It is currently 01 Nov 2024, 03:38

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Frane
PostPosted: 12 Apr 2007, 01:31 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1986
Location: Bucuresti
Cum am stat in cumpana si nu m-am putut decide pe ce topic sa va povestesc ce am facut azi, iata un nou topic.
Concret: Toata lumea umbla dupa multi cai, cat mai multa putere sa fugim cat mai tare..... dar uitati denpartea cealalta..... ok ati prins o mare viteza, foarte bine.... dar cum oprim? :D
Azi era sa trec printr-unu. Radeti? dupa ce mi s-au oprit picioarele din tremurat am ras si eu....
Dar revanind, nu e prea placut sa fii nevoit sa franezi de la 190kmh pana la 60kmh pentru ca un copil cu semne de incepator si masina plina cu inca 5 persoane si cu porbagaj pe masina plin cu scanduri s-a bagat in depasire fara sa se asigure si fara sa vrea sa se bage la loc macar.....

Concluzia? Am calcat frana cu 2 picioare, fum din frane....si.....un pic de noroc. Cred ca mi-a lipsit o palma pana la bara lui....

Deci, hai sa ne gandim si la ceva sisteme de franare mai performante.
PS: M-am uitat dupa aia la discuri. Erau violet la culoare.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 07:57 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jun 2006, 22:08
Posts: 512
Location: Cluj/Petrosani
@dcmilitaru noroc ca ai reusit sa opresti si esti bine, deci franele tale si-au facut cat de cat treaba, problema cea mare este civilizatia din ro care lasa de dorit, da vrem autostrazi..............

_________________
A fost :( Alfa 147 1.6 TS 105CP
Image


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 09:06 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Cipri, ce spui tu este foarte corect. Doar ca lumea "uita" de frane din cauza faptului ca pentru a le imbunatati substantial trebuie sa cheltui sume foarte mari, peste 1000 EUR usor.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 09:48 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1986
Location: Bucuresti
Daca treceam prin Dacia aluia sa vezi ce de euro aveam de investit....

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 10:01 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Stai stai, ca o luam altfel atunci. Cine te-a pus sa mergi cu 190Km/k?? :shock: Nu stii ca mersul cu viteza este periculos d-le Tziplar? Tz tz tz :uhuh: :)
Si oricum aveai Casco la o adica. Altele puteam fi problemele sa stii, mult mai grave! Bine ca s-a terminat cu bine.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 10:43 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
O fi faptul ca am copil mic,o fi faptul ca am rupt deja cateva masini dandu-le in gura,dar eu sunt hotarat ca urmatoarei masina sa-i upgradez suspensia/franele in primul rand,si abia apoi sa umblu pe la motor.Ce m-a impresionat in mod deosebit a gost GTV-ul unui amic din Irl.Motorul Arese pe el,modificari de la baietii destepti din Uk(aer,chip,etc).Masina era bomba.Dar ce m-a rupt in doua de fiecare data cand o conduceam era nu acceleratia fulminanta,ci felul cum frana.Omul avea un kit de frana(discuri/placute) Brembo.Nici prea-prea nici foarte-foarte pe scara franelor performante.Dar daca nu erai atent,iti rupeai gatul cand punei frana. :roll:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 12:27 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Discuri ventilate bunicele isi poate pune oricine aproape, mai ales cand trebuie sa schimbi discurile oricum. Problema este ca iti trebuiesc si etrieri/placute foarte buni/bune pentru performante foarte bune. Ceea ce duce la costuri foarte mari, normal :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Vorbiti prostii. La Nasoasa nici nu i-am schimbat etrierii, in schimb i-am pus discuri Brembo si era sa imi culeg dintii de pe bord la o franare de proba. E suficient deocamdata!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 14:57 
Offline
User avatar

Joined: 10 Aug 2006, 17:06
Posts: 714
Location: London
franeaza binisor cu discurile brembo...oricum diferit fata de cele stock.
ontopic: betzivane, ca ai calcat frana cu 2 picioare e de inteles, avand in vedere categoria grea din care faci parte :lol:
anyway...sa stiti ca l`ati speriat cu viteza..sunt sigur ca n`o s`o mai calce de acum incolo :twisted:
Cox placut in continuare bro :D

_________________
Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd - 140 cp
"Sa iti iei Alfa Romeo este ca si cum ai avea prietena stripteuza: toata lumea considera ca e proasta dar toti te vor invidia"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 23:21 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1986
Location: Bucuresti
Da.... m-am speriat, intr-adevar.... azi nu i-am dat mai mult de 160...
Prima modificare.... placute....decente macar :roll:

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 00:56 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15254
Car: 115/960
Location: Bucuresti
dcmilitaru Quote:
Prima modificare.... placute....decente macar :roll:
Te-nteleg maestre, frati de suferinta!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 12:59 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Modificari rezonabile:

Lichid de frina performant, gen Ferodo Racing (DOT 4 sau DOT 5.1)
Placute Ferodo DS
Discuri d-alea gaurite etc...
Conducte finale de metal, problema e ca alea de pe alfisti de ex nu indeplinesc normele TUV (inca?!) deci nu merita riscu, avantajele sint multiple: nu se "umfla", racirea lichidului exact unde e nevoie mult mai buna decit la cauciuc.
La JTD, care are evacuarea aerului de la radiator de ulei/intercooler exact sub rotile fata (motiv aerodinamic sau nu?!), o mica redirectionare a acestui aer cu niste conducte spre etriere ar fi perfect. La benzine nu stiu cum e, insa e o idee de incercat, combate fadingul la greu o asa modificare.

Modificari de bani grei

-schimbat etriere normale fata cu unele AP/Brembo/Alcon care sa aibe 2 sau mai multe pistonase, discuri mai mari etc. Costuri prohibitive aproape, peste 1500E.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 16:06 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
interesanta discutia... asa ca ma bag si io cu o intrebare... referitor la ce ai patit cu incepatorul ala...
ma gandesc ca toti cei care "dau in gura" masinii (si de aici exclud teribilistii) sunt experimentati - de aici fiecare are incredere mare in capacitatea lui de a conduce si a evita anumite probleme in trafic. cu asta sunt de acord... si eu am incredere in calitatile mele de sofer... ii dau si io la pedala... grupa mare... dar acum intrebarea.... v-ati gandit vreodata ca nu e de ajuns sa ai incredere in fortzele proprii... si ca poti sa fi oricat de bun si experimentat sofer, dar tampitul din stanga, dreapta, fata sau spatele tau e un bou, cretin, dobitoc... un teribilist... sau nu mai stiu ce o fi, sau chiar cum ai patit tu cu incepatorul.... si chestii teribile se pot intampla fara sa ai nici o vina tu.... ? dupa ce am iesit sifonat din cateva episoade mai nefericite sa zicem.... am inceput sa ma gandesc si la asta... poti sa ai frane si cai putere cat incape... daca daca boul face ghidusii in prostia lui... sansele sa-l eviti sunt f f f f mici la 200/h...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 21:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Exact. Asta e unul din motivele pentru care nu ma doare la inima prea tare sa modific cutia de viteze, imi iau adio de la >180km/h, insa hei! E suficient!!! Asta in conditiile in care Vali in acest moment prinde cu benzina proasta peste 215km/h!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Apr 2007, 22:52 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
IRBabuin Quote:
.....Placute Ferodo DS....
Pe Alfa si pe Reno, numai Ferodo folosesc. Au fost mai scumpe, nu cu mult, dar merita. :wink:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited