It is currently 27 Apr 2024, 18:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2083 posts ]  Go to page Previous 180 81 82 83 84
Author Message
PostPosted: 12 Apr 2021, 23:50 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La Sdi îți dau dreptate ,la partea cu pompa de vacuum , când a picat din senin ,fratimu era în mers și doar bulanul ,că era în exteriorul orașului și câțiva mm a lipsit sa nu intre în cel din fata când a picat , daca era în oraș sigur lovea pe cineva .
La cureaua de accesorii o să mă uit zilele astea , că sa aprins bateria roșie din senin în bord , in timp ce mergeam către Năvodari , când am ajuns acasă incarca cu 14.2 dar se auzea un zgomot la accesorii, o sa dau cureaua jos și o sa vad daca se învârte vreo rola/fulie ceva mai greu . Dar motoarele sunt țepene faci 400.000-500.000 km lejer ,că sa nu zic mai mult , probabil că atât se face și cu jtd-ul fara probleme .

Nu renunt așa de ușor la 166 , odată ce al luat-o pe drumul asta cu mașina , nu am de gând să scap de ea așa de ușor ,mai ales că m-am obișnuit cu ea și știu sa mai umblu la ea , cu alta mașină trebuie sa o iau de la zero .
Dacă eram pornit pe cheltuieli cat mai mici ,luam un Fiat Punto sau Panda cu motor de 1.2 benzina și scăpăm de o treabă daca puneam și gaz.

Legat de costuri m-am referit doar la 166 și 147 , adică ce rost are să scap de 166 și să iau 147 pe motorina care în bani consuma la fel ca a mea , nu vad unde este avantajul , cine cu 147 vrea să facă schimbul cu cineva cu Punto, care consuma la fel ca 147 , probabil că nimeni nu este de acord sa scape de o mașină mai mare și să ia una mai mica pe care da aceiași bani pe combustibil. Din cauza asta am zis că singura alternativa mai ieftina era 1.6 cu gaz , dar cum motoarele ts nu sunt așa de rezistente pe mașinile mai tăvălite (majoritatea),iese din discuție iar la cele noi și mai scumpe nu le vad rostul ,când sunt atâtea alternative plăcute ochiului ,un exemplu Fiat Bravo.


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2021, 00:33 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Dar de ce nu te orientezi si spre 159 cu 1.8 mpi?

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2021, 21:57 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mi-ar fi surs si un 159 , dar iese din calcul datorita preturilor .
O mai lungesc cat se poate cu 166 ,daca se iveste ocazia o sa imi fac pe plac cu un 147 de 1.9 jtd in 8 supape , si cred ca resusesc sa il duc in 5-7,5 litri , in Constanta este agitatie mai mare dimineata si intre 16.30 si 18.00 ,in general evit perioadele astea , pentru ca la munca ,este lejer cand plec si vin si lucrez la 40 km de oras , 1.6 se exclude din start , le-au pus cate 8 bujii de parca sunt cine stie ce motoare , daca era asa de buna treaba ,puneau cate 8 bujii si pe urmatoarele generati de motoare .


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2021, 18:36 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Chestia asta cu 8 bujii mi se pare ceva extraordinar, am mers cu baterii vechi si descărcate iar ele porneau la prima cheie. Am avut baterie si de 40ah pe masina, surpriza pornea perfect. Am tinut masina cred ca o luna daca nu mai bine sub zapada si tot la prima cheie a pornit.
In alt topic spuneai ca oscilează apa la 2.0, la 1.6 apa sta la 90 perfect, doar daca e termostatul busit mai scade iarna.
Eu o sa regret motorul asta, nu am mai vazut relantiu fix fara oscilatii, fara hopuri, atat de stabil la un motor mic pe benzina.
Ca idee 1.6 a fost pus pana în 2010 apoi ideea a fost reducerea capacității cilindrice.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 15 Apr 2021, 14:03 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Asa suna bine 8 bujii ,dar daca erau diferente asa de mari fata de cele cu 4 , ma gandesc ca erau puse pe multe masini .
O singura data am experimentat pornirea cu o baterie slaba intr-o iarna ,si nu a pornit ,eram prima data cand a facut figuri bateria ,care era una mare de 90 Ah ,buna pentru 2.4 jtd , noroc cu vecinul cu Dacia 1310 de la care am luat curent.
Eu de cand am luat caruta ,facea figuri cu temperatura , mai ales la mers bara la bara , acum era pentru prima data cu noul motor cand facea figuri mai serioase, o sa scot odata radiatorul ,sa vad daca iese mizerie.
Un motor 1.6TS eco cu aproximativ 150.000 km este bun,dar sunt alte preturi si cu gpl pe el este ideal.
La un motor TS cu peste 250.000 km ,cred ca este indicat sa se inlocuiasca/verifice preventiv , diferite prin motor ,gen cuzineti ,segmenti ,pompa ulei.
Poate o sa am ocazia in Constanta , sa vad cum este in 147 si eventual sa merg putin cu ea , si atunci sa imi fac o parere mai clara daca se merita sau nu un 147 ,comparativ cu 166.


Top
   
PostPosted: 15 Apr 2021, 17:03 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
2 bujii pe cilindru nu au inventat cei de la Alfa, pe langa ei in anii 90 si cred ca si dupa au folosit Ford, Nissan, Mazda la motoarele rotative, Honda si sigur si altii. Honda Insight e hibrid si are 8 bujii la 4 cilindri, nu a inventat Alfa roata.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 15 Apr 2021, 18:22 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Stiam ca mai sunt si pe alte masini , dar nu am cautat ce modele . Pana la urma nu este mare paguba 8 bujii , eu am avut pe vechiul motor bujii iefine , mare Bosch si mica Champions , maxim 200 lei toate 8 , este paguba mai mare pentru cine vrea neaparat originale . Motorul nou a venit cu bujiile de la NGK .
La TS este bine ca se incalzeste mai repede , la 2.0 in maxim 5 km ,ajunge acul la 90 , la jtd cred ca mai trebui facuti cativa km pana la 90.
Din ce am observat in Multiecuscan , la 147 are mai multe meniuri decat la 166 , la 166 este mai simplificat cu toate ca pe partea electrica nu este atat de simpla , de exemplu in Multiecuscan la 166 nu scrie deloc de usi , pentru ca nu are meniul dedicat lor.

Stie cineva daca diagnoza albastra VAGKKL + FIATECUSCAN cu comutator pentru :motor/airbag si abs se conecteaza la toate modulele lui 147 ?


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2021, 17:08 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Amortizor 147 din 2007 cel original si mai mergea cativa ani.
Mașini trainice :)


Attachments:
DSC_3748.JPG
DSC_3748.JPG [ 3.9 MiB | Viewed 2742 times ]
DSC_3750.JPG
DSC_3750.JPG [ 4.51 MiB | Viewed 2742 times ]
DSC_3752.JPG
DSC_3752.JPG [ 5.04 MiB | Viewed 2742 times ]

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2083 posts ]  Go to page Previous 180 81 82 83 84

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: eduardtky and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]