Ca sa fim intelesi, varianta 8v nu am condus-o sau detinut-o, deci o sa ma limitez la presupuneri sau deductii logice.
1. 8v-ul in teorie ar trebui sa fie mai fiabil fiind un motor mai simplu decat 16v.
2. Habar n-am
3. Habar n-am, dar nici nu am auzit sa fie o problema comuna la nici una din versiuni. Dar mno, cum ti-o fi norocul, ca doar au mai folosit-o si altii
4. Habar n-am, dar nici nu am auzit sa fie o problema comuna injectoarele la nici una din versiuni. Dar mno, cum ti-o fi norocul, ca doar au mai folosit-o si altii. EGR, daca e fara DPF, se poate anula din soft frumos si poti trece in continuare ITPul fara probleme (ideal daca faci asta e sa ii pui si o tabla fizic). Been there, done that. De nou e undeva intre 120 si 150 de oiro, daca imi aduc bine aminte. De reconditionat nu prea ai ce. Cand e pe duca, e pe duca.
5. Nu, pot merge linistit 100k km sau mai mult. Cele de la bratele longitudinale sunt originale la mine, adica 166k km. Remediul permanent, daca nu vrei probleme e un set de poliuretan. Poate veni la pachet cu ceva scartaieli specifice poliuretanului.
6. Farurile nu sunt o fericire, dar am condus si masini conceptie mai noua cu faruri si mai proaste. Tre niste becuri bune. Ideal sa iei una cu spalator de faruri caci iarna e jale. Xenon s-a pus de fabrica dar fara lupa. Nu ma intreba pe mine, intreaba-l pe Luigi. Oricum, nu cred ca s-au vandut prea multe astfel...
7. Da, e ok. Masina e scurta in spate si practic unde e luneta, cam acolo e si curul. Oglinzile sunt insa mici iar la datul cu spatele sau manevre in spatii stramte o sa trebuiasca sa te uiti mult peste umar. La drum intins sau traficul urban sunt suficiente.
8. Habar n-am. Am platit un servis sa isi bata capul cu treaba asta.
9. N-am avut probleme cu ele pana acum. Atentie insa iarna cand ingheata zapada in ele. Clantele fata insa de FL au prostul obicei sa se rupa. Luigi s-a gandit sa le faca de plastic si, mno... Remediul clasic e sa iei unele de preFL din dezmembrari care sunt din aluminiu si tin infinit mai bine,...asta daca le gasesti, ca e marfa scumpa la vedere
. Am schimbat la usa sofer...
10.
- EGR-ul si implicit colmatarea admisiei. La preFL e din aluminiu in general, din 2 bucati si se poate curata usor. La FL e din plastic, dintr-o bucata si se curata mai greu.
- Daca e FL vezi daca a fost schimbata caseta de directie pe garantie. Nu stiu ce a facut Luigi acolo dar eu am schimbat-o de 2 ori si mai stiu oameni care au schimbat si ei tot pe garantie, toate FL-uri.
- In mare conteaza foarte mult cum a fost intretinuta si cati km are. Daca te arunci la ieftinaciuni posibil sa iesi prost. Care ar fi bugetul?
- E un diesel destul de insetat in comparatie cu concurenta perioadei. Sub 2000rpm e cam lesinat, tre tinut mai in ture sa intelegi ce vrea sa zica. Asta vine cu un cost la pompa. Nu e nici pe departe la fel de frugal ca echivalentele vw, de exemplu, ale perioadei. 8v-ul cica ar fi mai putin insetat. Ca un exemplu, eu nu am vazut decat o data consum mediu sub 6 la drum intins, de obicei sta pe la 6.5-7. Ba chiar la o tura pe Transalpina, un amic mi-a dat mucu cu a lui Civic 4d de 1.8 benzina aspirat. Eu am avut ceva gen 6.7-6.8 iar el 6.3-6.4. Mers tandem.
De benzinare nu stiu ce sa zic. Colegii care au mai avut...