It is currently 28 Apr 2024, 20:51

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: upgrade ambreiaj 1.9mJTD
PostPosted: 26 Feb 2009, 23:22 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
deoarece sunt pe cale de a monta un Q2 ma gandesc serios sa schimb si ambreiajul cu ocazia asta. cum de fiecare data cand schimb ceva incerc sa gasesc o alternativa mai buna decat cea stock, am citit pe AO ca un posibil upgrade la 1.9JTD este ambreiaj de 2.4 (presupun ca cel de 20V de 175cp, ca daca e vorba de cel de 10V si 140cp nu vad de ce ar trebui sa fie mai bun).
Ca o paranteza, stiu benzinara de 1.6 cu ambreiaj de 2.0 si din spusele proprietarului (se stie el care) se simte diferenta (la cuplare). Pe mine acest aspect ma intereseaza mai putin (in sensul ca nu ma astept la minuni), mai mult ma intereseaza sa tina mai bine la cuplu mare (din cauza remapului).
Din spusele lui gabrieldima, ambreiajul este identic pentru 1.9, 2.4 10V si 2.4 20V. Sper cineva sa il contrazica, in caz ca nu, as vrea eventuale solutii alternative la cea stock. :peace:

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2009, 01:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2096
Car: 156 GTA
Azi nu am apucat sa caut diferentele, dar din cate stiu, motorul de 175 cai are cutie GM(nu se potriveste nici q2 :( ), sincer nu cred ca ambreiajul sa fie identic cu cel de 2,4 de 140/150 cai.
Astept si alte pareri, maine o sa pot sa iti dau un raspuns corect cred.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2009, 02:12 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Ca sa vezi daca e acelasi ambreiaj la 2.4 si 1.9, poti verifica in ePER. Easy. Pentru upgrade aftermarket, mai greu, ca deh, e Alfa, nu hAudi.
Anyway, pentru 1.9 JTDm 150CP si 170CP, indiferent de anul de fabricatie la prima varianta, e acelasi ambreiaj, si anume 71749477. Pentru 156 2.4 JTDm 20V, codul e 55192735. Pina si pretul e altul. Deci.... intelegi tu ;)

PS. Pentru pacea ta interioara, nu mai crede tot ce citesti pe AO. Pompa de motorina e identica pe toate GT 1.9 JTDm, indiferent de anul de productie, putere, etc. Acelasi argument se aplica si la injectoare. Tot motorul de pe GT este CF4 conform ePER, adica acelasi ca ala de pe ultimele versiuni de 147.


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2009, 02:26 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
ca au coduri diferite nu e nici prima nici ultima oara cand un singur produs are x coduri,e si normal,sa ti spun care este gandirea,de ex alfa vinde o masina care are in echipare elemente multiple si de Fiat sau Lancia ca sa nu mai zic de componente produse de giganti ca Bosch,magnetti marelli, etc in momentul in care ai cumparat alfa trebuie zice marketingul de fabrica sa platesti consumabile si piese tot de alfa,nu conteaza ca sunt identice cu cele de fiat care sunt mai ieftine sau cu cele de lancia care automat sunt mai scumpe.
in cazul de fata am dubii doar la motorizarea de 2.4 20v dar voi afla curand si la aia daca e la fel sau nu ambreiajul,in rest pot face proba vizuala oricui doreste,1.9 8v si 16v si 2.4 10v au acelasi tip de ambreiaj.exista si motoare de 8v care intradevar au alt tip de ambreiaj cu rulment hidraulic ca la ts urile din 97-00,alea se identifica numai dupa seria de sasiu si sunt mai rare.
oricum astept si alte variante,sunt direct interesat si eu daca ar exista un ambreiaj stock superior celui pus pe mot de 1.9 16v, A5000.

_________________
0751314197


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2009, 02:38 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Codurile respective sunt fix de Alfa, nu de FIAT sau altceva. Pretul e altul, e mai ieftin ala de 20V in ePER. In rest, sunt cel putin 8 kit-uri diferite pentru diversele variante de 1.9 JTD si 2.4 JTD, dar alea de mai sus sunt doar pentru 1.9 CF4 si 2.4 20V.


Top
   
PostPosted: 27 Feb 2009, 12:24 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
Alexandrus, te cred pe cuvant cu ePer-ul, doar ca nu am asa ceva.
Intre 1.9 si 2.4le "vechi" nu aveam nici cine stie ce dubii si nu m-ar fi avantajat cu nimic sa fi putut sa pun ambreiaj de 2.4. Motorul are specificatii kinda same cu cel de 1.9 (putere, cuplu), deci nu vad cu ce ar fi trebuit sa fie ambreiajul mai bun. Cel de 2.4 175cp ma interesa mai mult, care stock trebuie sa suporte ceva apropiat de ce dezvolta acum motorul meu. Faptul ca nu e acelasi cod nu poate decat sa ma bucure, ramane de vazut si daca se potriveste!
offtopic: la 1.9JTD, sincer, chiar cred sa tind ca motoarele sunt diferite, dar nu are sens sa discutam aici

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 01:10 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
sachs are o gama numita "heavy duty" - recomand!

Acum problema este sa identifici care se potriveste masinii tale.

p.s. Schimbi si volanta?

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 02:31 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
SACHS Race Engineering - Performance-Clutches
Alfa Romeo GT 1.9 JTD (110 kW ; 11/2003)
Sachs Performance Clutch Kit - Custom Made
Transmittable torque about 15-20% higher than the original one. Contains Sachs clutch cover and custom made clutch disc with special organic friction material.

http://www.sachsperformance.com/EU/sach ... index.html

Sonderpreis 499,10 € Including VAT (19%) plus Shipping costs

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 05:36 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
inca astept vestea cum ca ar fi mai bun si s-ar potrivi cel de 2.4, sachs heavy duty n-am gasit pe nicaieri pe net iar cel custom pe care mi l-a aratat zapperul cred totusi ca e putin cam overrated..

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 10:48 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Dar la unul stock NOU te-ai gandit? Can l-am schimbat pe al meu pe Tantza, ce-i drept nu mai avea viata lunga insa asta dupa 40.000km de mers cu soft, 90.000km pe bord! Cred sincer ca nu merita efortul de upgrade doar pentru un soft facut.

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 12:43 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15199
Car: 115/916/949/960
Location: Bucuresti
da, evident ca m-am gandit, si cel mai probabil asta se va si intampla!

_________________
4C | GTV 916 3.0 V6 | Stelvio 2.0T | Spider S4 2.0
ex GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 13:56 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Cat e un kit de ambreiaj nou stock? (cu tot cu volanta)
Pentru ca poate in aceeiasi bani iti iei Sachs.
Frate-miu are Sachs pe Cupra si se simte diferenta. Nu e overrated.

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2015, 15:52 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Baiatul asta de aici o arde cu 500+ Nm pe ambreiaj STOCK Sachs:

http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-a ... ost3981194" onclick="window.open(this.href);return false;

Bine de stiut/incercat.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2015, 20:11 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
problema in general la kit-urile de ambreiaj de pe 147/156/GT JTD si nu numai este rulmentul. de obicei se rupe una din urechi. cei de la cg clutches au niste kit-uri faine.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2015, 22:16 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Or fi faine dar sunt si scumpe, daca e sa luam in calcul si transportul. Se zice ca stage 1 de la ei e fix Valeo (pe AO).
Interesanta asta cu ruptul urechii de la rulment, ai pe undeva vreo detaliere? O sa incerc sa ranforsez kitul in Bucuresti la MHH si revin cu impresii dupa. Operatiuni planificate: reconditionare DMF + intarire prin turnare cauciuc, intarire disc cu kevlar+organic, intarire soare placa presiune, echilibrare dinamica.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2015, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
urechea se rupe din cauza lipsei ungerii si a deteriorarii amortizorului hidraulic de pe instalatie, hermanoli si valak au trecut prin aceste dureri ale facerii, nu sant singurii, stilul de schimbat viteza este foarte important, ar trebui sa nu se bruscheze debreierea pentru o lunga utilizare pentru ca design ul este gresit sau mai putin inspirat si nu ai ce face, un alt lucru care amana interventia la ambreiaj este condusul defensiv, cursiv, cred ca defensiv este un cuvant gresit, defensiv conduc toti speriatii de bombe, e un termen aiurea, un condus cursiv fara schimbari dese de viteza, as putea spune ca un condus mai turat salveaza acel rulment pentru ca cei care subtureaza schimba viteza inutil.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 02 Jan 2015, 11:08 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
E ceva foarte dubios cu ruperea urechii aleia. Din tot kit-ul de ambreiaj, la Alfa pica cea mai putin solicitata componenta, pica tocmai rulmentul si nu fiindca ar face joc/zgomot, ci fiindca i se rupe o ureche. Adica nu pica volante, discuri sau placi de presiune, piesele care duc greul, cat pica mizeria aia de rulment. Mai neplacut e ca nici nu da semne de oboseala, de cele mai multe ori, pur si simplu cedeaza o ureche si ramai cu ea in drum. Ma rog, nu ramai, dar nici placut nu e sa schimbi fara ambreiaj, mai ales cand ai ceva semafoare pe traseu. Cine e patit, stie perfect despre ce e vorba.
Amortizorul ala e lucru dracu, eu am teoria mea cum ca el ar fi principalul vinovat pentru ruperea urechii, dar nu o expun, din lipsa de probe. As atrage atentia si asupra furcii. E bine ca atunci cand se umbla la ambreiaj sa se evalueze si uzura furcii, fiindca daca cele doua zone de contact (vezi foto) prezinta urme de uzura (e greu, stiu, are o constructie solida), e posibil ca ele sa nu atace simultan urechile rulmentului si sa ii grabeasca sfarsitul.


Attachments:
Clutch fork.jpg
Clutch fork.jpg [ 48.83 KiB | Viewed 5094 times ]

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”
Top
   
PostPosted: 02 Jan 2015, 11:22 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
piesa aia e ruseasca, bucsile din capete o pot face sa se incline, trebuie pusa vaselina multa la urechi acolo.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 02 Jan 2015, 21:58 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
o sa vin si cu un sfat pe care nu stiu daca il veti gasi pe undeva, luand in considerare ca urechile cedeaza datorita oboselii materialului, practic ele flambeaza la fiecare actionare si la un moment dat cedeaza, recomand apasarea ambreiajului la cota de necesitate adica daca poti schimba viteza fara sa apesi pedala pana in fundul planseului este mai bine pentru ambreiaj, eu fac asa, nu e nevoie sa debreiezi pana la maxim, protejezi rulmentul, reduci cursa.
lucrul asta nu e scris in nici o carte, ba cartile recomanda apasarea ambreiajului energic si eliberarea sa gradual, in genere asa se face dar teorema este facuta "ca pentru prosti", adica prostul este interesat de manevra corecta pentru deplasare, nu de cea mai adaptata la tipul de actionare al ambreiajului masinii.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 02 Jan 2015, 22:30 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
Auzi nu pot mai bine cere oamenilor sa folosească un material mai tapan la urechea aia?

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 02 Jan 2015, 22:42 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
piese defecte de noi, intrucat rata de failure nu se incadreaza intr un procent de atentie nu au fost luate masuri pentru a remedia problema, long story short: go f**k yourself.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Jan 2015, 03:39 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3784
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Ca nu trebuie apasat ambreiajul brusc pot intelege, desi tocmai aici intrevine amortizorul ala de pe circuit, dar sa nu apesi ambreiajul complet mi se pare riscant, pui sincroanele alea la treaba intr-un mare fel si ajungi sa-ti furi singur caciula.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 03 Jan 2015, 10:41 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
nu am explicat corect sau nu m ai inteles, sa zicem asa:

presupunem ca pui sub pedala de ambreiaj un distantier de 10mm, in cele mai multe cazuri, mai ales cand discul e asezat(nu e nou), adica ambreiajul tine de la jumatate in sus ca sa zic asa, adaugarea acelui distantier nu schimba cu nimic comportamentul cutiei, se poate schimba viteza corect si fara sa apesi ambreiajul pana in planseu, pentru ca asa cum exista o cursa moarta initiala exista si o cursa moarta finala a ambreiajului.

intr adevar cursa difera de la masina la masina, chiar daca vorbim de acelasi model, sant acele diferente care fac ca o masina sa fie diferita de alta chiar de pe banda de montaj, micsorand cursa si timpul de lucru totodata se maximizeaza viata rulmentului la acest model de ambreiaj, bineinteles cursa nu poate fi micsorata foarte mult, exista masini carora daca le a intrat covorasul sub ambreiaj nu mai debreiaza corect, exista unele care merg ok si asa, despre asta vorbeam, the finesse of driving, my friend.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 03 Jan 2015, 21:09 
Offline
User avatar

Joined: 02 Feb 2014, 10:09
Posts: 295
Car: 156cw
comanr Quote:
piese defecte de noi, intrucat rata de failure nu se incadreaza intr un procent de atentie nu au fost luate masuri pentru a remedia problema, long story short: go f**k yourself.
Inainte sa ma duc sa-i dau in cap lui mutu' cu rulmentul ala totusi nu se poate face ceva la el gen inlocuit tablita aia cu ceva mai zdravan gen?
Aia cu schimbatul vitezelor cu stil gen tiristii care nu se mai obosesc sa calce ambreiajul nu mi se pare o optiune viabila, e mai ieftin un rulment decat un set de pinioane, nigga fuck that shit, nu o ard cu craboti iar copacul in care cresc bani nu a prins la mine in ograda.

_________________
Asa face toate, boss!


Top
   
PostPosted: 03 Jan 2015, 21:53 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
orice se poate, nu am studiat adanc problema, cate sa mai fac la ea, am pus nou, am gresat bine, doamne ajuta.

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]