It is currently 28 Apr 2024, 00:20

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Nov 2010, 09:01 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Dat fiind faptul ca masina a inceput sa vibreze si sa trepideze foarte la plecarile de pe loc m-am decis sa schimb volanta si daca tot dau jos cutia voi schimba si kitul de ambreiaj.
Am urmatoarele intrebari:
1. Desi in ultimele 2 saptamani masina vibra si trepida ca dracu la plecarile de pe loc si chiar si la schimbarea in 2 si foarte putin in 3, de 2 zile merge aproape perfect , este normal ca o volanta obosita sa se comporte asa?
2. Daca tot fac aceasta operatiune as vrea sa schimb si uleiul din cutie cat si lichidul de frana , ma intereseaza codul celor 2 lichide(selenia) cat si cantitatile necesare
3. Ce lucruri trebuie sa am in vedere la aceste operatiuni(schimb volanta+kit ambreiaj, schimb ulei cutie si lichid frana)?vreau sa-i supraveghez pe mecanici pt a iesi operatiunea ca la carte.

alfa 147 2002 1.9jtd 85kw km:165k
multumesc


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2010, 11:48 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
zet Quote:
Dat fiind faptul ca masina a inceput sa vibreze si sa trepideze foarte la plecarile de pe loc m-am decis sa schimb volanta si daca tot dau jos cutia voi schimba si kitul de ambreiaj.
Am urmatoarele intrebari:
1. Desi in ultimele 2 saptamani masina vibra si trepida ca dracu la plecarile de pe loc si chiar si la schimbarea in 2 si foarte putin in 3, de 2 zile merge aproape perfect , este normal ca o volanta obosita sa se comporte asa?
2. Daca tot fac aceasta operatiune as vrea sa schimb si uleiul din cutie cat si lichidul de frana , ma intereseaza codul celor 2 lichide(selenia) cat si cantitatile necesare
3. Ce lucruri trebuie sa am in vedere la aceste operatiuni(schimb volanta+kit ambreiaj, schimb ulei cutie si lichid frana)?vreau sa-i supraveghez pe mecanici pt a iesi operatiunea ca la carte.

alfa 147 2002 1.9jtd 85kw km:165k
multumesc

Ai mare grija unde iti schimbi ambreiajul !!!

Lichidul de frana si nu numai iti apar si in comp de bord[dai la meniu,service si apoi dai pe sageata in sus sau jos si iti apar toate aceste "detalii" ]

In rest numai de bine.

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 01 Nov 2010, 21:15 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1977
Location: Bucuresti
Tutela top 4 (NHTSA n. 116 DOT4, ISO 4925, SAE J1703-J1704 CUNA NC 956-01 lichid sintetic)

Tutela car zc 75 synth (SAE 75W-80 EP oil. in concordanta cu specificatiile MIL-L-2105 D LEV)

Scrie in manualul de utilizare, in meniul comp de bord si pe un sticker din compartimentul motor.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2010, 01:52 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Multumesc pentru raspunsuri!
As mai dori cateva lamuriri la intrebarile 1 si 3
Cat ulei intra in cutie?ce trebuie avut in vedere la schimbarea uleiului?
Cat lichid frana intra in citcuit?


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2010, 02:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jan 2009, 00:32
Posts: 2202
Car: Il Duce
Location: Bucuresti
Cateva tutoriale care o sa-ti fie de folos, chiar daca sunt pentru 2.0 TS.


Attachments:
File comment: DYI schimb ulei cutie viteze
147%20Gearbox%20Oil%20Change%20Guide.rar [604.02 KiB]
Downloaded 341 times
File comment: DYI schimb ulei motor
147%20Engine%20Oil%20Change%20Guide.rar [1.01 MiB]
Downloaded 212 times
File comment: DYI schimb placute + disc frana
147%20Brake%20pad%20and%20disc%20change%20guide%20(front).rar [1.29 MiB]
Downloaded 222 times
File comment: DYI oglinzi Q2 style
147%20Q2%20Mirror%20Covers%20Guide.rar [559.01 KiB]
Downloaded 258 times

_________________
Rolling:
Alfa Romeo GT 3.2 V6 - Instagram

GTA's are very much a 'labour of love'....and a great emptier of our wallets - AO member

Gone:
Alfa Romeo GTV 2.0 TS CUP
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed
Top
   
PostPosted: 12 Nov 2010, 10:45 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Multumesc tuturor pt raspunsuri.
Am schimbat kit ambreiaj(placa+disc+rulment)+volanta+cilindru receptor+pompa de la pedala+ulei cutie, acum e alta masina e o diferenta de la cer la pamant imi e mai mare dragul sa merg cu ea :D
Pe langa astea am mai schimbat si termostatul ca incepuse sa deschide mult prea devreme si nu prea mai urca apa peste 70 grade cand era frig afara.
Sper ca de acum incolo sa nu mai necesite costuri de intretinere prea ridicate pt ca a fost o investitie destul de serioasa...


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2010, 12:57 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
Spune-mi si mie ,pedala de ambreiaj inainte era tare ? Acum cum este si daca stii ce componenta face ca pedala sa fie mai moale. :peace:

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2010, 13:27 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Acum pedala e fulg comparativ cu ce era inainte.Parerea mea ca acest lucru este influentat de pompita de la pedala sau de cilindrul receptor sau de amandoua...nu stiu exact sa-ti spun pt ca eu am schimbat efectiv toate componentele ambreiajului.


Top
   
PostPosted: 12 Nov 2010, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 16 Apr 2007, 18:37
Posts: 296
Location: brasov
De ieri sunt "fericitul" castigator a unui schimb de kit ambreiaj :blink: .
Am gasit un kit complet ambreiaj ,inclusiv volanta.Acesta nu este insa cu masa dubla de inertie.
Care sunt avantajele si dezavantajele daca trec pe volanta simpla?

1.9 JTD 85 kW, 2003, 128k km.

_________________
Daca te simti bine, nu fi ingrijorat, va trece. :run:


Top
   
PostPosted: 13 Nov 2010, 03:29 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Avantajul ar fi ca cea cu masa simpla nu prea se strica asa usor, in cel mai rau caz se ovalizeaza dar tine mult mai mult decat una cu masa dubla
Dezavantajul ar fi ca vei simti mult mai tare socurile datorate cuplului mare de la diesel la schimbarea vitezelor


Top
   
PostPosted: 14 Nov 2010, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
madkat Quote:
taria pedalei e influentata de kitul de ambreiaj.

o sa se mai intareasca in cateva mii de km, dar nu cu mult, nu o sa ajunga la taria dinaintea schimbarii decat dupa mult timp.
Eu am schimbat pompa in urma cu cateva saptamani, ceva Made in Italy din metal foarte zdravana, am schimbat si lichidul de frana si pedala se apasa foarte usor si asa a si ramas pana in momentul de fata.

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2011, 19:14 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
De ceva timp incoace si eu am observat ca pedala de ambreiaj a devenit foarte tare la apasare iar masina parca trepideaza si vibreaza la plecare de pe loc, intr-a 1-a.
Kit-ul de ambreiaj a fost schimbat complet acum 3 ani, la 130.000 km, acum am 175.000 km. Stiu ca actualul kit e Valeo.
Am cumparat lichid nou de frana, luni merg la service sa il inlocuiesc. Daca pedala nu redevine "moale" sa inteleg ca de vina pot fi pompa de la pedala sau volanta?
Stiu ca o volanta este foarte scumpa, mi-e si frica sa ma gandesc la asa ceva, insa, aprox. cat costa o pompa noua?

L.E. am gasit pompa pe alfisti.ro, 210 lei, pret relativ ok.

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
PostPosted: 31 Mar 2011, 23:43 
Offline

Joined: 19 Mar 2010, 22:12
Posts: 100
Car: 147
Denumirea corecta este volant nu volanta , si da el este principalul motiv al trepidatiilor .


Top
   
PostPosted: 01 Apr 2011, 01:52 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
si e genul neutru volant nu?e bine de stiut :D
Pompita de la ambreiaj parca m-a costat undeva in jur de 1.5-2mil luata de la italoparts.Dupa aproximativ 8000km dupa schimbarea kitului complet+volanta s-a intarit semnificativ deci presupun ca e normal avand in vedere ca am schimbat efectiv toate componentele ambreiajului(placa+disc+rulment+volanta+cilindru receptor+pompita pedala+lichid frana+ulei cutie) mai mult de atat nu vad ce ar mai fi...


Top
   
PostPosted: 08 Apr 2011, 10:56 
Offline

Joined: 08 Apr 2011, 10:35
Posts: 3
Car: 147 1.9 JTD
Location: Iasi
Salut,
Am si eu o problema cu 147-le meu :(... povestea e cam asa:

Acum vreo 5 luni, a inceput treptat sa nu mai decupleze ambreajul complet si sa intre greu in viteza (cand zic treptat sa zic ca totul s-a intamplat in mers, cam in 100 de km). Am fost cu ea la service, s-au uitat si au zis ca e de la partea hidraulica (mai ales ca am schimbat kit-ul ambreaj cam pe la 130.000 si acum am 175.000), au aerisit sistemul si chiar daca au zis ca n-au gasit aer, totusi.. dupa primii 10 km totul a revenit la normal :D.

Acum vreo doua saptamani, problema a revenit :(. Am fost si am incercat din nou o aerisire, si-a revenit dar a tinut o saptamana. Dupa asta am fost cu ea la ROMIL (Iasi) ei sunt specializati pe Alfa (I think) si dupa ce s-au uitat la ea au zis... pompa de ambreaj. OK.. am dat comanda, am schimbat pompa, totul a fost ok... dar din nou doar pentru putina vreme :(.

Acum situatia s-a mai schimbat in sensul ca, dimineata o gasesc dezamorsata (pedala moale), inainte sa pornesc calc ambreajul de mai multe ori.. se amorseaza sitemul (cred) si apoi, daca merg prin oras si schimb mai des, functioneaza bine. Daca insa ies la drum si schimb mai rar, uneori ajunge de jumatate de cursa chiar si 3 sferturi e in gol (fara nici un pic de rezistenta in pedala) si bineinteles ca nu debraiaza. Am coborat odata sa vad daca pe jumatatea de cursa cat e fara efort se misca tija de pe cutie si NU se misca deci presupun ca defectiunea e tot de natura hidraulica. Apoi, daca apas de mai multe ori pedala is revine pentru moment.

M-am reintors la cei de la ROMIL si au verificat cilindrul receptor si au spus ca nu pierde lichid (nici din vas nu dispare) si ca nu-si pot da seama unde e problema.

Mi-ar folosi niste sfaturi, daca cineva a mai avut problema asta sau daca cineva stie un mecanic bun prin/pe langa Iasi.


Top
   
PostPosted: 08 Apr 2011, 13:28 
Offline

Joined: 08 Apr 2011, 10:35
Posts: 3
Car: 147 1.9 JTD
Location: Iasi
E diesel, 1.9 JTD. Si da.. doar s-au uitat acolo la burduful ala si au zis ca e uscat :|. Sa incerc sa schimb cilindrul?


Top
   
PostPosted: 08 Apr 2011, 16:24 
Offline

Joined: 08 Apr 2011, 10:35
Posts: 3
Car: 147 1.9 JTD
Location: Iasi
Pompa e noua (Bosch ca originalul dura prea mult sa o aduca). Si lichidul e la maxim aproape si nu da semne ca scade ca l-am urmarit.
Am sa incerc sa verific tot.. problema e sa gasesc un mecanic bun care sa puna mana sa verifice nu sa dea din umeri... :roll:


Top
   
PostPosted: 08 Aug 2016, 12:21 
Offline

Joined: 23 Jul 2016, 18:23
Posts: 25
Car: Alfa Romeo 147 TS 77
florin.musteata Quote:
Pompa e noua (Bosch ca originalul dura prea mult sa o aduca). Si lichidul e la maxim aproape si nu da semne ca scade ca l-am urmarit.
Am sa incerc sa verific tot.. problema e sa gasesc un mecanic bun care sa puna mana sa verifice nu sa dea din umeri... :roll:
Cum ai rezolvat? Am aceeasi problema. Acum schimb pompa. Am una sachs. Sper sa fie ok


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]