It is currently 23 May 2024, 17:05

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 Oct 2008, 01:30 
Offline
User avatar

Joined: 19 Jun 2007, 15:20
Posts: 53
Car: 159 1.9jtdM 110kw
Location: Craiova
Din intamplare am dat peste site-ul acesta http://www.fuelsaver.ro/ , unde se lauda cu un "Magnetic Fuel Saver", care reduce consumul, creste puterea si scade noxele.
Ce credeti? este posibil? S-ar merita investitia?
Numai bine.

P.S. Nu stiam unde sa deschid un topic nou si m-am gandit ca aici ar s-ar potrivi subiectul. De altfel nu am gasit nici o discutie despre MFS pe forum.


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2008, 02:00 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Probabil ca nu... :lol:

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2008, 09:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
eu zic sa o lasi balta...s-au facut o gramada de teste si concluzia este: la ce bun un magnet pe conducta de alimentare...:)) ?? ...doar benzina/motorina nu contine pulberi de fier, deci un magnet nu va avea nici un efect asupra carburantului
vrei economie de combustibil...nu-ti mai permiti preturile actuale de la pompa?..... mergi cu bicicleta sau ia-ti o motorizare de max 1000cmc
varianta 2....intretine-ti motorul cum trebuie eliminandu-i toate micile defecte care il fac sa consume mai mult decat trebuie

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2008, 11:30 
Offline
User avatar

Joined: 19 Jun 2007, 15:20
Posts: 53
Car: 159 1.9jtdM 110kw
Location: Craiova
marian Quote:
intretine-ti motorul cum trebuie eliminandu-i toate micile defecte care il fac sa consume mai mult decat trebuie
In primul rand mersi mult pentru raspuns ... nu as renuntza la cuore sportivo nici daca ar consuma 30% ....dar tot timpul am fost pentru optimizare ....
Anyway... poti sa-mi dai mai multe detalii, sau ceva linkuri despre intretinere motor..mici defecte despre care vorbesti? Asa ca pentru unu care se pricepe mai putin la motoare...
Adica chestiile basic le fac si eu... verificari nivel ulei saptamanal (si pot spune a papa cam 500ml /1000km), filtre, schimb bujii de curand, incerc sa bag tot timpul cel mai bun carburant si alte consumabile...

Singurul defect care nu-l pot elimina e dependenta de zumzetul motorului pe la 6000+ ture...dar asta e alta poveste...bellei inca nu I s-au sters urmele de autobahn de pe cauciucuri :wink:


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2008, 12:45 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
marian Quote:
eu zic sa o lasi balta...s-au facut o gramada de teste si concluzia este: la ce bun un magnet pe conducta de alimentare...:)) ?? ...doar benzina/motorina nu contine pulberi de fier, deci un magnet nu va avea nici un efect asupra carburantului
vrei economie de combustibil...nu-ti mai permiti preturile actuale de la pompa?..... mergi cu bicicleta sau ia-ti o motorizare de max 1000cmc
varianta 2....intretine-ti motorul cum trebuie eliminandu-i toate micile defecte care il fac sa consume mai mult decat trebuie
:lol: :lol: :lol: poate sa-si puna GPL :lol: :lol: :lol:

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2008, 12:55 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
:lol:
va vad oameni seriosi.vrei masina puternica?performanta?atunci nu ne zgircim la gaz.nu?vrei economie?exista si masini alimentate electric,simplu.sau BICICLETA.
glumeam! am gasit si eu niste chesti prin magazie ,dar sint abureli.Cum ar fi o alfa cu instalatie gpl???eu zic ca naspa.astia vind tot felul de timpeni,cica maresc performantele masini?micsoreaza uzura?scade consumul?daca ar fi ,asa atunci de ce in cartea tehnica te sfatuiesc a nu le folosi?

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 07:58 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
eugen Quote:
:lol: :lol: :lol: poate sa-si puna GPL :lol: :lol: :lol:
la varianta asta chiar ca nu m-am gandit :coolspeak: :roll2:
ce ar fi sa-mi pun si eu GPL??? :?:
oups...nu pot...eu am Diesel :lol:

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 20:54 
Offline
User avatar

Joined: 24 Feb 2008, 20:20
Posts: 129
Location: Iasi
marian Quote:
ce ar fi sa-mi pun si eu GPL??? :?:
oups...nu pot...eu am Diesel :lol:

se poate pune simultan pe GPL si Diesel http://www.difflock.com/lpg/diesel.shtml

_________________
Un om bogat nu este acela care are cel mai MULT ci acela care are nevoie de cel mai PUTIN


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 21:36 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
eugen Quote:
:lol:
va vad oameni seriosi.vrei masina puternica?performanta?atunci nu ne zgircim la gaz.nu?vrei economie?exista si masini alimentate electric,simplu.sau BICICLETA.
glumeam! am gasit si eu niste chesti prin magazie ,dar sint abureli.Cum ar fi o alfa cu instalatie gpl???eu zic ca naspa.astia vind tot felul de timpeni,cica maresc performantele masini?micsoreaza uzura?scade consumul?daca ar fi ,asa atunci de ce in cartea tehnica te sfatuiesc a nu le folosi?
Daca spui ca stai la Roma...ar trebui sa stii ca in Italia e plin de masini cu instalatii GPL...inclusiv Alfe !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 21:50 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
GPL pe masini si-au pus zgirciobi care isi maninca de sub unghi,sau cei ce vor sa circule pri cntrul istoric ,unde au acces mumai e4,pai ce, cumperi masina tare care are consum,si n-ai bani de gaz?n-am bani de gaz imi iau panda sau matiz, :lol:
O alfa cu gpl? si atunci cum ramine ?cuore sportivo? :( masina sportiva? :( ciudat.

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Last edited by coyote on 08 Oct 2008, 22:01, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
eugen Quote:
GPL pe masini si-au pus zgirciobi care isi maninca de sub unghi,sau cei ce vor sa circule pri cntrul istoric ,unde au acces mumai e4,pai ce, cumperi masina tare care are consum,si n-ai bani de gaz?n-am bani de gaz imi iau panda sau matiz, :lol:
O alfa cu gpl? si atunci cum ramine ?cuore sportivo? :( masina sportiva? :( ciudat.
Daca ajungi prin Brasov, iti arat eu cum e o Alfa pe GPL.
Mai documenteaza-te !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 22:05 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
OK :)

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 22:13 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Daca intri pe http://www.brc.it/ o sa vezi ceva interesant chiar pe prima pagina.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 22:28 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Da,am vazut.Eu n-am nimic cu cine si-a pus gpl,e treaba lor,dar din citi cunosc eu si-au pus pentru a face economie in buget.eu unul nu as pune.imi place masina asa cum e de la mama ei.dar as fi curios sa vad cum merge.Si sa vreau nu am loc in porbagaj.Oricum sint curios sa vad,dar nmai la vara cind vin in vacanta. :wave:

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 00:04 
Offline
User avatar

Joined: 19 Jun 2007, 15:20
Posts: 53
Car: 159 1.9jtdM 110kw
Location: Craiova
OK.... cred ca s-a deviat de la ideea principala cam mult...adica totusi suntem in zona de tunning a forumului... discutia a pornit de la cresterea performantelor (putere si scadere consum) prin utilizarea unei posibile tehnologii care ar face arderea combustibilului (deja existent) mai eficienta.

Mai exista conceptul de "water car"*, in care se fososeste un borcan cu apa de unde prin electroliza se elibereaza hidrogen care se amesteca cu combustibilul pentru o ardere mai buna.

Totusi sa se ajunga la "GPL"... e intradevar blasfemie pe un forum de alfa... adica vorbim de un combustibil care are performantze mai slabe si care se stie ca dauneaza motorului si nu numai. De altfel imi amintesc ca prin primavara 2007 gasisem in Germania un service autorizat alfa care monta instalatii GPL in locul rotii de rezerva, undeva la 1000-1500 euro.

Si inainte sa inchei multzumesc GPL-ului... ma ajutat pe dacie in anii de studentzie sa am bani si de altceva... si ii multzumesc ca mi-a distrus-o ceea ce m-a dus spre achizitionarea primelor mele 147 patimi...

Numai bine.

(*Un prieten a comandat cartzile de pe site-ul watercar si daca cineva este interesat de tehnologie pot sa le trimit. Din pacate momentan el nu are masina si nu a reusit sa testeze instalatia).


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 00:31 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
kAton Quote:
OK.... cred ca s-a deviat de la ideea principala cam mult...adica totusi suntem in zona de tunning a forumului... discutia a pornit de la cresterea performantelor (putere si scadere consum) prin utilizarea unei posibile tehnologii care ar face arderea combustibilului (deja existent) mai eficienta.

Mai exista conceptul de "water car"*, in care se fososeste un borcan cu apa de unde prin electroliza se elibereaza hidrogen care se amesteca cu combustibilul pentru o ardere mai buna.

Totusi sa se ajunga la "GPL"... e intradevar blasfemie pe un forum de alfa... adica vorbim de un combustibil care are performantze mai slabe si care se stie ca dauneaza motorului si nu numai. De altfel imi amintesc ca prin primavara 2007 gasisem in Germania un service autorizat alfa care monta instalatii GPL in locul rotii de rezerva, undeva la 1000-1500 euro.

Si inainte sa inchei multzumesc GPL-ului... ma ajutat pe dacie in anii de studentzie sa am bani si de altceva... si ii multzumesc ca mi-a distrus-o ceea ce m-a dus spre achizitionarea primelor mele 147 patimi...

Numai bine.

(*Un prieten a comandat cartzile de pe site-ul watercar si daca cineva este interesat de tehnologie pot sa le trimit. Din pacate momentan el nu are masina si nu a reusit sa testeze instalatia).
Si cam cum crezi tu ca dauneaza motorului ? Ai tinut vreodata in mana o supapa prin care a circulat GPL ? Asa...povestitori...sunt multi. Instalatia de pe Dacie nu prea mai are legatura cu ce e acum.
De Subaru Forester de 230 CP cu GPL ai auzit ? Ai mers cu el pe GPL sa vezi cum e ? ...cum trage pe gaz ? Dar de Honda Ridgeline cu GPL ai auzit ? Ambele din Brasov ! Si nu e vorba de sarantoci !
Dar gata cu off topic-ul !
Bafta !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Neneaaa... GPL-ul este mai smecher ca benzina, daca stii cum s-o dozezi... Daca dupa ce iti pui GPL merge prost masina, nu are viata, inseamna ca cel care ti-a montat instalatia e un habarnist. Si pe la noi nu prea gasesti non-habarnisti.
In primul rand raportul GPL/aer este altul fata de benzina/aer (14,7:1 la TS, 22.1:1 la JTS). Sonda lambda pentru GPL e cu totul altul. O masina hibrida (GPL/gasoline) are de cele mai multe ori fie o sonda lambda cu 2 elementi, fie o sonda lambda wide-range. Si ma indoiesc tare ca stock gasoline are asa ceva din fabrica... Si ECU isi face amestecul in functie de debit, temperatura, valori AFR (din sonda lambda), etc., stiind ca are BENZINA. Or, el nu stie ca ai inlocuit benzina cu GPL. Si de aia merge prost.

NU MERITA SA ITI PUI GPL decat original. Sau mai bine vinde masina ta si iti iei una cu GPL DIN FABRICA! Tot managementul motorului este adaptat pentru asa ceva.

V-am salutat!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 20:26 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Offtopic: 22.1:1 ??? :shock: :shock:

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 20:42 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Da, tati, am gresit, e 25:1 la JTS. Oboseala e de vina... Este o injectie de benzina stratificata, ce permite obtinerea unor performante bune in ceea ce priveste noxele, prin "saracirea" amestecului, si marirea compresiei (de la 10.1:1 la TS la 11.3:1 la JTS), astfel crescand mult randamentul, si scaderea consumului.
O diferenta majora este faptul ca injectia are loc abia la FINALUL ciclului de compresie, fix inainte sa dea scanteie la bujie. Daca pana acum (la TS & older engines) injectia avea loc in timpul ciclului de admisie, care are prostul obicei ca la compresie sa se modifice in mod nefavorabil amestecul, incat doar o mica parte din benzina este arsa complet, s-a folosit acest artificiu pentru a preveni acest lucru. Insa ar fi fost imposibil fara sa se inventeze injectoare care au capul in camera de ardere, nu in galeria de admisie. Or, ca sa aibe loc injectia in conditiile in care presiunea in camera de ardere este mare, este nevoie ca benzina sa fie livrata sub presiune (peste 100 atm), solutia gasita fiind conectarea unei pompe de inalta presiune in capul axei cu came evacuare.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 20:53 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Stiu artificiile injectiei directe, dar acel AFR mi se pare cam prea sarac. Am sa mai caut si revin.
Tot ce pot sa iti spun e ca la motoarele pe benzina, un AFR f sarac = f mult aer = temperaturi foarte ridicate


Am sa revin

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Io asa stiu ca e. Intr-adevar, ar fi temperaturi mult mai ridicate la o combustie NORMALA. Or la JTS injectia este STRATIFICATA. E cu totul alta mancare de peste!!!
Ca fapt divers, raportul optim pentru GPL este de 15.8:1, fata de 14,7:1. Deci normal ca merge mai prost cu GPL :lol:
Evident, regula asta se aplica daca este GPL adevarat, nu romanesc :lol:, care suna cam asa: 85% propan, 5% propilen, 2,5% propan, sulfuri 120ppm maxim. Or, la noi, pentru ca e mai ieftin, am pomenit pe la unele bombe si 45% propan :shock:.
Later edit: plus ca GPL-ul are puterea calorica mai mare decat benzina cu cca 8%.

Concluzie: daca e facuta ca la carte instalatia GPL, motorul tre sa rupa asfaltul fata de benzina!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 21:26 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
alexmirica Quote:
Io asa stiu ca e. Intr-adevar, ar fi temperaturi mult mai ridicate la o combustie NORMALA. Or la JTS injectia este STRATIFICATA. E cu totul alta mancare de peste!!!
Ca fapt divers, raportul optim pentru GPL este de 15.8:1, fata de 14,7:1. Deci normal ca merge mai prost cu GPL :lol:
Evident, regula asta se aplica daca este GPL adevarat, nu romanesc :lol:, care suna cam asa: 85% propan, 5% propilen, 2,5% propan, sulfuri 120ppm maxim. Or, la noi, pentru ca e mai ieftin, am pomenit pe la unele bombe si 45% propan :shock:.
Later edit: plus ca GPL-ul are puterea calorica mai mare decat benzina cu cca 8%.

Concluzie: daca e facuta ca la carte instalatia GPL, motorul tre sa rupa asfaltul fata de benzina!!!
Instalatia pe care o am eu pe masina e BRC(se spune ca sunt leaderi in domeniu), secventiala(un fel de "common rail"- o rampa comuna de injectoare) si a fost montata de un "profesor". Cu gaz din Italia, Ungaria, Germania ..masina merge mai bine ca pe benzina. Cu gaz de la noi, merge la fel ca pe benzina. Instalatia are calculatorul ei, conectat la cel al masinii, calculator care mentine motorul in aceeasi parametri ca pe benzina. E o instalatie cu mufa de diagnoza, cu soft de autocalibrare...etc

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 21:37 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Bai ba tata!tu ai in pui mei montata tehnologie de ultima ora!pai io vorbeam de clasicul gpl!aaaaaa. :wave:

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 18 Mar 2009, 03:25 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 15:48
Posts: 8
Location: Cluj-Napoca
Si pe a mea este montat gpl,o avea italianul de la care am luat-o,si pot spune ca merge aproape la fel ca si pe benzina,dar pana la un anumit numar de turatii..4500-5000,apoi trece singura pe benzina..pana te saturi de condus sportiv si pui inapoi pe gpl:) e economic oricum,mai ales daca ai de mers cu masina in interes de familie,firma,etc..nu pentru satisfactia ta personala :)
bafta !

_________________
Alfa Romeo 156 1,8 T-Spark-144 CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]