Am patit si eu destule probleme la cutia selespeed. De regula ma scotea in zero din cand in cand. Pompa de la selespeed functiona doar uneori. Am citit pe ceva forum ca motorasul ei s-ar putea sa aiba carbunii(periile colectoare) uzate. Asa ca am demontat motorasul, care intr-adevar avea periile uzate de tot, le-am inlocuit si acum merge perfect. Perii am pus de la motoras ventilator, de la primul moto velo intalnit. A trebuit doar putin sa le ingustez pe smirghel.
Intreaga operatie e destul de simpla iar acum pompa e si foarte silentioasa. Inainte suna de numa.
1. Se da jos roata fata stanga( din fata soferului).
2. Se demonteaza aparatoarea de plastic de sub aripa fata.
3. Se scoate uleiul selespeed din bidonas cu o seringa.
4. Se demonteaza bidonul de ulei selespeed.
5. Se desfac cele 2 racorduri metalice din capul pompei selespeed. Unul e mare altul e mic.
6. Se scoate mufa motorasului pompei selespeed.
7. Se da jos motorasul cu pompa, cu tot cu cadrul din tabla cromata de care e fixat.(ceva suruburi se gasesc in spatele farului stang)
8. Se desfac doar 2 suruburi inbus de pe pompa selespeed(in diagonala), doar cat sa o dam jos de pe motoras.
9. Se decapseaza carcasa motorasului.(are vreo 10 zimti de tabla indoita, se desfac cu o surubelnita plata mai robusta)
10. Se scoate rotorul afara.
11. Se inlocuiesc carbunii. Se lipesc cu un pistol de lipit firele carbunilor in locul unde erau lipite si cele de dinainte.
12. Se curata de pilitura si praf interiorul motorasului.
13. Se asambleaza la loc invers demontarii.
14. Recomand si inlocuirea celor 3 suporti antivibratii a motorasului.(gasiti in orice motovelo ceva ce se potriveste)
15. Dupa montare la loc se umple bidonasul cu ulei selespeed pana la nivelul necesar. Aerisirea se face de la sine, dupa 1 min de functionare, in care schimbeti putin vitezele, stand pe loc.
Rezultatul e super. Pompa merge perfect si suportii antivibratii noi o fac sa fie foarte silentioasa.
Spor