It is currently 27 Apr 2024, 23:26

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 2083 posts ]  Go to page Previous 180 81 82 83 84 Next
Author Message
PostPosted: 09 Apr 2021, 20:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mă uitam la 147 si aveam unele nedumeriri legate de rezistenta urmatoarelor :

1. Am vazut ca faza scurta este pe maneta , nu este ca la alte modele sau 166 ,unde pare mult mai rezistent comutatorul .
2. La fel si butoanele de comanda pentru A/C ,directionare aer si dezaburire ,par mai firave fata de cum este la 166 de exemplu.
3. Cele 3 ecrane de deasupra butoanelor de mai sus mai fac probleme cu afisajul?
4.Am vazut ca sunt unele variante cu display ,sub cd , acesta in afara de navigatie ,eventual posturi radio mai arata ceva ?


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2021, 23:15 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
1.2.3. sunt bulletproof
147 e o masina buna, nu stiu ce puncte slabe ii poti gasi.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2021, 23:49 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mi se părea că sunt sensibile in timp cele 3 seturi de butoane , că sunt înghesuite mai multe butoane intr-un loc mai mic ,plus că ar trebui sa fie și luminate .

Am și eu încredere că un 147 jtd este ok ca mașina ,daca și vechi proprietari sau îngrijit de ea .


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2021, 03:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
1 2 3 - cum a zis Valerica.
4 - face exact ce face si ecranul la 66 doar ca are alta grafica si oleaca alt meniu. Parerea mea e ca nu merita. Suportul de pahar si cel de carduri/maruntis sunt infinit mai utile decat ecranul ala.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2021, 10:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La 147 de bine de rau are ecran și în bord , partea de consum ar trebui sa a o afiseze acolo , iar pe cele 3 ecrane deasupra butoanelor ,ar trebui să afișeze ce se este selectat , nu știu dacă apare și pe ecranul mare : consumul , temperatura selectată , treapta ventilatorului și celalate funcții pe care le au butoanele rotunde .
Din ce am observat , majoritatea au radio-cd ,sunt puține care au și ecran mare .


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2021, 12:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Daca vrei cu precizie sa vezi ce afiseaza, cauta un manual de utilizare.
Din cati stiu pe forum, Ciprian are navi pe GT. Orixum, GT, 47, aceeasi chestie. Poate te lamureste el ce afiseaza ecranul de navi. Dar cum spuneam, desi arata fancy in bord, n-as da suportul de pahar si tavita de maruntis pe ecranul de navi.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2021, 13:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
si eu plang dupa suportul de pahar....am nevoie de navi,sa nu mai stau cu telefonul sau gps atarnate de parbriz.consumul il pot seta pe display-ul din bord.pot seta si aplicatia alfaobd sau torque prin bluetooth daca vreau sa vad mai multe.


Attachments:
nav.jpg
nav.jpg [ 2.65 MiB | Viewed 3371 times ]

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit
Top
   
PostPosted: 10 Apr 2021, 20:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Solutia de mai sus pare buna pentru cine vrea sa faca modificari ,dar cred ca se pierd informatile care apar pe ecranul original .
Este bun suportul de pahare ,in special la drum ceva mai lung , la 166 nu are , cand mai iau ocazional o doza , dupa ce o desfac nici nu am unde sa o pun sa nu se verse , trebuie sa o indes in buzunarul portierei.
Se pare ca sunt destul de sensibile si motoarele de 1.6 TS , am mai auzit pe cineva care a busit motorul , dupa o repriza de mers ceva mai agitat.


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2021, 22:22 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
iuli78 Quote:
La 147 de bine de rau are ecran și în bord , partea de consum ar trebui sa a o afiseze acolo
nu toate au maxidot sunt si cu afisaj minim in care arata ceasul si temperatura, cum am eu acum. Pe progression au fost asa, pe cele neechipate.
iuli78 Quote:
Este bun suportul de pahare ,in special la drum ceva mai lung , la 166 nu are , cand mai iau ocazional o doza , dupa ce o desfac nici nu am unde sa o pun sa nu se verse , trebuie sa o indes in buzunarul portierei.
Se pare ca sunt destul de sensibile si motoarele de 1.6 TS , am mai auzit pe cineva care a busit motorul , dupa o repriza de mers ceva mai agitat.
Pe langa suportul din bord mai este unul sub cotiera.
Motorul de 1.6 e unul vechi, cutia la fel, masina ca si conceptie e de la finalul anilor 90. Ca orice motor conteaza cum a fost intretinut si prin cate maini a trecut. Daca vrei sa iti iei, ar fi ideal cel eco de 105 si cu un numar mai mic de km.
Destul de sensibile e exagerat, sunt motoare chiar rezonabile si suporta mult.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2021, 00:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Majoritatea masinilor au cel putin 3-4 proprietari ,sunt putine masini mai de incredere ,dar pretul este pe masura , deja in bani aia se cumpara un 159 .
Din ce mai citeam , la TS se duc mai repede cuzineti ,daca ar fi doar problema distributiei ,care trebuie schimbata mai repede decat la alte masini ,nu ar fi o problema asa de mare ,dar deja cand trebuie desfacut motorul ,atunci nu este de bine pentru imaginea lui .
Mai stiam pe cineva acum 4 ani, care cauta un motor de 1.6 pentru 147 , ca se stricase al lui .
Pe net , nu prea se gasesc motoare de 1.6 TS , in schimb motoarele 1.9 JTD se gasesc mai des .
147 in 4 usi ,pare cea mai potrivita pentru oras si imprejurimi ,unde merg mai mult , masinile hatchback mi se par cele mai utile ,nu stiu cum o fi pedala de ambreiaj , daca este tare ,atunci nu este prea placut in oras , daca am inteles bine ,un minus pentru 147 este faptul ca nu are unghiul de bracaj mai mare si trebuie invartit de mai multe ori de volan.


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2021, 08:20 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Da, nu e cea mai manevrabila dar te obișnuiești. Pedala de ambreiaj e moale, pana la urma 147 e o masina de oraș. Ca idee distribuția se face la 4-5 ani daca nu faci peste 60k km. Eu am avut 3, nici una nu consuma ulei in oras, doar doua consumau, prima si cea pe care o am acum si doar la drum lung, cand mergeam cu viteza mai mare si depășeam turat.
4 usi clar, cu 2 usi abia iesi din ea in parcare la un supermarket daca ai masini in lateral.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2021, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Iuliane, nu stiu de unde iti iei informatiile despre 47, dar unele sunt eronate.
Directia: ai aproximativ 2.2 ture de la un capat la altul, adica acolo unde cu marea majoritate a masinilor din clasa parcheaza din 2 miscari, tu probabil o sa ai nevoie de 3. Manevrarea in spatii stramte, ca de exemplu prin parcarile multietajate, poate fi enervant. Eu am avut ocazional dificultati si printre blocuri cand spatiile erau foarte stramte, in mare darorita masinilor parcate aiurea.
Ambreajul: la diesel e destul de tare si cursa scurta. In trafic bara la bara poate fi enervant, e adevarat. La benzinare am inteles ca e mai moale, deci mai ok in trafic.
Oglinzile sunt relativ mici si necesita mai multa atentie la depasiri, etc. Un upgrade util ar fi sticla de GT pentru ca are capatul curbat sa acopere mai bine unghiul mort.

Sincer sa fiu, ca masina de oras, singurul atuu ar fi gabaritul. Altfel, orice altceva e mult mai util. De 12 ani si 165k km cred ca cel mai bine se simte in extraurban pe drumuri nationale semirapide. Pe autostrada e ok, insa peste 180-190 deja se simte ca masina e prea usoara si o umfla aerul pe.dedesubt. Ideal ar fi o suspensie mai joasa sa contracareze acest aspect.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2021, 14:08 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3169
TS e un motor fain dacă îl prinzi în stare buna. Indiferent de varianta de putere. Eu am apreciat la motorul asta (1.6 TS eco) turele inalte, părea neobosit, trăgea ca blegul, liniar, pana in rosu, si dupa (ca deh, soft), totdeauna ma întrebam de unde mai are resurse sa traga🤣🤣

Eu astăzi mi-as lua TS nou daca as avea posibilitatea. Second e loterie, fara un istoric de revizii făcute la timp, nu m-as baga. Si nu e vorba doar de ulei și filtre, bujiile erau si ele scumpe (ma rog, asa e când ai V8 :p). Tin minte ca cele mici se "udau" rapid daca era exploatat subturat.

Am folosit 147 mulți ani in oras ca daily. Absolut niciun inconvenient, pentru mine. Se poate trai cu el, e o masina de 4m si un pic, nu e autobuz totusi.
Pt parcări lejere etc, exista galme d-alea de 3m.


L.E. da, confirm, cu o suspensie mai ok, nu-l mai umfla rasul (nici vantul) la viteze mari, yux zice bine.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2021, 18:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
La motoarele pe benzina , nu concep sa nu aiba si o insaltie gpl , mai ales daca se duce consumul pana in 10-11 litri de benzina in oras , iar aici este o problema , masinile au intre 20 si 11 ani , majoritatea au peste 250.000 km si o instaltie de gaz nu cred ca ar face bine unui motor uzat , zic ca este bine daca se pune la 100-150.000 km , daca se mai merge inca 100.000 km pe gaz isi merita bani , dar daca se pune la 250.000 km , este greu de crezut ca motorul TS mai rezista pana la 350.000 fara sa se umble in el .
La 1.6 TS eco , este ok ca este ceva mai simplu ,in afara de cele 8 bujii ,daca se pun si originale ,nu este o cheltuiala in plus fata de motoarele concurentei , nu stiu daca cele 4 bujii in plus in fac mai sprinten la cai lui fata de concurenta , din cauza asta jtd ramane o varianta , unde ma gandesc ca majoritatea trec de 400.000 km fara interventi in motor .

O intrebare pentru cei cu motoare 1.9 jtd , in caz de inlocuire a turbinei , egr , injectoare sau pompa inalte , la inlocuirea piesei , ca sa fie recunoscuta cum trebuie de ECU , trebuie facute niste setari din Multiecuscan sau trebuie alt program mai rasarit ? Nu cred ca merge treaba ca la masinile diesel mai vechi sau la benzina ,gen scoti injectorul , pui altul si porneste motorul fara probleme.


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2021, 19:43 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Nu stiu ce buget ai, dar eu m-as orienta la Germagia.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2021, 20:13 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Eu unul nu as cumpara o masina de 12 ani din Germania, cele mai multe sunt putrede de la sare. As merge pe una din Italia, probabil o sa aiba multe zgarieturi, dar tabla e solida, podeaua e curata.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2021, 22:28 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4304
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Cred ca valerica se refera la ceva din grupul vag. Si da, pentru tavaleala sunt foarte bune astea.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2021, 01:45 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3157
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
tomi_alfa Quote:
Cred ca valerica se refera la ceva din grupul vag. Si da, pentru tavaleala sunt foarte bune astea.
Nu, nu, ziceam sa o cumpere din afara cu riscul de a da minim 650e in plus fata de una de aici.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2021, 07:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Am deținut ambele motorizari (diesel si benzina). Pentru oras as spune benzina. Costurile de exploatare si întreținere sunt mai mici la benzina.

Dezavantajele pt fiecare motorizare sunt dupa cum urmează:
Diesel:
- ambreiaj mai tare
- rulment de presiune care este ideal sa-l pui de origine, altfel se duce in 20k km
- zgomotos comparat cu benzina
- dupa 200k km sa te aștepți la revizuire turbo, galerie de admisie, injectoare
- tripode planetare
- consum 10% urban, 6% extraurban
Motor cu 150k km la bord si alta cu 200k km la bord. Ambele au primit ambreiaj nou, galerie curățată, egr off, soft la tibi. Cu a doua am circulat ~70k km.

Benzina:
- orice motor ai lua ~200k va functiona relativ prost. Deci așteaptă-te la o revizuire completa a motorului
- sonde lambda
- debitmetru
- bujii
- consum. Acum 7ani când aveam ts-ul consuma urban, ~12% benzina si ~14% gpl, iar extraurban 7-8% mers mai liniștit <160kmh.
Era un motor perfect in mințile lui cumpărat cu 90k km la bord si cu care am circulat 40k km.

Le: Nu vreau sa te dezamagesc, insa un 147 face-lift in mințile lui cu tabla buna, costa in jurul a 2500-3000euro. Un 159 in mințile lui cu tabla ok costa in jurul a 4000-5000euro (1.9 / 2006-2008)

Chilipirurile la care probabil te uiți 147 - 1000-1500euro si 159 - 2000-2500 euro sunt mașini care vor cere multiple investiții, dubland valoarea achiziției relativ repede.

Daca bugetul iti permite mergi pe 159, este mult mai robusta si mai rafinata. Motorul 8v este putin mai simplu si scapi de problema clapetelor de acceleratie cat si a turbosuflantei cu geometrie variabila. Dacă nu ma insel si volanta este cu masa simpla.

Pe partea de suspensie 159 este mult mai scumpa, insa mult mai robusta. Un brat superior costa ~300 lei (trw), iar unul inferior ~700lei (trw).


Sent from my SM-G973F using Tapatalk







_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2021, 12:13 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Multumesc pentru raspunsuri !
Am inteles ca masinile aduse din Italia ,Spania ,Portugalia nu au rugina ca cele din Germania si Austria , cand o sa vina vremea daca o sa fiu pornit sa cumpar un 147 , nu o sa dau mai mult de 1500 euro ,chiar daca masina este facuta in 2007-2009 la bani mai multi , conceptia masini tot veche este , spre sfarsitul perioadei de productie ,concurenta avea euro 5 pentru motoarele pe benzina si motorina .

Ca intretinere 1.6 de 105 cp ,pare cea mai buna ,dar experientele mele cu TS de 2.0 ,ma face sa le pun pe toate in aceiasi oala , adica motoare in care trebuie bagati bani seriosi dupa anumiti kilometri , cat merg fara probleme sunt usor de intretinut ,pana la urma nu este obligatoriu sa se puna doar bujii originale ,iar consumabile necesare unui TS nu sunt mai scumpe ca alte motorizari facute de concurenta , lipsa filtrului de benzina ma surprins putin.

La noi in tara , mai cautate erau motoarele diesel , ma uit si la 166 , am vazut in Constanta doar cu motoare de 2.4 JTD , la 147 sunt mai multe pe motorina , mai rar vad cu motor de 1.6 .

Consumul intre 6-10 litri pare destul de mult pentru un 147 jtd, 10 litri sunt aproximativ 52 lei , in jur de 19-20 litri de gaz , iar un 166 ca al meu , probabil se duce in 17 litri de Gpl in agitatia din Bucuresti , iar 6 litri ar costa in jur de 31 lei ,cu care se cumpara 11,5 litri de gaz , cam atat consuma un 166 2.0 TS la mers pana in 130 pe autostrada , vreau sa zic, ca nu ar fi un avantaj daca as lua 147 JTD,daca dau aceiasi bani pe combustibil cat dau pe mai greul 166 , daca avea consumul intre 5-8 ,cum au majoritatea motoarelor diesel puse pe masini din clasa lui 147 ,mai gaseam un avantaj , dar asa nu il vad decat la 1.6 TS cu gpl , unde masina ar trebui sa consume cu 2-3 litri mai putin decat 166 .

Deocamdata nu este graba , chiar daca marimea lui 166 nu ma incanta ,pe viitor o sa ma gandesc la un hatchback ,iar printre putinele variante este si 147 ,cat se mai gasesc in preturi bune , noroc ca sunt multi care nu le apreciaza si preturile sunt destul de scazute , bine ca se gasesc ,ca nu vad bine modelele actuale , nu stiu daca o sa reziste asa de mult si daca o sa fie suficient de multe modele ,incat sa se cumpere un Giulia sau Giulietta peste 10-15 ani cu 1000-1500 euro . Oricum nu sunt pornit atat de tare pe 147 ,cat am fost pe 166 cand am vazut pretul , sunt constient ca o masina ieftina vine si cu probleme , dar sunt si cazuri fericite in care nu se fac alte investitii decat consumabilele necesare .


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2021, 15:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Bai Iuliane, esti atat de chitit pe costurile de utilizare si mentenanta incat nu inteleg de ce nu iti iei un Logan 1.5dci, varianta fara geometrie variabila. O sa ai consum intre 4 si 6 indiferent cat dai in ea. Robusta, ieftin de intretinut ca braga. Singurul bai o sa iti fie injectoarele alea care crapa la un moment dat, in rest nici o problema.
Daca nu vrei logan, ia-ti ceva din grupul vw cu motor SDI. La fel, merge ala si cu pacura, ulei de floarea soarelui sau borhot cand se face tuica toamna.
Inteleg de asemenea ca nu vrei sa dai bani pe piese de origine fiind mai scumpe. Totusi, oamenii cand iti recomanda de origine stiu de ce, pentru ca cele AM nu se ridica la calitatea celor OEM. Iar cand se ridica is doar oleaca mai ieftine. Deci tot nu o sa iti satisfaca portofelul. O sa pui toate ciurucurile made in china si la final o sa zici iara ca tre bagati bani in ele si iar si iar...
Cand te hotarasti sa schimbi 66-le, fa-ti un bine si urmeaza-mi sfatul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2021, 17:42 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Alfa Romeo nu este o masina tocmai ieftin de întreținut. Niciodată nu a fost. Dacă cauți o masina ieftina ca si costuri de întreținere si exploatare, iti recomand renault.
Soția are un clio din 2012 cumpărat la ~130-140k km. In 4ani de utilizare si aprox 20-30k km, am schimbat doar uleiul si placutele de frana.
Singura investiție mai serioasa a fost dupa achizitie. înlocuire distribuție + pompa de apă + ulei si filtre. Toate au costat ~1500lei piese de origine inclusiv manopera in reprezentanta renault.

Sincer, nu știu ce exista mai ieftin...


Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2021, 17:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Alfa Romeo nu este o masina tocmai ieftin de întreținut. Niciodată nu a fost. Dacă cauți o masina ieftina ca si costuri de întreținere si exploatare, iti recomand renault.
Soția are un clio din 2012 cumpărat la ~130-140k km. In 4ani de utilizare si aprox 20-30k km, am schimbat doar uleiul si placutele de frana.
Singura investiție mai serioasa a fost dupa achizitie. înlocuire distribuție + pompa de apă + ulei si filtre. Toate au costat ~1500lei piese de origine inclusiv manopera in reprezentanta renault.

Sincer, nu știu ce exista mai ieftin...


Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2021, 20:29 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1057
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Recunosc , ca sunt ceva mai atent ,la partea de cheltuieli , chiar si pe gpl mi se pare ca consuma mult :D ,poate doar una electrica m-ar multumi cat nu apar probleme , dar mă multumesc si cu un Sandero nou pe gpl ,dar nu sunt sanse .

Referitor la piese originale , probabil ca nici muncitorul de rand din Germania , nu se mai da in vant dupa ele , de ce crezi ca acelasi muncitor din Romania ar da bani pe ele , de exemplu ,as cumpara oricand un suport de motor (cod 60663282 ) aftermarket dinspre distributie, cu 4-500 lei ,decat sa ma usurez de 2000 lei cat a ajuns unul pe original , si acum 4 ani era 1300-1400 unul ,dar din pacate nu se mai fabrica aftermarket de cel putin 5 ani.
Unele piese se merita cumparate originale ,ca nu sunt asa de scumpe ,gen distributie ,discuri de frana.

Singura problema legata de costuri ,mai mult la 166 , la 147 mai putin , era ca spre deosebire de alte modele ,se gasesc din ce in ce mai putine piese aftermarket facute de firme mai bune. Sunt constient ,ca un model cu cat este mai vandut , cu atat mai multi producatori de piese fac repere pentru el .

Nu mi se pare ca Alfa 147 ,este cu mult mai scumpa de intretinut decat altele , in afara de sistemul de rulare, care cred ca este mai complicat decat la orice hatchback de la inceputul anilor 2000 , si rulmenti pe fata , nu cred ca sunt diferente mari intre piesele uzuale fata de un Golf4/5 ,doar ca cele din urma au oferta mai bogata.

La Renault chiar imi place Clio 2 hatchback si Megan 2 hatchback , la Logan nu imi place portbagajul , dar merge Sandero generatia 2 , prima generatie arata aiurea . Ca motorizari, daca si 147 avea motorul atat de teapan ca 1.6 dupa Logan , era de bine .
Oricum ,tin si Golful 4 lui fratimiu, care sta 10-11 luni din 12 la mine , nu este el prea ingrijt ca nu sau mai bagat bani in ultimi ani , dar motorul SDI este teapan , exact ce trebuie unui sofer care vrea o masina sa de deplaseze fara pretentii , iarna porneste foarte usor fata de alte diesel-uri, pentru mai multa siguranta trebuie sa schimb transmisia si distributia ca au mai mult de 5 ani si cateva maruntisuri dar nu urgente , care au probleme de cativa ani , singura chestie mai naspa , ca la stilul meu de condus papa ceva mai mult decat la fratimiu.


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2021, 22:51 
Offline

Joined: 01 Jul 2018, 20:20
Posts: 35
Car: 156 JTS
Sdi e o mizerie de motor, o putere litrica rusinoasa. Poate ca scoti consum bun dar totul pe langa el pica. Pompa vacuum te lasa in mers fara servofrana, intinzatorul rupt de la accesorii in mers te lasa fara servodirectie. Si in toate situatiile astea interesante sa vad daca te descurci sa nu faci accident. Nu avea nici macar 100000km mizeria ceheasca cand am vandut-o. Urmeaza sfaturile de mai sus, logan dci, economic, usor si ieftin de reparat. Sau un Renault, am unul de foarte multi ani, benzinar desigur, si e inca de incredere. Alfele nu sunt gandite pt economie.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2083 posts ]  Go to page Previous 180 81 82 83 84 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]