It is currently 06 Jun 2024, 20:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
PostPosted: 09 Jun 2015, 18:07 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Goagal te putea ajuta.

Referitor la intrebarea ta, te rog reformuleaza ce vrei mai exact sa faci, si incearca sa citesti cu atentie de la inceputul threadului, ca sunt doar 2 pagini.

Uite locatia variatorului (highlight cu rosu):


Attachments:
post-954-1232278611.jpg
post-954-1232278611.jpg [ 163.8 KiB | Viewed 3122 times ]

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE
Top
   
PostPosted: 10 Jun 2015, 06:38 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7059
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
@nae, pai presupunand ca lovesc. De ce lovesc doar atunci cand este conectata mufa de la variator? Este posibil ca axa cu came sau variatorul sa fi cunoscut lovituri fizice in timp pe partea dintanta unde intra variatorul si sa nu mai lucreze corect ( sa agate ) ?

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 10 Jun 2015, 10:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
Pentru ca se modifica fazele distributiei cand intra variatorul in functie.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 02 May 2018, 14:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 20:00
Posts: 563
Car: 932
Location: Bucuresti
nesquick Quote:
@nae, pai presupunand ca lovesc. De ce lovesc doar atunci cand este conectata mufa de la variator? Este posibil ca axa cu came sau variatorul sa fi cunoscut lovituri fizice in timp pe partea dintanta unde intra variatorul si sa nu mai lucreze corect ( sa agate ) ?

Salut! Nu mi-e clar la ce mufa te referi exact? (scuze ca ma bag in discutie...dupa atata timp) :mrgreen:


Later edit: m-am lamurit, cred ca ziceai de mufa de la solenoid


Attachments:
variador.gif
variador.gif [ 31.1 KiB | Viewed 2682 times ]

_________________
Alfa is my Church. Alfa is where i heal all my hurts
Top
   
PostPosted: 04 Apr 2019, 17:54 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1058
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Stie cineva vre-o metodă mai usoara de schimba kitul de reparatie al variatorului , ma refer la cel cu arc si saibă.

Mă intersează ce metodă ati folosit ca sa impingeti arcul si sa pastrati in acelasi timp distanta ce cativa milimetri intre cele 2 piese ca sa intre in carcasa variatorului . Fără arc intră usor ,dar in momentul in care se pune arcul , acesta impinge a doua piesă pe care o lipeste de prima si din cauza asta nu mai intră pe santurile carcasei cele 2 piese cu zimti pe margine .

Ieri a intrat repede , azi la adoua incercare nu a mai avut noroc , ma gandesc ca trebuie sa fie o metoda sa intre mai usor .


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 125.11 KiB | Viewed 2323 times ]
variator 2.jpg
variator 2.jpg [ 299.36 KiB | Viewed 2323 times ]
Top
   
PostPosted: 04 Apr 2019, 18:27 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2929
Location: Bucuresti
iuli78 Quote:
Stie cineva vre-o metodă mai usoara de schimba kitul de reparatie al variatorului , ma refer la cel cu arc si saibă.

Mă intersează ce metodă ati folosit ca sa impingeti arcul si sa pastrati in acelasi timp distanta ce cativa milimetri intre cele 2 piese ca sa intre in carcasa variatorului . Fără arc intră usor ,dar in momentul in care se pune arcul , acesta impinge a doua piesă pe care o lipeste de prima si din cauza asta nu mai intră pe santurile carcasei cele 2 piese cu zimti pe margine .

Ieri a intrat repede , azi la adoua incercare nu a mai avut noroc , ma gandesc ca trebuie sa fie o metoda sa intre mai usor .
O sa intre mai usor sau mai putin usor, insa toata chestia este sa nu intre intamplator. Daca analizezi piesele pe interior o sa vezi ca este o pauza intre caneluri, exact dupa pauzele alea trebuie sa te orientezi.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 04 Apr 2019, 23:04 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1058
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Dacă te referi la zonele unde lipsesc cate 2 dinti din cele 3 locuri (foto 3) ,presupun ca pe acolo trebuie sa sa fie cele gauri din piesa mai mica (cea din prima fotografie) ,probabil ca la adoua piesa (cea de jos) conteaza sa se potriveasca la gaura cu cea de sus , dar partea cea mai neplacuta este că dinti interiori nu sunt identici si ca sa intre axul variatorului prin amandouă piese trebuie sa fie o distanta de cativa mm intre cele doua piese , daca cea dea doua piesa (in care se fixeaza arcul ) se bloca in apropierea primei piese era floare la ureche ,axul intra foarte usor ,dar din pacate se blocheaza in prima piesa si din cauza dintilor interiori diferiti nu intra axul .

Pe scurt :
1. Cred ca gaura primei piese trebuie sa se potriveasca cu una din cele 3 gauri a celei de a doua piese , asta este mai usor (foto 1)
2. După ce se potrivesc, ar trebui să se bage piesele impreună cu cele 3 gauri indreptate catre cele 3 șanturi din carcasa variatorului ( fotografia 3) , pana aici este usor
3. Cele 2 piese se pot misca in interiorul carcasei prin intermediul acelor canale.
4.Ca sa poata intra axul variatorului prin mijlocul pieselor ,cum se vede in fotografia din postul anterior trebuie sa fie o mica dinstanta intre cele 2 piese , cea mica impinsa la maxim si cea mai mare (deasupra) cu cativa mm mai sus
5. Cum se blocheaza piesa de deasupra cu cativa mm mai sus de prima, cand in momentul in care se pune arcul si se impinge axul variatorului sa intre pe pozitie , acesta impinge arcul si el mai departe piesa de deasupra si aceasta se lipeste de prima si iar trebuie repetata operatiunea.
6. Axul variatorului are tendinta sa intre in piesa din interior (cea cu 3 gauri) abia cand ajunge cu capacul la buza carcasei
7. Nu ma asteptam ca arcul acela sa ingreuneze asa de mult asamblarea variatorului , cand prima data nu a durat mai mult de 10 minute si doar am impins axul variatorului peste arc si sa fixat bine fara sa mai verific dinainte daca intra axul fara arc.


Attachments:
IMG_20190404_140611.jpg
IMG_20190404_140611.jpg [ 179.12 KiB | Viewed 2302 times ]
1.jpg
1.jpg [ 242.33 KiB | Viewed 2302 times ]
IMG_20190404_135245.jpg
IMG_20190404_135245.jpg [ 835.7 KiB | Viewed 2302 times ]
Top
   
PostPosted: 08 Apr 2019, 23:09 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1058
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
M-am inscris pe un site polonez ,astept confirmarea , ca au niste poze afisate acolo legate de variator , dar nu le pot vedea fara sa fiu inregistrat , sper sa merite asteptarea si sa fie de folos ca sa ma lamuresc mai bine , ca nu sunt prea multe persoane care se pricep si au chef sa explice mai detaliat cum sta treaba cu montajul kitului .
Majoritatea zic ca este greu , că dacă nu este montat corect nu tine ,dar nimeni nu explica clar procedeul de montaj , ca la demontat ne pricepem toti.


Top
   
PostPosted: 09 Apr 2019, 22:25 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1058
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Din pacate chiar si dupa activare nu pot vedea pozele , nu stiu daca este politica site-ului sa nu afiseze poze fara sa treaca o perioada, sau sa posteze de cateva ori.
Poate aveti mai mult noroc : http://www.alfaglogow.fora.pl/kacik-maj ... m,346.html


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2019, 09:51 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 275
Location: Bucuresti
Link-urile sunt moarte. Pozele au fost host-ate in alta parte.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2019, 10:08 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2929
Location: Bucuresti
https://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_fit ... _kit.shtml

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2019, 20:52 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1058
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Mă uitasem si peste fotografiile de din linkul de mai sus dar nu ma lamurit cu arcul .
Deocamdata aici sunt blocat ,degeaba pun eu in pozitie corecta piesele variatorului dacă atunci cand pun arcul ,acesta preseaza piesa mai mare a variatorului si o lipeste de piesa mai mica si nu mai pot baga carcasa variatorului pe canelurile exterioare ale celor 2 piese , speram sa ma ajute site-ul polonez ,dar din pacate am mai facut cont degeaba.
A incercat cineva sa explice pe https://www.alfaowner.com/Forum/engines ... ences.html , zice ca a comprimat arcul cu o sfoara ,dar nu a pus vre-o poza .

Singura data cand a intrat cu tot cu arc a fost atunci cand am pus piesele pe axul variatorului ca in prima fotografie , dar in acel caz nu se pupa nici o gaura.
Singura varianta (nu stiu daca este cea corecta ) in care gaura mai mare din piesa mai mica se pupa cu cea din piesa mai mare este in a doua poza ,cea cu cuiul .

Poate se gaseste o varianta care poate fi aplicata mereu si fara batai mari de cap ca sa se monteze corect kitul . Sa incerc varianta cu site-uril italiene.


Attachments:
IMG_20190411_181701.jpg
IMG_20190411_181701.jpg [ 178.63 KiB | Viewed 2061 times ]
IMG_20190405_191335.jpg
IMG_20190405_191335.jpg [ 155.57 KiB | Viewed 2061 times ]
Top
   
PostPosted: 13 Apr 2019, 23:45 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1058
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca este secret de stat legat de montarea corecta a pieselor din variator , in lipsă de informatii explicite o sa desfac un al doilea variator ,dar o sa fiu mai atent la desfacerea lui , arcul poate sa sara cat vrea , ma intereseaza pozitia zimtilor interiori al celor 2 piese , daca dinti se aliniaza si intra axul variatorului printre ei este de bine , ar fi prea usor sa fie adevarat ,dar daca este reala distanta intre cel doua piese si cand scot axul piesele se apropie intre ele ,si nu se mai sincronizeaza santurile ,atunci am luat teapă si trebuie sa astept solutia corecta ca sa pot pune axul la loc .


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2019, 21:26 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1058
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Se pare ca acest variator sau unul asemanator sunt si la unele modele de FIAT (Marea /Brava) , vad Brazilieni ,prezinta mai multe filmulete legate de variator , dintre toate, unul singur mi-a atras atentia mai mult datorita dispozitivului pe care il are mecanicul sa fixeze piesele variatorului , vad ca baga variatorul in acel suport exact in starea in care il aduc si eu ,adica axul intra doar prin prima piesa , doar ca acesta pare sa foloseasca aer de la un compresor care invarte piesele prin carcasa variatorului suficient incat axul variatorului sa intre si prin a doua piesa si atunci poate pune siguranta. Nu cred ca sunt la noi prea muti care au asa ceva.

https://www.youtube.com/watch?v=ETmGCh1cxK4

https://www.youtube.com/watch?v=YrG30Irz_6M
Aici prezinta piesele variatorului ,care pare identic cu cel de TS ,doar ca ii mai pune 2 inele din teflon ,dar cineva spune in comentarii ca acele inele inlatura zgomotul ,dar din cauza ca blocheaza piesele variatorului intr-o singura pozitie , lipsa puterii si a cuplului persista in continuare , ceva de genul asta spune Milos Radovanovic intr-un comentariu.

Cine stie portugheza intelege mai bine , eu nu pot decat sa dau pe Google Translate la comentarii.


Top
   
PostPosted: 15 Apr 2019, 22:18 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1058
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
În sfarsit am reusit sa ii dau de cap cu variatorul .

Trebuia de la inceput sa imi dau seama ca axul variatorului intra pe pozitie printr-o lovitură de ciocan sau alte obiecte contondente ,doar prin presare cu mana nu a intrat in cazul meu , dupa ce se monteaza toate piesele se baga axul variatorului pe pozitie , se preseaza arcul si se impinge la maxim ,dupa care am lovit o data cu un ciocand din cauciuc (pare mai mult din plastic) si axul a coborat lasand loc sa se bage sigurnata.

Am probat de mai multe ori pe ambele variatoare si cam asta este solutia cautata de cateva zile .

Procedura de asamblare a variatorului clasic ,cel cu arc si saiba de teflon alba si arc ar fi urmatoarea :

1.Se pune saiba tocita mai putin pe exterior cu fata in jos
2.Se pune saiba mai tocita decat prima cu fata in sus (acum stau spate in spate)
3.Se pune saiba de teflon exact in pozitia corecta in carcasa variatorului ,daca se pune invers se observa ca nu se mai aseaza bine.
4.Se pun cele doua piese dintate la punct una pese alta , gaura mare sa fie pe acesi linie pe ambele piese , si in celalate 2 gauri mai mici trebuie sa se vada cele 2 puncte daca sunt vizibile .Am dat un semn pe lateral in dreptul gaurii mai mari.
5.Eu am pus o manusa ca sa pot prinde ambele piese in acelasi timp si sa nu se miste ,si dupa semn m-am ghidat sa bag exact prin canelurile mai late ale carcasei variatorului , deci gaurile trebuie sa fie pe aceeasi pozitie cu canelurile duble.
5.Exista posibilitatea sa fie putina bataie de cap din cauza sigurantei ultimei piese ,bagi piesele pe pozitie in carcasa , prima intra bine pe caneluri si a doua din cauza sigurantei sunt sanse sa se opreasca si sa se deplaseze putin , deci se incearca de mai multe ori pana intra usor din prima ambele piese, merge si dupa ce intra prima piesa dar cu a doua este la ghici in caz de se misca.
6.Se pune arcul si se baga axul variatorului (simplu sau lipit de axa cu came), se impinge axul , acesta trece prin prima piesa si se opreste cand da sa intre in a doua piesa , aici singura mea varianta a fost sa bat cu ciocanul in capul axul cu came la primul variator si in capatul axului variatorului la al doilea , dupa ce se bate acesta are tendinta sa stea mai fix , fara sa mai fie aruncat de arc , in acest moment apas in continuare sa nu am parte de surprize si pun siguranta la loc .

Asta ar fi procedura de montare a pieselor din variator .

Neavand cheie pentru demontarea variatorului , am blocat axa cu came si cu o cheie improvizata care poate fi folosita la blocarea axelor cu came am reusit sa desfac variatorul ,acesta se desfaca ca orice alt surub in mod normal , este posibil ca cele are au pasta de fixare sa se desfaca mai greu.
Am pus niste fotografii


Attachments:
intro.jpg
intro.jpg [ 1.48 MiB | Viewed 1892 times ]
5.jpg
5.jpg [ 262.75 KiB | Viewed 1892 times ]
6.jpg
6.jpg [ 237.29 KiB | Viewed 1892 times ]
7.jpg
7.jpg [ 237.84 KiB | Viewed 1892 times ]
8.jpg
8.jpg [ 275.72 KiB | Viewed 1892 times ]
10.jpg
10.jpg [ 206.65 KiB | Viewed 1892 times ]
11.jpg
11.jpg [ 604.3 KiB | Viewed 1892 times ]
12.jpg
12.jpg [ 296.01 KiB | Viewed 1892 times ]
13.jpg
13.jpg [ 264.45 KiB | Viewed 1892 times ]
14.jpg
14.jpg [ 374.16 KiB | Viewed 1892 times ]
15.jpg
15.jpg [ 258.74 KiB | Viewed 1892 times ]
16.jpg
16.jpg [ 453.87 KiB | Viewed 1892 times ]
Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]