It is currently 25 Apr 2024, 07:52

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
PostPosted: 06 Aug 2016, 23:48 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2016, 11:50
Posts: 163
Car: Alfa Romeo 159SW
Location: Brasov
Mi-as fi dorit ca forumul asta sa fie plin doar de prezentari de masini si de ce-am mai facut noi fain la ele, dar realitatea nu e asa. :thumbdown:

Am rasfoit forumul insa nu am gasit ceva care sa ma ajute, asadar:

Masina:
Alfa Romeo 147 - 2005 - 1.6 TS 16V - 105 CP

Problema:
Aerul conditionat. Fostul proprietar a avut "bunavointa" sa-mi spuna asta dupa ce i-am dat banii, dar am considerat ca nu merita sa dau inapoi pentru o problema posibil minora. Cica instalatia nu baga decat aer rece si trebuie mutata manual, din spatele torpedoului, cand vrei aer cald. Foarte comod, nu?

Rasfoind Alfa Club-ul si alte forumuri straine, am inteles ca ar putea fi motorasul de servo al AC-ului. Zis si facut, am dat jos torpedoul si am identificat un motoras. Langa el, zacea o mufa cu 6 sloturi (pentru 6 pini), care a facut putine scantei cand am incercat sa o misc. S-a atins un cablu dezizolat de un stalp de metal. Ok, am desfacut bornele la baterie, am izolat cablul, M-am gandit ca mufa aia lipseste de undeva si, dupa putin contorsionism, am gasit de unde lipsea: un alt motoras, la fel ca celalalt. Am introdus mufa si am incercat sistemul.

Motor pornit, incalzit pe la 70C, pus pe rece, scotea aer rece. Mutat butonul pe cald, in masina intra tot aer rece. Partea ciudata e ca stateam pe locul pasagerului, cu un picior in afara masinii si simteam aer cald cum vine pe sub masina, din partea din fata. Cum am oprit AC-ul, aerul cald a incetat sa mai apara sub masina.

Asta este singura poza pe care am facut-o. Cel cu sticker portocaliu este motorasul iar in dreapta lui se afla unul la fel, cu sticker albastru. Culmea e ca, dupa cod, cel portocaliu ar fi pentru rece iar cel albastru pentru caldura. :bash: Iar aceea este mufa care stingherea pe acolo.
Image

Diagnosticul personal (nu-s mecanic, sau ceva de genul): Sistem infundat pe undeva sau vreo clapeta de directionare blocata. Totusi, nu se explica de ce baga si rece si cald in acelasi timp, chiar daca rece baga in masina si cald pe sub ea. =))

Vreo parere, idee, ceva, ceva? :samui:

Small edit: Am facut resetul cu bateria iar consola centrala se prezinta foarte bine. Am ajuns pana la placa integrata care arata ca noua. Nu am masurat nimic pe ea pt ca nu am cunostintele necesare, dar faptul ca butonul functioneaza, arata ca e ok.

_________________
-
O alfuță, două, trei; tot mai cumperi, tot mai vrei. Dai sa o repari pe una și se strică toate trei.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2016, 07:05 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salut, ai Climatronic sau aer condiționat normal?


Sent from my mobile

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2016, 08:15 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2016, 11:50
Posts: 163
Car: Alfa Romeo 159SW
Location: Brasov
Aer conditionat normal.

_________________
-
O alfuță, două, trei; tot mai cumperi, tot mai vrei. Dai sa o repari pe una și se strică toate trei.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2016, 08:57 
Offline

Joined: 04 Jun 2007, 13:22
Posts: 38
Car: 156 2.0 jts
Location: PITESTI
Aerul cald de sub masina vine de la GMV( ventilatorul de racire pentru radiatoarele masinii) care porneste automat cand pornesti AC-ul.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2016, 09:13 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7045
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
nu mai stiu exact daca si la clima normala ( non climatronic ) exista acel senzor pus pe unitatea de control ( unde sunt butoanele ). De regula acel senzor masoara cumva temperatura si ajusteaza voleti de la aeroterma... exista sansa sa poti incerca cu un alt panou de clima?

din ce oras esti?

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2016, 09:22 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2016, 11:50
Posts: 163
Car: Alfa Romeo 159SW
Location: Brasov
@Bogdan Tot ce e posibil, nu m-am gandit la asta.

@Cristian Sunt din Brasov. Nu mai cunosc pe nimeni cu 147.

Am uitat ceva. De fiecare data cand ii dau contact, se aude un carait, cateva secunde, din spatele torpedoului.

_________________
-
O alfuță, două, trei; tot mai cumperi, tot mai vrei. Dai sa o repari pe una și se strică toate trei.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2016, 09:59 
Offline

Joined: 04 Jun 2007, 13:22
Posts: 38
Car: 156 2.0 jts
Location: PITESTI
"Caraitul" vine de motorasele clapetelor.La punerea contactului ele isi fac o cursa completa dupa care revin la pozitia pe care au avut-o cand a fost luat contactul.
Cred ca nu functioneaza ori comanda ,cum zice cristianmiu, ori chiar motorasul clapetei care face amestecul de aer cald cu rece(este undeva pe partea stanga a unitatii de climatizare,partea soferului).


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2016, 10:03 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2016, 11:50
Posts: 163
Car: Alfa Romeo 159SW
Location: Brasov
O sa ma uit si acolo, in partea soferului, sa vad ce gasesc.

_________________
-
O alfuță, două, trei; tot mai cumperi, tot mai vrei. Dai sa o repari pe una și se strică toate trei.


Top
   
PostPosted: 07 Aug 2016, 12:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6613
Location: Brasov... oarecum.
Din Bv mai e Jagguar, dar n-a mai dat pe aici cu anii. Incearca sa ii trimiti un PM sa te indrume catre un service de incredere in zona, si vezi daca iti raspunde.
Alternativ poti merge la reprezentanta care acum s-a mutat in Ghimbav?parca? Eu nu am fost, dar am inteles ca de cand s-au mutat is mai decenti decat inainte. Cred ca si proprietarul e altul acum, de unde probabil si schimbarea in atitudine.
Succes.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 09 Aug 2016, 10:30 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2015, 23:24
Posts: 34
Car: Alfa Romeo 156
Salut, poti merge si la AD Garage langa Coresi, sunt destul de priceputi baietii si daca e nevoie de tester au si un electrician bun.

Alfa Romeo 1.9 jtd 85kw


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2016, 18:53 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2016, 11:50
Posts: 163
Car: Alfa Romeo 159SW
Location: Brasov
Am mai avut putin timp liber si am desfacut capacul din dreapta consolei. Inca o mufa scoasa de undeva.
Am atasat 2 poze, poate stie cineva ce e si unde vine, de fapt. Refac postarea de acasa daca nu merg pozele.

Cablul pare sa vina de la unitatea de control AC.

Any ideas?
Attachment:
DSC_0237.JPG
DSC_0237.JPG [ 76.33 KiB | Viewed 3692 times ]
Attachment:
DSC_0236.JPG
DSC_0236.JPG [ 117.39 KiB | Viewed 3692 times ]

_________________
-
O alfuță, două, trei; tot mai cumperi, tot mai vrei. Dai sa o repari pe una și se strică toate trei.


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2016, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2016, 11:50
Posts: 163
Car: Alfa Romeo 159SW
Location: Brasov
UPDATE:

Motorasul (cod 52400865/1) nu functioneaza. Ori nu primeste curent ori este dus. Deci, motoras sau panou. Una din 2 trebuie schimbate.
O sa duc motorasul la verificat. Are cineva unul, daca cumva e stricat?

Mufa aia, tot nu am aflat de la ce e... :bash:

_________________
-
O alfuță, două, trei; tot mai cumperi, tot mai vrei. Dai sa o repari pe una și se strică toate trei.


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2017, 22:29 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2016, 11:50
Posts: 163
Car: Alfa Romeo 159SW
Location: Brasov
UPDATE 2:

Dupa multe luni, a venit si iarna, iar motorasul acela tot nu este de gasit.

_________________
-
O alfuță, două, trei; tot mai cumperi, tot mai vrei. Dai sa o repari pe una și se strică toate trei.


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2017, 23:19 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Nu stiu ce motoras cauti, dar la astea cu AC panoul de comanda e buba in cele mai multe dintre cazuri.
Vezi ca cele 2 mororase sunt aproape identice, in afara formei melcilor de actionare, deci le poti verifica. Adica le dai afara din blocul de clima si schimbi mufele de la unul la altul. In momentul in care te joci la rotite cel care nu facea servici ar trebui sa faca, daca cel initial era ars. Dar, cum spuneam, panoul e cauza in general.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2017, 00:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 11:01
Posts: 2705
Car: Spider & 156 SW
Location: Timisoara
Eu am descoperit in vara trecuta ca, daca la "Low" baga rece pe ambele parti, cum am crescut cu 0.5°(sau mai mult) am observat ca baga rece in stanga si cald la dreapta. Asta dupa ce facusem "plinul" la freon.

Idei?

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0T.S. Giallo Zoe - 2002
Alfa Romeo 156 SW 1.8 T.S. Nero Metallico - 2003
Fiat Panda 1.2 Rosso - 2008
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTDm Nero Mate - 2004
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 T.S. Grigio Sterling - 2001


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2017, 16:03 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2016, 11:50
Posts: 163
Car: Alfa Romeo 159SW
Location: Brasov
BZ-76-DIA Quote:
Nu stiu ce motoras cauti, dar la astea cu AC panoul de comanda e buba in cele mai multe dintre cazuri.
Vezi ca cele 2 mororase sunt aproape identice, in afara formei melcilor de actionare, deci le poti verifica. Adica le dai afara din blocul de clima si schimbi mufele de la unul la altul. In momentul in care te joci la rotite cel care nu facea servici ar trebui sa faca, daca cel initial era ars. Dar, cum spuneam, panoul e cauza in general.
Da, inteleg ce spui tu, insa a fost dat motorasul jos si testat de electrician. Nu se clintea. A incercat si cu el montat.

_________________
-
O alfuță, două, trei; tot mai cumperi, tot mai vrei. Dai sa o repari pe una și se strică toate trei.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]