It is currently 28 Apr 2024, 16:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 115 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
PostPosted: 05 Jan 2009, 01:17 
Offline
User avatar

Joined: 22 Jul 2008, 21:49
Posts: 213
Location: Marseille
Aha,inteleg.Deci am dreptate cand spun ca inginerii de mai sus sunt niste cretini.Mai ales cei care au proiectat dizeluri.
Oare rata sinuciderilor in randul lor o fi mare cand descopera cu stupoare ca putea sa mai adauge atata putere (25 cp).

_________________
166/2.0ts/150 cp


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2009, 01:28 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
este o marja de protectie, ei stiau de ea asa ca nu au descoperit nimic. se poate intre 30-35% din puterea motorului. dovada fiind motorul de 2.4 103kw/140 cp, care cu f mici modificari a ajuns la 150 cp...hmm bizar nu? o fi fost unul dintre ei mai destept sau chiar s-au gandit ca e nevoie. daca ei ti-au vopsit masina gri, dar tu o vrei neagra ca asa iti place tie mai mult, arata mai bine, si ti-o vopsesti neagra, inseamna ca inginerii si constructorii au fost idioti ca nu ti-au facut-o tie direct neagra? nu cred.

eu zic cel mai bine sa incerci. si plus ca fiecare face ce vrea cu masina lui, nu te afecteaza pe tine cu nimic, asta doar in cazul unei short race, unde cel mai probabil se va simtii diferenta, si apoi se va auzi: "vreau si yo, vreau si yo". ehe, daca nu vrei si nu esti genul care iti place asa ceva nu inseamna ca esti obligat sa iti faci, cine vrea isi face, cinu nu, nu

simplu

te salut

LE: si in legatura cu vopseaua, in caz ca nu ai inteles, daca ei nu o au in paleta de culori culoarea verde cacaniu in dungi, dar tu asa o vrei, tot ei sunt idioti? sau au fost bul***ii ca nu ti-au facut-o tie direct asa?

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2009, 01:44 
Offline
User avatar

Joined: 22 Jul 2008, 21:49
Posts: 213
Location: Marseille
Daca de ziua ta iti fac cadou pentru 66-le tau un motor dizel verde cacaniu si metalizat pe deasupra preparat de cumnatul meu 324 de cai fix,cuplu de face sa planga un cap de tractor,peste exact cateva ore sau zile ai sa ma blestemi ca ai ramas fara cutie,sasiu,etc...
Apropo da-mi un motiv ,unul singur si maine imi fac un remap.
PS v1.0 Nu am facut nici un comentariu cu privire la tuningul exterior.Am spus map,remap,submap,extramap...
PS v2.0 Ce iti e si cu inginerii astia...

_________________
166/2.0ts/150 cp


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2009, 01:55 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
sa inteleg ca impresia ta inainte de chiptuning e ca inginerii de la alfa romeo sunt niste idioti? cand oare o sa invatam sa ne exprimam asa cum trebuie, acolo unde trebuie? Daca se face un topic separat pentru aceasta discutie poate o sa incerc sa iti explic putin cum sta treaba cu re,extra,sub,supra,etc.map .

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2009, 12:23 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7424
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
se pare ca nu mai are rost sa explic nimic. e foarte coool sa nu ai remap. o sa tii masina pana o sa mai ai 5 cai. succese!

eu care voi avea remap, stiu, imi voi blestema zilele. doamne, auzi si tu, ce au inventat astia - remap. ca sa mi-l fac eu si apoi sa nu imi placa..geez ce oameni..
asta e, sunt cam fortat sa il fac ca inima si pedala cere, dar stiuu ca imi va parea super rau cand masina va merge mai bine.

va salut

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 05 Jan 2009, 16:51 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
@carrera: inainte de a posta aici, ai avut curiozitatea sa cauti pe internet niste explicatii, eventual pe unele site-uri de specialitate, ale unor firme de specialitate, de unde "vin" acei cai in plus pe care "incapabilii" ingineri nu i-au scos din fabrica?

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 05 Feb 2009, 19:26 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Alex_Alfa Quote:
@carrera: inainte de a posta aici, ai avut curiozitatea sa cauti pe internet niste explicatii, eventual pe unele site-uri de specialitate, ale unor firme de specialitate, de unde "vin" acei cai in plus pe care "incapabilii" ingineri nu i-au scos din fabrica?
Imi permit sa raspund eu in locul lui desi nu e frumos :mrgreen: ...cu certitudine NU.

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 19:43 
Offline

Joined: 16 Dec 2008, 20:36
Posts: 57
Location: targoviste
la car ar ajunge un 156 2.0 ts 155 cp 98 :scratch: si cat ar costa?
a si vroiam sa intreb daca chiar scade consumul ca eu asa am auzit

_________________
Alfa 156 2.0 T.S 155 cp


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 20:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu sunt fabricantii idioti, explicatia am dat-o mai demult de vreo doua ori de ce motoarele pot fi de cele mai multe ori impinse mai sus. Eu am lucrat la o firma care lucra in stransa colaborare cu marii constructori, si am vazut live cum sta treaba...
Search, search, search! Cand dai de aur, ai raspunsuri la toate intrebarile tale!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2009, 20:13
Posts: 384
Car: AR 156
Location: Bucuresti
Alex_Alfa Quote:
Daca vreti va zic eu cum e la 1.6 TS :)
Cam ca si cand ai scoate 2-3 persoane de greutate medie, din masina

salut

spune-mi si mie unde ai facut remapul, cat te-a costat ... diferenta la consum (in plus in minus) as fi interesat si eu ...stiu ca nu prea am cesa cer la motorul asta dar ...


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 20:16 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Nu am computer de bord si deci nu am apucat sa ii fac un consum exact. Insa in linii mari a ramas cel mult acelasi. Sa stii ca nu trebuie sa gandesti asa, orice motor ascunde in spate un "ceva" anume de care poti sa te bucurui dupa resoftare.
Chiptuning-ul l-am facut.. la mine :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 26 Feb 2009, 20:49 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
A trebuit sa plec si din pacate vad ca nu mai pot sa editez, asa ca mai fac un post.
Observ ca esti din Bucuresti. Ia legatura cu userul Meme sau Spanac. Cu siguranta ei vor putea fi de ajutor in privinta asta :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 29 Apr 2009, 17:25 
Offline

Joined: 11 Nov 2008, 18:18
Posts: 231
Location: Iasi
Vreau si eu cateva lamuriri: am la 2,4-ul meu (210 CP Q4) un power-box de la mspeed (pus de la inceput). Am inteles ca rescrierea soft-ului e totusi cea mai buna forma. Mai puteti (specialistii) explica (pe intelesul celor mai putin specialisti) pro si contra remap vs power-box si ce se intampla daca le ai pe amandoua sau nu merge. Mersi in avans

_________________
Life is too short to drive ugly cars
_____________________________
AR 159 Sportwagon 2,4 JTDM 210 CP Q4
Ex: Crosswagon
Ex: 156 1,9 JTD 8V Sportwagon


Top
   
PostPosted: 30 Apr 2009, 20:11 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Hai ca iti explic eu. Sa o luam de la inceput :)
Motorul functioneaza la comanda unui calculator (ECU). Acel calculator e intr-o stransa legatura cu diversi senzori, de la care primeste diverse informatii (debitmetrul de aer, temperatura aerului, temperatura lichidului de racire, presiunea pe admisie, presiunea din rampa la Common Rail, turatia motorului etc etc). In functie de datele furnizare de senzorii respectivi, ECU "stie" cum sa comande la randul sau. Adica: ce cantitate injectata sa dea la o anumita turatie si anumita temperatura, sau ce presiune sa ceara in functie de X si Y, sau sau sau.......

Ce face Powerbox-ul?
In primul rand se monteaza intre un anume senzor si ECU. De obicei la senzorii de temperatura sau de presiune pe admisie, insa nu numai. El are rolul de a "pacali" ECU in legatura cu anumite informatii pe care le-ar primi de la senzorii respectivi, acesta crezand ca e o alta situatie (sa zicem ca el crede ca e mai frig) si mareste cantitatea injectata. Amestecul se imbogateste destul de tare (necontrolat), avansul creste la fel, ceea ce duce la mai mult fum si niste temperaturi destul de ridicate - vorbim de motoare diesel. Da, creste si puterea, insa in alte conditii.

Ce se face la Chiptuning?
Softul care e stocat in ECU, se citeste si se interpreteaza. Fiecare tuner cum stie si cum crede mai bine (aici intervine experienta). O data ce ai identificat corect parametrii dati de constructor, cumulat cu niste cunostinte bogate in domeniul motoarelor, esti capabil sa faci modificari. Cu alte cuvinte, reajustezi. Nu pacalesti nimic, ci calculezi si controlezi. E cu totul alta mancare de peste.

Atat un powerbox cat si un chiptuning prost pot uza in exces si prematur motorul si anexele sale. Dar la chiptuning mai exista varianta (nu greu de intalnit) de a da peste ceva de calitate. Si atata timp cat stii ce faci si ai si echipamente/cunostinte pentru a diagnostica masina asa cum trebuie, nici macar nu e nevoie de un dyno ;)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 01 May 2009, 08:56 
Offline

Joined: 11 Nov 2008, 18:18
Posts: 231
Location: Iasi
Alex_Alfa Quote:
Atat un powerbox cat si un chiptuning prost pot uza in exces si prematur motorul si anexele sale. Dar la chiptuning mai exista varianta (nu greu de intalnit) de a da peste ceva de calitate. Si atata timp cat stii ce faci si ai si echipamente/cunostinte pentru a diagnostica masina asa cum trebuie, nici macar nu e nevoie de un dyno ;)
Mersi pentru timpul si alocat si explicatii Alexx. Asa cum vad eu, cred ca mai bine scot Powerbox-ul. Mi se pare ca ar putea face rau motorului si pentru ce... Pentru cativa posesori de Audi 3,0 si BMW 30, uimiti cand au vazut spatele unui AR 159 2,4 JTDM Q4 la intrecerile de la semafor?! Cred ca cei 209 CP din fabrica sunt suficienti si daca o sa fac ceva atunci un chiptuning profesional. Sa vad cum se comporta masina dupa ce scot powerbox-ul si daca am nevoie de mai mult power, luam legatura. Ms Alexx pt info

_________________
Life is too short to drive ugly cars
_____________________________
AR 159 Sportwagon 2,4 JTDM 210 CP Q4
Ex: Crosswagon
Ex: 156 1,9 JTD 8V Sportwagon


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2009, 13:52 
Offline

Joined: 13 Aug 2009, 08:58
Posts: 2
Salutare!. Sunt si eu proaspat posesor de 159 sport wagon cu o motorizare 1.9JTDM de 150 CP. Ma tenteaza ideea unui remap... :D. Sunt din Timisoara ... daca ma puteti indruma catre cineva cu experienta, care a mai facut remap la 159 ... Multumesc mult pentru informatii !


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2009, 08:44 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
Ia legatura cu Alex - Oradea (Alex_Alfa).

_________________
Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2009, 17:42 
Offline
User avatar

Joined: 17 Dec 2008, 19:15
Posts: 4
Location: Cluj-Napoca
As dori sa il rog pe alex sa-mi spuna daca se merita sa fac un remap pentru 1.6 cat m-ar costa si care sunt diferentele intre stoc si dupa remap! ms anticipat

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS [120 HP]
Alfa Romeo 156 2.0 TS [155 HP]


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2009, 19:30 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Masina mea are motor de 1.6l, resoftat. De simtit se simte ca si cum ai scoate 2-3 persoane de greutate medie din masina (cei cu motoare mici, aspirate, stiu care e senzatia :) ), cu alte cuvinte masina se simte mai usoara. Nu e aceeasi senzatie ca si la un motor supraalimentat, dar eu zic ca e OK. Daca se merita sau nu, nu mai tine de mine, pretul pentru o astfel de operatiune il gasesti pe site-ul meu. Nu prea pot sa iti dau link, dar nu e nici greu de gasit.
Daca nu te descurci, contacteaza-ma pe privat, iar daca mai ai si alte intrebari legate de acest domeniu, poti sa postezi aici, am sa raspund in masura posibilitatilor :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2009, 19:55 
Offline

Joined: 25 Aug 2009, 22:12
Posts: 6
Car: AR 159, 150 cp
Location: Buzau / Bucuresti
Inainte de toate vreau sa salut toti posesorii de alfa romeo.
Acum o saptamana am intrat si eu in posesia unei alfa romeo 147 twim spark 105 cP model 2003.
Sunt multumit de masina...am facut deja peste 1500 de km.
M-ar interesa si pe mine un upgrade la motor cat si pret(informativ) cat si limita maxima de cai.Am citit cateva topic-uri si stiu ca sunteti in masura sa ma ajutati.
Mc frumos in avans!


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2009, 20:52 
Offline

Joined: 25 Aug 2009, 22:12
Posts: 6
Car: AR 159, 150 cp
Location: Buzau / Bucuresti
madkat Quote:
Completeaza date in profil - locatie adica...

cineva care sa ma ajute si pe mine ....candva :P


Top
   
PostPosted: 28 Aug 2009, 23:26 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
alfa_feeling Quote:
cineva care sa ma ajute si pe mine ....candva :P
Pai cu ce sa te ajute? daca nu e vorba de un ajutor fizic, sfaturi si pareri despre cresterea puterii la 105cp gasesti pe forum, dar din pacate pt tine nu prea ai ce sa-i faci.

Mi se naste in cap intrebarea: daca abia ai achizitionat-o si e insuficienta puterea, de ce nu ai luat macar un 120cp?

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2009, 19:34 
Offline

Joined: 24 Jun 2009, 00:00
Posts: 6
Unde ma pot duce pt o remapare la o alfa 156 TI 2.4 JTD 20V niste nr de tel eventual daca imi puteti da..


Top
   
PostPosted: 14 Sep 2009, 23:36 
Offline
User avatar

Joined: 06 Sep 2009, 15:41
Posts: 254
Location: Alba Iulia
carrera Quote:
Aha,inteleg.Deci am dreptate cand spun ca inginerii de mai sus sunt niste cretini.Mai ales cei care au proiectat dizeluri.
Oare rata sinuciderilor in randul lor o fi mare cand descopera cu stupoare ca putea sa mai adauge atata putere (25 cp).

Parerea mea ii ca totul este marketing. Ei fac un motor cu care in mod normal au liniste cativa ani buni timp in care au posibilitatea sa dezvolte altul..Daca dau tot din primul in 4 -5 ani ar trebui sa scoata altul. In felul asta dupe 3-4 ani ai adauga ceva caluti si ii fac reclama mai modifica ceva si la faruri stopuri si culoare :lol: si GATA Mai au 3 ani de liniste de lucru la motorul ala nou.

_________________
Trece Alfele in zare, eu ma uit ele dispare.


Top
   
PostPosted: 15 Sep 2009, 13:19 
Offline

Joined: 13 May 2006, 12:21
Posts: 25
Location: Galati,Bucuresti
A fucut cineva CIP-tuning la vreun benzinar de peste 2000 de cc ??
Sunt curios daca se schimba comportamentul motorului ...pe mine nu ma deranjeaza ca nu trage ,motorul se tureaza excelent si acum ,dar ma deranjeaza maxim acel lag la acceleratie .Pentru o plecare fulminanta in treapta II-III trebuie tinut turat (ca supapele sa stea deschise ) ,altfel apare o mica ezitare (parca ar fi luat prin surprindere ) care strica (a se citi sugruma )toata acceleratia . Cand se intampla ,senzatia este ca nu am apasat maxim pe acceleratie!!! desi eram cu ea in podea :P
Pt motorul meu 2.2 JTS am gasit mai multe variante de CIP , cam toate cu crestere de putere intre 15-20 de cai peste puterea stock si + 30-35 Nm.
As incerca sa-mi fac doar ,doar de ar reduce raspunsul acceleratiei. 8)

Fucking Throttle Response !!!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 115 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
[ GZIP: Off ]