It is currently 22 May 2024, 14:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 19 Jul 2014, 17:15 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
Buna am o Alfa Romeo 147 1.9jtd 8v ' si am depistat ca curge ulei de la motor cred ca e pe partea de evacuare si la clapeta de acceleratie am atasat niste poze .Masina scoate fum negru la ture mai mare de 2500 , iar intr a treia face putin lag ca si cum i ar da foarte multa motorina si il ineaca iar intra 5 a de la 120 in sus scoate fum negru de se simte si in masina ' pe computer bord imi arata consum acutal intre 4-8 maxim si cateodata intre 8-15 pe acelasi regim acelasi drum .Dimineata defapt oricand porneste foarte bine ' trage bine , iar de ulei nu as putea sa spun ca manaca mult tin sa precizez ca masina o am cam de vreo 10 luni si n am schimbat absolut nimica la ea .Daca ati putea sa am ajutati sa stiu cam ce probleme are masina v as fi recunoscator.Multumesc!


Top
   
PostPosted: 19 Jul 2014, 22:26 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Curata clapeta si vezi cum se comporta. Posibil sa ai turbina pe duca.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2014, 10:42 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
Clapeta am curatat'o ieri automat cand am vazut ' dar tot scoate fum negru la ture mari si scoate continuu.


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2014, 10:59 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Mergi cateva zile apoi verifica iar clapeta si vezi cum e.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2014, 11:17 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
Clapeta am mai curatat'o cam de vreo 1 luna maxim , de cand am masina merg in general pana la servici si napoi in jur de 6 km precizez ca nu o pot conduce in ture mari pt ca e aglomerat ' iar acuma 3 zile am facut un drum in jur de 450 km si mi a luat vreo 25-27 litri maxim iar uleiul nu l a scos afara foarte putin a consumat si pe bord tot maxim e dar m am uitat si pe joja sa fiu mai sigur inainte de plecare si la intoarcere .Dar pe la 130 km scoatea un fum negru continuu de intra in masina :( .


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2014, 11:23 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Ai probleme mari atunci. Mergi la un mecanic. De unde esti?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2014, 11:25 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
acuma ma gandesc la clapeta nu poate sa fie ceva de la carburant ? sau e ulei ca ieri l am curatat si nu m am mai uiatat sa vad , sau sa l miros


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2014, 11:26 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
Baia Mare


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2014, 21:55 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2012, 10:14
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 147 JTD
Location: VILCEA
Salutare Alfisti!! Aceeasi problema o am si eu (poza 1) desi pe furtunele de la turbina nu este ulei deloc, doar la acea clapeta.Fumul negru este omni-prezent in orice treapta daca trece de 2 mii de turatii, intr-o cantitate mare (il vad in otlinda retrovizoare) iar consumul de la un timp,mai ales de cand s-a incalzit a luat-o razna.Un drum Brasov-Costinesti aproximativ 415 km consumul a fost de 6% iar pe CB imi indica consumul mediu de 4.7%(90% din traseu s-a desfasurat pe autostazi unde viteza a fost de 110 km/h).Ulei nu consuma mai deloc,de la schimb la schimb nu scade de pe bord nicio diviziune.Tind sa cred ca debitmetrul de aer sau sondele Lambda au vreo problema desi pe bord nu imi afisaza nicio eroare.Uneori se tureaza dar parca nu trage asa cum trebuie.Astept sugestiile voastre.
PS: debitmetru de aer de pe un motor euro 3 se potriveste pe motorul meu euro 4?


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2014, 22:05 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
pentru toti cei cu probleme de fum, verificati va egr ul prima data si furtunurile de la intercooler.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 25 Jul 2014, 22:30 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2012, 10:14
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 147 JTD
Location: VILCEA
Cel putin la mine EGR-ul functioneaza iar furtunele sunt OK.


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2014, 22:31 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
cum ti ai dat seama ca e buna vana egr?

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 25 Jul 2014, 22:32 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2012, 10:14
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 147 JTD
Location: VILCEA
Verificata la reprezentanta din Rm. Vilcea acum 2 saptamani.


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2014, 22:37 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
cand ai probleme cu fumul, primul lucru blindezi de proba egr ul cu o tabla, se face in 4 minute treaba asta, apoi se pleaca in probe si se verifica puterea, fum o sa scoata o perioada pentru ca evacuarea e cam imbacsita, dar daca trage calumea e cazul de pus alt egr.

furtunurile daca sant cele originale , nu mai sant bune sigur, arata ca bune dar nu mai sant, se umfla pentru ca sant moi dupa atata timp.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 25 Jul 2014, 22:51 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2012, 10:14
Posts: 23
Car: Alfa Romeo 147 JTD
Location: VILCEA
Furtunele sunt destul de noi adica din anul 2013 pentru ca am reusit sa il sparg pe cel de deasupra si atunci am luat decizia de a le schimba pe amandoua.
Nu te contrazic cu EGR-ul dar o situatie ciudara am avut-o la fiatul parintilor care a venit cu furtunasul de la vacumul pentru EGR taiat din Germania(nu am inteles ideea nici pana acum) si dupa vreo 100 de mii de km am descoperit lucrul acesta, masina tragea foarte bine,uleiul era foarte curat aproape ca la o masina pe benzina si cu toate acestea nu scotea gram de fum.Dupa remedierea problemei si anume montarea altui furtun , demontat EGR ,curatat si dat cateva comenzi din calculator pentru a verifica daca functioneaza masina, acum cateva saptamani din cate am vazut eu scoate ceva fum dar numai in depasiri.Iar din cate mi-a relatat soferita parca nu mai e asa de puternica masinuta.


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2014, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu stiu de care motor ai tu exact, egr urile vechi vacuumatice erau intr un fel, astea noi electrice sant altfel actionate.

in principiu egr scade putin performanta unui motor sub un anumit plafon de sarcina si produce niste cenusa suplimentara in momentele de tranzitie brusca a sarcinii dar ajuta la obtinerea unor temperaturi interne mai mici si la consum, multi o sa zica ca e o panarama , ca nu face decat rau ba chiar ca ar consuma mai mult masina cu el insa adevarul curat este ca ajuta, ajuta si la incalzirea motorului in timpul rece , ajuta si la consum si la poluare, cu conditia sa functioneze perfect.

la un motor dus pe ulei sau care scoate fum cat maneca cojocului nu mai ajuta,mai mult dauneaza, dar daca motorul e sanatos merita tinuta jucaria.

eu am 200k cu egr functional, masina merge perfect, pe probatelea, putin fum da, atunci cand pedala e blana si tractez o tona, cu sau fara egr blindat, pentru ca tine de uzura injectiei nu de egr.

multi au sesizat ca scot fum mult desi au egr anulat/blindat, masina e un tot unitar, totul trebuie privit in ansamblu, de aceea acel fum pe care tu l ai observat poate veni din mai multe colturi:

-egr defect sau colmatat
-fisuri in admisie(furtunuri si/sau intercooler cu probleme)
-injectie defecta(presiune mica in rampa in anumite conditii/injectoare uzate/pompa CR uzata/defecta)
-turbocompresor defect

primul pas, blindeaza egr ul si da i o pedala zdravana sa vezi cum se comporta, uita de ce s a facut in service, nu are relevanta.

ps:pentru cei care simt miros de gaze in masina, verificati etansarea galeriei, a catalizatorului la iesire din turbo, daca se vede fum pe langa ele acolo e buba, nu mergeti asa pentru ca va nenorociti.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 26 Jul 2014, 02:39 
Offline
User avatar

Joined: 21 Sep 2013, 21:36
Posts: 1121
Car: 159 2.4 Q4 TI
Location: N-V
nu poate fi de la semeringurile de la supape?

_________________
Alfa Romeo 159 2.4 Q4 Turismo Internazionale
Ex: Alfa Romeo 159 Nero Oceano 1.9 jtdm 16v (150++ HP by ILuzoriu)

Toată ziua la volan Răsfăţat ca un motan, Rezervorul mereu plin, Nici o grijă, nici un chin, Şi-apoi cînd ieşi pe şosea Tot apare cîte cineva...
Femei goale cîte vrei Din reviste de doi lei, Unghii negre plus tutun, Băutură şi drum bun! Pot oricînd să susţină teze Despre cutia de viteze
Poa' să fie profesor, Medic sau aviator, Avocat sau conţopist, Inginer, frizer, dentist, Pictor sau electrician, Toţi înjură la volan !


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2014, 12:09 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
eu mai am observat la mine cand ii dau talpa scoasa din viteza dintr o data pana in 4500 cu capota deschisa de undeva iese fum negru dar nu am putut observa de unde ..


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2014, 14:12 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
Inca ceva de la egr e posibil sa nu imi functioneze ? Si din cauza asta sa scoata fumul ? L am curatat cam de 1 luna maxim dar nu era cine stie ce mizerie era doar un strat subtire de fum ..cum pot sa aflu daca functioneaza ?


Top
   
PostPosted: 26 Jul 2014, 14:15 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
egr


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2014, 12:19 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Ar merita verificat si epuratorul de gaze


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2014, 17:52 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
epuratorul de gaze care este ? unde il gasesc si cum sa il verific ?


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2014, 19:23 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
Am verificat si intradevar imi iese fum pe langa catalizatorul de la iesirea din turbo , ce este de facut ? sa fie oare de aici toata problema excesiva a fumului negru ?


Top
   
PostPosted: 30 Jul 2014, 19:45 
Offline
User avatar

Joined: 01 Feb 2010, 15:24
Posts: 623
Car: Alfa romeo 159 SW TI
Location: Cluj-Napoca
Ionut90 Quote:
Am verificat si intradevar imi iese fum pe langa catalizatorul de la iesirea din turbo , ce este de facut ? sa fie oare de aici toata problema excesiva a fumului negru ?
Salut. Parerea mea este sa mergi la un mecanic care se pricepe bine la turbo, sa iti verifice ce joc ai in ax si ce pierderi de ulei ai pe la turbo.

_________________
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Mair
Ex:Alfa romeo 159 2.0 jtdm TI
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 jtd mk1


Top
   
PostPosted: 02 Aug 2014, 15:50 
Offline

Joined: 12 Jul 2014, 16:29
Posts: 12
Car: 147
Salutare , am mai postat doua poze . Prima in care il tin constant in 3000 si scoate fum albastrui si in a doua undeva la 4500-4600 ture si scoate fum negru .


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]