPG
fff.JPG [ 101.37 KiB | Viewed 980 times ]


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 15:23 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Ionut Alfistul Quote:
aschiuta Quote:
Schimba pompa de motorina din rezervor. Eventual incarca s-au schimba bateria daca este prea slaba
Maine dupa ce incercam regulatorul asta nou, si cu o baterie incarcata cum trebuie, daca tot asa face, atunci cu siguranta asta e urmatorul pas, schimb pompa din rezervor, spunea un user de mai sus ca e destul de rapida si usoara operatiunea.

Uite aici masurata acum citeva ore. Motorul nepornit numai pus contactul.


Attachments:
ScreenHunter 187.jpg
ScreenHunter 187.jpg [ 255.39 KiB | Viewed 968 times ]

_________________
DA !
Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 17:04 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
Am revenit cu noutati...din pacate nu prea bune, schimbat regulator cu unul nou cu aceeasi serie, exact la fel porneste, absolut nici o schimbare.
Mecanicul mi-a zis ca nu mai stie ce sa faca si ca el merge in concediu si sa o iau de acolo si eventual sa o duc inapoi pe la sfarsitul lui august.

Deci se pare ca urmeaza al 9-lea mecanic.....

Am totusi o intrebare, cum se pot verifica releele? sigurantele sunt verificate toate, dar nu stiu de relee, ca ma gandesc sa iau putin problema in propriile maini, in primul rand ca sa invat si eu ceva, si in al doilea rand, daca nu eu atunci cine??


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 17:07 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
aschiuta Quote:
Ionut Alfistul Quote:
aschiuta Quote:
Schimba pompa de motorina din rezervor. Eventual incarca s-au schimba bateria daca este prea slaba
Maine dupa ce incercam regulatorul asta nou, si cu o baterie incarcata cum trebuie, daca tot asa face, atunci cu siguranta asta e urmatorul pas, schimb pompa din rezervor, spunea un user de mai sus ca e destul de rapida si usoara operatiunea.

Uite aici masurata acum citeva ore. Motorul nepornit numai pus contactul.
Tu ce motorizare ai pe masina ta? si cati cai? ca am vazut ca la unii difera in functie de motorizare.
Eu acum astept sa ma sune un prieten cu un 159 sa verificam presiunea, ca el are motor ca al meu doar ca al lui e 150cai iar al meu e 140.
Banuiesc ca presiunile ar trebui sa fie asemenatoare


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 17:29 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Ionut Alfistul Quote:
aschiuta Quote:
Ionut Alfistul Quote:


Maine dupa ce incercam regulatorul asta nou, si cu o baterie incarcata cum trebuie, daca tot asa face, atunci cu siguranta asta e urmatorul pas, schimb pompa din rezervor, spunea un user de mai sus ca e destul de rapida si usoara operatiunea.

Uite aici masurata acum citeva ore. Motorul nepornit numai pus contactul.
Tu ce motorizare ai pe masina ta? si cati cai? ca am vazut ca la unii difera in functie de motorizare.
Eu acum astept sa ma sune un prieten cu un 159 sa verificam presiunea, ca el are motor ca al meu doar ca al lui e 150cai iar al meu e 140.
Banuiesc ca presiunile ar trebui sa fie asemenatoare
Tare sint curios ce meserie ai !
Dar eroare de motor, dupa schimbarea regulatorului la pompa de inalta, mai apare ?

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 18:59 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
aschiuta Quote:
Ionut Alfistul Quote:
aschiuta Quote:



Uite aici masurata acum citeva ore. Motorul nepornit numai pus contactul.
Tu ce motorizare ai pe masina ta? si cati cai? ca am vazut ca la unii difera in functie de motorizare.
Eu acum astept sa ma sune un prieten cu un 159 sa verificam presiunea, ca el are motor ca al meu doar ca al lui e 150cai iar al meu e 140.
Banuiesc ca presiunile ar trebui sa fie asemenatoare
Tare sint curios ce meserie ai !
Dar eroare de motor, dupa schimbarea regulatorului la pompa de inalta, mai apare ?
Lucrez in logistica, nu prea am treaba cu mecanica, recunosc, dar as dori sa invat, problema e ca nu am de la cine.
Aceeasi eroare o da, P 1191 in momentul cand treci de 3000 rpm


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 19:59 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
Ionut Alfistul Quote:
Am revenit cu noutati...din pacate nu prea bune, schimbat regulator cu unul nou cu aceeasi serie, exact la fel porneste, absolut nici o schimbare.
Mecanicul mi-a zis ca nu mai stie ce sa faca si ca el merge in concediu si sa o iau de acolo si eventual sa o duc inapoi pe la sfarsitul lui august.

Deci se pare ca urmeaza al 9-lea mecanic.....

Am totusi o intrebare, cum se pot verifica releele? sigurantele sunt verificate toate, dar nu stiu de relee, ca ma gandesc sa iau putin problema in propriile maini, in primul rand ca sa invat si eu ceva, si in al doilea rand, daca nu eu atunci cine??
Cel mai simplu ii sa ilocuiest releul de la pompa de motorina cu altul. Ti-am scris mai sus cum.
Ori senzori cumparati sunt prosti. Ori ti se intrerupe alimentarea de la pompa de motrina.
Attachment:
2.JPG
2.JPG [ 81.41 KiB | Viewed 933 times ]
Din eroarea care ai postat-o ce întelegem.
Cand iti vine eroarea ai 2706 rpm
Pedala ii apasata la maxim.
Ai doar 832.9 presiune pe rampa, ma asteptam sa fie undeva la 1200-1400bar
si injecteaza 69702.7 mm^3 / injectie ~ aproximativ 746L pe minut care ii destul de improbabil.

Concluzia care o trag de aici ii
Pierzi undeva presiune si deaia caluleaza masina ca injecteaza atat de mult.
Acuma de ce se intampla asta, ori se opreste poma de transfer si nu mai alimenteaza pompa de inalte, ori pierzi motorina pe la un injector sau conducta (dar cum ziceam ar trebui sa pierzi 700L care ii improbabil).


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 20:08 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
radu_gostian Quote:
Ionut Alfistul Quote:
Am revenit cu noutati...din pacate nu prea bune, schimbat regulator cu unul nou cu aceeasi serie, exact la fel porneste, absolut nici o schimbare.
Mecanicul mi-a zis ca nu mai stie ce sa faca si ca el merge in concediu si sa o iau de acolo si eventual sa o duc inapoi pe la sfarsitul lui august.

Deci se pare ca urmeaza al 9-lea mecanic.....

Am totusi o intrebare, cum se pot verifica releele? sigurantele sunt verificate toate, dar nu stiu de relee, ca ma gandesc sa iau putin problema in propriile maini, in primul rand ca sa invat si eu ceva, si in al doilea rand, daca nu eu atunci cine??
Cel mai simplu ii sa ilocuiest releul de la pompa de motorina cu altul. Ti-am scris mai sus cum.
Ori senzori cumparati sunt prosti. Ori ti se intrerupe alimentarea de la pompa de motrina.

2.JPG

Din eroarea care ai postat-o ce întelegem.
Cand iti vine eroarea ai 2706 rpm
Pedala ii apasata la maxim.
Ai doar 832.9 presiune pe rampa, ma asteptam sa fie undeva la 1200-1400bar
si injecteaza 69702.7 mm^3 / injectie ~ aproximativ 746L pe minut care ii destul de improbabil.

Concluzia care o trag de aici ii
Pierzi undeva presiune si deaia caluleaza masina ca injecteaza atat de mult.
Acuma de ce se intampla asta, ori se opreste poma de transfer si nu mai alimenteaza pompa de inalte, ori pierzi motorina pe la un injector sau conducta (dar cum ziceam ar trebui sa pierzi 700L car ii improbabil).
Acum am adus masina acasa, maine dupa ce vin de la servici, o sa vad care e releul ala de la pompa de motorina, ca siguranta am verificat-o iar si nu are nimic, am mai verificat azi si toate mufele de la injectoare, scoase si curatate, tot asa.
O sa incerc sa fac rost de un releu si o sa il schimb si pe ala.


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 20:11 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
De obicei dupa ce trec de 3000rpm intervine eroarea P1191.
Azi am mers cu ea la un test drive cu noul regulator si tot asa facea, ceea ce inseamna ca regulatorul nu e problema aici, eu unul tind sa cred ca poate sunt 2 probleme separate?
1. pornitul greu
2. Eroarea P1191 imediat ce trec de 3000 RPM sau la o apasare mai puternica a pedalei de acceleratie


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 20:13 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
Ionut Alfistul Quote:
radu_gostian Quote:
Ionut Alfistul Quote:
Am revenit cu noutati...din pacate nu prea bune, schimbat regulator cu unul nou cu aceeasi serie, exact la fel porneste, absolut nici o schimbare.
Mecanicul mi-a zis ca nu mai stie ce sa faca si ca el merge in concediu si sa o iau de acolo si eventual sa o duc inapoi pe la sfarsitul lui august.

Deci se pare ca urmeaza al 9-lea mecanic.....

Am totusi o intrebare, cum se pot verifica releele? sigurantele sunt verificate toate, dar nu stiu de relee, ca ma gandesc sa iau putin problema in propriile maini, in primul rand ca sa invat si eu ceva, si in al doilea rand, daca nu eu atunci cine??
Cel mai simplu ii sa ilocuiest releul de la pompa de motorina cu altul. Ti-am scris mai sus cum.
Ori senzori cumparati sunt prosti. Ori ti se intrerupe alimentarea de la pompa de motrina.

2.JPG

Din eroarea care ai postat-o ce întelegem.
Cand iti vine eroarea ai 2706 rpm
Pedala ii apasata la maxim.
Ai doar 832.9 presiune pe rampa, ma asteptam sa fie undeva la 1200-1400bar
si injecteaza 69702.7 mm^3 / injectie ~ aproximativ 746L pe minut care ii destul de improbabil.

Concluzia care o trag de aici ii
Pierzi undeva presiune si deaia caluleaza masina ca injecteaza atat de mult.
Acuma de ce se intampla asta, ori se opreste poma de transfer si nu mai alimenteaza pompa de inalte, ori pierzi motorina pe la un injector sau conducta (dar cum ziceam ar trebui sa pierzi 700L car ii improbabil).
Acum am adus masina acasa, maine dupa ce vin de la servici, o sa vad care e releul ala de la pompa de motorina, ca siguranta am verificat-o iar si nu are nimic, am mai verificat azi si toate mufele de la injectoare, scoase si curatate, tot asa.
O sa incerc sa fac rost de un releu si o sa il schimb si pe ala.
Nu trebuie sa faci rost de unul, il iei altul de acolo ca sa confirmi ca ii releul sau nu, nu iti trebuie claxon sau proiectoare sau spalatoare de faruri pana verifici daca ii releul. Merge masina si fara ele.


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 20:48 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
radu_gostian Quote:
Ionut Alfistul Quote:
radu_gostian Quote:


Cel mai simplu ii sa ilocuiest releul de la pompa de motorina cu altul. Ti-am scris mai sus cum.
Ori senzori cumparati sunt prosti. Ori ti se intrerupe alimentarea de la pompa de motrina.

2.JPG

Din eroarea care ai postat-o ce întelegem.
Cand iti vine eroarea ai 2706 rpm
Pedala ii apasata la maxim.
Ai doar 832.9 presiune pe rampa, ma asteptam sa fie undeva la 1200-1400bar
si injecteaza 69702.7 mm^3 / injectie ~ aproximativ 746L pe minut care ii destul de improbabil.

Concluzia care o trag de aici ii
Pierzi undeva presiune si deaia caluleaza masina ca injecteaza atat de mult.
Acuma de ce se intampla asta, ori se opreste poma de transfer si nu mai alimenteaza pompa de inalte, ori pierzi motorina pe la un injector sau conducta (dar cum ziceam ar trebui sa pierzi 700L car ii improbabil).
Acum am adus masina acasa, maine dupa ce vin de la servici, o sa vad care e releul ala de la pompa de motorina, ca siguranta am verificat-o iar si nu are nimic, am mai verificat azi si toate mufele de la injectoare, scoase si curatate, tot asa.
O sa incerc sa fac rost de un releu si o sa il schimb si pe ala.
Nu trebuie sa faci rost de unul, il iei altul de acolo ca sa confirmi ca ii releul sau nu, nu iti trebuie claxon sau proiectoare sau spalatoare de faruri pana verifici daca ii releul. Merge masina si fara ele.
Bine sefu, maine incerc si varianta asta. Imi poti trimite te rog o poza cu fiecare releu de la ce este sa nu fac ceva prostii de unul singur pe sub capota.Ca in manualul pe care il am pe PC nu apare niciunde asta, apar sigurantele care pentru ce e, dar nu si la relee.


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 21:02 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Ionut Alfistul Quote:
aschiuta Quote:
Ionut Alfistul Quote:


Tu ce motorizare ai pe masina ta? si cati cai? ca am vazut ca la unii difera in functie de motorizare.
Eu acum astept sa ma sune un prieten cu un 159 sa verificam presiunea, ca el are motor ca al meu doar ca al lui e 150cai iar al meu e 140.
Banuiesc ca presiunile ar trebui sa fie asemenatoare
Tare sint curios ce meserie ai !
Dar eroare de motor, dupa schimbarea regulatorului la pompa de inalta, mai apare ?
Lucrez in logistica, nu prea am treaba cu mecanica, recunosc, dar as dori sa invat, problema e ca nu am de la cine.
Aceeasi eroare o da, P 1191 in momentul cand treci de 3000 rpm
Bun , te-am intrebat de meserie deoarece nu esti atent la detalii. In avatarul meu , la fel ca la tine, scrie tipul si motorizarea masinii = Fiat bravo 2 motor 1.6 multijet. Are 120 cp dar in principiu nu are nici o importanta puterea in gama asta de cilindriere.
Apoi credeam ca lucrezi ceva in IT ca i-ai dat service-ului acela 500 lei asa doar far sa-ti spuna ce a facut la masina de banii astia. Scuze IT-istilor dar in breasla asta am vazut destui cu capu'n nori si plini de bani incit nu-si prea dau seama de valoarea lucrurilor.
Acum, din povestea ta reiese ca poginogul a inceput dupa ce masina a luat doua lovituri zdravene in sensul ca a sarit in aer si a aterizat pe sosea. Asta duce cu gindul la niste contacte electrice, sau scurturi electrice la cabluri sau poate sa fie un defect mecanic la o componenta ( electrica sau mecanica )
Fapt - Dai banutii si-ti schimba siguranta cu una supraevaluata ( cam de 3 ori mai mare ) care se arde si ea.
Cea de valoare normala de 7.5 Amperi se arde si aceea. Concluzie - ceva pe traseul de alimentare la pompa de motorina sau chiar pompa necesita ( suge - in jargon ) mai mult curent.
Fapt - spui ca presiunea pe care o face pompa este de 2.1 bari cind de drept presiunea trebuie sa fie mai mare.
Fapt - un electrician a verificat circuitul electric de alimentare al pompei si acolo totul este normal.
Daca ne uitam la detalii, putem sa ne imaginam ca dupa socul luat si de pompa atunci cind masina a suferit loviturile, motorul electric al pompei sa fi avut si el de suferit ( mecanic sau electric ) si numai livreaza presiunea necesara.
Pe MES iti arata, dupa spusele tale, 2.1 bari ceea ce este putin. Nu excludem nici ca senzorul de presiune din rampa sa arate eronat ( sa fie el de vina ) dar faptul ca-ti arata presiune de 300 bari la relanti pare ca e bun.
Acum inainte de a schimba pompa trebuie sa te asiguri ca bateria masinii este in stare buna. Cind pui contactul in primele 2 secunde in afara de demaror care ia un curent important mai sug cam 40 A si bujiile incndescente. Daca bateria este slaba pompa se invirte cu o turatie mai mica = presiune mai mica, compresia si temperatura in cilindrii mai mici, deci o pornire mai greoaie.
A doua verificare este sa se puna un manometru dupa filtrul de motorina ( intrarea in pompa de inalta ) si sa se masoare presiunea cind pui contactul. Aste doua lucruri trebuie sa-i ceri mecanicului sa le faca inainte de a schimba pompa de motorina din rezervor.
S-ar mai putea masura si curentul pe care il suge pompa ( se pune un ampermetru in locul sigurantei ) dar pt a fi concludenta masuratoarea ar trebui sa stim plaja de curent pe care o da producatorul.
De asemenea tensiunea la bornele pompei ne poate da ceva informatii. Dar astea sint lucruri greu de facut in service-urile de astazi.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 21:17 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
aschiuta Quote:
Ionut Alfistul Quote:
aschiuta Quote:


Tare sint curios ce meserie ai !
Dar eroare de motor, dupa schimbarea regulatorului la pompa de inalta, mai apare ?
Lucrez in logistica, nu prea am treaba cu mecanica, recunosc, dar as dori sa invat, problema e ca nu am de la cine.
Aceeasi eroare o da, P 1191 in momentul cand treci de 3000 rpm
Bun , te-am intrebat de meserie deoarece nu esti atent la detalii. In avatarul meu , la fel ca la tine, scrie tipul si motorizarea masinii = Fiat bravo 2 motor 1.6 multijet. Are 120 cp dar in principiu nu are nici o importanta puterea in gama asta de cilindriere.
Apoi credeam ca lucrezi ceva in IT ca i-ai dat service-ului acela 500 lei asa doar far sa-ti spuna ce a facut la masina de banii astia. Scuze IT-istilor dar in breasla asta am vazut destui cu capu'n nori si plini de bani incit nu-si prea dau seama de valoarea lucrurilor.
Acum, din povestea ta reiese ca poginogul a inceput dupa ce masina a luat doua lovituri zdravene in sensul ca a sarit in aer si a aterizat pe sosea. Asta duce cu gindul la niste contacte electrice, sau scurturi electrice la cabluri sau poate sa fie un defect mecanic la o componenta ( electrica sau mecanica )
Fapt - Dai banutii si-ti schimba siguranta cu una supraevaluata ( cam de 3 ori mai mare ) care se arde si ea.
Cea de valoare normala de 7.5 Amperi se arde si aceea. Concluzie - ceva pe traseul de alimentare la pompa de motorina sau chiar pompa necesita ( suge - in jargon ) mai mult curent.
Fapt - spui ca presiunea pe care o face pompa este de 2.1 bari cind de drept presiunea trebuie sa fie mai mare.
Fapt - un electrician a verificat circuitul electric de alimentare al pompei si acolo totul este normal.
Daca ne uitam la detalii, putem sa ne imaginam ca dupa socul luat si de pompa atunci cind masina a suferit loviturile, motorul electric al pompei sa fi avut si el de suferit ( mecanic sau electric ) si numai livreaza presiunea necesara.
Pe MES iti arata, dupa spusele tale, 2.1 bari ceea ce este putin. Nu excludem nici ca senzorul de presiune din rampa sa arate eronat ( sa fie el de vina ) dar faptul ca-ti arata presiune de 300 bari la relanti pare ca e bun.
Acum inainte de a schimba pompa trebuie sa te asiguri ca bateria masinii este in stare buna. Cind pui contactul in primele 2 secunde in afara de demaror care ia un curent important mai sug cam 40 A si bujiile incndescente. Daca bateria este slaba pompa se invirte cu o turatie mai mica = presiune mai mica, compresia si temperatura in cilindrii mai mici, deci o pornire mai greoaie.
A doua verificare este sa se puna un manometru dupa filtrul de motorina ( intrarea in pompa de inalta ) si sa se masoare presiunea cind pui contactul. Aste doua lucruri trebuie sa-i ceri mecanicului sa le faca inainte de a schimba pompa de motorina din rezervor.
S-ar mai putea masura si curentul pe care il suge pompa ( se pune un ampermetru in locul sigurantei ) dar pt a fi concludenta masuratoarea ar trebui sa stim plaja de curent pe care o da producatorul.
De asemenea tensiunea la bornele pompei ne poate da ceva informatii. Dar astea sint lucruri greu de facut in service-urile de astazi.
Manometru s-a pus saptamana trecuta si mi-a zis mecanicul ca exact cat aparea pe MES 2.1bari cu contactul pus, tot atata aparea si pe manometru.
Toti ar face cat mai putin si te-ar taxa cat mai mult, din pacate nu ca as fi eu cunoscator dar nici prost nu sunt sa imi dau seama ca nu prea au tragere de inima mecanicii la care am fost pana acum. Daca le dau eu indicatii, se supara ca doar ei au experienta, jur daca nu ma bate capul sa ma pun sa invat eu tot ce e de facut la masina sa nu mai trebuiasca sa ma rog de nici un mecanic.


Top
   
PostPosted: 01 Aug 2022, 23:23 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Mai ramine de masurat tensiunea la bornele pompei si curentul pe care il ia.
M-am uitat pe schemele electrice de la Fiat cu motor de 1.9 16 v si siguranta de pe pompa F21 este de 15 A. Releul T10 care alimenteaza pompa este de 20 A asa ca ma astept la un curent in jur de 10 A prin pompa.
La fel este si la motorul de 1.6 pe care il am eu pe masina.

Referitor la eroarea de motor, a mai fost un caz asemanator pe forum acum citiva ani. Nu mai stiu daca pornea greu dar in jur de 3500 de rotatii dadea eroare. S-a schimbat inclusiv pompa de inalta si pina la urma a fost un injector care pierdea presiune pe la retur. Pentru asta s-au demontat toate cele 4 injectoare si au fost puse pe bancul de testare.
Inainte de a aparea eroarea de motor se vedea in MES cum creste diferenta dintre presiune motorina ceruta si cea reala. Asta ar trebui sa faci si tu, sa urmaresti un grafic al presiunilor , cu masina circulind incepind de la 2000 rot/min pina la turatia la care apare eroarea.
Din ce am vazut acea eroare apare pe la 2700 turatii si consuma cam 70 mililitrii/injectie ceea ce duce la 0.14 litri pe rotatie motor ceea ce este destul de mult. De remarcat ca asta este consumul calculat incluzind si partea de motorina care trece prin returul injectorului dar tot este mult.

Insa la tine s-ar putea sa fie problema de la pompa de motorina care nu alimenteaza bine pompa de inalta. Defectele pot fi legate sau pot fi independente.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2022, 09:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
daca problema este de la senzorul de presiune?nu ai de unde imprumuta unul de proba?

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2022, 09:51 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
bluecar Quote:
daca problema este de la senzorul de presiune?nu ai de unde imprumuta unul de proba?
Senzorul de presiune adică la senzorul Map te referi nu? Cel care e în admisie? Cu ala am început prima data, dat jos curățat, tot asa face, am zis ca poate e stricat. Am luat altul dar tot asa face și cu celalalt senzor.


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2022, 10:00 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
aschiuta Quote:
Mai ramine de masurat tensiunea la bornele pompei si curentul pe care il ia.
M-am uitat pe schemele electrice de la Fiat cu motor de 1.9 16 v si siguranta de pe pompa F21 este de 15 A. Releul T10 care alimenteaza pompa este de 20 A asa ca ma astept la un curent in jur de 10 A prin pompa.
La fel este si la motorul de 1.6 pe care il am eu pe masina.

Referitor la eroarea de motor, a mai fost un caz asemanator pe forum acum citiva ani. Nu mai stiu daca pornea greu dar in jur de 3500 de rotatii dadea eroare. S-a schimbat inclusiv pompa de inalta si pina la urma a fost un injector care pierdea presiune pe la retur. Pentru asta s-au demontat toate cele 4 injectoare si au fost puse pe bancul de testare.
Inainte de a aparea eroarea de motor se vedea in MES cum creste diferenta dintre presiune motorina ceruta si cea reala. Asta ar trebui sa faci si tu, sa urmaresti un grafic al presiunilor , cu masina circulind incepind de la 2000 rot/min pina la turatia la care apare eroarea.
Din ce am vazut acea eroare apare pe la 2700 turatii si consuma cam 70 mililitrii/injectie ceea ce duce la 0.14 litri pe rotatie motor ceea ce este destul de mult. De remarcat ca asta este consumul calculat incluzind si partea de motorina care trece prin returul injectorului dar tot este mult.

Insa la tine s-ar putea sa fie problema de la pompa de motorina care nu alimenteaza bine pompa de inalta. Defectele pot fi legate sau pot fi independente.
Acum mai îmi rămâne doar sa caut un alt Mecanic și un electrician pe care sa ii rog sa măsoare tensiunea de la bornele pompei și sa verifice releele.
Apropo legat de ceea ce ai spus cu graficul presiunilor, abia ce mi-am luat cablurile de diagnoza și MES și sunt cam habarnist cum se face, îmi poți explica te rog pas cu pas (am incercat si ieri cand am facut un test cu masina cu noul regulator dar nu a aparut nimic pe ecran, trebuia sa bifez ceva casute care sunt jos in stanga dar oricat am incercat nu aparea mai nimic)ca as vrea sa fac chestia asta chiar azi după ce ies de la servici
Revin cu informații noi cât de curând...


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2022, 11:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
Ionut Alfistul Quote:
bluecar Quote:
daca problema este de la senzorul de presiune?nu ai de unde imprumuta unul de proba?
Senzorul de presiune adică la senzorul Map te referi nu? Cel care e în admisie? Cu ala am început prima data, dat jos curățat, tot asa face, am zis ca poate e stricat. Am luat altul dar tot asa face și cu celalalt senzor.
nu,acela este de presiune aer....cel de presiune combustibil de pe rampa...


Attachments:
rampa.jpg
rampa.jpg [ 338.75 KiB | Viewed 857 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 02 Aug 2022, 12:03 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
bluecar Quote:
Ionut Alfistul Quote:
bluecar Quote:
daca problema este de la senzorul de presiune?nu ai de unde imprumuta unul de proba?
Senzorul de presiune adică la senzorul Map te referi nu? Cel care e în admisie? Cu ala am început prima data, dat jos curățat, tot asa face, am zis ca poate e stricat. Am luat altul dar tot asa face și cu celalalt senzor.
nu,acela este de presiune aer....cel de presiune combustibil de pe rampa...
Și acela l-am schimbat de 2 ori pana acum, prima data a fost un alt număr pe el și când am verificat pe net am văzut ca senzorul acela era de 1500bari, am găsit altul cu aceeași serie ca și cel original care duce dacă îmi amintesc bine pana la 1800 bari.


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2022, 14:22 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Apreciez rabdarea si perserverenta :clapping:

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2022, 15:49 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
nesquick Quote:
Apreciez rabdarea si perserverenta :clapping:
Nu pot sa spun ca nu am avut și momente în care voiam sa merg sa cumpăr 2 litri de benzina și o bricheta și sa ma uit la ea cum arde la câte necazuri am pățit din cauza ei, dar în momentele alea ma linișteam când ma gândeam ce bine arata, ce bine ma simt la volanul ei și mai ales cum sta ea de bine în curbe când ma apuca dracii și vad un drum virajat înaintea ochilor. Plus de asta nu e vina ei ca nu găsesc eu o persoana care sa știe sa o întrebe ce o doare și pe unde și pe urma sa ii aplice un tratament adecvat.


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2022, 19:36 
Offline
User avatar

Joined: 03 Oct 2016, 19:23
Posts: 300
Car: Fiat Bravo II 1.6 mj
Location: Bacau
Selectezi parametrii din meniul parameters, nu mai mult de 5-6 parmetrii
- temperatura motor, turatie motor, presiune combustibil, presiune dorita combustibil, presiune aer, presiune aer dorita.
Apoi alegi meniul Graph si dai start acolo si pornesti la drum vreo 10 minute urcind turatia treptat pina apare eroarea de motor.
O sa se salveze un fisier pe care il poti vedea tot in meniul graph.

Senzorul MAP masoara presiunea data de turbina pe traseul de admisie - nu masoara in nici un caz 1500 bari.
Senzorul de pe rampa de combustibil masoara presiunea pe care o face pompa de inalta. E bine sa pui senzor nou si cel recomandat pt motorul tau ca nu cumva sa ai masuratoare eronata. Nu uita ca tot senzorul asta masoara presiune pe care o face pompa de combustibil cind pui contactul. In acel moment motorul nu se invirte deci pompa de inalta nu lucreaza.

_________________
DA !


Top
   
PostPosted: 08 Aug 2022, 00:18 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2009, 05:04
Posts: 327
Car: Alfa 147 JTD
Location: Timisoara <=> Hunedoara
Ionut Alfistul Quote:
nesquick Quote:
Apreciez rabdarea si perserverenta :clapping:
Nu pot sa spun ca nu am avut și momente în care voiam sa merg sa cumpăr 2 litri de benzina și o bricheta și sa ma uit la ea cum arde la câte necazuri am pățit din cauza ei, dar în momentele alea ma linișteam când ma gândeam ce bine arata, ce bine ma simt la volanul ei și mai ales cum sta ea de bine în curbe când ma apuca dracii și vad un drum virajat înaintea ochilor. Plus de asta nu e vina ei ca nu găsesc eu o persoana care sa știe sa o întrebe ce o doare și pe unde și pe urma sa ii aplice un tratament adecvat.
Ai rezolvat-o ?


Top
   
PostPosted: 15 Aug 2022, 08:45 
Offline

Joined: 11 Jul 2021, 10:49
Posts: 51
Car: Alfa 147 1.9 16V
radu_gostian Quote:
Ionut Alfistul Quote:
nesquick Quote:
Apreciez rabdarea si perserverenta :clapping:
Nu pot sa spun ca nu am avut și momente în care voiam sa merg sa cumpăr 2 litri de benzina și o bricheta și sa ma uit la ea cum arde la câte necazuri am pățit din cauza ei, dar în momentele alea ma linișteam când ma gândeam ce bine arata, ce bine ma simt la volanul ei și mai ales cum sta ea de bine în curbe când ma apuca dracii și vad un drum virajat înaintea ochilor. Plus de asta nu e vina ei ca nu găsesc eu o persoana care sa știe sa o întrebe ce o doare și pe unde și pe urma sa ii aplice un tratament adecvat.
Ai rezolvat-o ?
Salut băieți, nu am mai scris nimic pentru ca așteptăm vesti de la al 9 lea mecanic, a dat jos pompa din rezervor, a curățat rezervorul, am comandat o pompa noua, instalata tot, dat cheie la masina tot asa greu porneste.
Acum am dat jos toate injectoarele si le-am trimis la o firma specializata sa le verifice, maine primesc rezultatul. Pe MES apare ca injectoarele sunt bune si au o corectie destul de mica, dar sa vedem cum iese proba pe banc.

Deocamdata suntem în plop, iar plopul e in aer.

Revin cu informații dupa ce testam injectoarele, mulțumesc baieti pentru ajutor, incurajare si sustinere.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]